در درگی جالب، هفت پیکاپ میان سایز شامل فورد رنجر، تویوتا هایلوکس، فولکسواگن آماروک، گریت وال پائو، ایسوزو D-Max، نیسان ناوارا و میتسوبیشی ترایتون به مصاف هم رفتهاند.
قطعاً خریداران یک پیکاپ را برای مسابقه دادن نمیخرند ولی بااینحال، مسابقات درگ روش جالبی برای ارزیابی تواناییهای خودروها از لحاظ شتاب و چسبندگی و است و این شامل پیکاپها هم میشود. وبسایت Cars.co.za آفریقای جنوبی اخیراً هفت نمونه از مشهورترین پیکاپهای میان سایز بازار را گرد هم جمع کرده تا مشخص شود کدامیک از آنها سریعتر است. البته بین مشخصات خودروها اختلاف زیادی وجود دارد پس بیایید با شرکتکنندگان و اعداد آنها آشنا شویم.
قویترین خودروهای این جمع فورد رنجر و فولکسواگن آماروک هستند که هردو ۲۰۶ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارند. نزدیکترین رقیب این دو پیکاپ روی کاغذ تویوتا هایلوکس با پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری توربودیزل است که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. رقیب بعدی میتسوبیشی ترایتون است که هرچند با ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور یکی از ضعیفترین پیکاپهای این جمع محسوب میشود اما از سوی دیگر، وزن سبکتری هم دارد.
در این مسابقهٔ درگ بزرگ پیکاپها مدلی هم از چین حضور دارد که گریت وال پائو نام دارد اما با ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، ضعیفترین عضو جمع محسوب میشود. در این ویدئو اما یک ژاپنی دیگر هم بنام نیسان ناوارا حضور دارد که روی کاغذ با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور، اعداد قابلقبولی را نشان میدهد اما در عمل ناامیدکننده است. در آخر هم به ایسوزو D-Max با پیشرانهٔ ۳ لیتری دیزلی و ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور میرسیم که کاملاً در برابر ناوارا قرار میگیرد. خب با توجه به این اعداد، فکر میکنید کدام پیکاپ پیروز این درگ باشد؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.
مرتضی علی وحیدی
۱۰ خرداد ۱۴۰۲بازم مثل همیشه رنجر برنده میشه
بازم مثل همیشه این لگن (هایلوکس)بازنده میشه
شورلت
۱۰ خرداد ۱۴۰۲اوهوم
آفرین
باریکلا
توحید
۱۰ خرداد ۱۴۰۲این تستها بیشتر جنبه سرگرمی داره تا جنبه کاربردی و عملیاتی
و نمیشه بر مبنای اون ماشینی رو صرفا بد و غیر قابل کاربرد دونست
Blue
۱۰ خرداد ۱۴۰۲طرفدارهای تسلا تو فروش خودشون با تویوتا مقایسه میکنن ، طرفدارانی فورد تو کیفیت با تویوتا مقایسه میکنن و……همینطور بقیه !!!! ببین تویوتا چی میسازه که شده معیار مقایسه و خوب و بد بودن بقیه برندا 😂😂😂نشد یه پست تو پدال باشه و اسم تویوتا و ژاپن تو نظرات نباشه
IMAN1199
۱۰ خرداد ۱۴۰۲اتفاقا وانت های فورد از هر لحاظ معیار بقیه شدن و هستن تو کیفیت و قدرت و کارایی از هر لحاظ بهترینن بخصوص تو فول سایز و بالا تر
این نظرات متعصبانه و هیت دادن رو هم که «کاربر مرتضی علی وحیدی» گفت هم تابلوعه حرف پرت و پلا و شعر بافیه
این حتی ممکنه خودش فن زاپن باشه عمدا بیاد هیت بده تا از بقیه جواب های باب میل خودش رو ببینه
( مثلا پیش خودش فکر میکنه که یک نظر مثل این میده بجاش از بقیه ده تا برعکس این رو دریافت میکنه مطابق انتظار خودش )
کاری که توی پست های دیگه با نام کاربرای فیک دیگه هم دیدیم
Reza
۱۰ خرداد ۱۴۰۲مگه اینا ماشین درگن؟ قابلیت دوام و اطمینان هایلوکس ثابت شدس، ماشینای تویوتا یه پای ثابت جنگ ها و شرایط بحرانین، واقعا یه سری کامنت ها در حد کل کل های تینیجرهاست
کرگدن باواریا
۱۰ خرداد ۱۴۰۲خدایی اسم پیکاپ میاد نا خودآگاه فورد f و رنجر میاد ذهنم…
با این که طرفدار آمریکایی نیستم ولی اگه یه جایی زندگی میکردم که بازار آزاد و درست درمونی داشته باشه که خبری از دلال نباشه که از هایلوکس عهد بوق فرقون؛ غول بی شاخ و دم بسازن؛ قطعا میرم سراغ آمریکایی خصوصا فورد !
