گزارشهای نشان میدهد که هزینه تعمیر خودروهای برقی در ایالاتمتحده ۲۰ درصد بیشتر از هزینه تعمیر نمونههای درونسوز بوده است.
همه بهخوبی میدانیم که آمار فروش خودروهای برقی در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است و همچنان هم روبه بالا حرکت میکند؛ اما با وجود این تصاعد، شمار تصادف با خودروهای باتریالکتریک هم در کشور آمریکا افزایش پیدا کرده است. همین مسئله نیاز به تعمیر را افزایش میدهد. دادهها نشان میدهد که تعمیرات یادشده برای محصولات برقی و باتریالکتریکها گرانتر تمام میشود!
مطالب مرتبط:
مطالعات نشان میدهد که هزینه تعمیرات آسیبهای جبرانپذیر خودروهای باتری-الکتریکی در آمریکا و کانادا بهترتیب ۲.۵ و ۳.۹۵ درصد افزایش یافته است. رسانه محقق مینویسد که هزینه متوسط تعمیرات خودروهای برقی در ایالاتمتحده و کانادا بهترتیب برابر ۵,۷۵۳ و ۶,۵۳۴ دلار اندازهگیری شده بود که در مقایسه با رقم یادشده برای خودروهای درونسوز بیشتر است. ظاهرا همتاهای بنزینی بهطور متوسط حدود ۴,۸۰۰ دلار هزینه نیاز دارند؛ بنابراین با یک تقسیم ساده میتوان دریافت که هزینه تعمیرات خودروهای برقی ۲۰ درصد بیشتر از همتایان بنزینیشان است.
اگر بخواهیم دقیقتر به این مسئله نگاه کنیم و مدلهای خاص را بررسی کنیم، میتوانیم یکی از پرفروشترین محصولات تسلا، مدل ۳، را در نظر بگیریم که مسئولیت نیمی از این آمار را دوش میکشد. مشخصا این مسئله بیانکننده ضعف خودروی تسلا نیست و مهمترین دلیل، تعداد بالای آن به شمار میرود.
آمارها نشان میدهند که هزینه تعمیرات نهتنها برای خودروهای برقی بلکه برای خودروهای پلاگین هیبریدی هم افزایشی ۱۲.۵ درصدی را تجربه کرده است؛ درحالیکه نسخههای تمام هیبریدی نرخی نزدیک به خودروهای تمام درونسوز دارند.
Puriya
۸ شهریور ۱۴۰۳به اسفل و سافلین
SMS
۸ شهریور ۱۴۰۳درسته که قطعات کمتری داره ولی هم گرون ترن و هم مقاومت کمتری دارن
کرگدن باواریا
۸ شهریور ۱۴۰۳آقا برین یه سرچ بزنین سوناتا ۲۰۰۴ :))))) هیوندای مرزهای کپی کاری رو جا به جا کرده از دیرباز برفراز :))))))
پدال یه مقاله بزن راجب اینکه کره ایی ها چند تا کپی دارن vs چینی ها چند تا.
تا اینجا نتایج به ضرر کره ایی هاس :)))))))
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.kbb.com/hyundai/sonata/2004/&ved=2ahUKEwix9MyOy5qIAxXpMlkFHaCxNY4QFnoECB0QAQ&usg=AOvVaw16CoDuIJf4MRxCqUf_38rO
پیام
۸ شهریور ۱۴۰۳اگه ماشین بیست سال پیش کره کپی بوده، کانسپت ۲۰۲۳ تویوتا کپی هست. برو با این لینک خوش باش
https://www.pedal.ir/toyota/toyota-sports-car-concept-reborn/
😂😂😂😂😂
شماها ناراحت این هستید که چرا روزای طلایی قدیم از بین رفتن!!! اما دیگه کار روزگاره! کاریش ننیشه کرد. بالاخره دوره به فلاکت افتادنتونم رسیده + چند سال دیگه جذابترم میشه
nima.jdm
۹ شهریور ۱۴۰۳باز سر و کله پیام پیدا شد
پیام
۸ شهریور ۱۴۰۳فقط تویوتا میتونه تو سال ۲۰۲۳ کانسپت بزنه با پلتفرم مزدا میاتا، اما نتیجش بین قورباغه و پورشه در نوسان باشه!!! اونم سال ۲۰۲۳ !!!
https://www.pedal.ir/toyota/toyota-sports-car-concept-reborn/
کرگدن باواریا
۸ شهریور ۱۴۰۳داداش هر کاری کنی زات آشغال کره عوض نمیشه بیخود اسم مزدا و پورشه رو وسط نیار.
amir
۹ شهریور ۱۴۰۳چی میزنی تو؟
این رو دانشجویان دانشگاه سایتاما طراحی کردن نه خوده تویوتا که داری مسخره میکنی
amirkhanzadeh
۹ شهریور ۱۴۰۳مطالعه زیاد کنید
کاوه
۹ شهریور ۱۴۰۳شما حال ات خوبه؟؟؟؟؟میای تویوتا رو مسخره میکنی که اومده روی پلتفرم میاتا کانسپت داده بیرون و نتیجه اش شده کپی قورباغه و پورشه بعد با افتخار لینک هم میدی که ببینید تویوتا چقدر کپی کاره که اومده روی پلتفرم یه شرکت دیگه ماشین پورشه رو کپی کرده؟؟؟؟اون لینک رو اصلا خوندی که اینجا گذاشتیش برای سند رسوا سازی تویوتا؟؟؟؟کل خبر در مورد چهارتا دانشجو بوده که میاتا رو گرفتن و با سلیقه خودشون تیون کردن و بعد یه لوگوی تویوتا زدن روش!!!کجای این ماشین و کجای لینک گفته این یه کانسپت شرکت تویوتاست؟؟؟؟؟اصلا این ماشین چه ربطی به شرکت تویوتا داره که لینک دادی و توش تویوتا رو مسخره کردی؟؟؟؟
حسن
۸ شهریور ۱۴۰۳این که نشد
باید میگفت که چه چیزی باعث افزایش هزینه شده
الان مثلا دو تا خودروی درون سوز و برقی با تصادف مشابه خودروی برق چه علت یا لوازم یا خدماتی نیاز داره که هزینش بیشتر شده