اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا یا NHTSA تخمینها اولین خود از میزان مرگومیر تصادفات خودرویی در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد. این آمار نشان دهنده رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه یک سال قبل از آن است. NHTSA تخمین زده است ۳۱۷۲۰ نفر بین ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱ و در تصادفات خودرویی جان خود را از دست دادهاند. این در حالی است که در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۸۳۲۵ نفر در تصادفات خودرویی کشته شده بودند. این آمار بالاترین میزان مرگومیر از سال ۲۰۰۶ تاکنون است و بالاترین درصد افزایش ثبت شده از زمان استفاده از سیستم گزارش مرگومیر NHTSA از سال ۱۹۷۵ تاکنون محسوب میشود.
دادههای این اداره نشان میدهد میزان افزایش مرگومیر ناشی از تصادفات خودرویی در ۹ ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۱ (رشد ۱۲ درصدی) تقریباً معادل افزایش میزان پیمایش خودروها و موتورسیکلتها در همان بازه زمانی (رشد ۱۱.۷ درصدی) است. به این ترتیب نرخ مرگومیر از ۱.۳۵ مرگ در هر ۱۶۰ میلیون کیلومتر طی شده سال ۲۰۲۰ به ۱.۳۶ در سال ۲۰۲۱ رسیده است. با این وجود باید گفت از نظر آمار خام، سهماهه اول سال ۲۰۲۱ هنوز هم بدترین رکورد مرگومیر طی ۱۵ سال اخیر محسوب میشود. دکتر استیون کلیف مدیر NHTSA میگوید:
ما باید فرهنگ پذیرش از دست دادن هزاران نفر از هموطنان خود در تصادفات خودرویی را تغییر دهیم. این امر نیازمند دگرگونی و همکاری ارگانها و مردم برای ایجاد جادههای امنتر است
بر اساس تخمینها، آمار مرگومیر در ۳۸ ایالت آمریکا افزایش یافته است اما در دو ایالات میسیسیپی و ویسکانسین ثابت مانده است و در ۱۰ ایالت آلاسکا، دلاور، کانزاس، کنتاکی، مین، مریلند، نبراسکا، رود آیلند، ورمونت و وایومینگ کاهش یافته است. بیشترین میزان کاهش مرگومیر ناشی از تصادفات در ۹ ماهه ابتدایی ۲۰۲۱ به ایالت نبراسکا (کاهش ۱۸.۴ درصدی) اختصاص دارد درحالیکه آیداهو بیشترین میزان مرگومیر (۳۶.۴ درصد) را ثبت کرده است. تگزاس تنها ایالتی است که بیشترین میزان مرگومیر در این بازه زمانی با فوت ۳۳۶۵ نفر را داشته است. منطقه کلمبیا هم با مرگ ۲۸ نفر کمترین میزان مرگومیر را دارد. وزیر حملونقل آمریکا میگوید:
این یک بحران ملی است. ما نمیتوانیم و نباید چنین میزان مرگومیر را به عنوان بخش اجتنابناپذیر از زندگی روزمره خود بپذیریم. خبر خوب اینکه ما هماکنون یک استراتژی و منابع و برنامههای لازم برای تحقق اهداف را داریم. استراتژی ایمنی جادهای ملی اولین برنامه جامع و ملی آمریکا برای کاهش قابلتوجه مرگومیر جراحات ناشی از تصادفات در جادههاست
Regra loaded
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ممنون میشم این آمار در کشور های مختلف رو هم بزنید در یک پست جداگانه🙏🏻🙏🏻
محمد
۱۷ بهمن ۱۴۰۰تسلا دوستان ماست مالی راجع اون تسلا مدل X که تیکه تیکه🤣 شده تدارن؟!🤣
مگه ماشین های تسلا امن تبود؟!🤣
محمد
۱۷ بهمن ۱۴۰۰اها فهمیدم به دلیل مچاله شدن باتری هاش آتیش گرفته ، اوی وای این که از فولکس id هم عقب مونده
ARMAN
۱۷ بهمن ۱۴۰۰حداقل برای جون مردمشون ارزش میذارن
جناب ایکس
۱۷ بهمن ۱۴۰۰؟؟؟ زیاده روی نکن لطفا…
محمد
۱۷ بهمن ۱۴۰۰این آمار با توجه یه پیشرفته بودن بازار آمریکا واقعا عجیب و غیر قابل تصور هست ، به نظرم باید کارشناسی دقیق تری بشه .
