جان پری توماس اولین فردی است که در سال ۱۹۲۷ جان خود را به خاطر ثبت رکورد سرعت در جهان از دست داد. او میراث قابلتوجهی از خود بر جای گذاشت، چیزی که حالا نیز توسط برخی خودروسازان دنبال میشود. برای مثال پری توماس در سال ۱۹۲۶ به اولین فردی تبدیل شد که توانست با خودروی بابز از سرعت ۲۷۳.۵ کیلومتر در ساعت عبور کند. همین خودرو بود که در نهایت جان پری توماس را گرفت. البته که این یک شاهکار بود زیرا توانست رکورد قبلی سرعت زمینی را با اختلاف ۳۲ کیلومتر در ساعت بشکند. نام خودرویی که پری توماس برای رکوردشکنی استفاده کرد از روی نام دختر ۵ ساله یکی از کارکنان مشغول تولید این خودرو گرفته شده بود. نیروبخش بابز پیشرانه ۱۲ سیلندر ۲۶.۹ لیتری لیبرتی آئرو بود که قدرت بیش از ۴۰۰ اسب بخاری تولید میکرد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۴ سرعته به چرخ های عقب فرستاده میشد.
شاید سورپرایز کننده ترین جنبه رکورد پری توماس این باشد که رکوردش در مقابل رقبایی به دست آمد که وضعیت بسیار بهتری از نظر سرمایه و لجستیک داشتند. مالک خودرویی که سرانجام رکورد پری توماس را شکست مالکوم کمپل بود که ظاهراً ۱۰ برابر زمان بیشتری را صرف توسعه خودروی خود کرد. اما آنچه باعث شد پری توماس بتواند در برابر رقبای صاحبنام عرضاندام کند مهندسی مثالزدنی و توانایی او برای همکاری با دیگران بود. پری توماس خودروی بابز را با مبلغ ۱۲۵ پوند (معادل ۸۰۸۶ پوند یا ۱۰۸۷۷ دلار کنونی) خریداری کرد. این خودرو اولین بار توسط کانت بوروفسکی، طرفدار متمول خودروهای مسابقهای تولید شده بود. البته زمانی که پری توماس خودرو را خریداری کرد وضعیت خوبی نداشت. اگرچه بابز خودروی پرقدرتی بود اما تغییرات زیادی را تجربه کرد و یک رادیاتور بزرگ با ویژگیهای جدید روی آن نصب شد که باعث پایین آمدن وزن خودرو شد.
علاوه بر اینها کاربراتورها، پیستونها و کلاچ چند صفحهای هم نصب شد. تمامی این قطعات توسط پری توماس طراحی و ساخته شدند تا رکورد سرعت را بشکنند. این خودرو در دهه ۶۰ میلادی دوباره احیا شد و در برخی رویدادها شرکت کرد. اگرچه زندگی پری توماس بهصورت ناخوشایندی به پایان رسید اما بههرحال تلاشهای او باعث شد فصل جدیدی در صنعت خودرو گشوده شود.
HamiD
۱۹ بهمن ۱۴۰۰به به واقعا جالب بود …
روحش شاد …
“عشق به سرعت”
واقعا آدم لذت میبره که یه نفر با تلاش خودش تونست به همچین چیزی برسه … و به لذتی که اون لحظه تجربه اش کرد …
ممد ژانگولر
۱۹ بهمن ۱۴۰۰انشالله بقای عمر بازماندگامش باشه
خدا رحمتش کنه
هر چند اگر تو اون حادثه جانشو از دست نمیداد مطمئنا تا الان زنده نمیماند پس چه زیبا رفت
ما که زیر فشار گرانی هزار بار جونمونو از دست دادیم ولی کمر راست کردیمو گفتیم الهی به امیدت
ارشیاSVJ
۱۹ بهمن ۱۴۰۰الفارومئو توناله معرفی شد شما دارین خبر هزارسال پیشو میرین؟؟!!
ایران
۱۹ بهمن ۱۴۰۰واقعا دمش گرم عجب سرعتی اونم مال نزدیک ۱۰۰ سال پیش واقعا محشره روحش شاد
طاها
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ماشین باز های خارج این حرکت ها رو میزنن
ما هم با پرشبا ای ال ایکس دویست و پنجاه تا پر میکنیم بهش میگیم سلطان
این سلطان واقعیه
اونم 100 سال قبل
حیدر
۲۱ بهمن ۱۴۰۰خوش به حالش.
خیلی از ما ها از ۲۰۰ هم عبور نکردیم چه برسه به ۲۷۵ !!!