تصمیم ایلان ماسک برای خرید توییتر با قیمت ۴۴ میلیارد دلار باعث ایجاد نگرانیهایی درباره عمق استعداد مدیریتی او در با ارزشترین کمپانی دنیا یعنی تسلا شده است. برخی افراد میگویند ماسک بیشتر روی این شبکه اجتماعی تمرکز کرده است. ماسک با انتشار بیانیهای اظهار کرد توییتر یک شهر دیجیتالی است و درباره حفاظت از آزادی بیان صحبت کرد. او همچنین دوباره ترس هایی را از مردی برانگیخت که یک زمان برای عرضه تسلا مدل ۳ در کف کارخانه میخوابید و درباره کار کردن دیوانهوار صحبت میکرد اما حالا انرژی زیادی را صرفهجویی میکند. راس گربر سهامدار تسلا میگوید:
تسلا علیرغم اینکه شرکتی تریلیون دلاری است اما بسیار شبیه یک استارت آپ حس میشود. این خودروساز بسیار بزرگتر از شرکتهای غولآسای دنیاست اما فاقد زیرساخت مدیریتی شبیه این شرکتهاست
بالاتر از همه اینها تسلا در حال تلاش برای افزایش تولید خود در کارخانههای جدید تگزاس و برلین است اما مشکلاتی همچون اختلال زنجیره تأمین و هزینههای مواد خام وجود دارد. از طرف دیگر شیوع دوباره کرونا در چین باعث ایجاد مشکلاتی در فعالیت کارخانه این خودروساز در شانگهای شده است. ماسک چند ماه پیش اعلام کرد تسلا مشغول کارهای فعلی خود است و محصولات جدیدی همچون سایبرتراک را در سال جاری عرضه نخواهد کرد. تسلا از پس مشکلات خود برمیآید اما تمرکز زیاد ماسک روی توییتر باعث نگرانی سهامداران شده است. یکی از مدیران ردهبالای تسلا که ترجیح داده است ناشناس باقی بماند میگوید:
من میترسم خرید توییتر توسط ماسک باعث حواسپرتی او شود. او با مشکلات زنجیره تأمین و تأخیرهای تولید دستوپنجه نرم میکند و این حرکت با آنها نمیخواند
یک روز پس از آنکه ماسک توافق با توییتر برای خرید این پلتفرم اجتماعی را اعلام کرد ارزش سهام تسلا بیش از ۱۰ درصد سقوط کرد. یکی از تحلیلگران ودبوش سکیوریتیز میگوید:
نگرانیهایی درباره فروش سهام تسلا توسط ماسک برای تامین پول خرید توییتر و پرت شدن حواسش از تسلا وجود دارد
از زمان اعلام خرید ۹ درصد سهام توییتر توسط ماسک تاکنون، ارزش سهام تسلا حدود ۱۸ درصد کاهش یافته است. این خودروساز به درخواست خبرنگاران برای مصاحبه پاسخی نداده است اما یکی از منابع موثق داخل کمپانی گفته است نگرانی سرمایهگذاران بی مورد است و ماسک به شدت درگیر کارهای تسلاست. تسلا که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده است هماکنون ارزشمندترین خودروساز دنیاست اما تنها ۲ مدیر در کنار ماسک به عنوان تیم رهبری این خودروساز شناخته میشود در حالی که جنرال موتورز و فولکس واگن دارای ۱۷ و ۱۱ مدیر ارشد هستند.
AMANTE
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱داستان داره جالب میشه.
Aboalfazl demon
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱کسی به ایلان ماسک شک داره؟
Clean energy (صیانت!)
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱شیاد بزرگ
روان پریش
datsun
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱احتمال زیاد میره دنبال سیاست یا سیاسی بازی
ماشین دوست
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ایلان ماسک وا داده و چاق شده
دیگه نمیتونه مثل قدیم کار کنه
پول و پله کورش کرده
حسابی گ…اد شده
Elmiraj
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱در حال حاظر بیشترین تمرکز ایلان ماسک روی توسعه خودران تسلا و نسل دوم موتور های رپتور استارشیپ هست….
