یک استارت آپ آلمانی کیت جدیدی را برای تبدیل خودروهای بنزینی به برقی معرفی کرد. این کیت ۱۳ هزار دلار قیمت دارد.
با سختتر شدن استانداردهای آلایندگی در سراسر جهان، فشار روی خودروسازان برای تولید خودروهای برقی بیشتر شده است؛ اما چه بر سر خودروهای بنزینی که قبلاً تولید شدهاند خواهد آمد؟ یک استارت آپ آلمانی ایده جالبی در این زمینه دارد. کمپانی موردبحث میخواهد خودروهای بنزینی و دیزلی فعلی را به مدلهای برقی تبدیل کند. البته شرکت e-Revolt اولین شرکتی نیست که چنین راهحلی را پیشنهاد میکند اما ایده این شرکت فرایند بهتری را برای تبدیل خودروهای درونسوز به مدلهای برقی در نظر گرفته و این کار تنها در عرض ۸ ساعت انجام میشود. درحالیکه اکثر کمپانیهای فعال در زمینه تبدیل خودروهای درونسوز به برقی مشغول تولید خودروهای کلاسیک گرانقیمت هستند، شرکت موردبحث به دنبال تبدیل خودروهای ارزانقیمت به مدلهای برقی است.
برای مثال میتوانیم همین فولکسواگن گلف نسل هفتم را مثال بزنیم که قبل از تبدیل شدن به مدلی برقی از پیشرانه دیزلی استفاده کرده است. مدیر e-Revolt میگوید کیت تبدیل قوای محرکه بنزینی به برقی شرکت برای ۴۲ مدل مختلف قابل سفارش است. هزینه خریداری این کیت نیز بین ۱۳ تا ۱۶ هزار دلار خواهد بود که البته ارزان هم نیست مخصوصاً اینکه چنین هزینهای را روی خودروی فعلی پرداخت میکنید.
البته در طرف مقابل باید به خودروهای برقی اشاره کرد که هنوز هم قیمت بالایی دارند و شاید این کیت جدید برای افرادی که نمیتوانند خودروی برقی جدیدی خریداری کنند و علاقه زیادی هم به محیطزیست دارند مناسب باشد. بد نیست بدانید حتی داچیا اسپرینگ ساخت چین با قیمت فراتر از ۲۰ هزار دلار عرضه میشود؛ اما e-Revolt ادعا میکند کیت موردبحث باعث ارائه شعاع حرکتی ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتری میشود. این شرکت همچنان در حال بهبود تکنولوژی خود است و قطعاً فضا برای بهبود آن وجود خواهد داشت.
فرایند تبدیل خودروی درونسوز به برقی با بررسی اولیه خودرو جهت اطمینان از قابلیت تبدیل شروع میشود. پس از آن پیشرانه درونسوز از خودرو جدا شده و برخی قطعات غیرضروری نیز حذف میشوند. این استارت آپ قطعات قدیمی را دور نمیاندازد زیرا میتوان آنها را بازیافت کرد یا اینکه کاربردهای دیگری در نظر گرفت. پس از مراحل یاد شده شرکت e-Revolt تجهیزات جدید خود را در نقاط اتصالی که ابتدا برای نصب پیشرانه درونسوز وجود داشت نصب میکند. همچنین یک ماژول کنترلر وجود دارد که باعث اطمینان از عملکرد هماهنگ قطعات جدید با قطعات قبلی خودرو میشود. اگرچه این کیت مزیتهای زیادی دارد اما هنوز برخی سؤالات باقی ماندهاند. برای مثال مشخص نیست که پیشرانه برقی این شرکت چه قدرتی دارد و ظرفیت باتری نیز اعلام نشده است. همچنین زمان شارژ باتری نیز یک راز است و قطعاً تبدیل خودروی بنزینی به برقی باعث افزایش وزن کلی خواهد شد که این امر روی سیستم تعلیق و دیگر اجزا تأثیر خواهد گذاشت. در آینده اطلاعات بیشتری از این پروژه را منتشر خواهیم کرد.
Stingray
۲۲ آذر ۱۴۰۲معمولا پلتفرم برقیا با بنزینی فرق داره . مشکلاتی مثل فضای کافی برای جاسازی باتری و … ممکنه رخ بده . بعدشم قیمت نسبتا بالایی داره و کسی که خودروی بنزینی ارزون داره ، از پس هزینه برنمیاد . اونی هم که خودروی گرون تر داره ، میره یه ماشین برقی میخره به جای این کارا .
عدم هماهنگی بین وزن ، تعلیق ، ترمز ، فضای سرنشینا ، احتمال بروز مشکلات ریز و درشت سیستمی و … هم که به کنار . ایده جذابیه اما خیلی کاربردی نیست .
خیلی فرق هست بین ماشینی که از اول برقی بوده و توسط کمپانی ساخته شده با ماشینی که زورکی برقی شده .
Anti BTS
۲۳ آذر ۱۴۰۲خبر فراخوان میلیونی تسلا رو هم بزارین بی زحمت .
تقریبا تمام تولیداتشو فراخوان کرده .
Dark Knight
۲۲ آذر ۱۴۰۲فکر نکنم تبدیل ماشین بنزینی به برقی ایده خوبی باشه چون تا حالا هر چی ماشین برقی که روی پلتفرم نسخه بنزینی ساخته شدن مثل eqe یا i4 چندان موفق نبودن ! ماشین برقی باید از همون اول روی پلتفرم مخصوص خودش ساخته بشه
M3GTR
۲۲ آذر ۱۴۰۲مزخرف ترین کیت جهان
محمد سادق
۲۲ آذر ۱۴۰۲تبدیل خودروی بنزینی به خودروهای برقی با قیمت ۱۳ هزار تومان بسیار ارزان و خوب و کاربردی است💪💪💪💪
وی
۲۳ آذر ۱۴۰۲من برعکسشو میخوام مثلا تسلای 2jz سواپ
Hamilton1970
۲۳ آذر ۱۴۰۲ایدتو دوست دارم مرد.