آلمان به پیشنهاد کمیسیون اروپا برای توقف فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید از اواسط دههٔ آینده «نه» گفته است. نظر این کشور توسط وزیر حملونقل آن «فولکر ویسینگ» بیان شد که اخیراً در یک نشست غیررسمی با وزرای سایر کشورهای اروپایی در نزدیکی پاریس گفتگو کرده است. وی دراینباره گفته است:
ما میخواهیم به پیشرانههای درونسوز حتی پس از سال ۲۰۳۵ اجازه دهیم
بااینحال، یک شرط مهم در این رابطه وجود دارد و آن اینکه آلمان تنها در صورتی اجازهٔ فروش خودروهای درونسوز را خواهد داد که صرفاً بتوانند از سوخت مصنوعی استفاده کنند.
سوختهای مصنوعی با وسایل نقلیهٔ سنتی سازگاری دارند و این امکان را فراهم میکنند که این خودروها همچنان در جادهها حضور داشته باشند و درعینحال آلایندگی خود را هم کاهش دهند. به همین دلیل، وزیر حملونقل آلمان مطمئن است که راهحلی برای عدم استفادهٔ خودروهای درونسوز از سوختهای فسیلی وجود خواهد داشت. فولکر در این رابطه گفته است:
ما نمیتوانیم برای آینده فقط به حملونقل الکتریکی یا هیدروژنی فکر کنیم. ما وسایل نقلیهٔ الکتریکی کافی نداریم و باید آنها را بیشتر در اختیار مردم قرار دهیم
نکتهٔ جالب اینکه همین دیروز آئودی اعلام کرد که پیشرانههای V6 دیزلی این شرکت در حال حاضر میتوانند با سوختهای تجدید پذیر کار کنند و تولید دیاکسید کربن را بین ۷۰ تا ۹۵ درصد کاهش دهند. در همین حال، وزیر محیطزیست ایتالیا «روبرتو چینگولانی» نیز اخیراً اعلام کرده است که آیندهٔ خودروها نمیتواند تمام الکتریکی باشد و در عوض میتوان روی نسلی از هیبریدیهای فوق مدرن برای کاهش دیاکسید کربن تمرکز کرد. این در حالی است که در سپتامبر گذشته ایتالیا اعلام کرد که در حال مذاکره با کمیسیون اروپا برای معافیت سوپراسپرتسازان این کشور از قانون منع فروش خودروهای درونسوز است. البته این طرح ممنوعیت هنوز در مرحلهٔ پیشنهاد قرار دارد و منوط به تصویب و پذیرش از سوی اعضای اتحادیهٔ اروپا خواهد بود.
GMA
۸ اسفند ۱۴۰۰دولت آلمان که سر عقل اومد، امیدوارم مرسدس هم سر عقل بیاد
Sina10
۸ اسفند ۱۴۰۰جالبه انگار پشیمون شدن
شایدم پیشرفت طرح سوخت مصنوعی زیاد تر از حد انتظار بوده که نظرشون عوض شده
خبرای خوبی تو راهه
امیدوارم توخالی نباشن
hummer
۸ اسفند ۱۴۰۰البته فکر خوبیه چون هیدروژن هم صدا تولید میکنه خب قدرت و گشتاور بیشتری هم نسبت به بنزین با دیزل درست می کنه
راستی من یادمه توییکی از قسمت های تاپ گیر جرمی یک بنتلی تست کرد که گفت سالاد می خوره سوختش از ترکیب چند نوع از گیاهان است
البته اگه انجین جدید السون که هم سبک تره هم نیروی بیشتری درست می کنه و البته فکنم چون کوچیکه هم سوخت کمی
می خواهد(بنزین یا دیزل) هم الایندگی های کمتری تولید می کنه البته در جایی ندیدم چنین حرفی ولی فکر کنم به دلیل اندازه
بنزین دیزل= لایک
سوخت مصنوعی هیدروژن= دیس لایک
زیزیگولو
۸ اسفند ۱۴۰۰حرکت خوبیه 👏👏👏👏
بهزاد
۸ اسفند ۱۴۰۰این سیاسیون فنی نبودن و لابی های برقی مقداری تو ذهنشون دیتا ریخته بودن که با الکتریکی سازی بشریت نجات پیدا میکنه و چنین و چنان.
حالا که به مراحل عمل و تجزیه تحلیل دقیق الکتریکی سازی رسیدن تازه متوجه مشکلات بزرگی که وجود داره شدن.
تامین برق این همه خودرو که قراره برقی بشه بسیار دشواره.
برخلاف تصور قیمت و هزینه ی ساخت باتری ها و الکتروموتور نتنها کاهشی نخواهد بود بلکه در سالهای آینده افزایش پیدا میکنه و همان اتفاقی که در صنعت نیمه رسانا ایجاد شد و هزینه های ساخت، هرساله با افزایش روبرو بوده نیز برای باتری و قطعاتش رخ خواهد داد.
و چندین مورد دیگری که دوستان مطلع هستند و نیازی به توضیح اضافه نداره و فقط این وسط تکلیف مشوق ها معلوم نیست که قراره تا آخر ادامه پیدا کنه یا خیر و فکر میکنم دولت آلمان مشوق های مستقیمش حدود ۸ یا ۹ هزار یورو هست و نروژ هم به قدری مالیات رو درون سوزها وضع کرده که خرید درون سوزها به صرفه نیست.
محمد
۸ اسفند ۱۴۰۰البته این تصمیم بیشتر سیاسی هست چون ماشین درونسوز قطعات بیشتری داره و این یعنی اشتغال بیشتر قطعات هم عمر مشخصی دارن اینم یعنی سود طبیعی هست نخوان صنعتشون بخوابه فارغ از اینکه تکنولوژی بهتری وجود داره یا نه
ARMAN
۸ اسفند ۱۴۰۰آفرین به دولت آلمان
پویان
۸ اسفند ۱۴۰۰کجا افرین به دولت المان
این کار رو میکنن به چند دلیل منفعتی نه منطقی
1-بر اثر ساخت خودرو برقی مشاغل زیادی اونجا از بین میره و به اون تعداد هم جایگزین نمیشه.
2-المانیها جلوی تسلا حرفی برای گفتن ندارن. همچنین برخی از چینی ها هم در خودروهای برقی خوب کار کردن و میکنن و میتونن به چالش بکشن المانی ها رو.
3-در بحث تولید باطری و مواد اولیه وابستگی زیادی به شرق اسیا مثل شرکت کتل و بی وای دی چین و ال جی کمیکال کره جنوبی. مخصوصا که حسایتشون نسبت به چین زیاده
4-در فروش خود ماشین برقی در ژانویه 2022 که میدیدم هیوندای ایونیک فروشش از فولکس واگن ای دی 4 و همچنین 3 بالاتر بود که خودش میتونه چالشی باشه
حتی فولکس واگن به خاطر نیاز مالی میخواد بخشی از پورشه رو به شرکت سهامی قطر بفروشه. که البته با این اینده امنیتی اروپا ممکنه قطر یا کامل منصرف بشه یا کمتر سرمایه گذاری کنه
Porsche 911
۸ اسفند ۱۴۰۰دوست عزیز چند ماه پیش بود که فولکس واگن گفت پورشه فروشی نیست
همینطور مینویسین که یچیزی گفته باشین نه؟؟
خب بیشتر کشور ها در زمینه باتری بومی ساز نیستن این مگه عیبه؟
پویان
۸ اسفند ۱۴۰۰بیشتر کشورها نیستن. ولی اروپایی ها نمیخوان وابسته به چین باشن
همینطور نمی نویسم قرار بوده بخشی از پورشه فروش بره.
الان بخوان هم نمیتونن بفروشن خیلی.احتمالا همونطور که عربستان لوسید رو تامین سرمایه کرد.قطر هم بره سراغ شرکت های مشابه
فرشید
۸ اسفند ۱۴۰۰“البته فکر خوبیه چون هیدروژن هم صدا تولید میکنه
بنزین دیزل= لایک
سوخت مصنوعی هیدروژن= دیس لایک”
با احترام نمیفهمم چرا یه چیزی بین مردم ترند میشه و طوطی وار تکرار میشه
بعد از بیست سال رانندگی میگم کابین ماشین هرچقدر بی صداتر بهتر
صدا از هر نوعش چه از اگزوز باشه چه از موتور باشه یا صدای چرخ، هوا و… آزاردهندست
صدای گوش خراش موتورهای 125، تا صدای ناهنجار یه پورشه فقط بهانه ایه برای جلب توجه کردن
اولی برای نوجوون هاست و دومی برای تازه به دوران رسیده ها
آدمی که هنری جذابیتی استعدادی داره برای جلب توجه مردم توی خیابون نیاز به صدای آزاردهنده نداره
در ضمن حداقل ما ایرانیا معایب بنزین و دیزل رو با گوشت و پوست با استخونمون لمس کردیم
از ده میلیونی که توی تهران دارن از آلودگی هوا خفه میشن بپرس
از منه شمالی بپرس هر روز نگاهم به سپید رود که میوفته آهم بلند میشه که چطور دومین رود بلند ایران تبدیل شده به جوی آب
خشکسالیه دوست عزیز، کم آبیه، زمین گرم شده، بیشتر ایران برهوت شده، آسمون دیگه نمیباره بس که سالهاست داریم با ماشینامون دود میکنیم
وقتشه بیشتر بفهمیم و بیشتر احساس مسولیت کنیم و سعی کنیم در حد خودمون قدمی برداریم
هرچیزی که بتونه منتهی بشه به زندگی بهتره همه انسان ها و موجودات زنده دیگه بهتره
خودروهای برقی چون آلایندگی کمتری دارن پس بهترن
ما که در حال حاضر نه میتونیم بخریم و نه امکان استفادشو داریم ولی حداقل میتونیم فرهنگشو توی خودمون ایجاد کنیم تا اگه روزی تونستیم کوتاهی نکنیم از مسیر سبزتر
امیر
۹ اسفند ۱۴۰۰تو ناراحتی اعصاب و روان نداری صدای اگزوز پورشه برات گوش خراشه به ما چه
احمد
۸ اسفند ۱۴۰۰واقعا عالیه
datsun
۸ اسفند ۱۴۰۰یعنی راحت ده سال توسعه و بهینه کردن موتورهای درون سوز رو عقب انداختن یه سری سیاست مدار فکر کردن به راحتی میشه کل ماشینها رو الکتریکی کرد الان مثل …. تو گل گیر کردن کمبود تراشه و باتری و مشکلات دیگه فکر کردن با چهار تا پنل خورشیدی برق دنیا رو تامیین میکنن در صورتی که ده هکتار پنل بچینی اندازه یه دیزل ژنراتور کوچیک هم برق تولید نمیکنن اونم گاهی هست گاهی نیست درکل طرفداری برق برید خوش باشید.
R@m!n
۸ اسفند ۱۴۰۰این فقط به خاطر مسائل سیاسی و لابی ها نیست بلکه بخش اعظمش به خاطر مرده خوری و سودجویی همه کمپانی های خودروسازی هست که بادی به هر جهت هستن و برای سود هر کاری می کنن. نمیشه سرزنش کرد این هارو چون مجبورن برای بقا به هر چیزی تن بدن ولی بنظرم مقصر اصلی خود کمپانی ها بودن.
فرشید
۸ اسفند ۱۴۰۰جناب datsun
این همه تلاش برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر از روی نادانی و حماقت بوده
این همه آدم نمیفهمن یه دیزل ژنراتور کوچیک هم ارزون تره و هم برق بیشتری تولید میکنه از ده هکتار پنل
خدا رو شکر سرکار متوجه این نکته شدی و ما رو هم آگاه کردی
“درکل طرفداری برق برید خوش باشید”
به نظرت طرفدارای برق چرا طرفدارای برق هستن؟
حالا کووو تا ملت جهان سوم و مردم جهان سوم بتونن مسولانه تر و دور اندیشانه تر بفهمن و تصمیم بگیرن
1123
۸ اسفند ۱۴۰۰اگه وقعا بتونن چیزی بدون آلایندگی تحویل بدن خوبه ولی هنوزم یه مشکلی هست
درون سوزا به مراتب از الکتریکی ها در زمینه پرفورمنس ضعیف ترن
Elmiraj
۸ اسفند ۱۴۰۰این تصمیم برای مسولان کشوری که ۹۰ درصد اقتصادش وابسته به صنایع ماشینی هست و خودروسازاش بودجه کافی برای الکتریکی سازی کامل طی ۱۵ سال آینده را ندارن ، کاملا قابل پیشبینی بود…
بهزاد
۸ اسفند ۱۴۰۰بسیار ناپخته حرف زدی.
