متفرقه

چرا خودروسازان ژاپنی تغییری در برنامه خودروهای برقی خود ایجاد نمی‌کنند؟

هرچند بسیاری از خودروسازان از برنامه‌های الکتریکی‌سازی خود عقب‌نشینی کرده‌اند، ژاپنی‌ها طبق برنامه پیش می‌روند و ادعا می‌کنند کاهش سرعت رشد بازار خودروهای برقی را پیش‌بینی کرده‌اند.

درحالی‌که برخی خودروسازان در خوش‌بینی‌های اولیهٔ خود در مورد خودروهای الکتریکی تجدیدنظر کرده‌اند، به نظر می‌رسد خودروسازان ژاپنی نگرانی چندانی در این رابطه ندارند و طبق برنامه پیش می‌روند. تجدیدنظر فورد در انتظارات خود از فروش F150 لایتنینگ، عقب‌نشینی جنرال موتورز از برنامه‌های پیکاپ‌های الکتریکی خود، بی‌اعتمادی جنسیس به استراتژی تمام الکتریکی خود و حتی توقف تولید شش‌ماههٔ خودروهای الکتریکی شرکت‌های چینی مثل های‌فای نشان می‌دهد که کاهش سرعت رشد تقاضا برای خودروهای بسیاری از مدیران خودرویی را مجبور به تغییر برنامه‌ها کرده است.

بااین‌حال، در ژاپن چنین نیست. تویوتا مدت‌ها است نسبت به برنامهٔ دولت‌ها و رقبا برای حرکت به سمت خودروهای الکتریکی تردید دارد و دیگر برندها مثل هوندا، سوبارو، نیسان و مزدا هم تمایلی به ایجاد تغییری در استراتژی خودروهای الکتریکی خود ندارند. هرچند طرفداران خودروهای الکتریکی این رویکرد را ناشی از عدم تمایل خودروسازان ژاپنی به پذیرش تغییر می‌دانند اما به گزارش بلومبرگ، ژاپنی‌ها از قبل کاهش سرعت رشد تقاضا برای خودروهای الکتریکی را پیش‌بینی کرده بودند.

مدیر مالی ارشد نیسان دراین‌باره گفته است:

خریداران در مورد سرعت الکتریکی‌سازی تصمیم می‌گیرند. الکتریکی‌سازی مثل یک خط مستقیم است که بالا و پایین خواهد رفت اما در درازمدت رشد خواهد داشت

البته کاهش استقبال خریداران از خودروهای الکتریکی باعث نمی‌شود که نیسان تمرکز خود روی آیندهٔ الکتریکی را از دست بدهد زیرا هرچند این شرکت به خواست مصرف‌کنندگان توجه دارد اما به برنامهٔ الکتریکی‌سازی خود که با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ آغاز شد ادامه خواهد داد. علاوه بر نیسان، مدیر مالی هوندا هم گفته است علیرغم پیش‌بینی کاهش احتمالی رشد بازار خودروهای الکتریکی، این شرکت به پیشبرد برنامه‌های الکتریکی خود ادامه می‌دهد.

در همین حال، تویوتا هم کنار نشسته و از رکورد فروش خودروهای هیبریدی خود لذت می‌برد. هرچند این شرکت این روزها درگیر رسوایی‌های آلایندگی است اما برای فروش پنج میلیون خودروی هیبریدی در سال ۲۰۲۵ آماده می‌شود. البته علیرغم این موفقیت، به گفتهٔ مدیر مالی تویوتا، این شرکت به سرمایه‌گذاری در خودروهای الکتریکی ادامه خواهد داد. استراتژی خودروساز شماره یک جهان ارائهٔ سبد محصولات کاملی متشکل آر خودروهای الکتریکی، پلاگین‌هیبریدی و هیدروژنی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. parhamiof

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (753 ديدگاه)

    عجب

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      یه چیزی میگم خندتون میگیره ولی امروز تو روزنامه خوندم که به سبب پائین‌ترین نرخ باروری در جهان که کره‌ی جنوبی پرچمدارش هست ، احتمال میره که جمعیت کره‌ی جنوبی رو به انقراض بره 😂😂😂 ، خودتون سرچ کنید احتمالاً خبرش همه جا باشه !

