موسسه علم و فناوری اوکیناوا با رونمایی از یک موتور جدید شناور مغناطیسی به دنبال ایجاد تحولی عظیم در حملونقل است.
ژاپنیها در صنعت هیدروژنی سرمایهگذاری قابلتوجهی انجام دادهاند و برندهایی همچون تویوتا در این زمینه از برندهای بزرگی همچون فولکسواگن و تسلا جلوتر هستند. البته برندهای ژاپنی در حرکتی غیرمنتظره سوخت هیدروژن را کنار گذاشته و فصل جدیدی در حملونقل پاک و پایدار را رقم زده اند. میخواهیم شما را با موتور شناور مغناطیسی آشنا کنیم که انگار از آینده آمده و میتواند به معنی پایان تمامی سوختهای فسیلی باشد.
همچنین کارشناسان اظهار میدارند این موتور جدید حتی از خودروهای برقی هم پیشی خواهد گرفت و شاید آینده متعلق به آن باشد. موسسه علم و فناوری اوکیناوا OIST از موتور شناور مغناطیسی جدیدی برای بخش حملونقل رونمایی کرده است. این نوآوری واحد ماشینهای کوانتومی OIST آینده حملونقل و وسایل نقلیه را به نمایش میگذارد، آیندهای که در آن خبری از موتورهای سنتی، باتری و سیستمهای سوخترسانی نیست. این موتور جدید بر پایه اصول شناور مغناطیس یا همان مگلو کار میکند. تیم OIST ساختار شناوری طراحی کرده که در محیط خلا و با کمک گرافیت و آهنرباها حرکت میکند. این پلتفرم را میتوان بدون لمس زمین یا پشتیبانی توسط هر نوع ماشینی به حال توازن درآورد و کل ساختار را بهصورت شناور حرکت داد. به منظور ساخت این موتور تمهیدات زیر در نظر گرفته شدهاند:
- کامپوزیت گرافیت: یک صفحه مربعی ضخیم توسط این تیم طراحی شد تا با پوشش شیمیایی دانههای گرافیت کوچک و سیلیس، یک صفحه نازک به اندازه یک سانتیمتر ساخته شود. سپس پودر یاد شده با موم تزریق میشود.
- شبکه مغناطیسی: این شبکه بالای میدانهای مغناطیسی که به گونهای خاص آرایش یافتهاند قرار گرفته تا بتواند صفحه را بهصورت پایدار شناور سازد.
- محیط خلا: در این محیط هیچ لرزشی وجود ندارد و خلا زیادی به منظور کاهش حداکثری سر و صدا ایجاد شده است.
- سیستم بازخورد: این سیستم با کمک آینه تشکیل شده است. آینه کمک میکند حرکات رو به بالا و پایین مشاهده شود و لوپ بازخورد نیز به منظور کاهش حرکات و ایجاد پایداری در نظر گرفته شده است.
با اینکه هنوز پارامترهای عملکردی موتور موردبحث نهایی نشده اما نوآوری جدید OIST مزیتهای زیادی دارد که به آنها نیز اشاره میکنیم:
- راندمان قدرت: علاوه بر استفاده بهینه از قدرت، این موتور از سیستمهای مگلو فعلی که در برخی قطارها بکار رفته متفاوت است. در قطارهای مگلو باید الکتریسیته بهصورت مداوم وجود داشته باشد درحالیکه موتور جدید OIST فقط به قدرت اولیه به منظور ایجاد میدان مغناطیسی نیاز دارد.
- پایداری: محیط خلا این سیستم و لوپ بازخورد باعث شدهاند موتور شناور مغناطیسی پایداری گرمایی بسیار خوبی داشته باشد، فاکتوری که برای محیط و کنترل وسیله بسیار مهم است.
- حساسیت: زمانی که دما در حالت ایده آل باشد پلتفرم شناور عملکرد بهتری خواهد داشت.
- مقیاسپذیری: موتور شناور مغناطیسی تولید شده ابعاد کوچکی دارد هرچند میتوان از آن در وسایل نقلیه استفاده کرد.