هرچند به شخصه علاقه ایی به پیکاپ ندارم ، شاسی بلند ها از اونا بهترن.
datsun
۱۰ خرداد ۱۴۰۲هایلوکس فقط تو ایران محبوب نیست تو کل دنیا محبوبه
کرگدن باواریا
۱۰ خرداد ۱۴۰۲اونی که گفتی شاید پیکاپ های بزرگتر تویوتا باشه نه هایلوکس!
تنها جایی که محبوبه کشور های جهان سومی مثل آفریقا و اتیوپی هست
حسین
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ببخشید نمیدونستم فروش سالانه بیش از 500 هزار دستگاهی هایلوکس همش تو ایرانه ( یه دونه اش هم تو ایران نیست) . ترولر های بی ارزش و فشاری پدال چه خوشتون بیاد چه نیاد رنجر به گرد پای هایلوکس و تاکوما نمی رسه. آمار فروش بیانگر همه چی هست.
MILADZM
۱۰ خرداد ۱۴۰۲هنوز پیکاپ های 40 _ 50 سال پیش آمریکا عین ساعت کار میکنن و
اینکه شما ندیدیشون مشکل خودته
هنوز دنیا چیزی به میزان دوام پیکاپ های امریکن به خودش ندیده
شما هم چه خوشت بیاد چه نیاد یانکی ها سرآمد پیکاپ ساختن هستن
همون طوطویا هم از آمریکایی ها یاد گرفت چطور پیکاپ بسازه
MILADZM
۱۰ خرداد ۱۴۰۲هنوز پیکاپ های ۴۰ _ ۵۰ سال پیش آمریکا عین ساعت کار میکنن و
اینکه شما ندیدیشون مشکل خودته
هنوز دنیا چیزی به میزان دوام پیکاپ های امریکن به خودش ندیده
شما هم چه خوشت بیاد چه نیاد یا.نکی ها سرآمد پیکاپ ساختن هستن
همون طوطویا هم از آمریکایی ها یاد گرفت چطور پیکاپ بسازه
حسین
۱۰ خرداد ۱۴۰۲آره تو راست میگی عین ساعت کار می کنن. یا ساعت نمی دونی چیه یا مفهوم کار کردن رو نمیدونی
حسین
۱۰ خرداد ۱۴۰۲به نظر میاد دلال جماعت چیزای دیگه تو مغز ایرانی ها کردن و از یه سری پهلوون پنبه (که تو این کامنت اسم نمیارم ولی نیاز بشه کامنت بعدی اسم هم می برم) غول بی شاخ و دم ساختن.
