آخرین مطالعه در این حوزه نشان میدهد که تویوتا پریوس پرایم از بسیاری از تمام برقیها بهینهتر است.تویوتا بار دیگر موفق شده با معرفی نسل تازه پریوس پرایم لقب سبزترین خودروهای جهان را از آن خود کند و در این راه از مدلهای برقی نیز پیشی بگیرد. به گزارش واشنگتن پست و مطالعه اخیر «گرینرکار ۲۰۲۴» باوجود ورود مدلهای برقی تازه به بازار آمریکا، هنوز هیچکدام موفق نشدهاند در بخش عملکرد بهینه از پلاگینهیبرید تویوتا پیشی بگیرند.
تویوتا پریوس بهلطف بهرهوری از وزن پایین و ابعاد کوچکش موفق شده تا این عنوان را از آن خود کند؛ درحالیکه بسیاری از مدلهای برقی برای دستیبابی به گستره مسافت قابلپیمایش و ویژگیهای متعددی که قیمت آنها را افزایش میدهد از کاهش وزن و ابعاد، دوری میکنند.
مشخصا هرچقدر هم که یک خودروی برقی از بنزین دوری کند اما هنوز برای تامین نیرویش از باتریهای بزرگی استفاده میکند که هزینه تولید آن، استفاده از منابع ارزشمند است. با در نظر گرفتن اینکه به گزارش واشنگتن پست مسافت پیموده شده توسط آمریکاییها بهطور متوسط نزدیک به ۴۴ کیلومتر در روز به ازای هر فرد محاسبه شده، نتیجه هدررفت منابع یادشده است. گزارش رسانه یادشده در ادامه میگوید:
بر پایه یک گزارش تازه «شورای عملکرد بهینه انرژی»، ممکن است سبزترین خودروی آمریکا تمام برقی نباشد. این موسسه غیرانتفاعی برای سالها میزان آلایندههای منتشرشده توسط خودروها را ردهبندی کرده است و حال میگوید که برنده امسال، تویونا پریوس پرایم SE است. یک پلاگین هیبرید که در حالت برقی خود مسافت ۷۰ کیلومتر را طی میکند.
شریک تحقیقاتی ارشد در حملونقل در «ACEEE» میگوید: مسئله، شکل بدنه، فناوری درون آن و وزن کلی است و تمام انواع پریوس بسیار بهینه هستند.
این تحلیل، نشانگر آن است که تنها استفاده از انرژی الکتریسیته برای حرکتدادن خودرو به معنای سبزبودن خودرو نیست و المانهایی چون وزن، ابعاد باتری و راندمان کلی هم اهمیت بالایی دارند. شاید یک کامیون برقی بزرگ چند تنی در برابر یک نمونه بنزینی با همان ابعاد برتریهایی داشته باشد اما در زمینه عملکرد بهینه و در مقابله با یک خودروی کوچکتر و بنزینی هنوز حرفی برای گفتن ندارد. مشخصا هرچه خودروهای بزرگتر و سنگینتری در جادهها باشند، کار ایالاتمتحده برای دستیابی به هدف انتشار کربن صفر درصدی تا سال ۲۰۵۰ سختتر میشود.
گزارش گرینرکارز در سال ۲۰۲۴ (که شامل ۱,۲۰۰ دستگاه خودرو میشود) دو مولفه را در نظر میگیرد: گاز کربن دیاکسید منتشر شده توسط خودرو و آلاینده تولیدشده توسط سازنده باتری. البته فاکتورهای دیگری چون NOx، کربن مونواکسید و مواد خاص تاثیرگذار بر سلامت انسان هم مودرتوجه این تیم بوده است.
به نظر میرسد زمانی که جرمی کلارکسون در کنفرانس مطبوعاتی برنامه «تاپگیر» تویوتا پریوس را بهعنوان نماد خودروهای برقی به تمسخر گرفت، چندان بیراه نمیگفته و محصولات برقی با وجود حضور پررنگ چندسالهشان در بازارهای بینالمللی، راه زیادی را برای نیل اهدافشان در پیش دارند. نظر شما در اینباره چیست؟
جومونگ
۱۴ اسفند ۱۴۰۲این نسل جدید پریوس ، هم در طراحی هم در راندمان واقعا عالی بوده و خیلی بازخوردای مثبتی گرفته
نکته خیلی جالبی هم تو متن بهش اشاره شده و بلخره پارامترهایی مثل وزن و راندمان هم لحاظ شده .
این که یه نهادی میاد پس از بررسی آماری و حرفه ای پریوس رو برنده اعلام میکنه ، نکات خیلی زیادی داره و از همه بیشتر برای اونایی آموزندست که فکر میکنن تویوتا و برند هایی که برقیای زیادی ندارن ، قافله رو به رقبا باختن …
جومونگ
۱۴ اسفند ۱۴۰۲اینم ازون خبراییه که بعد از اون نکته ای استراتژی هوشمندانه که آقای اشتری گفتن ، امثال پیام و اکانتای فیکش باید خوب بخونن .
همونا که میگن اوضاع زمین خوب نیست و وقت نداریم و شما جا موندید و آلوده کردید زمینو و ما بردیم و به فکر زمین بودیم و نجاتش دادیم و ازین حرفا 😁
Killer
۱۴ اسفند ۱۴۰۲نکته استراتژیک= ۶۴ درصد افزایش فروش برقیا نسبت به سال ۲۰۲۲ :)))
دودوتا هم فقط نگاه.۶۴ درصد :)))
جومونگ
۱۴ اسفند ۱۴۰۲هر وقت جرئت کردی آمار فروش و رشد روزافزون تویوتا و رکورد درآمدش رو بگی اون وقت حسابه .
وگرنه تا فردا بگو رشد ۶۰ درصد و فلان .
۱۰۰ تا ماشین شده ۱۶۰ تا میگی ۶۰ درصد افزایش داشته :)
کسی فریب این اعداد رو نمیخوره .
Killer
۱۴ اسفند ۱۴۰۲رشد فروش ۶۴ درصدی برقیا :))))
parhamiof
۱۴ اسفند ۱۴۰۲کیلر جان دوباره کپی یاد گرفتی؟
دنیای پیشرفته و جذّاب رباتیک
۱۴ اسفند ۱۴۰۲نخیرم آینده مال خودران و برقی(الانم خوبن ولی ببین چقدر عقبیم که برقی تو ایران خیلی کم و خودران هم مثل اینکه از بیخ نیست )
yaghoub
۱۴ اسفند ۱۴۰۲به نظر من این پریوس همه چیز تمامه .
ای کاش به صورت گسترده وارد ایران میشد
و در تاکسیرانی و خودروهای سازمانی و به صورت شخصی مورد استفاده قرار میگرفت.
اینجوری هم مشکل آلودگی هوا حل میشد هم مشکل مصرف بنزین .
امین
۱۴ اسفند ۱۴۰۲اگر تکنولوژی باتری همین باشه. راه حل پلاگین هیبرید هست. ضعف فعلی برقی ها در باتری هاشون خلاصه میشه. هزینه، وزن، ابعاد ،توان شارژ، چگالی انرژی، طول عمر،
عاشق فناوری پیشرفته خودران
۱۴ اسفند ۱۴۰۲پدال جان میشه از خودروهای همسایمون ترکیه(TOGGو…)هم بیشتر مطلب بذاری
علی
۱۴ اسفند ۱۴۰۲به هیچ عنوان درست نیست پیشرانه های درون سوز یک قرن روش مطالعه شد در حالی که برقی ها حدود ۱۰ ساله که در اولویت شرکتهاست معلومه که برقی ها تو این مدت کوتاه دارای نواقص هستن ولی آینده متعلق به خودرو های برقی مخصوصا با ورود چین بزرگ
khashayar
۱۴ اسفند ۱۴۰۲برو تاریخچه موتور الکتریکی و باتری رو بررسی کن ببین مال چه زمانی است و چه مدت در حال تحقیق و توسعه هستند..
پیام
۱۴ اسفند ۱۴۰۲جرمی کلارکسون بیخود کرده. اینا آدمایی هستن که هیچی از محیط زیست نمی فهمن!!! فقط عاشق اینن به هشت سیلندر گاز بدن! دیگه هیچی حالیشون نیست. فعلا ماشینای بتزینی به خاطر شتاب کمشون به تمسخر گرفته میشن! با اون همه پیچیدگی موتور و هزینه میلیون دلاری سوسک میشن!!!
جومونگ
۱۴ اسفند ۱۴۰۲جرمی رو هم هیت میکنی ؟ 😂
😁😁😂😂
۱۴ اسفند ۱۴۰۲…..دیدین بعضیا پشت فرمون که میشینن یه جوری ژست میگیرن که انگار خلبان F-14 هستن خخخخ بابا شوفری یه گاز و فرمون چیه که انقد بی فرهنگی نشون میدین……
Killer
۱۴ اسفند ۱۴۰۲تلاش پدال برای جمع کردن قضیه عقب ماندگی جاپون در برقی و مانور و بزرگنمایی هیبرید فقط با یک امار مقایسه ساده بین فروش پایین همین پریوس و رقبای برقیش مشخص میشه.اینکه بازار بیشتر داره سمت کدوم میره با این تحلیل ها بدون پشتوانه تغییر نمیکنه :)
راستی کی قراره خبر ۳ تا فراخوان تویوتا رو کار کنین؟
بهنام
۱۴ اسفند ۱۴۰۲Killer
تلاشت برای تخریب ژاپن با اون صنعت پیشرو و باکیفیت ممتاز آدم عاقل و واقع بین رو به خنده وا میداره . حق دارین بچسبین به روزنه ی امید برقی سازی تا از شر یاتاقان و آتشسوزی و بنجل سازی رها بشین.
اینو بدون اگه دنیا به سمت برقی سازی بیشتر حرکت کنه اونی که تو دوست داری تو همونم هیچ پخی نمیشه و دوباره تویوتا با تجربه ی سه دهه ای در برقی سازی آرزوهای کودکانه ی شما رو به باد میده . خوبه کره مربا توی فروش برفی ها عددی نیست وگرنه باید قرص اعصاب اون پنج شیش تا اکانتت رو تحمل کنیم .😂
Amirmohammad
۱۴ اسفند ۱۴۰۲به طور کلی بخوایم نگاه کنیم هیبرید بهتر از برقیه مقدار کمی اما در مرحله اول تلاش و سیاست دولت ها (به دلایل نامعلوم)و در مرحله دوم تقاضای جامعه کفه ترازو رو به سمت تمام الکتریکی ها کاملا سنگین میکنه و برای همین ۹۰ درصد برند ها دارن روی برقی تمرکز میکنن و سبد محصولات رو تغییر میدن.
موضوعی هم که باید بهش اشاره بشه اینه که بقیه برند ها هم توی برقی دارن کار میکنن (که بازار خیلی بهتری داره از هیبرید) هم روی هیبرید اما مشکل ژاپنی ها اینه که از الکتریکی خیلی فاصله گرفتن و به صورت تک بعدی روی هیبرید بودن که البته الان فهمیدن اشتباهه و داره اصلاح میکنن
R
۱۴ اسفند ۱۴۰۲نماد خودرو های هیبرید تویوتا پریوس
Joker
۱۴ اسفند ۱۴۰۲شک ندارم آمریکا واسه اینکه چین رو به زانو در بیاره تا پایان همین دهه نسل الکتریکی ها رو منقرض میکنه،تویوتا واقعا باهوش عمل میکنه،بدون اینکه به الکتریکی ها آب و تاب بده هر سال پرفروش ترین خودروساز میشه کاری که بی وای دی با این همه دبدبه کبکبه از پسش برنمیاد،ژاپنی ها به خاطر هوش سرشاری که دارن هیچ وقت محکوم به نابودی نمیشن،چین هم تا میتونه تو این چند سال از دریاچه ارومیه لیتیوم استخراج میکنه و اسباب بازی میسازه،تا اون روز چی به سر محیط زیست ایران بیاد خدا میدونه،الکتریکی ها دقیقا شبیه به ویروس کرونا میمونن که منشا اصلیشون از چینه و چند سالی صدر اخبارن و بعد یهویی بوووم،محو میشن،اونوقته که متوجه میشید امثال تویوتا چطور همچین جایگاهی دارن…
Ehsan
۱۴ اسفند ۱۴۰۲این توهمات و فاز جنگ و نابود کردن واقعا فقط تو ذهن جهان سومیاس! نه امریکا میخواد چینو به زانو در بیاره نه چین میخواد آمریکا رو به زانو در بیاره،جفتشون از لحاظ اقتصادی به هم وابستن و میلیارد ها دلار در سال مبادلات تجاری دارن! مگه مسخره بازیه که قدرت اول و دوم جهان به زانو در بیان؟ هرکدومشون آسیب ببینه اقتصاد کل جهان تحت تاثیر قرار میگیره اونم تو شرایط فعلی که اقتصاد جهان تو وضعیت نرمالی نیست!
دولت امریکا اتفاقا یکی از کشورهایی هست که بیشترین حمایت رو از صنعت برقی میکنه دقیقا چی فکر کردی با خودت و رو چه حسابی میگی میاد برقی رو منقرض میکنه؟ میخوای خودتو آروم کنی بعنوان فن ژاپن؟ حرفای بی پایه و اساس!
Byd کلا چند ساله داره به صورت جدی خودرو میسازه و اونم فقط الکتریکی و تونسته به فروش سالانه ۳ میلیون برسه بعد همه دلخوشیت اینه که نتونسته به تویوتایی که ۶۰ ساله داره خودرو میسازه برسه؟؟ تو ۵ سال تونست به یک سوم فروش تویوتا برسه اونم فقط با برقی.برای همه برند ها شده تهدید
بشین تا بوووم محو بشن.تاثیرات تماشای بیش از حد فیلمای تخیلی تو این سن پایینت هست
Car love
۱۴ اسفند ۱۴۰۲جدی میفرمایید؟؟ پس این همه افزایش فروش برقی و این همه سرمایه گذاری میلیاردی نخبگان همه برند ها و این همه رکورد جدید فروش برقیا و اخراج رئیس دودوتا بخاطر اینکه برندشون عقب مونده شد برای چی هست؟😂😂😂
دودوتا اگه حس میکرد برقی قراره منقرض بشه و کل دنیا دارن اشتباه میکنن مدیرعاملشو اخراج نمیکرد و از کره و چین و امریکا باتری و پلت فرم گدایی نمیکرد 😣
JaMsHiD
۱۴ اسفند ۱۴۰۲همین تسلا که تا دسته جلوش خم میشید بآتریس پاناسونیکه
جومونگ
۱۴ اسفند ۱۴۰۲دقیقا . استراتژی ژاپنیا امتحان خودشو پس داده . اگر حرفه ای و کار بلد نبودن الان این جایگاه رو نداشتن و برای دهه ها بزرگترین صادر کننده خودروی دنیا نبودن .
پیام
۱۴ اسفند ۱۴۰۲جومونگ اون استراتژی برای قبلا جواب میداد. الان یه نگاهی به هوندا و نیسان بنداز!
H2
۱۴ اسفند ۱۴۰۲دونه دونه حرفهای آکیو تویوتا داره محقق میشه
اگه هنوز هم باور ندارید پس باید کمی بیشتر صبر کنید تا بهتون ثابت بشه
به شواهد و قرائن این چند وقت اخیر بیشتر فکر کنید
رقابت بی وای دی و تسلا در کاهش قیمت – کاهش تقاضا برای محصولات تسلا – تعدیل برنامه های الکتریکی برخی برندهای بزرگ – تجدید نظر مقامات بالارده اروپایی در مورد ضرب الاجل الکتریکی سازی – افزایش فروش بی سابقه تویوتا و محصولات هیبریدی اون و …
Killer
۱۴ اسفند ۱۴۰۲در اثبات درست بودن حرفاش فقط این درصد افزایش فروش برقیا :)))))
۶۴ درصد افزایش فروش برقیا :)))
نوکیای دیگر در راه است
Elmiraj
۱۴ اسفند ۱۴۰۲اگه مطالعه یه ذره معتبر بود بجای خیالات متنی پریوس را با چند تا الکتریکی معروف به لحاظ عددی و میدانی مقایسه میکرد …
بهنام
۱۴ اسفند ۱۴۰۲Elmiraj
یعنی فکر میکنی واشنگتن پست بدون بررسی گرینر کار این مقاله رو منتشر کرده ؟ یعنی انقدر درک و شعور نداشتن که با مطالعه و مقایسه ی چند خودروی برقی با پریوس این نتایج رو منتشر کنن ؟
B
۱۴ اسفند ۱۴۰۲بنظرم در حال حاضر بهترین نوع خودرو ها هیبریدی هستن هم کم مصرفن آسیب به محیط زیستشون پایینه هم گشتاور آنی برقی هارو میتونن داشته باشن از اونور مشکل وزن برقی و شارژ شدنشو ندارن
تا ببینیم باتری های حالت جامد به کجا میرسن
amirboss
۱۴ اسفند ۱۴۰۲برتری موتورهای برقی نسبت به موتورهای درونسوز کاملا واضحه و اصلا نیازی به توضیح دوباره نیست.
حالا نوبت به منبع تغذیه ست.
تاریخچه خودروهای برقی به قبل از همه گیر شدن خودروهای سوختی میرسه
اون موقع زیرساخت برای خودرو برقی خیلی محدود بود و منبع تغذیه بسیار ابتدایی بود.
اما الآن شاهد پیشرفت روزافزون خودروهای برقی هستیم که ظاهرا چین داره به سرعت پیشرفت میکنه.
همه میدونن چین برای استفاده از منابع زمین خیلی بیرحمه و فقط اقتصاد خودش رو مد نظر داره
درمورد بازیافت هم که خداست.
روز به روز علم داره پیشرفت میکنه و قطعا بسیاری از مشکلات خودرو های برقی نظیر باتری حل میشه.
حالا چین داره به بزرگترین تولید کننده خودروهای برقی تبدیل میشه.
این چینه که آینده خودرو رو مشخص میکنه.
توضیح راجب ای موضوع خیلی مفصله که اونم حوصله و اعصاب میخاد.
BMW
۱۵ اسفند ۱۴۰۲دم ژاپن گرم بازم مثل همیشه🥲🙏
کیانوش
۱۷ اسفند ۱۴۰۲واقعا این نسلش بی نظیره و در مورد سبز تر بودنش به نسبت برقی های دو نیم تنی هم شکی ندارم چون اکثر مردم شاید دو ماه یک بار لازم باشه که روزانه بیش از،هفتاد کیلومتر مسیر رو طی کنن