همیشه فکر میکنیم خودروهای الکتریکی مطمئنتر و قابلاعتمادتر از خودروهای درونسوز هستند. الکتریکیها قطعات متحرک کمتری دارند و نیاز به استفاده از روغنها و مایعات گوناگون در آنها کمتر است؛ اما یک مطالعه جدید نشان میدهد خودروهای الکتریکی شاید مطمئنتر از نمونههای درونسوز نباشند. یکی از شرکتهای بریتانیایی با نام ?Which اخیراً یک نظرسنجی آنلاین برگزار کرده است و نتایج نشان میدهد مالکان خودروهای بنزینی یا دیزلی مشکلات کمتری را در ۴ سال اول مالکیت نسبت به مالکان خودروهای الکتریکی گزارش کردهاند. این شرکت از ۴۸ هزار نفر درباره خودرویی که میرانند نظرسنجی کرده است و از حدود ۵۷ هزار دستگاه خودروی حاضر در این نظرسنجی، ۲۱۸۴ دستگاه از نوع الکتریکی بودهاند. ۳۹ درصد مالکان خودروهای الکتریکی مشکلی را در طول ۴ سال اول مالکیت خود گزارش کردهاند درحالیکه این آمار برای مالکان خودروهای بنزینی و دیزلی به ترتیب ۱۹ و ۲۹ درصد بوده است.
نه تنها خودروهای الکتریکی قابلیت اطمینان کمتری دارند بلکه در صورت زمینگیر شدن میبایست زمان بیشتری را صرف تعمیر آنها کرد. عادیترین مشکل خودروهای الکتریکی به بخش نرمافزاری مربوط میشود که تعمیر آن تا ۵ روز طول میکشد درحالیکه این زمان برای خودروهای بنزینی و دیزلی به ترتیب ۳ و ۴ روز است. برند تسلا کمترین میزان اطمینان و اعتماد را داشته است و ۳۹ درصد مالکان حداقل یک عیب را در طول ۴ سال اول مالکیت خود گزارش کرده است. ۵ درصد مشکلات نیز شامل خاموشی پیشرانه و عدم روشن شدن آن بوده است. در طرف دیگر کیا نیرو الکتریکی قرار دارد که تنها ۶ درصد مالکانش مشکلی را درباره این خودرو گزارش کردهاند و تنها ۱ درصد مالکان به خاموش و عدم روشن شدن آن اشاره کردهاند.
یکی از مدیران کمپانی ?Which میگوید:
ما میدانیم که رانندگان تمایل دارند خودروهای پاکتری بخرند اما انتخاب یک محصول باکیفیت اهمیت بالایی دارد. تحقیقات ما نشان میدهد قیمت بالا ضرورتاً به معنی یک خودروی مطمئن نخواهد بود و بنابراین همیشه افراد را تشویق به تحقیق قبل از خرید خودروی جدید میکنیم تا بتوانند مطمئنترین برند و خودرو را انتخاب کنند
اگرچه خودروهای الکتریکی هنوز در ابتدای راه خود قرار دارند اما به احتمال زیاد در آینده شاهد افزایش قابلیت اطمینان و عملکرد آنها خواهیم بود چراکه تکنولوژی با سرعت در حال پیشرفت است.
AMIR / ARMI
۱ فروردین ۱۴۰۱آدم بعضی آمار هارو میخونه شاخ در میاره
معیار این آمار گزارش مشکل توسط صاحبان خودرو بوده
هیچ معیار مشخص دیگه هم وجود ندارن صرفا گزارش مشکل توسط صاحب خودرو
یه چیزی وجود داره که بهش میگن سطح توقع
سطح توقع از خودرو های الکتریکی در بین عموم همون جور که در ابتدای مطلب هم ذکر شده این جوریه که نباید خودروی الکتریکی به مشکل بخوره
پس کوچک ترین مشکل برای یه خودروی الکتریکی از نظر صاحب خودرو جایز نیست و باید گزارش بشه
از اون طرف مثلاً صاحب یه پراید رو در نظر بگیرید
پراید این فرد ممکنه مشکلات خیلی زیادی به وجود بیاره ولی این فرد توقعی از پراید نداره و برای این ماشین مشکل حساب نمیشه ( پراید صرفا یه مثال بود )
حرف من اینه گزارش ها بر اساس توقعات خریداران که باعث خوب یا بد شمرده شدن یه ماشین میشن نه چیز دیگه
منی که هر روز دارم اخبار میخونم هنوز ندیدم یه مطلب در مورد اینکه یه خودروی الکتریکی یهو خراب بشه و دیگه کار نکنه و با جرثقیل ماشین ببرن تعمیرگاه
یه حسی بهم میگه تویوتا پشت این آمار ارقام
ماکسیمیلیان
۱ فروردین ۱۴۰۱جنابعالی همیشه “تــــوهـــــم تـــوطـــئــــــــــه” دارید؟
AMIR / ARMI
۱ فروردین ۱۴۰۱شما اگه نظر متفاوتی دارید بگو استفاده کنیم
اون خط آخر حرف من صرفا یه نظر شخصی از برداشت خودمه !