حسین
۱۰ خرداد ۱۴۰۲بعضی استان های ایران برین تا ببینید وانت های سی چهل سال قبل تویوتا چجوری دارن جولان میدن. وانت های چهل سال قبل فورد کجان؟ قبرستون ماشین؟ اَاَخخی
IMAN1199
۱۰ خرداد ۱۴۰۲وانت های فورد هم دارن مثل ساعت کار میکنن و با بیشترین دوام جولان میدن
معیار آمار چهارتا استان محدود تو ایران و ۴ تا ماشینی که دیدی نیست
آمار و ارقام علمی مهمه
کرگدن باواریا با هیت دادن باعث بحث شده
هرچند که در محبوبیت و بادوام بودن پیکاپ هایلوکس شکی نیست و تو آمار ها هم جزو بادوام ها هستن
ولی اتفاقا طبق آمار اثبات شده که پیکاپ های امریکایی خودشون رکورد دار بادوامترین ها هستن
و طبق آمار رکورد بالاترین کارکرد ها که آمارش اخیرا تو همینجا پدال هم بود پیکاپ تراک امریکایی بود با بالای ۴ میلیون کیلومتر کیلومتر کارکرد با موتور پلمپ
تو آمار درصد بیشترین میزان کارکرد هم که اینم تو پدال اخیرا بود بازم بیشترین درصد رسیدن به کارکرد کیلومتر بالای ۴۰۲ هزار کیلومتر بازم پیکاپ تراک امریکایی اول۱ بود
پیکاپ های امریکایی خودشون تو متعبر ترین قابل استناد ترین آمار ها اثبات کردن که بادوامترین بودن و هستن و تو این زمینه رکورد دار هستن جایی که بقیه میرن تو قبرستون ماشین پیکاپ های بادوام امریکایی هنوزم کار میکنن
غیر از آمار فروش هایلوکس به گرد پای رنجر هم نمیرسه
هرچند که تو فروش هم پیکاپ تراک های فورد رکورد دار هستن با فروش سالیانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاهی فورد
حسین
۱۰ خرداد ۱۴۰۲دیگه اگه تو آمریکا هم با بهترین شرایط نگهداری و بهترین بنزین و روغن میخواستن عمر نکنن که دیگه هیچی. بیان تو همین چهارتا استان ایران ببینیم با بدترین روغن، بدترین بنزین، بدترین نوع رانندگی چقد دوام دارن چه موتورشون چه سایر اجزا تا حتی شاسی. اینکه تو آمریکا طرف با ماشینش یونجه جابجا کنه خیلی فرق داره با اینکه بره لب مرز پلاکش رو بپوشونه، لنت ترمز رو برداره از اول تا آخر مسیر با حداکثر سرعت بره، نحوه استفاده شون در خارج از جاده هم بماند. مقایسه ات از اساس اشتباه بود. در خصوص آمار های علمی هم مستندات کانسومرریپورت موجوده
حسین
۱۰ خرداد ۱۴۰۲دیگه اگه تو آمریکا هم با بهترین شرایط نگهداری و بهترین بنزین و روغن میخواستن عمر نکنن که دیگه هیچی. بیان تو همین چهارتا استان ایران ببینیم با بدترین روغن، بدترین بنزین، بدترین نوع رانندگی چقد دوام دارن چه موتورشون چه سایر اجزا. مقایسه ات از اساس اشتباه بود. در خصوص آمار های علمی هم مستندات کانسومرریپورت و غیره موجوده
IMAN1199
۱۰ خرداد ۱۴۰۲نه اتفاقا همه در شرایط یکسان مقایسه شدن و مقام اول۱ باوامترین ها امریکایی ها بودن
همه هم میدونن امریکایی ها تو پیکاپ تراک ها سرآمد و اول۱ هستن
دیگه پیکاپ تراک های امریکایی همونطور که تو امریکا و هرجای دیگه برتری و بادوامترین بودن و اول۱ بودن و باوامی خودشون رو اثبات کردن
تو همین چهارتا استان ایران هم ایران هم قطعا با بدترین روغن، بدترین بنزین، بدترین نوع رانندگی هم بالاترین دوام رو دارن به همونصورت چه موتورشون چه سایر اجزا پس حسین نظرت از اساس اشتباه بود. در خصوص آمار های علمی هم مستندات کانسومرریپورت و غیره موجوده
اون آمار هایی که گفتم آمار الکی نبودن اتفاقا طبق قابل استناد ترین و معتبر ترین آمار ها هستن من آمار های مختلف رو باهم مقایسه کردم میدونم کدومش با اعتبار تر و قابل استناد تره و اثبات قطعی باکدومش هست
توضیحش طولانیه ولی اگه لازم شد میگم
بهزاد
۱۰ خرداد ۱۴۰۲شاید ایمان جان آمارهایی را مطالعه کرده که حداقل داخل منابعی که ما نگاه میکنیم پیدا نمیشه.
یک معیاری هست به نام؛
Potential Lifespan
طول عمر بالقوه یک میانگینی هست که در اون یک مدل خودرو میتونه بدون تعمیر اساسی با کمترین مشکل طی کنه و طبق آخرین بررسی ها که به مایل انجام شده تویوتا سکویا از این منظر اول بوده و به ترتیب چند نمونه ذکر میشه البته برای پیکاپ ها؛
تویوتا تاندرا 256000 مایل
هوندا رجلاین 249000
تویوتا تاکوما 235000
نیسان تایتان 233000
فورد اف 232000
سیلورادو 230000
سیرا 222000
رنجر 220000
در این معیارها سکویا با 296 هزار مایل در مقام نخست هست.
چون شرایط استفاده و نگهداری خودروها تحت کنترل مالکین هست از این رو نمیشه با استناد به یک یوتیوبر و یا یک مدلی که بیش از میانگین مسافت طی کرده آمار کلی درست کرد و اون یدونه را به کل تعمیم داد.
IMAN1199
۱۰ خرداد ۱۴۰۲نه بهزاد اتفاقا من همه نوعش رو گفتم
و اتفاقا طبق همون آماری که شما گفتی هم
در آمار Potential Lifespan
یعنی طول عمر بالقوه که یک میانگینی هست که در اون یک مدل خودرو میتونه بدون تعمیر اساسی با کمترین مشکل طی کنه و طبق آخرین بررسی ها
که نتیجه آخرین آمارش پیکاپ های امریکایی اول هستن در این آمار
آمار شما هم منسوخ شده و هم قابلیت استناد پایین تری داره
چون آخرین آمار همینی هست که در ادامه میگم
آماری که من میگم درستش هست و قابل استناده که در ادامه به این آمار نگاه میکنیم
این آماری که من میگم هم قابل استناد تره و هم جدید تره یعنی آخرین آمار همینه
همین اخیرا هم تو پدال منتشر شد
iSeeCars برای دادههای مطالعه خود بیش از ۲۶۰ میلیون خودروی فروخته شده بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ را بررسی کرده و کارکرد مورد انتظار متوسط برای هر سال از عمر خودرو را به دست آورده و سپس از این کارکرد برای محاسبه درصد احتمال رسیدن خودرو به کارکرد ۴۰۲ هزار کیلومتر استفاده کرده است. درصد احتمال رسیدن متوسط یک خودرو به کارکرد یاد شده ۱۱.۸ درصد بوده است
که در این آمار این درصد برای پیکاپ تراک امریکایی که مقام نخست اول۱ آمار این لیست رو داره به بیش از ۴۹ درصد میرسه مقام نخست و اول۱ بادوامترین متعلق به پیکاپ تراک های امریکایی هست که بیش از ۴۹ درصد نسبت به بقیه به کارکرد بالای ۴۰۲ هزار کیلومتر میرسه
تویوتا ۴ رانر (شانس ۴۱ درصد) در رسیدن به کارکرد بالای ۴۰۲ هزار کیلومتر
شورولت سیلورادو ۲۵۰۰HD (شانس ۴۱.۳ درصد)
در رسیدن به کارکرد بالای ۴۰۲ هزار کیلومتر
جی ام سی سیرا ۲۵۰۰HD (شانس ۴۱.۳ درصد)
در رسیدن به کارکرد بالای ۴۰۲ هزار کیلومتر
تویوتا تاکوما (شانس ۴۱.۷ درصد)
در رسیدن به کارکرد بالای ۴۰۲ هزار کیلومتر
هوندا پایلوت (شانس ۴۲.۷ درصد)
در رسیدن به کارکرد بالای ۴۰۲ هزار کیلومتر
فورد F-250 سوپر دیوتی (شانس ۴۳.۶ درصد)
در رسیدن به کارکرد بالای ۴۰۲ هزار کیلومتر
تویوتا سکویا (شانس ۴۷.۱ درصد)
در رسیدن به کارکرد بالای ۴۰۲ هزار کیلومتر
تویوتا توندرا (شانس ۴۷.۹ درصد)
در رسیدن به کارکرد بالای ۴۰۲ هزار کیلومتر
تویوتا لندکروزر (شانس ۴۷.۹ درصد)
در رسیدن به کارکرد بالای ۴۰۲ هزار کیلومتر
فورد F-350 سوپر دیوتی (شانس ۴۹.۱ درصد)
در رسیدن به کارکرد بالای ۴۰۲ هزار کیلومتر
در این معیار پیکاپ تراک فورد در مقام نخست اول۱ پیکاپ تراک امریکایی با بلاترین درصد
در رسیدن به کارکرد بالای ۴۰۲۰۰۰ کیلومتر در مقام نخست هست.