جناب ایکس
۱۷ بهمن ۱۴۰۰اونجا بهشته آره، از لحاظ بی نقصه، باشه…
هر آماری خوبی مال بود دقیقا باید همش اشتباه باشه ولی هرچی خوب مال اوناس درسته، یا اینکه هر بدی مال بدترم هست ولی آمار های بد اونا همش اشتباهه، بهشته دیگه، بهشت برین…
امیر
۱۷ بهمن ۱۴۰۰متاسفانه در امریکا شما نه تنها آمار تصادفات بلکه کشته های تیراندازی و خودکشی و سرطان و سکته های قلبی و….ببینید تقریبا هیچ روند کاهشی رو نمیبینید و توجه زیادی بهش نمیشه
کیفیت جاده های امریکا و فرهنگ رانندگی بسیار ضعیفه
net
۱۷ بهمن ۱۴۰۰امیر
زیباترین و استانداردترین و پیشرفته ترین و پهن ترین جاده ها و بزرگراه ها در امریکا وجود داره.ارزوی هر انسانی در دنیا این هست که در جاده ها و بزرگراه های امریکا رانندگی کنه
عاشق پدال
۱۷ بهمن ۱۴۰۰جان؟
خود امریکاییا مینالن شما از کجا در اوردی؟
۱. زیباترین شاید ترکیب جاده و مناظر اطراف زیبا باشه. اما خود جاده تو امریکا زیبا نیست. تو امریکا اصلا جاده رو زیبا نمیسازن. چون پول میخواد. اتفاقا اگه تنها جاده رو نگاه کنی زشت ترین جاده ها رو داره. اسفالت افتضاح چون تو امریکا پول همه ی اینا رو ساکنین محل میده. مثلا یه شهرداری تو امریکا اگه ساکنینش پولدار باشن مالیات بیشتری میپردازن. پس شهرداری بیشتر خرج میکنه. اسفالت بهتری سفارش میده. اما تنها ۱۰ درصد مناطق امریکا اینطوریه. ۹۰ درصد دیگه افتضاحه. اگه فیلم جاده ی باکیفیت رو تو امریکا میبینی قطعا از این ۱۰ درصده. چه چیزایی جاده رو زیبا میکنه؟ بلوار، کرانه یا حاشیه جاده، کیفیت اسفالت و غیره. همه ی اینا پول میخواد. از قبر عمه ترامپ بیارن؟
۲. استاندارترین؟ والله ما تا جایی که یادمونه همیشه تو استاندارد عقب بوده جاده ها و اتوبانها. پهن هستن. اما استاندارد نیستن. ارزوی هر انسانی اینه تو جاده ی ۶۶ رانندگی کنه. نه کل امریکا.
کلا فلسفه تو امریکا یه چیز دیگس. شما خودتو اینقدر درگیر نکن وگرنه شکست عشقی میخوری.
این چیزایی که شما گفتی بیشتر به المان و سوئد و هلند میخوره تا امریکا.
پویا
۱۷ بهمن ۱۴۰۰این دو تا سایت نظر دیگه ای برات دارن
https://www.theglobaleconomy.com/rankings/roads_quality/
https://www.worldatlas.com/amp/articles/countries-with-the-best-roads.html
جناب ایکس
۱۷ بهمن ۱۴۰۰چون جاده هاش خوبه همه چیز دیگش خوبه،بیاین همه باهم زیر مغالطه خفه شیم.
abdi_mahdi
۱۸ بهمن ۱۴۰۰جناب ایکس با امریکا خصومت شخصی دارید؟!
Navid_A.J
۱۷ بهمن ۱۴۰۰کانادا ک افتضاحه. اینم بهانشون آب و هوای سخت و نمکی که زمستون میپاشن هست. هر چی تعمیر کنن باز داغونه. فرهنگ رانندگی کانادایی ها هم بهتر از امریکاییاس. اما باز به جز فرهنگ رانندگی، اختلاف زیادی با ایران نیست. ایران باید فکری به حال این رانندگیا کنن. بهترین راهش هم سختگیری شدید اجرای قانونه(مثل بستن کمربند که الان جا افتاده)
B.A.E Systems
۱۷ بهمن ۱۴۰۰نه داداش
تو ایران سرعت زباله های داخلی اصلا به حد نصاب نرسیدن که تصادف کنن
net
۱۷ بهمن ۱۴۰۰امیر
امیر برای شوخی این کامنت گذاشته دیگه بچه دو ساله هم میدونه امریکا پیشرفته ترین کشور دنیاست
پویا
۱۷ بهمن ۱۴۰۰من همیشه میبینم تو پست های مربوط به آمریکا همینه نظر رو گذاشتی درباره خورده کلا ندیدم نظری بزاری!!
