آلمان و ایتالیا در تلاش هستند تا به لایحهٔ ممنوعیت فروش خودروهای درونسوز در اتحادیهٔ اروپا پس از سال ۲۰۳۵، استثناء سوختهای مصنوعی را اضافه کنند.
اخیراً گزارش شده است که آلمان به همراه چند کشور اروپایی دیگر در تلاش هستند تا طرح اتحادیهٔ اروپا برای ممنوعیت فروش خودروهای درونسوز پس از سال ۲۰۳۵ را به تعویق بیندازند تا زمانی که استثنایی برای سوختهای مصنوعی به آن اضافه شود. بامو و پورشه ازجمله سرسختترین مخالفان این ممنوعیت بودند و حالا کمی آسودهخاطر خواهند شد زیرا اتحادیهٔ اروپا رأیگیری نهایی برای ممنوعیت موتورهای درونسوز را به تعویق انداخته است. هردوی این شرکتها معتقدند که پیشرانههای درونسوز به لطف سوختهای مصنوعی پس از سال ۲۰۳۵ همچنان نقش مهمی در نیرو بخشیدن به خودروها ایفا خواهند کرد.
پورشه بزرگترین حامی سوختهای مصنوعی است و برای ایجاد تأسیسات تولید این نوع سوخت در شیلی سرمایهگذاری زیادی انجام داده است. سوختهای مصنوعی سوختهایی هستند که برای تولید آنها از کربن موجود در هوا استفاده میشود؛ بنابراین، هر کربنی که از سوختن سوخت مصنوعی تولید میشود، بسته به کارایی پیشرانه برابر یا حتی کمتر از کربنی خواهد بود که از هوا گرفته شده است. این یعنی پیشرانههایی که با سوخت مصنوعی کار میکنند، کربن خنثی یا حتی کربنی منفی خواهند بود. البته موضوع هزینه هنوز مشکلی در این راه محسوب میشود زیرا در حال حاضر سوختهای مصنوعی بسیار گرانتر از بنزین هستند.
بااینحال، وزیر حملونقل آلمان معتقد است که لایحهٔ ممنوعیت فروش خودروهای درونسوز در اروپا با استثنای جدیدی برای سوختهای مصنوعی تصویب خواهد شد. به گفتهٔ وی، خودروهای درونسوز حتی پس از سال ۲۰۳۵ هم همچنان میتوانند فروخته شوند مشروط بر اینکه فقط از سوختهای کربن خنثی استفاده کنند. یکی از کشورهایی که در این راه با آلمان همگام شده ایتالیا است. این کشور حتی میخواهد استثناهای بیشتری را به لایحهٔ مذکور استفاده کند مثل جواز فروش به خودروهایی که از سوختهای زیستی استفاده میکنند. فراری و لامبورگینی هم برندهایی هستند که از این استثناها حمایت کردهاند. بااینحال، صرفاً پافشاری ایتالیا برای اضافه شدن این استثناها کافی نخواهد بود.
جالب اینکه فولکسواگن بهعنوان شرکت مادر پورشه علاقهٔ چندانی به سوختهای مصنوعی ندارد و موتورهای درونسوز را تکنولوژی قدیمی میداند. هم فولکسواگن و هم آئودی گویی کاسهٔ داغتر از آش شدهاند زیرا هردو برند قصد دارند تا سال ۲۰۳۳ یعنی دو سال زودتر از مهلت اتحادیهٔ اروپا تمام الکتریکی شوند. بااینحال، از سوی دیگر شرکتهایی مثل بامو معتقدند که پیشرانههای درونسوز تا مدتها پس از پایان سال ۲۰۳۵ همچنان به حیات خود ادامه خواهند داد. درهرحال، باید منتظر بمانیم و ببینیم خودروسازان و قانونگذاران چطور باهم کنار خواهند آمد اما به نظر میرسد اتحادیهٔ اروپا حداقل کمی برای خودروسازان آلمانی و ایتالیایی کوتاه آمده باشد.
ARMAN سابق
۹ فروردین ۱۴۰۲مرسی سلطان پورشه و سلطان بیمر
NAVID۰۰۹۸
۹ فروردین ۱۴۰۲قضیه برقی شدن و قوانین اروپایی جدید یک موضوع کاملاً سیاسی از طرف آمریکا و اروپاست که یه کامنت طولانی و مستند و شفاف به تحقیق خودتان نِوِشتم اما مثل هزاران دفعه قبل کامنت حفظ نشد و این چه وضعیه پدال ، من متخصص IT نیستم ولی میدونم این وضع هم مسخرست که نمیتوانید موضوع را حل کنید !
کامنتی که برایش وقت گذاشتم و از همین دلم میسوزد که کامنت هرچقدر آبکیتر باشه مثل اینکه بهتر حفظ میشه نه اون چیزی که قرارِ باعث فهم برخیها از مواضع اطرافشان شود !