      دارم به این فکر میکنم کیا هیوندای تا کجا دوام میاورند و توسط چه کشور و شرکتی خریده و سپس بلایی که سر دوو آمد ، آره ، است …!

      ژاپنی کارش درسته ، ایمان نیاری بهتره یک سر به دکتر‌های ‌تیمارستان بزنی جهت چِکاپ ، آره ، است …!

      موافقم 10
      مخالفم 6
  2. ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4949 ديدگاه)

    بهتر که عقب نشینی نمیکنن

    موافقم 20
    مخالفم 2
  3. جومونگ

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    چرا جهان به مدیران بیشتری مثل تویودا نیاز دارد ؟

    https://www.pedal.ir/toyota/automotive-world-needs-more-ceos-like-akio-toyoda-of-toyota/

    چرا خودروسازی جهان، مدیون ژاپن است/ دوبله فارسی

    https://www.pedal.ir/toyota/automotive-world-needs-more-ceos-like-akio-toyoda-of-toyota/

    موافقم 29
    مخالفم 7
    1. جومونگ

      ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (223 ديدگاه)

      البته لینک دومی اینه . اولی دو بار کپی شد .

      https://www.pedal.ir/media/why-modern-automobiles-owe-japan/

      موافقم 13
      مخالفم 2
  4. سالار فصل

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    چقدر سرمایه که بخاطر شتاب زدگی کمپانی های بزرگ در این مسیر به باد رفت…
    بنازم ژاپن
    من همیشه ایمان داشتم که پشت این سکوت پر از برنامه و هدف است.
    دو نفر از دوستان اهل رسانه از روز اول این مورد رو در مورد ژاپن دقیق بیان میکردند.
    آقای اشتری عزیز
    علی بخردی

    موافقم 32
    مخالفم 4
    1. amir

      ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      حالا یه ت رولی بود همش هی میزد تو سر ژاپن میگفت عقب مونده است بلد نیست برقی بسازه
      آقا لع نت بر اونی که میگه کره عقب مونده اس ولی در خیلی از زمینه ها هنوز با ژاپن فاصله زیادی داره
      البته تحلیلگرمون میگفت در آینده نزدیک همچی وارونه میشه تا الان که ندیدیم هیچ کدوم از حرفاش درست دربیاد

      موافقم 24
      مخالفم 6
      1. پیام

        ۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2138 ديدگاه)

        امیر این اخبار رو ول کن. میزان فروش تسلا و … رو ببین! دو ماه پیش ایران اینترنشنال گفت چین از هر سه خودرویی که میسازه یکیش برقیه. این چیو نشون میده؟!!! البته من گفتم که اصلا خوشم نمیاد چین به جایگاهی برسه و خدا کنه کره و ژاپن و … کله پاش کنن چون چین برای دنیا خطرناک هست. الانم حرف خودم رو میزنم و میگم بازار برقی حسابی داره گسترش پیدا میکنه.

        موافقم 7
        مخالفم 21
        1. امین

          ۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (661 ديدگاه)

          واقعیت ها و محدودیت های نسل فعلی برقی ها داره مشخص میشه
          و برعکس فشار دولتها همه مردم بخاطر تخفیف های مالیاتی بسمت برقی ها نرفتن
          و اکثرا آسایش استفاده از ماشین هیبرید را به تمام برقی ترجیه میدن.
          موج اولیه مشتری برقی که فرو بشینه ابعاد واقعی موضوع مشخص تر میشه.