پیکاپ تراک امریکایی اول۱ هست و از همه بادوامتره و در مقام نخست بادوامترین
تو آمار های کارکرد مطلق هم پیکاپ تراک امریکایی باکارکرد بالای چهار ۴ میلیون کیلومتر با موتور پلمپ پیکاپ تراک امریکایی اول۱ هست و بادوامترین هست
تو کار های خشن مختلف هم امریکایی ها قویترین و خشن ترین و بادوام ترین موتور های ۸ سلیندر رو دارن که بهترین ترکیب هست مثلا موتور های ال اس تقویت شده که بعنوان غول مرحله آخر مسابقات استفاده میکنن از عرب ها بگیرید نا خود امریکایی ها
یعنی موتور های بادوام افسانه ای ال اس جنرال موتورز که بادوامترین موتور سناخته شده و ال اس ایکس که مخصوص خوراکشون کارهای خشن و سخته با بالاترین قابلیت تیونینگ و دوام هم هستن
حتی رکورد بیشترین زمان کارکرد بدون آب و روغن هم دست همین موتور های ۸ سیلندر امریکایی هست
رکورد بیشترین تعداد موتور در سری موتور های ال اس وی ۸ امریکایی هست با بیش از ۱۰۰ میلیون که از این لحاظ هم با فاصله زیاد
این امریکایی ها رکورد دار و اول۱ هستن
شرایط استفاده و نگهداری خودروها تحت کنترل مالکین هست از این رو نمیشه با استناد به یک یوتیوبر و یا یک مدلی که بیش از میانگین مسافت طی کرده آمار کلی درست کرد و اون یدونه را به کل تعمیم داد.
اینم من از قبل گفته بودم
یعنی همه نوعش رو گفتم از یوتیوبر ها بگیرید
تا آمار بسیار قابل استنادی که در بالا گفتم که قابل استناد ترین آمار ها هستن
و آماری که گفتم بسیار معتبر تر و قابل استناد تره
چون این آمار دیگه دقیق و علی اثبات کرده
و مثل آماری نیست که مالکین با اختیار خودشون میانگین مسافت بیشتری طی کرده باشن
آمار بالا بسیار علمی تر و تخصصی تر و قابل استناد تره
و مقام نخست بادوامترین اول۱ پیکاپ تراک امریکایی با بالاترین درصد
در رسیدن به کارکرد بالای ۴۰۲۰۰۰ کیلومتر در مقام نخست هست.
بهزاد
۱۰ خرداد ۱۴۰۲خودت به تراک هایی که نام بردی یکم دقت کن که همشون HD هستند!
هوی دیوتی ها تماما وسایل کار هستند و روزانه صدها کیلومتر در جاده های خوب رفت و آمد دارن.
صحبت ما تراک های عادی بازاره که همانطور که خودت دیدی کاملا با صحبت های شما متناقضه.
در واقع شما اومدی از رنجر صحبت کردی در حالی که از نظر مایلج و کارکرد تاکوما بالاتر بود و مثل این میمونه که بری کارکرد اتوبوس و تریلی های جاده را با خودروهای عادی محاسبه کنی.
آمارهای رقیبان تاندرا و تاکوما و هایلوکس را مقایسه کن دوست گرامی.
IMAN1199
۱۰ خرداد ۱۴۰۲آره میدونم از این لحاظ که گفتی درسته
هرچند که در هر حال تو آمار کلی دوام و کارکرد بازم پیکاپ تراک های امریکایی اول۱ هستن
ولی تو یه سگمنت مشخص مثلا در مقایسه سگمنت مید سایز ها این موردی که گفتی درسته چون مثلا معمولا تاکوما بادوام بودنش رو اثبات کرده
که اابته هرچند این آمار فقط در دوام هست
که بازم به طور کلی اگه از همه لحاظ و از هر لحاظ در نظر بگیریم تو پیکاپ تراک ها امریکایی ها بهترین و پرچمدار و سرآمد و اول۱ هستن از هر لحاظ و از همه نظر و این اثبات شده هم هست
shayandn
۱۱ خرداد ۱۴۰۲طبق آمار علمی که خیلی دوست داری
بادوام ترین پیکاپ بازار جهانی؟ هایلوکس
بادوام ترین پیکاپ بازار آمریکا؟ تاکوما
بادوام ترین اس یو وی بازار آمریکا؟ سکویا
بادوام ترین اس یو وی سه ردیفه؟ لندکروزر
IMAN1199
۱۲ خرداد ۱۴۰۲طبق آمار علمی
بادوامترین یعنی از همه اینها بادوامتر و مقام نخست اول۱
همون فورد سوپر دیوتی امریکایی هست که از همه بادوامتره و مقام نخست اول۱ بادوامترین رو داره
از همه اینها بادوام تر یعنی مقام نخست اول۱ در دوام پیکاپ تراک امریکایی سوپر دیوتی هستش که در آمار هم اومده که مقام نخست اول۱ در دوام و در هرچیزی دیگه رو دارن
در کل واسه امریکا کاری نداره از هر نوعی بهترین و بادام ترینش رو ساختن برای اروپا هم همینطور اینها واسشون مثل آب خوردنه که هم بادوامترین و هم بهترین در هر چیزی رو بسازن و ساختن
ولی معمولا تو سگمنت های مختلف مثلا هایلوکس که گفته شد از بادوام هاست
ولی چه فایده که اینها از همه جا میزنن
تا مقداری دوام بیشتر بشه
تو بررسی ها هم دیدیم همیشه تو قابلیت تحرک و عملکرد و مهندسی و طراحی سیستم تعلیق و آفرود و تکنولوژی ها و امکانات و هر چیزی دیگه کم میارن و کم دارن برای اینکه از همه جا زدن تا مقداری به دوامش افزوده شه که اینها تو بعضی سگمنت ها لازم نیست چون تفاوت ها هم کمه
مثلا تو سگمنت میدسایز که هایلوکس و تاکوما هست که بادوامه همونجا همون نزدیکی ها هم رنجر هم هستش که در عین حالی که رنجر هم بادوام هست خودش هم از هر لحاظ خیلی بهتره
پس اگه به تنهایی بگی این بادوامترین اون بادوامترین هیچ فایده ای نداره
چون بازم از لحاظ کلی بادوامترین و برتری و اول۱ بودن در هر چیز با امریکایی هاست اروپایی ها هم تو موارد خودشون برتری و اول۱ بودنشون رو دارند در هرچیز چیزی که مهم برتری کلی هست که برتری کلی و اول۱ بودن در هرچیزی رو مثلا در پیکاپ تراک ها دست امریکایی هاست
این مهمه که سالهاست همه میدونن که پرچمدار و شماره یک۱ پیکاپ تراکهای آفرودر و شاسی بلند ها و اس یو وی و در کل پیکاپ تراک های آفرودر پرچمدار و یکه تازشون امریکایی هاست
IMAN1199
۱۲ خرداد ۱۴۰۲تو همین چهارتا استان ایران ببینیم با بدترین روغن، بدترین بنزین، بدترین نوع رانندگی بالاترین دوام رو دارن چه موتورشون چه سایر اجزا تا حتی شاسی. اینکه تو ایران طرف با ماشینش یونجه جابجا کنه خیلی فرق داره با اینکه بره لب مرز پلاکش رو بپوشونه، لنت ترمز رو برداره از اول تا آخر مسیر با حداکثر سرعت بره، نحوه استفاده شون در خارج از جاده هم بماند پیکاپ های وظیفه سنگین امریکایی بالاترین دوام و مقام نخست اول۱ بادوامترین
و دوام رو دارن تو شرایطی که بقیه از هم متلاشی میشن اینها هنوز مثل ساعت کار میکنن و بادوامترین هستن طبق آمار علمی هم اینجا اثبات کردیم
بادوام ترین پیکاپ بازار جهانی؟ فورد و رم امریکایی
بادوام ترین پیکاپ بازار آمریکا؟ فورد امریکا
بادوامترین و بهترین اول۱ در هر چیزی اس یو وی ها آفرودر شاسی بلند ها رو هم بالا اثباتش رو گفتیم که بازم امریکایی ها در کنار اروپایی ها اول۱ و بهترین هستن در هر چیزی از هر لحاظ و از همه نظر و بقیه به گرد پاشونم نمیرسن
ARMAN سابق
۱۰ خرداد ۱۴۰۲اصلا مگه رنجر تو ایران هست؟؟
از کجا میدونی اگه بود الان قدیمیاش تو قبرستون بود؟؟
به نظرم خیلی به خودت فشار نیار
درسته ژاپن پیکاپای خوبی میزنم من خودمم از هایلوکس خیلی خوشم میاد ولی بدون تو پیکاپ سازی هیچ جای دنیا به آمریکا نمیرسه
این حقیقته و به نظرم یکم منصفانه فک کن
الان چرا هایلوکس تو آمریکا نیست ولی رنجر و گلادیاتور و کلرادو هستن؟؟؟؟
هایلوکس بیشتر به درد خاور میانه و استرالیا. و اروپا می خوره که دنبال پیکاپ جمع و جورن
حسین
۱۰ خرداد ۱۴۰۲Arman
تو همون بازارهایی که هایلوکس و رنجر حضور دارن هایلوکس محبوب تر و پر فروش تره
IMAN1199
۱۰ خرداد ۱۴۰۲درود برتو ARMAN سابق
هرکسی هیت بده باید جوابشو داد
کرگدن باواریا هم مثل حسین اشتباه کرد هیت داد شایدم قصدش ایجاد بحث بوده
من خودم از یه یوتیوبر دیدم وانت فورد رنجر ۳۰ سی ۴۰ چهال سال قبل رو برداشته بود میخواست خراب کنه هرکاری کرد اخرشم نتونست خرابش کنه با سرعت حرکت میکرد بعد تو همون سرعت میزد دنده عقب و گاز میداد هیچیش نمیشد
یه دیسک کلاچ عوض میکرد چندین بار دیگه هم میتونست انجامش بده بدون اینکه آخ بگه
همونطور که با هایلوکس هم از این کارا کردن
با فورد هم بهتر همینکارا رو میشه کرد
CAR
۱۰ خرداد ۱۴۰۲به فکر این باش پراید مدل 73 کاربراتتو عوض کنی و بجاش انژکتور 83 بخری😂😂😂
عمو جون از نزدیک فورد دیدی ؟ شرط میبندم پشت فرمون همون تویوتا های لگن ننشستی.
نظرات ترول مایل به طنز داری کامنت نظر تشکر.
رامین
۱۱ خرداد ۱۴۰۲آخه عزیز حدود نیم قرن هست که قطعات ماشینهای آمریکایی داخل نیومده اگر هم هست استوک یا تایوانی هست خب مسلمه ماشین اون کیفیت قبل رو نداره بخدا اصلا جواب دادن به شماها اشتباهه شماها باید تو همون رویاهای بچه گونه بمونید
shayandn
۱۱ خرداد ۱۴۰۲اتفاقا چون هایلوکس قابل دسترسه به چشمت نمیاد
وگرنه بهترین وانت میان سایز تو همه جا به غیر از آمریکاست
IMAN1199
۱۱ خرداد ۱۴۰۲هایلوکس که جاهای مختلف هست درسته
ولی من نکاتی رو بطور منطقی و درست میگم که از هر لحاظ درست باشه
در اون مورد که گفتی درسته که هایلوکس بطور کلی در دسترسه محبوب و پرفروشه بله همینطوره
ولی از لحاظ کلی که در نظر بگیریم تو مقایسه کلی
وقتی بالاترین مدل ها رو باهم مقایسه کنیم
یعنی بالاترین مدل از اینها که میشه رنجر رپتور و هایلوکس و تاکومای تی آر دیپرو
تو بالاترین نسخه ها رنجر رپتور بطور کلی بهتره و برتری داره و اول۱ هست
رنجر رپتور موتور ۶ سیلندر داره گیربکس ۱۰ سرعته ولی هایلوکس ۴ سیلندر گیربکس ۶ سرعته
و تکنولوژی ها و طراحی و مهندسی و سیستم تعلیق پیشرفته و شاسی بهتر و.. داره
و بطور کلی از هر لحاظ از لحاظ مختلف رنجر رپتور برتری داره و بهترین هست تو بالارده ترین نسخه ها
رنجر رپتور حتی نسخه ولوسی رپتور ۵۰۰ اسب بخاری هم داره که رسما تو این کلاس حکم سوپر پیکاپ رو داره تو مید سایز ها
تو فول سایز ها هم که برتری مطلق با امریکایی ها هست اول۱ هستن از هر لحاظ
harry.potter
۱۰ خرداد ۱۴۰۲تفاوت آنچنانی ندارن
از طراحی هر کدوم خوشتون اومد همون برندس
(از نظر طراحی هم لامصبا خیلی شبیهن)
خخخ
۱۰ خرداد ۱۴۰۲پیکاپ سرعت نمیخواد،
قدرت میخواد،
چیزی که فورد داره
AMIN JAFARI
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ford ranger
محمدجواد
۱۰ خرداد ۱۴۰۲رنجر بهتره من با هایلوکس ورنجر رانندگی کردم رنجر بهتره
BMWghini
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ماشاالله میتسوبیشی زد ترکوند همه رو
انتظار نداشتم
میثم
۱۰ خرداد ۱۴۰۲راستی سایبرتراک کجاست؟ 😂
BMW
۱۰ خرداد ۱۴۰۲انتخاب من تویوتا و فورد و از قیافه میتسوبیشی هم خوشم اومد
ARMAN سابق
۱۰ خرداد ۱۴۰۲دوستان به نظرم سر وانت بحث نکنیم بهتره.