با اینکه تکنولوژی موردبحث اساساً برای حملونقل طراحی شده اما وجود تکنولوژیهای دیگر امکان استفاده از آن در بخشهای متنوع را ممکن میسازد. موتور شناور مغناطیسی جدید ژاپن میتواند آینده هیدروژن باشد یا در مقابل یک مدل آزمایشگاهی باقی بماند. واقعیت این است که ما پروتوتایپ های بسیار زیادی را دیدهایم که با سوختهای جدید کار میکنند و حتی تولید هم شدهاند. همه این نوآوریها نشان میدهند شاید خودروهای برقی آینده حملونقل را تشکیل ندهند و یا حداقل بخش بزرگی از آن را در اختیار نداشته باشند. به نظر شما تسلا باید نگران اینگونه تحولات باشد
سهیل
۳۱ مرداد ۱۴۰۳با اینکه نفهمیدم چطور کار میکنه ولی
Long live japan🇯🇵
کامی
۱ شهریور ۱۴۰۳خیالت راحت خود نویسنده هم نفهمید چی گفت منی مهندس الکترونیکم یه درصد حرفشم نفهمیدم
Akbar
۱ شهریور ۱۴۰۳اگه میخواستند راز کارشون رو حتی یک ذره اشاره کنند دیگه براشون فایده نداشت ؟! چون با کمی اطلاعات پی به راز تولید و کانسپت یک طرح پی میبرند؟ وقتی اوپنهایمر بمب اتم رو ساخت ؟! روسها تا ده سال پی به فوت کوزه گری ساخت بمب نبردند تا یکی از دانشمندان اتمی آمریکا طی یک سوتی که داد و از دهنش پرید ؟! روسها هم موفق به ساخت بمب اتم شدند.
نیکتو
۴ شهریور ۱۴۰۳مندسین؟؟
حامد صفاری
۴ شهریور ۱۴۰۳خب خیالم راحت شد. واقعا ساز و کار مبهمی داره.
مزدا
۱ شهریور ۱۴۰۳نمیدونم چی هست
ولی هرچی هست
چیز خوبی هست😂
froG-driVer
۲ شهریور ۱۴۰۳عکساش که خوشگل بودن
حسن
۱ شهریور ۱۴۰۳سلام عزیزان توضیح موتور ماشین رو داده در حقیقت طریقه ایجاد قدرت و گشتاور رو داده تقریبا موتور ماشین که ایجاد قدرت میکنه و گشتاور و باعث حرکت خودرو میشه یک قالب تقریبا معکب شکل داره که نسبت به هوا و زمین و بدنه خودرو اولا عایق کامل هست بعد در داخل معکب یک بدنه جهت روتور پیش بینی کرده مثل الکتروموتور منتها روتور دیگه بلبرینگ ندارد شناور است مانند الکتروموتور از مثبت فنی که روتور نسبت به بدنه الکتروموتور داره و بخاطر مغناطیس ایجاد شده باعث دوران میشه و جهت ایجاد قطب مثبت و منفی یک پوششی از نوعی فلز مخلوط با جنسی غیر رسانا روی لاستیک ماشین باید باشه که مثبت و منفی الکتروموتور رو تامین کنه حرکت اولیه خودرو که در حالت ایست هست توسط یک پیل خازن دار ایجاد میشه و بعد از حرکت و. دوران لاستیک از چرخ تامین میشه منتها الان مشکل این است که روکش لاستیک باعث میشه که خودرو با زمین اصطکاک کمی داشته باشه و در سرعت بالا تقریبا این حالت بوجود میاد که جهت درک همگان انگار خودرو شما نسبت به زمین فاصله داره چون کنترلی و پایداری روی خودرو جهت ایجاد اصطکاک با زمین ندارن امیدوارم خیلی ساده بیان کرده باشم حالا اینکه روتور ماشین جهت راندمان بهتر داخل چه موادی شیمیایی باشد و جهت گرفتن صدای زوزه روتور اون رو باید در خلا ایجاد شده در محفظه باشد با این مطالب تخصصی کاری ندارم
محصون
۱ شهریور ۱۴۰۳یعنی با استفاده از خلع مولوکولی بین اتم منفی و مثبت.دمای بین حسته پروتن از نترن و چگالی سوسات .پیش رانش به دست بیارن.که در مواردبیشتر.انفجار نیتروژن به عمل میاد.وبا خنساسازی این جهش.متور ساخت ژاپن به حرکت درمیاد.خیلی سادس اگر توی کلاسهای دبیرستان شرکت میکردین.متوجه میشودین
Ram
۲ شهریور ۱۴۰۳دبیرستان ما هسته این شکلی بود
منصور جلیل زاده