در ضمن ، کامنت را مقالهی بالایی گذاشتم در مورد خودروهای زیر ۲ثانیه شتاب 😶 !
محمد
۱۰ فروردین ۱۴۰۲فکر کنم یکی از مدارک متعدد دانشگاهیت IT بود ، بازم کامنت پاک شدنی بذار 😂
mmz2008
۹ فروردین ۱۴۰۲ایشالله که این اتفاق بیفته و این قانون به تعویق نیفته کلا حذف شه چون به شخصه برای من اصلا ماشین برقی جذابیت نداره
Shahrukh
۹ فروردین ۱۴۰۲دلیل کاسه داغتر از آش بودن اون دوتا :
↓↓↓ رسوایی دیزل گیت
« در سپتامبر ۲۰۱۵ گروه فولکسواگن یک شرکت چندملیتی آلمانی خودروسازی به جرم تقلب در آزمون تشخیصدهنده آلایندههای بیش از ۱۱ میلیون دستگاه فولکسواگن و آئودی که در طول سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ فروختهشده بودند بهدام افتاد.[۱][۲] این جعل اسناد باعث شد که همه خودروهای این شرکت استانداردها و تستهای آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا را در حالی سپری کند که ۴۰ بار بیشتر از محدودیتهای قانونی نیتروژن اکسید وارد محیطزیست میکردند. این شرکت بهخاطر این رسوایی عذرخواهی کرد و استعفای مدیر ارشد اجرایی این شرکت مارتین وینترکورن را در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۵ درپی داشت.»
ب ت bugatti
۹ فروردین ۱۴۰۲فولکس واگن و ائودی کار خیلی افتضاحی می کنن
اگر یک دست بزنید برای بی ام دبلیو و پورشه
قطعا برند هایی مثل بوگاتی کونیگزگ ،فراری ،لامبورگینی و …. از این کار استقبال می کنن
ب ت bugatti
۹ فروردین ۱۴۰۲جالبه شرکت های تابع فولکس واگن مثل خودش نیستن و این عالیه
مانی
۱۱ فروردین ۱۴۰۲پورشه هم چین هم تابع فولکس نیست
زمان قدیم که خانواده پورشه سهامدار عمده فولکس بودن الانش رو نمیدونم
زیزیگولو
۹ فروردین ۱۴۰۲واسه نسل ما که همه عمرمون تو حیاط و پارکینگ خونه و تو کوچه و خیابون با ماشینا و موتورای درونسوز سرو کار داشتیم خبر خوب و مثبتی بود👍👍👍👍
محمد
۹ فروردین ۱۴۰۲اگه هم نجاتشون بدن به قول بزرگان صنعت که پدال هم مصاحبشون رو پوشش داد که موسسان هنسی ، ریمک ، کونیگزگ حضور داشتن ماشین های درون سوز در آینده فقط به عنوان قهرمان های آخر هفته استفاده میشن ، ۹۵ درصد مردم اصلا نمیدونن مشخصات فنی ماشین چیه و براشون اهمیتی هم نداره از ماشین بی صدا بودن کم خرج بودن و نیاز به رسیدگی کم ،شتاب و سواری خوب میخوان ، چیزی که برقی ها به نحو احسن دارن انجام میدن ، به عنوان یه ماشین باز از پیچ به پیچ ماشین های احتراقی لذت میبرم ولی حق با آئودی هست موتور احتراقی فناوری مربوط به گذشته هست نه آینده.
حسن
۱۱ فروردین ۱۴۰۲همه مون میدونیم که ماشینای برقی نیروی تورک وحشتناکی ایجادمیکنن سروصدای اضافی ندارن هزینه سرویس های دوره ای و تعمیرات و نگهداری کمتری دارن ودریک کلام لذت رانندگی بالاتری دارن نسبت به همتایان درونسوز
البته فعلا قیمت تمام شده و زمان شارژ زیادجالبی ندارن که این دومورد به مرور زمان حل میشه و پایان کار درونسوزهابزودی اعلام میشه چه بخوای چه نخوای
رامین
۲۰ فروردین ۱۴۰۲یه واقعیته دردناکه ولی باید پذیرفت
رامتین
۹ فروردین ۱۴۰۲تصمیم خوبی هست. مشخصه پورشه به 911 خود عشق میورزه و هیچوقت دوست نداره این محصول را الکتریکی کنه. چرا؟ چون الکتریکی شدن 911 به این معناست که رقبای بسیاری براش ایجاد میشه و مانند 911 درون سوز، سلطه نداره.
ا ج
۹ فروردین ۱۴۰۲راندمان موتورهای درون سوز پایینتر از موتورهای الکتریکیه اگه هزینه های ساخت خودروهای برقی کم بشه که داره میشه دیگه موتورهای درون سوز به تاریخ میپیوندند