آمریکا از اول اختراع خودرو داره وانت میزنه و حتی اروپا هم تو این سگمنت چند بار تلاش کرد ولی موفق نشد که البته جای شکایتی هم نیست چون هر خودرو سازی تو یک زمینه از همه بهتره.
تقریبا ۵۰ سال بعد اختراع خودرو توسط آلمان ژاپن اولین ماشینشو زد و از نظر سابقه خیلی اختلاف داره با اروپا و آمریکا
بعد یه عده از دوستان به هر دلیلی میان وانت ساخت ژاپنو با آمریکا مقایسه می کنن؟؟؟؟؟؟
همون طور که تو ساخت سوپر کار هیچ جا به اروپا نمیرسه و تو ساخت ماشینای اقتصادی و کم مصرف هیچ جا به ژاپن نمیرسه تو پیکاپ سازی هم هیچ جا به آمریکا نمیرسه و مقایسه آمریکا با جاهای دیگه تو این زمینه واقعا خنده داره.
همون طوری که من خودم بخوام یه سوپر اسپرت بدون محدودیت بودجه بر دارم قطعا یه مدل اروپایی بر می دارم چرا؟؟ چون تخصص اونا تو این زمینه از آمریکا و ژاپن بیشتره و اگر بخوام یه نمونه با دوام بر دارم قطعا یه نمونه ژاپنی انتخاب می کنم چرا چون اونا هم بهتر بلدن یه مدل اقتصادی بزنن
همین قضیه برا پیکاپ آمریکایی هم هست چون اونا از اول تو این مورد بیشتر تخصص داشتن و همیشه مدلای بهتری زدن.
بقیه جا ها هم در حد خودشون خوبن
مثلاً کوروت به عنوان یه سوپر کار قطعا قابل مقایسه با بهترین سوپر کار اروپا نیست.
پس لطفاً لطفاً لطفاً درباره وانت بحث نکنین
چرا مثلاً توندرا به عنوان یه پیکاپ فول سایز هیچ وقت حریف نمونه های آمریکایی نمیشه؟؟
چندین تست از چندین مجله بین پیکاپای فول سایز دیدم هر دفعه توندرا آخر شده چرا ؟؟
چون تخصص آمریکا رو تو پیکاپ زدن نداره و خودشم اینو فهمیده
datsun
۱۱ خرداد ۱۴۰۲دوست عزیز ۱۸۸۵ ماشین اختراع شد ۱۹۰۷ برگ تاریخ خودروسازی ژاپن شروع و ۱۹۱۰ به بعد شروع به تولید انبوه کردن، درمورد پیکاپ سازی ژاپن مطالعه نکردم ولی نیسان رو که اطلاع دارم از ۱۹۳۴ تا الان بدون وقفه پیکاپ تولید کرده چیزی نزدیک به ۹۰ سال،
Alireza
۱۱ خرداد ۱۴۰۲چرا فیلم باز نمیشه ؟
مهدی
۱۱ خرداد ۱۴۰۲امیدوارم مردم ایران یه روز بهترین ماشین ها رو سوار بشن ما از استرالیا وآفریقا خیلی سریم خیلی…