GMA
۱ فروردین ۱۴۰۱«یه حسی بهم میگه تویوتا پشت این آمار ارقام»
حالا اگه یه کس دیگه ای چنین حرفی زده بود خود شما اولین نفر به توپ میبستی طرفو، الان شده برداشت شخصی؟ به قول خودت: «دلیل داری با توضیح بگو نداری سم پاشی نکن»
AMIR / ARMI
۱ فروردین ۱۴۰۱GMA دلیل من که مشخص برخی شرکت ها از جمله تویوتا اسرار خیلی زیادی برای بد نشون دادن الکتریکی ها دارن و سخنان مدیرانشون کاملا این قضیه رو ثابت میکنه
قبلا به دفعات زیاد دیدیم امار ارقام توسط این کمپانی ها دست کاری بشه و بار ها جریمه شدن مجرم شناخته شدن
ایجاد یه جو منفی علیه خودرو های الکتریکی برخلاف واقعیت ساده ترین کار برای کمپانی مثل تویوتا هستش من هم باشم برای حفظ منافع خودم دست به کار های مشابه میزنم
sam
۱ فروردین ۱۴۰۱استعداد فراوانی در ماله کشی داری
مثل برادران سایبری ب.س.ی.ج.
استفاده از پراید در جهت ماله کشی برای تسلا =))))
.
آمار همه موئسسات مثل JD پاور و کانسیومر ریپورتز کاملا بر اساس گزارش و نظرات مالک عه .
مالک خودرو که چند ماه و سال با ماشین رانندگی کرده مشکلو گزارش نده چ کسی باید گزارش بده ??
چطور وقتی سال قبل کانسومر ریپورتز گفت تسلا بر اساس نظرات مالکان رضایت بخش ترین برنده ازین حرفا نمیزدی
AMIR / ARMI
۱ فروردین ۱۴۰۱اون آمار jd power و امثالش بر اساس گزارشاتی هستش که برای مشکلات خودرو ثبت شده یعنی هر گزارش دلیلی پشتش هست آمار ریزی هم داره مثلا مشکل نرم افزار برای فلان خودرو درصدش بیشتر از فلان خودرو هست
آمار این مطلب که برای سایت نظر سنجی Which هست صرفا یه نظرسنجی هست
که هیچ مبنای دقیقی هم نداره اسمش هم روشه نظرسنجی
والا من خسته شدم دلیل داری با توضیح بگو بحث کنیم نداری سم پاشی نکن
ماکسیمیلیان
۱ فروردین ۱۴۰۱سلام و درود!
کنایه ای خطاب به بنده بود جناب sam؟
بنده از مـخـالـفـیـن سـرسـخـت ســایـبــری هــــــای انـقـــلـــــابـــی هـسـتـــم!
بنابراین اگر خطاب به من بوده باشد ، بیهوده آن را نگارش کرده ایـد.
یا علی🌷
Sina10
۱ فروردین ۱۴۰۱تویوتا پشت این ارقام!!!
خخخخخ
عه چجور تا دیروز آمار از خوبی های بعضی وقتا عجیب غریب و شاید دروغین برقیا میومد همشون واقعی بودن الان تویوتا پشت این چیزاست و فلان و بهمان
جالبه تویوتا خودش برنامه برقی کامل آورده
جالب ترین اون آماری بود که آتش سوزی درونسوز ها رو بالای چند ده هزار گزارش میکرد و برقی ها رو حدود چند صد!!
اونوقت همه آمار خوب بودن الان بد شدن!!
کیانوش
۲ فروردین ۱۴۰۱با مقایسه امار تسلا و الکتریکی کیا میشه گفت مشکل از تسلا هستش نه همه الکتریکی ها
H2_H2
۲ فروردین ۱۴۰۱چیزی که نوشتی منو یاد سخنان جناب… انداخت که گفت مشکل باز نشدن کیسه هوا ارتباطی با ماشین ها نداشته کسایی که تصادف کردن باید قبل برخورد زاویه مناسب رو پیدا کنن خخحححح
ردد ددددد
۲ فروردین ۱۴۰۱کاربرا هم ظاهرا با نظر شما موافق نیستن
Philipp
۲ فروردین ۱۴۰۱پیشنهاد بنده این است
لطفا رائفی پور را آنفالو کنید
ماکسیمیلیان
۳ فروردین ۱۴۰۱😂
datsun
۱ فروردین ۱۴۰۱از دیدگاه برق گرفتگان ماشین برقی یه اتاق و چهار تا چرخ اصطحلاک هم صفر تحویل بگیرید
کلا وسیله برقی جماعت رو ماشین قابلیت اطمینان کمی داره تو همین درون سوزها هم بیشترین خرابی مربوطه به وسایل برقی دیگه شما حساب بکش قلب ماشین هم برقی باشه دیگه هیچ.
AMIR / ARMI
۱ فروردین ۱۴۰۱اون خرابی که شما شنیدی برای لوازم الکترونیکی هست مثل صندلی برقی گرم کن صندلی گرم کن فرمان
قلب ماشین الکتریکی موتور الکترومغناطیسی هست که شما اگه یه فرد وارد بپرسی عمر یه موتور برقی یا مثلاً همون ارمیچر های برقی خیلی زیاد
datsun
۱ فروردین ۱۴۰۱لوازم الکترونیکی با آب کار میکنه ما نمیدونستیم ؟!
عزیز دلم بنده کارشناسی برق رو ده سال پیش گرفتم شما میخای موتور الکتریکی رو به بنده معرفی کنی که چی هست
AMIR / ARMI
۱ فروردین ۱۴۰۱شما که کارشناسی داری چطور فرق بین یه موتور الکترومغناطیسی با یه برد الکترونیکی رو نمیدونی
ردد ددددد
۲ فروردین ۱۴۰۱شما حرف درست هم میزنی بیشتر منفی میگیری تا مثبت
به نظرم علتش چیزی فرا تر از محتوای نظرات شماست.
پیام
۱ فروردین ۱۴۰۱پدال جان راجب کانسپت جدید الپاین هم مقاله بزار
Jdm باز
۱ فروردین ۱۴۰۱اقای silent خبر های بدی برات دارم
(((((( برند تسلا کمترین میزان اطمینان و اعتماد را داشته است و ۳۹ درصد مالکان حداقل یک عیب را در طول ۴ سال اول مالکیت خود گزارش کرده است)))))
حالا هی برای تسلا و اون سایبرتراکی که هیچوقت تولید نشد تا ناف یقه جر بده
Clean energy (صیانت!)
۱ فروردین ۱۴۰۱صدای سکوت…
زیزیگولو
۱ فروردین ۱۴۰۱در حال حاضر دقیقاً همینطوره و درون سوزا قابل اعتمادترن
مردیم از خوشی
۱ فروردین ۱۴۰۱یک نظر سنجی آنلاین 😑
فارغ از نتیجه چه برقی بهتر باشه چه درونسوز این نوع نظر سنجی هزار و یک ایراد داره و اصلا قابل استناد نیست
محسن
۱ فروردین ۱۴۰۱من چند وقت پیش هم گفتم که خودرو های الکتریکی قابل اعتماد نیستند همش بهونه هست که میگن برای محیط و زیست و فلان یه مسافت پیمایش میگن بعد هوا سرد میشه 40 درصد ظرفیت میره یا یه وسیله بکسل کنی ظرفیت یک سوم میشه بعد از چند وقت هم ظرفیت باتری از بین میره. هیچ منطقی نیست که یه ماشین بنزینی رو با یه ماشین برقی عوض کنی.
Swedish Arrogant Tiger
۱ فروردین ۱۴۰۱“همیشه فکر میکنیم خودروهای الکتریکی مطمئنتر و قابلاعتمادتر از خودروهای درونسوز هستند”
کی همیشه همچین فکری کرده؟!
AliREZA
۱ فروردین ۱۴۰۱کسی این رو نمیگه که قدمت خودروهای درورن سوز از صد سال هم رد شده ولی خودروهای الکتریکی هنوز اول راهن!!! این نظرسنجی اصلا درست نیست
HamiD
۲ فروردین ۱۴۰۱“اگرچه خودروهای الکتریکی هنوز در ابتدای راه خود قرار دارند اما به احتمال زیاد در آینده شاهد افزایش قابلیت اطمینان و عملکرد آنها خواهیم بود چراکه تکنولوژی با سرعت در حال پیشرفت است.”
دو خط آخر متن بود عزیز
ردد ددددد
۲ فروردین ۱۴۰۱این که شما گفتی ربطی به نظر سنجی نداشت.
نظر سنجی چیزی که الان هست رو میسنجه، فقط همین
ماشین باز
۲ فروردین ۱۴۰۱من به شخصه ماشینی رو دوست دارم که صدای اگزوز زیادی داشته باشه مثل دوج و فورد و غیره
ماشین هایی که برقی هستند رو اصلا دوست ندارم چون صدای اگزوز نداره
و یه چیز مهم اینه که هرکسی نمی تونه ماشین برقی تعمیر کنه ولی تمام مکانیک ها می تونن ماشین بنزینی و دیزلی تعمیر کنن
🌷عیدتون هم مبارک🌷
نمردیم از ناخوشی
۲ فروردین ۱۴۰۱هست ولی کمتر از درون سوز که همه اینا برطرف میشه
کیانوش
۲ فروردین ۱۴۰۱پنج درصد حرابی پیشرانه خیلی درصد بالایه خیلی بالاست