حسن
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ببخشید شما مگه اونجا زندگی می کنید که اینطور نظر میدید؟
من بعد از ۷ سال زندگی، می تونم بگم فرهنگ رانندگی متفاوتی دارن (بسیار بهتر از کشور خودمون). وابسته به اینکه در کجا زندگی می کنید کمی سبک رانندگی ها متفاوت هست. شاید برخلاف تصور، در شهرای کوچیک و کمی رپابلیکن رانندگی ها بهتر هست، و به ندرت صدای بوق ماشینی رو میشنوید، برای عابر پیاده اهمیت قایل میشن و …
در مورد جاده ها هم باید بگم، اخیرن بیش از ۲۳۰۰ مایل رانندگی از شرق به غرب امریکا و عبور از ۲ شاه راه اصلی این کشور (بزرگراه ۲۰ و ۴۰) مشکل خاصی در جاده ها ندیدم. نمی گم همه چی عالی و بی نقص بوده، ولی درصد مشکلات (دست انداز ها، خرابی اسفالت) بسیار پایین بود.
(بیایم قبل بیان حرفی، کمی در موردش تحقیق کنیم)
امیر
۱۸ بهمن ۱۴۰۰دقیقا از روی مطالعه گفته شده
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.thecivilengineer.org/news-center/latest-news/item/1245-us-infrastructure-scores-a-d-more-than-4-5-trillion-need-to-be-invested-by-2025&ved=2ahUKEwjg3d-7oe31AhVHzoUKHUiKBSwQFnoECFAQAQ&usg=AOvVaw2ToQ6LlhWiUWWf9mHaRqbZ
کافر مقدس
۱۷ بهمن ۱۴۰۰شما پیگیر همچین آماری باشی با این جزییات قانون با شما برخرد میکنه در اینجا . ما حتی نمیتونیم قانون شفافیت بذاریم با قانون شفافیت هم مخالفت میشه
آمار کشته های آمریکا در قیاس با آمار کشته های اروپا حدود600تا کمتر بوده البته اروپا که میگم یعنی کل اروپا . آمریکا بیشتر به خاطر آب و هوا اللخصوص برف خیلی تصادف میشه
این آمار هم فعلا آپدیت نشده ولی ایران جز کشورهای قرمزه در بحث کیفیت جاده و مرگ و میر جاده ای . اگه آمار اخیر اللخصوص باز نشدن ایربگ های این دوسال اخیر هم اضافه بشه خیلی قرمز تر میشیم
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate
مردیم از خوشی
۱۷ بهمن ۱۴۰۰آمار ایران هم یه چیزی همین حدودا هست با این تفاوت که جمعیت آمریکا ۴ برابر ماست !!!
امیدوارم پدال یه خبر درباره آمار ایران کار کنه
احمدعلی
۱۷ بهمن ۱۴۰۰آمار ایران سال ۹۸ حدود ۱۶ هزار و سال۹۹ حدود ۱۵ هزار بوده و آمار سالیانه آمریکا حدود چهل هزار
جناب ایکس
۱۷ بهمن ۱۴۰۰الان این همه دیس لایک چیه؟ طرفدارای آمریکا بهشون بر خورده؟؟؟
آمار ایران سال های مختلف:
۹۷: حدود ۲۸ هزار نفر
۹۸: حدود ۱۶ هزار نفر
۹۹: حدود ۱۵ هزار نفر
آمار آمریکا:
۲۰۱۹:حدود ۳۶ هزار نفر
۲۰۲۰:حدود ۴۲ هزار نفر
۲۰۲۱:حدود ۳۲ هزار نفر
که آمار آمریکا نسبت به جمعیتش خیلی بهتره ولی بازم جزو کشور های پر تصادف حساب میشه.
همه اینا واقعا با یه سرچ خیلی ساده پیدا میشه و برای هر کدومش هزار تا سایت میاد بالا.
لطفا بی دلیل و احساسی لایک دیس ندیم (البته اصلا منم نیس حتی یه ذره ولی اینطور که معلومه خیلیا فک میکنن آمریکا سالانه ۱۰۰ نفر میمیرن که همونا هم ایرانی های مقیم اونجان😂)
مردیم از خوشی
۱۷ بهمن ۱۴۰۰آیا اندکی برات تعجب آور نیست که سال ها آمار ایران رو ۲۶ هزار بوده ! و یکبار افت شدید میکنه ؟ آیا مشکوک نیست ؟ آیا فکر میکنی خودرو ها افزایش کیفیت داشتند یا رانندگی ها بهتر شده
کسی نمیگه آمریکا عالی هست ولی اونجا سرعت ها خیلی بیش تر هست ، خیلی چیز ها مثل مسابقات خیابانی یا گل کشیدن و ش.راب و مستی !!!!