          بهترین ترکیب برای من مصرف کننده هیبرید هست.
          و برای شخص من هیبرید دیزل ، که پیشرانه هست ذاتا کم مصرف گشتاور بالا که مصرف داخل شهر خیلی پایین‌تر میاره از اونور موقع شتاب ، قدرت برقی جور آرام دور گرفتن دیزل میکشه
          این یک ترکیب برنده هست
          مدلهای خیلی جذابی از چند سال پیش به بازار معرفی شده ، هیبرید + دیزل یا بنزین
          که خیلی عالی هستند.
          با یک باک براحتی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش دارند

          موافقم 10
          مخالفم 3
  5. amirboss

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (756 ديدگاه)

    ژاپن یه سیاست خودرو سازی داره اونم اینه که هیچوقت بدون برنامه کاری انجام نمیده
    به ندرت یه مدل جدید میده بیرون و همه تولیداتش یه چهارچوب خاص رو دنبال میکنن و شاید هر ده پونزده سال یه پلت فرم جدید معرفی کنن برای همینه که خودرو های چند سال پیش تویوتا رو به راحتی و با اضاف کردن چند قطعه میکنن مدل روز.

    یه سوال.
    چند خودروی کلاسیک باارزش ژاپنی نام ببرید.

    موافقم 19
    مخالفم 4
  6. Car love

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (700 ديدگاه)

    چون همه چی از bz4x شروع شد،شروع تلخی بود انگیزشونو گرفت 💔

    موافقم 4
    مخالفم 21
  7. Killer

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    هرچی هی اقای دهقان و اقای اشتری میخوان آبروی رفته جاپونیا تو برقی سازی رو جمع کنن و تحلیل های خلاف بازار بنویسین باز جمع نمیشه متاسفانه.بازار با این حرفا تغییر جهت نمیده

    نمونش آمار افزایش فروش کلی برقیا نسبت به پارساله.نوکیا دیگیری در راه أست :))

    موافقم 10
    مخالفم 36
    1. Taha Ayoobi

      ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4391 ديدگاه)

      اون یه دونه لایک هم خودت زدی 😂

      موافقم 18
      مخالفم 2
    2. JDM

      ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1185 ديدگاه)

      تحلیلگر مناطق محروم

      موافقم 6
      مخالفم 2
  8. Killer

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    تویوتا این هفته ۱ میلیون فراخوان داد.اینو میخواین با چه تحلیلی جمعش کنین؟ اینم میخواین مثل قضیه ماست مالی وضعیتشون تو الکتریکی سازی کنین یا اصلا خبرشو کار نکنین؟ :)))

    موافقم 3
    مخالفم 33
    1. H2

      ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (382 ديدگاه)

      Killer
      یه بار دیگه متن رو بخون
      “”بی‌اعتمادی جنسیس به استراتژی تمام الکتریکی خود””

      موافقم 14
      مخالفم 3
    2. Taha Ayoobi

      ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4391 ديدگاه)

      خوبه حداقل تویوتا فراخوان داد
      جنسیس که گفته ماشیناتونو تو فضای باز پارک کنین آتیش گرفت خیلی چیزی نشه تا فراخوان بدیم

      موافقم 16
      مخالفم 2
  9. Dark Knight

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    چیزی رو نمیسازه تا وقتی که زمانش برسه یا بهتره گفت خود مردم تمایل به خریدش داشته باشن ، تویوتا اولین ماشین هیبریدی تولید انبوه دنیا رو ۲۵ سال پیش ساخت و کاری کرد که کلا صنعت خودروسازی دنیا عوض شد ( بعد از پریوس بقیه شرکت ها شروع به الگو برداری و گسترش هیبریدی ها تو سگمنت های مختلف کردن ) همچین شرکتی قطعا میتونست ۱۰ سال پیش بزنه تو کار تمام برقی ها طوری که جوجه چینی یا کره ای ها اصلا فرصت نفس کشیدن تو این بازار و پیدا نکنن یا تسلا هیچوقت نشه این چیزی که امروز هست ولی صبر کرد تا زمانی که فرصت مناسب برای حمله رو پیدا کنه و مثل هیبریدی ها دنیا برقی ها هم مال خودش کنه و از طرفی تویوتا معروفه به خاطر قابلیت اطمینان ماشیناش طوری که وقتی چند ماه پیش نمایندگی ایرتویا رفتم اون کارمند بخش سرویس ها بهم گفت : از وقتی که پریوس ، nx هیبریدی یا کمری هیبرید تو ایران اومدن حتی هنوز یکدونه مراجعه ( گزارش ) هم تو کل کشور نداشتیم که مربوط به خرابی سیستم برقی باشه و این دقیقا علتیه که تویوتا شده خودروساز شماره یک دنیا ❤️

