گوودیر در حال تولید لاستیکهای بدون هوا برای خودروهای الکتریکی بوده و میخواهد عرضه تجاری اولین لاستیکهای دارای مواد پایدار را تا سال ۲۰۳۰ انجام دهد.
این کمپانی ویدئویی بسیار جالب از تستهای تسلا مدل ۳ مجهز به نمونههای پیشتولیدی این لاستیکهای بدون هوا را منتشر کرده است.
گوودیر میگوید:
به عنوان بخشی از تعهد ما به تحقق حملونقل جدید در زمان حال و آینده، گوودیر تستهای وسیع لاستیکهای بدون هوا برای خودروهای الکتریکی را انجام داده است. پس از تستهای دوام موفقیتآمیز در سرعتهای حداکثر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، گوودیر اخیراً معماری لاستیک جایگزین را در زمینهای آکرون تست کرده است.
این شرکت میگوید خودرو در تستها توانسته مانورهای مدنظر را با حداکثر سرعت ۸۸ کیلومتر در ساعت و بهصورت موفقیتآمیز پشت سر بگذارد. از روی ویدئوی منتشر شده نمیتوان قضاوت دقیقی داشت اما به نظر میرسد خودرو کمی متفاوت از نمونههای مجهز به لاستیکهای مرسوم عمل میکند و این موضوع به ویژه در زمان تغییر مسیرهای ناگهانی به چشم میآید.
در ادامه بیانیه گوودیر آمده است:
این تستها شاهد قابلیت مانور پذیری تا سرعت ۸۸ کیلومتر در ساعت و تستهای افزایش و کاهش سرعت بوده و رانندگان بازخوردهای مثبتی داشتهاند.
گفته شده لاستیکهای بدون هوا ایمنتر بوده و هزینه نگهداری نداشته و طول عمر آنها نسبت به نمونههای عادی بالاتر است. البته تولید این لاستیکها چالشبرانگیزتر بوده و فرایند تحقیق و توسعه زیادی را میطلبد.
گوودیر اظهار داشته است:
لاستیکهای بدون هوا قواعد بازی را تغییر داده و ایمنتر، پایدار و بدون هزینه نگهداری هستند و طول عمر بالاتری دارند.
سؤال مهم به عملکرد و مصرف انرژی این لاستیکها مربوط میشود. اگر این لاستیکها در بخشهای یاد شده بر نمونههای عادی برتری داشته باشند قطعاً قاعده بازی را تغییر خواهند داد.
گوودیر همچنین گفته پیشرفتهای مهمی در توسعه لاستیکهای غیر پنوماتیک برای شاتلهای مسافری خودران رخ داده است. این شرکت در اولین تست لاستیکهای بدون هوا روی شاتل AV شرکت JTA شرکت داشته است.
مدیر برنامهریزی ارشد گوودیر اظهار داشته است:
ما از پیشرفت و رسیدن به فاز جدید تستهای لاستیکهای بدون هوا هیجان زدهایم. ما نشان دادهایم لاستیکهای غیر پنوماتیک گوودیر میتوانند به سرعتهای بالا دست یافته و هندلینگ موردنیاز برای یک خودرو را حفظ کنند.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ آبان ۱۴۰۰حتما باید فاق لاستیک انقد زیاد باشه یا میشه اینم مثل فنر بندی با سفت کردن ، فاقشو کوتاه کرد
مزدا
۲۰ آبان ۱۴۰۰فاقش کوتاه تر باش جذاب میشه .
ممد ژانگولر
۲۰ آبان ۱۴۰۰این لاستیکها از این بابت که وسط سرعت زیاد تو گرما یهو نمیترکه خیلی ایده خوبیه
ولی اگر دقت کرده باشین راجب معایبش زیاد صحبتی نمیشه و اون اینه که زود به زود باید تعویض بشه و این به نفع تولید کننده و ضرر مصرف کنندست
متاسفانه دنیا زیادی رو به مصرف گرایی پیش میره که خودش میتونه معایبی داشته باشه
راد
۲۰ آبان ۱۴۰۰مطلب روخوب خوانده باشیدنوشته عمرشون خیلی بیشترازتایرهای معمولی ست.شمامیگیدزودزودبایدعوض بشه درحالیکه اینهمه تلاش برای کیفیت وعمربالاترهست.نه مثل ایران که هرروزقیمت بالامیره وکیفیت پایین میاد
امید
۲۲ آبان ۱۴۰۰یه نگاه به مطلب بنداز اول…بعد نظر بده
محمد
۲۰ آبان ۱۴۰۰جنرال موتور تا ۲۰۲۵ و میشلن هم تا ۲۰۲۴ قول تجاری کردن این تایر هارو دادن این تایر هارو برای خودرو های مزرعه و افرودی هم تست کردن بهتر از نمونه های مرسوم بادی جواب داده حقیقتا زندگی روز به روز داره بهتر میشه
مسعود
۲۰ آبان ۱۴۰۰مگه میشه؟مگه داریم؟ تو ایران تو چارتا دست انداز نوب و ابدار بری اون خط های وسطش کج و کوله میشن مخصوصا وقتی با پرایدشون ۱ تن بار میزنن… 😂😂
اصلا با عقل جور در نمیاد طول عمر بیشتری نسبت به معمولیا داشته باشن
محمد امین
۲۰ آبان ۱۴۰۰لاستیک های بادی مگه چه مشگلی داشتن ….
هنوز اطلاعاتمون در مورد این لاستیک ها کم هست ، ولی مطمئنم به درد ماشین های مزرعه و معدن و همیچین ماشین های افرودی و سوپرکار ها و ماشین های پرفورمنس نمیخوره
تازه با این لاستیک ها نمیشه دود بلند کرد
ابوصالح زمانی
۲۰ آبان ۱۴۰۰یکی از مشکلاتی که لاستیک های پنوماتیک دارند مشکل پنچر شدن هست که اگر میزان پنچری از یک حدی بیشتر بشه دیگر قابل استفاده نیستند و یکی از اهداف توسعه همچین تایری همین می باشد که میزان زباله های لاستیک کاهش یابد!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ آبان ۱۴۰۰مگه لاستیکای فنربندی پنوماتیک با معمولیا فرق دارن برادر؟
Mad.z.Max
۲۲ آبان ۱۴۰۰نه نه، منظور از لاستیک پنوماتیک، لاستیک های سنتی باد شونده هست، کاری به فنربندی پنوماتیک نداره.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ آبان ۱۴۰۰آها گرفتم ممنون🙏
datsun
۲۰ آبان ۱۴۰۰به طرز قابل توجه هندلینگ ماشین پایین میاد و تو تغیر ناگهانی یا دستی کشی به فنا میری.
امید
۲۲ آبان ۱۴۰۰زیر ماشینت ازینا داری شما؟
Reza Waffen SS
۲۰ آبان ۱۴۰۰میشلین هم روی پروژه مشابه کار میکنه من که بهش ایمان دارم
ابوصالح زمانی
۲۰ آبان ۱۴۰۰البته هنوزهم این تایر ها با چالش هایی مواجه هستند مثلا میزان تحمل بار این تایر ها به چه میزان باشد!
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۰ آبان ۱۴۰۰من که اعتمادی بهشون ندارم، با این حال بنظر نمیرسه از نظر هندلینگ و تحمل بار و شرایط نامطلوب آفرود بتونه با تایر های مرسوم رقابت کنه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ آبان ۱۴۰۰فعلا نمیشه به این نوع لاستیک اعتماد کرد، چندسال پیش هم جنرالموتورز به نمونه مثل همینا منتها پوشیده بود، ولی خب مثل اینکه به جایی نرسید بنظرم تنها راه فعلا همون لاستیکای عادی باشه حداقل تا ۱۰،۲۰سال دیگه…