اخیراً چندین وانت پیکاپ مشهور بازار در تستهای تصادف بهروز شده IIHS شرکت کردهاند اما هیچکدام از آنها نتوانستهاند بالاترین امتیازها را به دست آورند.
موسسه بیمه ایمنی بزرگراهی آمریکا IIHS تعداد ۵ وانت پیکاپ کوچک و میان سایز را راهی تستهای تصادف کرده و آنها در تست بهروز شده برخورد اورلپ جلو به همراه بررسی ایمنی سرنشین عقب عملکرد خوبی نداشتهاند. در جدول زیر میتوانیم نام خودروها و امتیاز آنها را مشاهده کنیم. شایان ذکر است امتیازبندی IIHS شامل استفاده از عبارتهای بهترین، خوب، قابلقبول، مرزی و ضعیف خواهد بود.
نام خودرو | امتیاز |
نیسان فرونتیر ۲۰۲۳ | قابلقبول |
فورد رنجر ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ | مرزی |
شورولت کلرادو ۲۰۲۲ | ضعیف |
جیپ گلادیاتور ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ | ضعیف |
تویوتا تاکوما ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ | ضعیف |
تمامی این وانت پیکاپ ها در زمینه ایمنی راننده امتیاز خوب را به دست آوردهاند اما نتایج کسب شده برای ایمنی سرنشین عقب باعث شده امتیاز کلی آنها پایین آید. شورولت کلرادو، فورد رنجر، نیسان فرونتیر و تویوتا تاکوما در بخش عقب مشکل دارند به گونهای که محدود کننده سرنشین عقب باعث شده سر آدمک تست خیلی به پشت صندلی جلو نزدیک شود. مشکل جیپ گلادیاتور نیز این بوده که با کیسه هوای پردهای جانبی عرضه نمیشود و این امر ریسک برخورد آدمک صندلی عقب با بخشهای گوناگون کابین در زمان تصادف را افزایش میدهد. همچنین آدمک صندلی عقب فورد رنجر به زیر کمربند ایمنی کشیده شده و باعث افزایش ریسک آسیبدیدگی اندامهای داخلی بدن میشود. دیوید هارکی رئیس IIHS میگوید:
تست اورلپ جلوی بهروز شده ما ثابت کرده یک تست چالشبرانگیز برای وانتهای کوچک است. مشکل مشترک بین این خودروها به نزدیک شدن خطرناک سر آدمک صندلی عقب به صندلیهای جلو مربوط میشود و در اکثر موارد شاهد ریسک جراحتهای سر و سینه خواهیم بود. تمامی این موارد نشان میدهند عملکرد کمربندهای ایمنی عقب باید بهبود یابد
تست بهروز شده اورلپ جلو IIHS پس از آن معرفی شد که ریسک جراحتهای مرگبار برای سرنشینان عقب خودرو بیشتر از سرنشینان جلو بود. این موسسه معتقد است دلیل این امر تمرکز سرنشینان روی ایمنی راننده بوده است. وانت پیکاپ های یاد شده تنها خودروهایی نیستند که با چالش در این تست روبرو میشوند. در تست تصادف خودروهای کوچک سواری نیز هیچکدام امتیاز خوب را کسب نکردند. البته چهار شاسیبلند میان سایز و دو شاسیبلند کوچک توانستند این امتیاز را به دست آورند.
امین
۹ تیر ۱۴۰۲تصادفهای نیسان زامیاد و وانت مزدا (کارا) رو ببینید ، از تعجب شاخ درمیارین. تصادفهای یکم شدید کل سازه متلاشی میشه
M/D
۹ تیر ۱۴۰۲یا خدا
قبلا از تسلا بخاطر اینکه بعد تصادف اوراق میشن زده شدم
حالا از پیکاپ های کوچک و میان سایز آمریکایی بخاطر همین اتفاقات در مطلب هم زده شدم
کم مونده که دیگه از ماشین های آمریکایی زده بشم
amir
۹ تیر ۱۴۰۲ماشالا امریکن فورد با اصالت🇺🇲🇺🇲💪🗿
Bayerische Motoren Werke
۹ تیر ۱۴۰۲عجب … .
Alireza
۹ تیر ۱۴۰۲انتظار نداشتم انقدر نا ایمن باشن!!!
*ALI*
۹ تیر ۱۴۰۲این شرکتا که نباید این طور توی این زمینه عمل کنن مخصوصا به خاطره اینکه ماشین مورد نظرشون وانت هست
R/T
۹ تیر ۱۴۰۲نیسان زیاد بد نبود اما ببین دیگه بقیه چی هستن که شدن ضعیف
BMW
۹ تیر ۱۴۰۲یا جد و سادات اگه پراید بود اون دیگه چی میشد 😂😂😂
خلیل
۹ تیر ۱۴۰۲بیاید kmc رو ببرید 😃