با همین روال پیش بره سهامداران تا پایان سال تسلا را ۱.۵ تریلیون دلاری خواهند دید .
Genius
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ماسک نابغه اگه بیاد و عوامل بستن دسترسی به توئیتر در ایران که همشون اکانت توئیتر دارن و از نظر خودشون مجرم سایبری میشن رو بلاک کنه بهترین کار ممکن رو کرده تا شاید حضرات من بعد حرف الکی نزنن و عملشون در راستای حرفشون باشه!
Sina10
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱توییتر قدرت بسیار زیادی به ماسک میده
ولی ماسک رو باید یکی از غیرقابل پیشبینی ترین افراد قدرتمند دنیا نامید
برای همین خیلیا نگران شدن و نمیتونن قطعی بگن آیا اتفاق خوبیه یا بد
حتی امکان داره روی تسلا هم تاثیر بزاره
ولی بازم نمیتونیم بگیم خوب یا بد
یه حالت دور شدن ماسک از صنعت خودرو رفتن سراغ شبکه های اجتماعی و رقابت با متا و اینستا و غیره و همچنین توانایی سیاسی توییتر
قدرت چون توییتر جایگاه سیاسی داره و این به ماسک یه قدرت جدید میده ، البته برای تسلا بد میشه این موضوع کاهش تمرکز رو تسلا و انتقال این تمرکز به توییتر ،
خوبش برای تسلا میشه امکان تبلیغاتی بیشتر برای تسلا
ماسک تا قبل از این هم از توییتر به عنوان یه راه تبلیغاتی تسلا استفاده میکرد با کمترین هزینه و بیشتر بازده!
ماسک هم نیازی به پول نداره ، نیاز به شهرت هم نداره
به نظرم نیاز به قدرت داره و دلیل تصاحب توییتر هم همینه
به نظرم ماسک کارش یکم سخت میشه ، همزمان مدیریت اسپیس ایکس و تسلا با اون حجم پروژه سخت بود ، الان توییتر هم اضافه بشه کار از این پیچیده تر میشه
اینکه بعضی از پروژه ها تاخیر بخورن چیز دور از انتظاری نیست ، اما کارای ماسک رو هیچ کسی نمیتونه حدس بزنه!
سهند
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱آقا سینا به نظر شما بسیار ثروتمند شدن بهتره یا یک مقام سیاسی قدرتمند شدن؟ معمولا در کشور های دموکراتیک این دو نمیتوانند کنار هم باشند
بهزاد
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ایلان ماسک بیش فعالی داره و فکر نکنم در کارهای آینده که تو سرش داره یا پرورانده لحظه ای متوقف بشه و این آدم دنده عقب نداره.
شاید روزی به عنوان رئیس جمهور پا به عرصه ی سیاست بزاره و جنم لازم برای پوشیدن لباس شخص اول آمریکا را داره و این اتفاق به خاطر بنیان دموکراسی بی بدیل آمریکاست که شایستگان در جای درست قرار میگیرند.
استعداد ایلان فقط مختص صنعت خودرو نیست و این فرد میتونه به عنوان رهبر و مدت ۸ سال کارهای بزرگتری را رهبری کنه البته اگه علاقه ی سیاسی وجود داشته باشه.
آریامنش
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱تسلا یه حبابه که زیادی بزرگ شده ، مگه میشه تویوتا با این قدمت و درآمد ۲۸۰ میلیارد دلاری و سود خالص نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار در سال نزدیک به یک تریلیون دلار نباشد ولی شرکتی که تازه تاسیس است و نه درآمد و نه سود خالص و یا تیراژ خودروهایش در حد چنین غولی نیست بتواند با ارزش ترین شرکت خودروسازی دنیا لقب بگیرد ؟؟!!خیلی احمقانس