ارین صاحب جمعی
۱۷ بهمن ۱۴۰۰دیدین تو تمام تصادف همیشه یک پراید هست تو امریکا هم همینه تسلا نقش پراید در ایران را بازی میکنه و تو همه عکسها تصویر له شدش قابل رویت هست الیته صد رحمت به پراید چون هم رییس جمهور کشور عزیزمان اونو قبول داره و هم دارای لنت ترمزه و تو حالت پارک هم آتیش نمیگیره 😎😎😎😎😎😎😎
عاشق پدال
۱۷ بهمن ۱۴۰۰امریکا زیباست. اما از نظر رانندگی واقعا کشور بدیه. و فکر کنم بالاترین کشته و تصادفات رو تو جمع کشورای صنعتی و پیشرفته یا همون جهان اول داره.
یکی از دلایلش معماری شهری شونه. مثلا تو یه کوچه یهو میبینی با ۳۰ مایل بر ساعت ماشین رد میشه. ۳۰ مایل حدود ۵۰ کیلومتر میشه. تو کل دنیا ۳۰ کیلومتره.
الان اتوبانها هم یه معضل دیگه شده. مخصوصا برا کالیفرنیا که تو بحرانهای اقتصادی مردم از همه ی امریکا کوچ میکردن اونجا و مجبور شدن کلی اتوبان بسازن. ۲۰ سال پیشا این اتوبانها باید کلا تعمیر و تعویض میشدن. الان پولشو ندارن. باعث ریسک بالای تصادفات شده. تو کالیفرنیا یادمه چاله چوله ها درصد بزرگی از تصادفات رو به خودش اختصاص داده اونم تو اتوبان.
بعد تو امریکا یه تفکری که تو پروژه های شهری و اجتماعی غالب هست اینه که ساختن یک چهار راه رو چقدر میشه ارزون ساخت ؟ و این تفکر پسندیده هست. چون کمترین خرج از مالیات برا مردم بشه. و حتی مردم به نوعی قبول دارن. اما از اینورم ناراضی هستن که چرا یه چهار راه بهتر مثلا نساختن. این تفکر کلا تو تک تک پروژه های عام المنفعه یا اجتماعی و مردمی به کار میره. مگه اینکه یه خیری پیدا بشه پولی بده. مثلا بخوان یه کتابخونه بسازن همینه. خیابون اسفالت کنن همینه.
یه شهرسازی عجیبی داره که قانونا باید شهر اینطوری ساخته بشه. بهش سیاست زون شهری میگن. زون همون منطقه میشه. مثلا تو منطقه ویلا نشین اصلا حق ایجاد حتی ۲۰ متر مغازه نداری. یا حق ایجاد ۲ واحد اپارتمان نداری. فقط باید ویلایی باشه.
این باعث میشه مردم برا خرید و کارهای روزانه حتما ماشین سوار بشن و برا اینکه به مرکز خرید برسه نیاز به ساخت جاده اصلی یا حتی اتوبان از بین ویلاها هستش. یهو میبینی از جلو خونه ادم یه جاده ۵۰ کیلومتری رد میشه. اما کشورایی مثل هلند سوئد فنلاند نروژ دانمارک اومدن مخلوط کردن.
یعنی تو یه منطقه هم ویلایی ساختن هم ساختمونای اپارتمانی هم تجاری. بهش سیاست شهری میکس میگن. تو این شهرسازی میکس حتی طرف ماشین لازم نداره. چون مرکز خرید تو همون منطقه ایی که زندگی میکنه هست.
برا همین تو امریکا میبینی کلی اتوبان از وسط شهر رد میشه. اماتو اروپا اتوبان از کنار شهر رد میشه و خروجی به طرف شهر میره.
الان شهرهای عموما تو شمال شرقی امریکا دارن اتوبانها رو تغییر میدن. فهمیدن این نوع شهرسازی به درد عمشونم نخورد. بوستون اتوبانها رو داره با جاده اصلی جایگزین میکنه و کمربندی میزنه. به علاوه اومدن تحقیق کردن چه کارایی بکنن که تصادفات کمتر بشه. دیدن فلکه از تصادفات جلوگیری میکنه. دارن فلکه های بیشتری میزنن به جای اینکه چهار راه بزنن.
و تو چهار راه دارن فلکه میزنن
الان تو امریکا اینطوریه یهو با ۱۰۰ کیلومتر میری اما چهار راه جلوته و چراغ قرمز. یهو میزنی رو ترمز. تابلو هست که میگه جلو چهار راهه و ممکنه چراغ قرمز بشه. اما غیر قابل پیش بینیه. از نظر روانشناسی انسان میل به گذرا و پذیرش شرائط موجود داره. و بیشترین تصادفات تو امریکا برا همینه. تو چهار راه ها اتفاق میوفته. چون ادم اصلا فکرشو نمیکنه تو جاده ایی که سرعت ۱۰۰ یا ۱۲۰ کیلومتره یهویی چهارراه سبز بشه و چراغ قرمز باشه.
تو اروپا اصلا چنین جاده ایی نیست. اصلا منطقی نیست چنین جاده ایی بسازن
net
۱۷ بهمن ۱۴۰۰عاشق پدال
جاده یک روستا در امریکا برابری میکنه با تمام جاده های کشورهای اتحادیه اروپا
ارین صاحب جمعی
۱۷ بهمن ۱۴۰۰بابا اگه خوب بود که همه ماشینا تو آلمان تست نمیشد 🤣🤣🤣🤣🤣
net
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ارین
مهم نیست در اروپا تست بشه مهم بازار فروش در امریکاست تمام خودروساران دنیا ارزو دارند که در امریکا ماشینشون فروش بره مهمترین دغدغه تولیدکنندگان ماشین فروش رفتن در بازار امریکا هست حتی بنز و ائودی و بی ام و و پورشه همچین ارزویی دارند چون بازار امریکا مهمترین بازار دنیاست.تولیدکننده ماشینی موفق هست که ماشینش وارد امریکا بشه و مردم ثروتمند و پیشرفته امریکا بخرند.معروفترین برندهای تولیدکننده ماشین اروپایی اگر بازار امریکا رو از دست بدهند ورشکست میشوند ،تمام کشورهای دنیا ماشین ازشون بخرند ولی امریکا نخره فایده ای نداره و ورشکست میشوند
امیر
۱۸ بهمن ۱۴۰۰فعلا چین بازار مهمتریه بیشترین فروش لینکلن و آئودی و بنز و پورشه و بی ام دبلیو توو چینه
جناب ایکس
۱۷ بهمن ۱۴۰۰بنظر من که بهترین جا برای رانندگی اروپاست چون مرز فیزیکی بین کشور ها نیست و میشه اقلیم های مخلف رو دید و رانندگی کرد، یه سری از ماشینا مث کونیگزگم اونجا آزادن
mp
۱۷ بهمن ۱۴۰۰حداقلش اینه که مقصر این تصادفات خود راننده ها بودن نه اینکه به خاطر دلایل مسخره ایی چون کیفیت بد و ناایمن بودن جاده ها و خودروها و باز نشدن کیسه هوای خودرو باشه.
احمدعلی
۱۷ بهمن ۱۴۰۰بله نمیدونستیم ایرانیا خیلی خوب رانندگی میکنن.شما کدوم ایران زندگی میکنین؟ضمنا اینجا چیزی از کیفیت جاده ها نوشته؟
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۷ بهمن ۱۴۰۰تصادفا غلط بوده و تقصیر دژمن هست باید وقتی تصادف میشع ماشین عقبی در ۳۷.۹۸۵ درجه بخورع به ماشین جلویی تا ایربگ باز شه و از جلو باید از درجه ۹.۳۴۵۶ تصادف بشه تا باز شه
باشد که رستگار شویم:|
هاتف
۱۸ بهمن ۱۴۰۰آدم اینجا یه چیزایی میخونه سرش شاخ در میاره! آمریکا بهترین جاده هارو داره! ویلاها از آپارتمان جداست! تو آمریکا تو کوچه تند میرن واسه همین آمار بالاست! بابا این حرفا چیه آخه.
به علت وسعت زیاد کشور و :ضعف شدید” حمل و نقل عمومی مردم آمریکا “مجبورن” از اتومبیل شخصی استفاده کنن. هر خانواده به تعداد نفرات یا حتی بیشتر ماشین داره. تکرار میکنم: مجبورن، نه واسه لذت. کسی واسه لذت تویوتا و هوندا نمیخره. کیفیت جاده ها و حتی اتوبانها پایینه. تو خود لس آنجلس اتوبان اصلی ۱۰۱ و یا ۴۰۵ پر چاله چوله ست. چیزی به نام روشنایی تو جاده ها و اتوبان وجود نداره. گواهینامه گرفتن واقعا راحته و باعث شده مهارت کافی نباشه. “مثلا تو انگلیس پوستت رو میکنن بهت گواهینامه بدن”. همه این دلایل باعث تصادف و مرگ و میر بالا شده.