۲ شهریور ۱۴۰۳نه ،،اساسا هیچ هستهای نداره،،فقط مغناطیس و جاذبه ای زمین هستش یه آهن کوچیک و بنداز تو لوله ای مسی ببین چه اتفاقی میفته اینا هم این حرکتو تونستن کنترل کنن و باهاش پیشرانه تولید کنن ،،تکنولوژی خیلی ساده ای فرازمینی رو فهمیدن،و به کنترل درآوردن ،،سفینه های فضایی هم به این روش پرواز میکنن،،کنترل جاذبه و مغناطیس میشه همین
حامد صفاری
۴ شهریور ۱۴۰۳دبیرستان مریخی ها؟
ایده پرداز
۲ شهریور ۱۴۰۳من دقیقاً متوجه نشدم ولی میدونم ایده های جدید با تخیلات امروز ما نمیخونه همون طور که یک زمانی به خودرو میگفتن ارابه شیطان و یا سازنده ی تلفن رو دستگیر کردن به جرم دروغ گویی و کلاه برداری و ده ها مثال دیگه…
منم الان یک ایده به ذهنم رسید
نمیدوم شاید عملی باشه شایدم نه
اونم اینه که چرخ هایی بسازن که رینگ از لاستیک بوسیله نیروی آهنربا جدا بشه همون چیزی که توی قطار های معلق داره استفاده میشه اونجا به صورت خطیه اینجا به صورت یک دایره
در مورد حرکت و توقف هم قابل شبیه سازیه درست مثل قطار ولی ایا این ایده قابل ساختن هست یا نه دوست دارم کسی که تخصص فنی و دانش فنیشو داره نظر بده نه کسی که فقط توانایی تایپ کردن داره😁
خب اگه این ایده شدنی باشه قشنگ میشه
OM.01
۳۱ مرداد ۱۴۰۳اگه سطح آسفالت از ورق استیل بپوشونیم بعد خودرویی روی آن قرار دهیم که دیواره داخل تایر آن از آهن ربا پوشونده شده اگه 2 چرخ جلو به سمت عقب و 2 چرخ عقب به سمت جلو حرکت کند و سرعت بسیار بالایی بگیرد حالت شناور سازی ایجاد میشود و از لحاظ تئوری باید 5 سانتی متر از زمین جدا میشود.
نمیدونم چیزی جا انداختم یا نه ولی این بود فکر کنم. فقط سوال اینجا هست چجوری به سمت جلو و عقب حرکت میکنه؟هنوز دارن بررسی میکنن مهندسا که چجوری خودرو سرعت بگیره اگه هم متوجه شدن و من خبر ندارم اگه کسی میدونه بگه چجوری. ولی من خودم میگم برای حرکت باید از پروانه های استوانه ای شکل استفاده بشه در بدنه خودرو
من خودم یه همچنین طرحی رو روی کاغذ براساس morgan super 3 طراحی کردم و جالب شد ولی مشکلش اینجا هست طبق محاسبات من یه 5 متر طول و 2 متر عرض داره و این سایز اصلا قابل کنترل نیست و وزن و راندمان تعطیل هست😂 یکی دیگه بر اساس morgan super 3 طراحی کردم با پروانه های استوانه ای ولی باتوجه به سایز پروانه ها اگه کوچیک باشه ناپایدار هست باید وزن بیشتر باشه وزن بیشتر باشه راندمان میاد پایین😅
دست ما کوتاه و خرما بر نخیل اما اونایی که شرایط مالی شو دارن و در کشور مناسب هستن انشاالله میسازن ابداع میکنن و شکست میخورن یا موفق میشن و در تاریخ ثبت میشوند :)
پ.ن=فورد میخواست خودروی شناور مگلو بسازه کانسپت هم رونمایی کرد دهه 50 اما خب دیگه…
Saeed Boroomand
۳۱ مرداد ۱۴۰۳مگه هلیکوپتر مشکلش چیه که میخواید یه دونه ملخ و موتور رو با چهار تا جایگزین کنید با کنترل دشوارتر و قایل تکیه بودن کمتر و هزینه ی بیشتر. شما که محاسبه کردین حتما متوجه شدین که برای معلق نگر داشتن خودرور نیاز به ده ها هزار آر پی ام چرخش دارین با فرض این که چرخ هاتون متصل به باله باشن. چطور میخواید تورک چرخ ها و ممنتوم بزرگ زاویه ای رو کنترل کنید، مثلا اگه یه چرخ از کار بیوفته و بخوره زمین کل ماشین منفجر میشه :)
به هر حال ایده ی خوبی نیست. همچنان که طرح پیشنهادی از جاپان هم احمقانه و پیچیده اس. میتونه برای تاکسی ها و اتوبوس ها مفید باشه که نیست مجدد، بهتره روی باتری ها وقت بگذارن.
رضا
۱ شهریور ۱۴۰۳داداش بادقت بخون موتور ساختن روی اسکیبرد لتفر سوار کردن نگفتن ماشین مقناطیسی یا معلق ساختن موتور جدید شناور مغناطیسی داداش اون طرح گرافیکی هم متعلق به دانشگاه یا مرکز تحقیقات فناوری اکینوا نیست
Saeed Boroomand
۱ شهریور ۱۴۰۳پاسخ بنده به دوستمون بود و نه به متن ترجمه شده. البته از اونجا که ترجمه و البته مقاله اصلی کیفیتشون خیلی زیاده، شما میتونید هر برداشتی دوست داشتید بکنید. تصاویر رو چک کنید بهتره البته از متن. در کل ایده ی احمقانه ای هست.
محسن قربانی نژاد
۱ شهریور ۱۴۰۳سلام کاملا موافق هستم روی باتری ها باید بیشتر کار کنن
وطنم
۱ شهریور ۱۴۰۳https://www.entekhab.ir/fa/news/810732/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1-%D8%B4%D8%AF-%5B%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B3%5D
بچها برید سرغ اینگونه لینکها که دارن نیسان آبی میفروشند(به کجا چنین شتابان)🤣🤣🤣
یا غذای ما ایرانیا بده که نمیدونیم چکار باید بکنیم یا ترمز دستیمونو سفت کشیدند که تکون نخوریم
naa
۲ شهریور ۱۴۰۳سلام و ادب، پاسخ تان عالی بود، فقط آنجایی که فرمودید باید جهتِ چرخش چرخ های عقب و جلو در یک جهت نباشد من پیشنهاد می دهم، برای اینکه این امر صورت گیرد، یک چرخ سومی در مابین چرخ های عقب و جلو قرار گیرد جهت این چرخ وسط خلاف چرخ های جلو و عقب باشد و در ضمن کمی فاصله آن با سطح زمین بیشتر باشد تا با سطح زمین تماس نداشته باشد و درگیر با زمین نباشد، در این صورت شاید معمای شما حل شود، درود بر اندیشه های بزرگ، موفق باشید
محمد
۳۱ مرداد ۱۴۰۳اینطور که من فهمیدم یعنی مثل قطار های مگلو روی جاده های مخصوص حرکت کنند ، خب اینکه هزینه سرسام آوری برای ساخت زیرساخت داره ، فکر کنم اینم در حد همون نمونه آزمایشگاهی باقی بمونه
Saeed Boroomand
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ماجرای پیدا کردن سوویچ هست که طرف رفت واسش ماشین خرید. تسلا یه مدت روی کندن تونل کار میکرد و واسه توجیه اقتصادی اش کلی پلتفورم معرفی کرد که ماشین های تسلا از زیر زمین توی تونل حرکت کنن و به مقصد برسن.
! i M α η δ υ α R
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ای کاش سایت خوب پدال جایی مثل تالار گفتگو می داشت تا بشه در آن حرف هایی غیر از مباحث خودرویی رو هم در منظر عموم مطرح کرد …
علی ایها الحال ، در نبود چنین فضایی ، عذرخواهم که جمله ای طلایی رو که چند لحظه پیش دیدم ، اینجا بازگو میکنم …
با توجه به این که ورای لزوم تبادل اطلاعات فنی ، رعایت اخلاقیات در سایت ما ، گاها از طرف همه جبهه های درگیر بحث ، مراعات نمیشه ، خوندن این جمله شاید خالی از لطف نباشه …
شاید به درک چیستی و چگونگی مرزبندی ذهنی ایجاد شده و اختلافات بین طرفداران هر مکتب خودرویی ، اعمم از اروپایی یا آمریکایی و تا آسیایی پسند ، کمک کنه …
پنج چیز است که پنج چیز ، هرگز از آن نزاید :
دلی که خانه ی غرور است ، کانون محبت نشود …
یاران دوران فرومایگی ، نکوخویی ندانند …
تنگ نظران ، ره به بزرگی نبرند …
حسودان بر جمال و کمال ، جز به چشم کین ، ننگرند …
دروغگویان از کسی ، وفا و اعتماد ، نبینند …
” یوهان ولفگانگ گوته “
رسول
۱ شهریور ۱۴۰۳سلام وقت بخیر من میتونم کمکتون کنم اگرمایل هستید 🛠️
Dark Knight
۳۱ مرداد ۱۴۰۳نیازی به زیر ساخت خاصی نداره فقط مشکل اینجاست که در حال حاضر همچین توان تکنولوژی دنیا نداره ! تکنولوژی levitating برای وسایل نقلیه دقیقا مثل همون چیزی که تو کتاب های علمی تخیلی وجود داره ، کاملا در دنیا واقعی امکان پذیر هست چون میدا مغناطیسی زمین به حدی قوی هست که فقط نیاز هست مغناطیس های مخصوصی با بار منفی میدان مغناطیسی زمین طراحی کنیم و همچین تکنولوژی میتونه حتی یک شهر هم تو هوا معلق کنه چه برسه به وسیله نقلیه و از نظر توانایی هم همچین وسیله هایی هم بار ترافیکی رو کم میکنن هم آمار تصادفات رو به شدت کاهش میدن و از همه مهم تر سرعت حمل و نقل رو حداقل ۵۰ درصد افزایش میدن ( از نظر مسائل زیست محیطی هم که با اختلاف از ماشین های سنتی پاک تر هستن ) ولی این کانسپتی که ژاپنی ها معرفی کردن خیلی بعیده که به تولید انبوه برسه و اگر هم برسه احتمالا فقط برای خود ژاپن باشه که با این تکنولوژی ها خیلی وقته آشنایی دارن ( قطار های فوق سریع مغناطیسی که خیلی وقته تو ژاپن دارن کار میکنن )
Saeed Boroomand
۳۱ مرداد ۱۴۰۳میدان مغناطیسی زمین چقدر قویه؟ تک قطبی مغناطیسی که نداریم، یه آهنربا اگه قطب هم نامش روبروش قرار بگیره نیروی دافعه ایجاد میکنه مثل قطار های مگ لو. زمین دو قطبی مغناطیسی بزرگی هست و قرار دادان یه آهنربای کوچیک مقابلش یا یه ماده ی فرو مگنتیک صرفا باعث هم جهت شدن آهنربا با نیروی مغناطیسی میشه و نه معلق شدن. مثل قطب نما که در انتهای سوزنش یه آهنربای کوچیک داره. برای معلق کردن یه شخص صد کیلویی اگه روی کف پاش ایستاده باشه، و اگه تک قطبی مغناطیسی داشتیم، نیاز به آهنربای حدود هزار تسلا یا بیشتر بود که نداریم، همچین آهنربایی البته گلبول های قرمز ما رو تحت تاثیر شدید قرار میده و گردش خون رو مختل میکنه. میشه معلق یکدن رو از طریق سوپر هادی ها انجام داد که در عمل نمونه بدرد بخوری نداریم فعلا. اون ها خیاز به انرژی زیادی ندارن.
وطن دوست
۲ شهریور ۱۴۰۳من نمیدونم شما چرا فکر میکنین ژاپن و امریکا و المان و چین باید صنعت خودرو رو متحول کنن
همین خودروهای ساخت داخل خودمون در هیچ جای جهان شناخته شده نیست
دلیلش اعتماد به نفس پایین بچه های ایرانیه
موتور طراحی ۱۹۹۰ کره با یه کم تغییر ۲۰۲۴ داره عین ساعت عقربه ای کار میکنه
تولید میشه ۹ برابر قیمت عرضه میشه
نه برقیه نه بادیه نه ابیه فقط سنبل یک ملته
Dark Knight
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ژاپن حداقل ۵۰ سال از همه کشور های آسیایی جلو هست و این چیزیه که خیلی راحت میشه توی سفر کوتاه به ژاپن ( مخصوصا توکیو ) متوجه شد که اولا چقدر ژاپن از همسایه های خودش در منطقه شرق و جنوب شرق آسیا جلوتر هست و دوما چقدر غرب آسیا و خاورمیانه که شامل ایران میشه بدبخت و عقب مونده هستن
علی جردن
۳۱ مرداد ۱۴۰۳بازم چشم بادومی ها ترکوندن
froG-driVer
۲ شهریور ۱۴۰۳ژاپنی ها رو منظورته دیگه مگه نه؟
فرشید
۳۱ مرداد ۱۴۰۳خدایی کسی فهمید چی شد؟ چطور کار میکنه؟ فقط یک سری جملات مبهم و واژه های تخصصی بود که احتمالاً مترجم محترم هم متوجه نشده
شاهین
۳۱ مرداد ۱۴۰۳سلام کلیت کار مشابه قطارهای مگلو هست. راجع به این قطارها میتونین تو اینترنت بخونین خیلی ساده هست. حالت شناور دارن و بدون تماس فیزیکی با ریل حرکت میکنن.
MOHAMMADJAVADSHAHBAZI
۳۱ مرداد ۱۴۰۳فک کنم دو تا اهنربا می چسبونن به کف ماشین ماشین پپرواز موکونه :/ نیدونم
froG-driVer
۲ شهریور ۱۴۰۳یجورایی تداخل میدان های مغناطیسی خودرو رو روی هوا معلق نگه میداره.مثل فیلم های آینده نگرانه تخیلی که زیر ماشین یه موشک هست که آتیش نمیده بیرون و معمولا امواج آبی از خودش ساطع میکنه.یچی شبیه این.ولی ژاپنی تر…😶😶
amirboss
۳۱ مرداد ۱۴۰۳شناوری مغناطیسی روشیه که در آن یک شی بدون هیچ پشتیبانی بجز میدان مغناطیسی به حالت شناور درمیاد.
در اصل نیروی مغناطیسی برای مقابله با اثرات شتاب گرانشی و هر شتاب دیگری بکار میرود.
یه چیزی تو مایه های قطارهای سریع السیر ژاپن که بدون تماس با ریل به سرعت بالای سیصد کیلومتر در ساعت میرسن.
اتفاقا برای استفاده از این تکنولوژی ساده نباید خیابون رو با فلز پوشوند.به راحتی میشه از این میدان مغناطیسی داخل خود چرخ خودرو استفاده کرد
شکیبا
۳۱ مرداد ۱۴۰۳اگه اشتباه نکنم یکی دو سال پیش بود که یه فیلم جاسوسی از سازه ای شناور که توسط صنایع سری نظامی اسرائیل که توی مراحل ازمایشی بود منتشر شد خیلی سر وصدا کرد اگر مشکلات این سیستم رفع بشه احتمالا چرخ برای همیشه به تاریخ بپیونده شاید تا نیم قرن دیگه ماهم ببینیم شاید
هادی
۳۱ مرداد ۱۴۰۳یکی از چالشها نگهداشتن این خودرو هست
توی قطارهای مغناطیسی ریل هست که بشه باهاش قطار رو نگه داشت ولی برای خودرو ریلی نیست و چرخها هم. در تماس نیستند که بشه با اصطکاک با زمین نگهش داشت
حامد صفاری
۴ شهریور ۱۴۰۳احتمالا از عقبش چتر باز بشه یا شبیه f16 با یه طناب بگیرنش.
S
۱ شهریور ۱۴۰۳وجود فرازمینی ها اثبات شده هست و اونا از همین تکنولوژی پایه استفاده میکنن که میتونن به راحتی ملیونها کیلومتر رو طی کنن در یه زمان کوتاه. واسه نداشتن همین تکنولوژی ما نمیتوانیم آز آنها بازدید کنیم و همیشه اونا بازدید کننده هستن ولی مطمئن هستم به زودی از آمو آمو ها بازدید میکنیم شاید الان باورش سخته ولی یه زمانی باور اینکه بشه به صورت آنلاین همدیگه در سرتاسر کره زمین زنده ملاقات کرد سخت بود ولی الان شده کار هر روز ما
علی اهواز
۱ شهریور ۱۴۰۳خدایا، ممنونم بابت آفریدن ژاپنیا ❤️🇯🇵❤️
مهندس
۴ شهریور ۱۴۰۳خیلی جالبه برایه پیشران اولیه هم میشه از یه باطری معمولی استفاده کرد دوستان اگر یه آهنربا یکمتر بالاتر از زمین نگه داریم و یه گلوله کوچک فلزی تو خالی بین زمین و آهنربا خوب اون معلق میشه و با حرکت آهنربا گؤلی حرکت میکنه و بعد با استفاده از نیروی گرانشی او میشه یه حرکت افقی به سطح میل لنک رسوند ، ولی آگه قراره چرخ تو هوا باشه پس باید ژاپنیها یه سویچ به اون مکعب که گفتن وصل کرده باشن که با حرکت معلق درون جعبه سویچ هم حرکت و انتقال نیرو و تولید نوعی مثبت و منفی و کلی کاره دیگه میکنه که در نهایت باعث حرکت و گشتاور میشه و من به ساده ترین نوع گفتم، درست که ژاپن از ایران تقریبا دویست سال جلوتره ولی هوش ایرانی بالاتره اما ما تا افکار بدو عقب افتاده را دور نریزیم دور عقب تر هم میریم، یه نیروی جدید تر هم آمده که بهش میگن نیروی اپرو دینامیک که با استفاده از رانش سیاره ای هست و حرکت فلق و مغناطیس که خیلی جدیده و سیستمش به این صورت که گشتاوری از رانش و جاذبه تمام سیارات نیرو میگیره اما غزلهایی که استفاده از سوخت فسیلی براشون سود داره مانع از استفاده میشن تقریبا صدو بیست ساله دیگه برای حرکت نیاز به ماشین نیست فقط یه لباس فلزی میپوشن و با استفاده از این نیروها سریع میرسن به مقصد و کلا ویزا و پاسپورت میره کنار چون مرزی وجود نداره، نا فقط یک قرن زود به دنیا آمدیم همین و البته در نقطه اشتباه
آلاله
۱ شهریور ۱۴۰۳به نظر من اگه نخبه های دانشگاهی رو و همه دانشمندان جوان و علاقه مند رو به کار بگیرند برای کار در مورد فناوری های مختلف از جمله خودرو و حمل و نقل ما از دیگر کشور ها سریع تر به نتیجه می رسیم این رو درپیشرفت در زمینه انرژی هسته ای و پزشکی و دفاعی و غیره ثابت کردیم
🇰🇷
۱ شهریور ۱۴۰۳این بحث خیلیییی مفصله اما چندتا نکته کوچولو
اولا نون یه عده در وابستگی و عقب موندگی کشوره
اون حوزه هایی که خط اخر گفتی به غیر اون پزشکی ، قضیه ش کاملا روشنه . سهم چین و روسیه در اون حوزه ها کاملا مشهوده و فکر نکنید همه چیزشو خودمون ساختیم . گول تبلیغات هم نخورید
دوما توسعه پایدار نیاز به چند عامل مختلف داره دوتا از مهمتریناش اقتصاد قدرتمند و سالم و اون یکی ارتباط با کشورای مختلفه . برفرض که شما سرمایه انسانی مستعد رو هم جور کردی . با سرمایه گذاری و پول میخوای چی کنی اونم تو این تحریم و ارزش پول . ارتباط با کشورای پیشرفته هم نداریم که بخوایم تبادل کنیم یا جذب علم و سرمایه داشته باشیم یا اصلا محصول در بازارشون بفروشیم . در کل ریل گذاری غلط صورت گرفته و در مسیری که باید باشیم نیستیم . این نظر شما هم به همین دلایل شدنی نیست . نه اینکه چیز غلطی رو بخوای . بلکه این «ریل» به اونجایی که شما میگی نمیره
داریوش
۱ شهریور ۱۴۰۳من هروز این دعا رو برای مردم ژاپن میخونم میگم خداوندا مردم ژاپن رو بخاطر اینهمه خدمت به خلق از بلایای طبیعی در امان دار
عباس سالاري پناه
۱ شهریور ۱۴۰۳عزیز دلم فکر کنم داری دعاها رو اشتباه میخونی… ژاپن داره دائما سونامی و سیل میاد… 😁😁😁
کسی تا....
۱ شهریور ۱۴۰۳احسنت، واقعا انسانیت معنی کردند بی حاشیه، متواضع، با فرهنگ و اصیل، تاریخ غنی، فهمیده، پرتلاش، دست پاک، خلاصه چی بگم…
مجتبی
۱ شهریور ۱۴۰۳اینا همه دست و پا زدنه بی خود، بیاین مشکل ازدیاد جمعیت رو حل کنید، وگر نه هیچی مثل سوختهای فسیلی جوابگو نیست
هادی
۱ شهریور ۱۴۰۳در این رابطه مطالب کاملتری در دانشگاه you tube هست. ولی متاسفانه تو ایران فیلتر شده.
froG-driVer
۲ شهریور ۱۴۰۳حیف که به هیچ وجه من الوجوه نمیشه بهش دسترسی پیدا کرد😑😑
amirboss
۱ شهریور ۱۴۰۳درحال حاظر تنها نیرویی که میتونه به نیروی گرانش زمین غلبه کنه و یه جسم رو از سطح زمین تو هوا نگه داره نیروی رانش هست.
در ضمن نیروی مقناطیسی زمین با توجه به فعالیت های هسته بیرونی زمین بوجود میاد و تو قطب های زمین بیشترین اثر رو داره و قابلیت استفاده تو این تکنولوژی رو نداره.
علی
۱ شهریور ۱۴۰۳سلام. بنظرم سرمایهگذارها اشتباه نوکیا رو تکرار نکند و خود رو با جریان وفق بدهند نه در خلافش حرکت کنند و تسلا مطمئنا اگر به این اطمبرسد خود رو با شرایط فوق تطابق بده
ابوالفضل
۱ شهریور ۱۴۰۳آفرین به ژاپنی ها فقط تلاش تلاش
مجتبی رضایی
۱ شهریور ۱۴۰۳منی که اصلا نه متن رو فهمیدم و نه نظرات رو
فرزاد خله
۱ شهریور ۱۴۰۳جهت تحقیقات بیشتر و کسب علم ، دوستان ژاپنی مراجعه کنن قم…. یکی دو خط عربی اون وسطا کم دارن وگرنه همه اجسام معلق میشن….
هفت شهر قفقاز را عطار گشت… ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم ….
دکتر معلم زیر خط فقر
۱ شهریور ۱۴۰۳دو سول دیگه رونمایی میشه
جواد
۱ شهریور ۱۴۰۳سلام.ما ایرانیان تا زمانیکه چاپلوسی و زیرآب زنی هم دیگر را داریم هیچوقت کشورمان به اوج خود نمیرسد.
خودمان بهتر میدانیم از لحاظ فکر و هوش در کره زمین کشور ایران اول است.
ایرج
۱ شهریور ۱۴۰۳تمام این فناآوری ها هم بیاد اکماکان شرکت سایپا مطمئن درحال ساخت پراید و تیبا با اسامی مختلف خواهد بود یه تیبا را با عوض کردن فرم چراغ و جلو پنجره و اضافه کردن چنتا زوار رنگی با پنجتا اسم با قیمت نجومی میدن دست مردم
ناشناس
۲ شهریور ۱۴۰۳من به چشم خودم از یک مخترع ایرانی دیدم که به وسیله آهن ربا کار می کرد و قادر بود برق یک مجتمع ۲۰ واحده رو تامین کنه. بدون هیچ سوخت فسیلی یا هیدروژنی.
بوشهری
۲ شهریور ۱۴۰۳بله چندسال قبل یکی ازهمین هموطنامون یچیزی شبیه به این اما خیلی ساده تر که بخاطر اینکه بنام ایران ثبت ایدئولوژی بشه، واقعا دنیارومتحول میکرد، اومدن ولی متأسفانه…،شدکه بنده خدا بااون همه مال که داشت آخرین بار که دیدمش با پرایدتهران مسافرکشی میکردو…
بهروز
۲ شهریور ۱۴۰۳با سلام.این سیستم بسیار پیچیده ودر عین حال بسیار قدیمی است.مغناطیس و عملکرد ضد جاذبه که توسط اهنرباها انجام میشه.اما چطور نونستمد که این نیرو رو تحت کنترل بگیرن خیلی مهمه.آیا در همه سطوح میتونه حرکت کنه…یا در روز و شب یک سیستم حرکتی داره…اما مطمعنم که دلالان نفتی و صاحبان شرکتهای بزرگ سوخت نمی زارن به این راحتی این جور ماشینها وارد بازار بشن.هر روز زمین داره گرمتر میشه دلیل اصلیش وجود بیش از حد ماشینهای با سوخت فسیلی است که باید۵۰سال پیش از گردونه خارج میشدن…
حامد صفاری
۴ شهریور ۱۴۰۳آره خب ماجرای مغناطیسو شناوری خیلی قدیمیه ولی تکنیک استفاده از این مغناطیس خیلی پیچیده است
امیر عباس
۲ شهریور ۱۴۰۳من از ادمین معذرت خواهی میکنم
ولی
خدا وکیلی چند بار خوندم اصلا نفهمیدم چی نوشته نویسنده این مطلب حقیقا علم خاصی نداشته و از جای این متن رو کپی کرده چون اصلا معلوم نیست چی میگه
این مدل مطالب رو حتما از مرجع های معتبر بگیرید
بهرام
۲ شهریور ۱۴۰۳قرارنبود به این زودی اعلام بشه
ایران آباد
۲ شهریور ۱۴۰۳ژاپن از سال ۱۳۳۰ پیشرفت خودش رو شروع کرد حدود ۱۵ سال پس از آن ایران هم در مسیر پیشرفت گام گذاشت حالا اونا به کجا رسیدن ما به کجا !!!😢