متفرقه

گسترش استفاده از خودروی برقی، به معنای نابودی کامل سوخت زیستی اتانول نیست

با وجود گسترش روزافزون خودروی برقی در جهان، هنوز مناطقی در جهان وجود دارند که می‌توانند از پتانسیل سوخت زیستی اتانول بهره ببرند و گسترش خودروی الکتریکی به معنای نابودی سوخت زیستی نیست.

به گفته‌ی مدیر اجرایی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سوخت زیستی در جهان، حرکت جهانی دولت‌ها و خودروسازان برای تقویت تولید خودروی برقی به معنای از بین رفتن کامل اتانول به عنوان یک محصول نیست.

سوخت زیستی اتانول / ethanol biofuel جایگاه

به گزارش اتوبلاگ، پائولا کووارسکی، مدیر ارشد استراتژی Raízen SA برزیل در این زمینه گفت:

فراتر از تقاضایی که در کشورهایی که سوخت‌های زیستی را تولید می‌کنند و جایی مانند برزیل و هند که پذیرش خودروی برقی با سرعت کندتری پیشرفت می‌کند، صنایعی وجود دارند که برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نیاز به استفاده از سوخت زیستی دارند و در آن مکان‌ها برق گزینه‌ای امکان‌پذیر نیست.

کوارسکی طی مصاحبه‌ای در اواخر روز سه‌شنبه در نیویورک (جایی که او طی هفته آینده برای شرکت در کنفرانس آب و هوایی خواهد رفت)، گفت که بخش‌های به اصطلاح «سخت برای کاهش» مانند کشتیرانی و حمل‌و‌نقل هوایی، اهداف محکمی برای آینده سوخت‌های زیستی هستند و همچنین خودروهای برقی می‌توانند از پیل سوختی برای تبدیل اتانول به هیدروژن به منظور حرکت موتورهای برقی استفاده کنند.

کووارسکی گفت:

من تصور می‌کنم که در همان مدل خودروی برقی که در اروپا یا ایالات متحده باتری دارد، خودروسازان می‌توانند آن باتری را در برزیل یا هند برای پیل سوختی تغییر دهند و از اتانول استفاده کنند.

نیسان، تویوتا و فولکس‌واگن از جمله خودروسازانی هستند که فناوری خودروی هیبریدی را توسعه می‌دهند؛ خودروی هیبریدی این شرکت‌ها از اتانول برای تولید هیدروژن در داخل خودرو بهره می‌برد و گاز هیدروژن نیز به نوبه‌ی خود موتور الکتریکی را تغذیه می‌کند.

سوخت زیستی اتانول / ethanol biofuel خودروی برقی

کارشناسان بر این باورند که برای مکان‌هایی مانند برزیل که در آن سیستم گسترده توزیع اتانول وجود دارد، استفاده از سوخت زیستی در خودروها معقول است. اما از آن‌جا که خودروسازان دارای برنامه‌های تولید جهانی هستند، در صورت تولید محصولات برای نیازهای مناطق خاص، در به ثمر رسیدن اهداف شک و تردید وجود دارد.

کووارسکی پتانسیل استفاده از اتانول را در سوخت حمل‌ونقل هوایی پایدار یا به عنوان سوخت زیستی انبارشونده برای کشتی‌ها و مناطقی که استفاده از باتری و برق دشوار است، می‌بیند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    فورد تکنولوژیش در اختیار همه بزاره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  2. ۹۱۱

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (600 ديدگاه)

    یکی از بهترین خبرهایی که تا حالا شنیدم.

    موافقم 1
    مخالفم 5
  3. قاطر فروش

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    خدا کند فاتحه درون سوز ها خونده شه
    هزینه سرویس های دوره ای واقعا کمر شکن شده
    به پژو و پراید نگاه نکنید خیلی ماشین ها از 10 میلیون هم هزینش بیشتره ولی از اون طرف مشکل برقی ها عمر باتری هست ک دارن روش کار میکنن و ب زودی اینم برطرف میشه
    کلا پیشرفت بشر تو حوزه الکترونیک خیلی خیلی سریعتر از مکانیکه برای مقایسه سرعتشون الکترونیک مثل پلنگه مکانیک خرگوش و پزشکی لاک پشت البته یه لاک پشت مرده

    موافقم 3
    مخالفم 10
    1. Payfast

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (808 ديدگاه)

      همینطور ادامه بدی به ۸۰۰ کامنته ماذا حبیبی میرسی.

  4. zeg02

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    فقط برق
    20 سال دیگه خبری از هیچ سوختی نیست
    فقط برق

    موافقم 2
    مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا