هنریک فیسکر به عنوان یکی از پیشتازان تولید خودروهای الکتریکی و رقیب تسلا پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، از این شبکه اجتماعی خارج شد! فیسکر که مالک شرکت سازنده خودروهای الکتریکی فیسکر است در اینستاگرام گفته است:
من به آزادی بیان اعتقاد ۱۰۰ درصدی دارم اما نمیخواهم آزادی بیان من توسط یک رقیب و بهصورت فعال مدیریت یا کنترل شود؛ و نمیخواهم یک رقیب تشخیص دهد دنبال کنندگان فیسکر چه تجربهای به دست میآورند
حساب کاربری فیسکر در توییتر غیرفعال شده است اما فید خبری این کمپانی هنوز هم فعال باقی مانده است. به نظر نمیرسد ماسک بهصورت مستقیم به تصمیم فیسکر واکنش نشان داده باشد اما دو توئیت کلی درباره آزادی بیان منتشر کرده است. او در این توئیت ها گفته است:
آزادی بیان از نظر من یعنی احترام به قوانین و هماهنگی با آن. من مخالف سانسورهای فراتر از قانون هستم. اگر مردم آزادی بیان کمتری میخواهند از دولت درخواست تصویب قانون آن را خواهند کرد. به همین خاطر عبور از قانون در تناقض با درخواستهای مردم خواهد بود
فیسکر و ماسک مدتهای زیادی است به عنوان رقیب یکدیگر شناخته میشود. تسلا در سال ۲۰۰۸ از فیسکر به خاطر اتهام سرقت تکنولوژی و استفاده از آن در خودروی خود شکایت کرد. هنریک فیسکر قبل از عرضه تسلا مدل S کار طراحی آن را انجام داده بود، خودرویی که در آن زمان با کد وایت استار شناخته میشد. در اوایل سال ۲۰۱۰، شرکت فیسکر اتوموتیو رقیب تسلا بود و برای چند وقت نیز با این شرکت شانهبهشانه حرکت کرد زیرا فیسکر قول داده بود سدان جذاب کارما را روانه بازار کند. البته این شرکت با مشکلاتی در زمینه باتری مواجه شد و مشکلاتی همچون آتشسوزی و زیر آب رفتن محصولاتش به خاطر طوفان سندی در سال ۲۰۱۲ را تجربه کرد. کمپانی فیسکر در سال ۲۰۱۳ ورشکست شد اما صنعت خودرو از آن زمان تاکنون شدیداً دگرگون شده است و اکثر خودروسازان روی خودروهای الکتریکی سرمایهگذاری کردهاند.
تسلا نیز به چیزی فراتر از صنعت خودرو نفوذ کرده است و حالا ماسک شرکتهای پیپال و اسپیس ایکس را نیز در اختیار دارد. هنریک فیسکر دوباره در سال ۲۰۱۶ به صحنه بازگشت و در سال ۲۰۲۰ نیز سهامی عام شد. این شرکت به دنبال عرضه شاسیبلند اوشن در سال جاری است. فیسکر قبل از تولید خودرو به عنوان طراح خودروهای اسپرت شناخته میشد، کسی که محصولات شاخصی همچون استون مارتین ونتیج V8 و بیامو Z8 1999 را طراحی کرده است.
احمدرضا
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱مگه فیسکر رو هنوز رقیب تسلا میدونن ؟
AMANTE
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱تا مدت ها نه ولی همین چند سال پیش با معرفی مدل اوشن، فیسکر دوباره جان تازه گرفته و از نظر عملکردی و قیمت رقیب جدی برای تسلاست البته اگه موفق بشه تولید اش کنه.
NAVID۰۰۹۸
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ولی اصلاً با تسلا قابل مقایسه نیست !
فروش تسلا با فیسکر تفاوت کهکشانی دارند !
Aboalfazl demon
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱جدی خودشو رقیب تسلا میدونه ؟
بی ام و بنز با زور زیاد نتونستن رقیب تسلا باشن
بعد فیسکر؟
seyedjavad.mercedesbenz
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱وقتی ایرانخودرو و سایپا ایمنی ماشیناشونو با بنز مقایسه میکنن اینکه تعجب نداره
Silent
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱مهم نیستی که فاز بگیری! چیزی که اهمیت داره علم و تکنولوژی هست توو 2020.
تا سال 2025 طبق برنامه اینترنت ماهواره ای بکل پوشش کامل رو فراهم کرده اوون روز باس از اینترنت هم بری.
قدم بعدی ماسک ورود به عرصه گوشی های نسل بعد با عنوان Pi هست که بر روی بستر همین اینترنت ماهواره ای در دسترس هست بدون نیاز تجهیزات منسوخ موجود.
the one
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا اینکه هنوز تو 2020 گیر کردی جای سوال داره
بعدم هنریک فیسکر نه مدیرعامله نه مهندس، طراحه، یه هنرمند
چیزی که شما درکی ازش نداری، ماشیناش هم همینن بشدت زیبا برعکس تسلا ها
محمد
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱این فیکسر هم گاهی یه بادی ول میده که بگه منم اینجام ، خب برو به سلامت
امیر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱فیسکر رو هم میخره!!!
Cowboy
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱فقط دنبال خبر سازی هستش.من تا حالا اسمشم نشنیدم .میخوان خودشونو اینطوری سر زبون بندازن.
از وقتی خبر خریده شدن توییتر اومده تعداد فالوور های ایلام ماسک ۵میلیون افزایش داشته.این کاهش سهام تسلا و نگرانی ها و … هم طمع سهامدارا و دلالا هستش.دقت کرده باشید هر موقع تسلا خودرو معرفی میکنه سهامش میریزه بعد دوباره میاد بالا.