تراز تجاری آلمان سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار هست که در کره ی خاکی هیچ کشوری اقتصادش به این شکل نیست و نزدیک نیمی از GDP این کشور به صادرات مربوطه و بخش خودرو در کل ۱۸ درصد از حجم این اقتصاده و در صنایع دیگر آلمان بسیار پر فروغه!
برای مقایسه و افزایش مقداری دیتا در ذهن شما عارضیم کشور چین تراز تجاری یا مازادش زیر ۱۰۰ میلیارد دلاره و کشور هلند بدون ساخت یک خودرو بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تراز مثبت تجاری داره و و صحبت کردن از کمبود منابع مالی در آلمان یک شوخی بی مزه هست.
نمیدونم این ۹۰ درصد از کجا دراومده اما به هر حال توقعی از شما در این زمینه نداریم.
احمدعلی
۹ اسفند ۱۴۰۰مشکل اینجاست خیلیا فقط نوک دماغشونو میبینن.اقتصاد و صنعت رو فقط در چارتا شرکت نرم افزاری مثل گوگل و مایکروسافت خلاصه میکنن و دیگه کاری ندارن چه کسی زیرساختها و صنایع جدی رو میسازه.اقتصاد آمریکا عمدتا برپایه خدمات(از جمله خرده فروشی و خدمات مالی و بانکی) و نرم افزاره دقیقا برعکس آلمان
تسلا
۹ اسفند ۱۴۰۰زیرساخت ها و صنایع جدی؟
مگه نرم افزار الکیه؟
اگه اروپا خوبه همه چیز دان یه موتور جستجوگر خوب مثل گوگل بسازه
نمی دونم چرا انقدر رو اروپا تعصب دارید اما اروپا پولش از جریمه همین شرکت هاست اگه حساب کنی جریمه هاشون رو می بینی نیاز به صنعت هم ندارن
البته صنعتی هم به جز خودرو سازی و مهم تر از اون جریمه شرکت های گوگل ، اپل و فیس بوک ندارند
احمدعلی
۹ اسفند ۱۴۰۰گفتید صنعتی به جز خودروسازی ندارند.اروپا بزرگترین و مهمترین تولیدکننده مواد شیمیایی در دنیاست(شرکتهایی مثل باسف،بایر،کووسترو،لیوندباسل،آرکما،سولوی،آکزونوبل و …)صنایع هوایی(ایرباس،لئوناردو،تالس،آویو،GKN,کوبهام،داسو که اتفاقا توسعه دهنده مهمترین نرم افزارهای طراحی صنعتی یعنی کاتیا و سولیدورکس هست،سافران،ITP Aero و کلی شرکتهای بزرگ و کوچک دیگه)،صنایع سنگین(زیمنس،لیبهر،CNH،تایسین کروپ،ولوو،اشلومبرگر و…)،برق,کنترل،رباتیک و الکترونیک(ABB,زیمنس،اشنایدر الکتریک،اپکاس،بوش,فستو،کوکا),لوازم خانگی(بوش و الکترولوکس)،لوازم پزشکی و بیمارستانی(فیلیپس،زیمنس هلثنیرز،فرسنیوس،درگر،براون ملسونگن،اسمیت اند نفیو و…).مخابرات(نوکیا و اریکسون که تنها شرکتهای غربی ارائه دهنده سخت افزار شبکه های فایوجی هستن).ضمن اینکه در زمینه انواع آیینه،شیشه و کلا ابزار اپتیکی آلمان تقریبا بی رقیبه و مثلا شرکت زایس یا شات هیچ نظیری ندارن.اسم شرکت هلندی ASML رو هم لابد شنیدید که تنها تولید کننده دستگاههای لیتوگرافی EUV در دنیاست و بی رقیب.زایس و ترومپف(یکی از مهمترین و بزرگترین تولیدکنندگان لیزر و همینطور پرینترهای سه بعدی دنیا) مهمترین تامین کننده های این شرکت هستن.ضمنا اروپا مهمترین و بزرگترین مرکز توسعه و تولید پرینترهای سه بعدیه(عمدتا در آلمان و هلند).بله دوست عزیز،صنعت فقط نرم افزار نیست(که همونم در شرکتهای آمریکایی بخش زیادیش برون سپاری و یا منتقل شده به کشورهایی مثل هند،اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی مثل بریتانیا و کشورهای اسکاندیناوی و همینطور دورکاری از نقاط مختلف دنیا)