    موافقم 27
    مخالفم 2
  10. yaghoub

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    الکتریکی سازی یه تب بود که تا حدی فرو نشست.
    دلیلش هم ضعف های زیاد خودروهای برقی هست .
    بار ها گفتم بازهم میگم آینده از آن هیبریدی هاست.
    هر طور حساب میکنم هیبریدی ها منطقی ترین گزینه هستند.

    موافقم 15
    مخالفم 4
  11. احسان

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    با دنیا و آمریکا کار ندارم اما چرا وزارت صمت به جای تمرکز روی هیبرید ها یکراست گیر داده به برقی؟ برقی زیرساخت قوی میخواد اما هیبرید رو میشه در کوتاه مدت پروژه اش رو پیشبرد. هم مصرف سوخت کمتر داره و هم به زیرساخت برق فشار نمیاره،هم آلودگی کمتر داره، و در تمام فصول و همه جا میشه به کار گرفت.هم بازه ی قیمتی خوبی داره یعنی هم مدل های ارزان و هم لوکس داره.برای کشورهایی چون ما هیبرید واجبه و برقی یعنی یک ریسک بزرگ.

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. H2

      ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (382 ديدگاه)

      احسان
      چین برامون اینجوری برنامه چیده
      براشون به صرفه تره

      موافقم 10
      مخالفم 3
    2. yaghoub

      ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (346 ديدگاه)

      یکی از اصلی ترین شرکت هایی که قرار شده زیر ساخت های لازم را ایجاد کنه. مپنا هست .
      یه سرچ کنید ببینید سهام دار اصلی مپنا کیه؟

  12. H2

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    چند وقت پیش در کانال یوتیوبی تویوتا تایمز، آکیو تویودا سخنرانی داشت و اشاره ای هم به موج الکتریکی سازی کرد و گفت صنعت حمل و نقل در بهترین حالت حداکثر 30% به باتری اتکا خواهد داشت و 70% باقیمانده در دست اشکال دیگری از انرژی خواهد بود و اعلام کرد که نه تنها برای اون 30% متکی به باتری بشدت در حال کار هستند بلکه برای اون 70% هم برنامه های بسیار جامعی دارند و سبد کاملی از وسایل نقلیه مورد نیاز تمام کاربران رو خواهند داشت
    بعد یه سری باتری فن هی نوکیا نوکیا میکنن
    عیب نداره بگید
    شب دراز است و قلندر بیدار 😘

    موافقم 17
    مخالفم 4
  13. Taha Ayoobi

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4391 ديدگاه)

    بنازم تویوتا
    از اون اول معلوم بود داره با برنامه پیش میره

    موافقم 11
    مخالفم 2
  14. حسین

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    نه بابا اینکه مدیران بزرگترین خودروسازهای جهان چی میگن مهم نیست، بلومبرگ هم مهم نیست. فقط تحلیلگر صد اکانت بچه سال درست میگه.
    نکته: یکی دیگه از تحلیلای ت*** تخیلی تحلیلگر رفت رو هوا (( بی اعتمادی لگنسیس به برنامه الکتریکی سازی خود))

    موافقم 14
    مخالفم 3
  15. JaMsHiD

    ۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2814 ديدگاه)

    عملا شده مهد کودک با کامنتای car love , Killer , پیام …

    موافقم 7
    مخالفم 2
  16. رهگذر

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    چون عین مهاجم پرادعای دهه هفتاد ایران مرده خوردن تا بقیه خرج نکنن زحمتشو نکشن این چشم تنگای..گشاد..فکر دست به کار نمیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا