شرکت Ingenity که در فلوریدا مستقر است طیف وسیعی از وسایل نقلیه دریایی را تولید میکند و از قایقهای اسپرت گرفته تا کشتیهای لوکس کروز را پوشش میدهد. از جمله محصولات این شرکت میتوان به قایق اسپرت سوپر ایر ناتیک 22E و مدل راحتتر 23E اشاره کرد. این شرکت از برخی تکنولوژیهای صنعت خودرو به ویژه بخش الکتریکی استفاده کرده است تا بتواند قایق جدیدی را بر پایه ساختار اسکیت برد ماژولار تولید کند. در واقع این تکنولوژی میتواند به عنوان پایه و اساس کل محصولات Ingenity بکار رود. با قرار دادن سختافزار e-drive در زیر قایق، این شرکت یک عرشه تر و تمیزتر و جادارتر را برای کاپیتان و ۱۰ سرنشین قایق مهیا کرده است.
با نصب مجموعه باتری ۱۲۶ کیلووات ساعتی، قایق 23E جدید تنها ۲ ساعت کیلووات ساعت ظرفیت اضافی نسبت به GS22E دارد؛ اما از آنجایی که این قایق برای کروز کردن در طول روز طراحی شده است و اهداف سواری اسپرت و سریع برادر خود را ندارد، 23E میتواند ۱۴ ساعت را روی آب بماند. GS22E اما زمان کاربری حدود ۲ تا ۳ ساعتی دارد. همچنین این قایق به گونهای مهندسی شده است که قابلیت مانور بالا در سرعتهای پایین و ایمنی و عملکرد قابلتوجهی داشته باشد. افرادی که بهطور ساده گاز را فشار میدهند و آرامش و سکوت این قایق را میخواهند انتظار حداکثر سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعتی را خواهند داشت.
همانگونه که نام قایق نشان میدهد، 23E طول ۲۳ فوتی (۷ متر) دارد و ۳۰ سانتیمتر طویلتر از GS22E است اما هر دو قایق با احتساب پلتفرمهای پشت کشتی طول برابر ۷.۳ متری خواهند داشت. علیرغم ابعاد مشابه، دو قایق ظاهر بسیار متفاوتی دارند و هریک از طراحی خاص خود سود میبرند. 23E به وضوح برای پایداری روی آب و راحتی طراحی شده است و اولویت آن سرعت یا سواری اسپرت نبوده است.
رئیس Ingenity میگوید:
ما با 23E میتوانیم دانش زیادی درباره استفاده از قوای محرکه الکتریکی در قایقها به دست آوریم. به این ترتیب میتوان به مشتریان بیشتری که روی آب بودن را به درون آن شنا کردن ترجیح میدهند دست یافت
۱۱ نفر میتوانند به راحتی روی سه بخش صندلی مجزا بنشینند. بخش جلویی شامل یک جفت مبل با فضایی باز است. فضایی که باعث جدا شدن این مبلها میشود تا بخش پشتی قایق ادامه پیدا میکند و سرنشینان میتوانند گیت را برای عبور و مرور در طول قایق باز کنند. در بخش دیگر هم یک جفت صندلی دیگر نصب شده است. کاکپیت میانی نیز دارای صندلیهای باقی مانده است.
کاکپیت قایق جایی است که مرکز فرماندهی قایق محسوب میشود و از نمایشگرهای لمسی و سیستمهای تلماتیک با بهروزرسانی از راه دور برخوردار است. یک برنامه قابلنصب در گوشی هوشمند نیز اجازه شارژ از راه دور و بررسی محل قایق را میدهد. شارژ باتری 23E با استفاده از شارژر ۸۰ کیلوواتی در ۱ ساعت و نیم صورت میگیرد اما اگر از شارژر ۲۵ کیلووات ساعتی استفاده شود این زمان به ۴ ساعت افزایش خواهد یافت. اگر عجلهای ندارید میتوانید از شارژر استاندارد استفاده کنید که زمان شارژ را به ۱۰ ساعت میرساند. این قایق در نمایشگاه قایق بینالمللی میامی معرفی شده است و میتوان آن را با قیمت ۲۳۵ هزار دلار سفارش داد. 23E شاید خریداران زیادی نداشته باشد اما قطعاً یکی از پاکترین و ساکتترین قایقهای بازار خواهد بود.
Humer
۲ اسفند ۱۴۰۰اگه ارزون باشه چیز با ارزش و جالبی میشه
بردیا
۳ اسفند ۱۴۰۰سلام
لطفا سعی کنید در مورد ماشن های کنترلی حرفه ای که آرسی بهشون گفته میشه هم مطلب بذارید شخصا خیلی علاقه مند هستم
ممنون