اگر از طرفداران بازی ویدئویی گرن توریسمو باشید، مطمئناً میدانید که بهیادماندنیترین خودروهای در این بازی مدلهای اسپرت دهه ۹۰ بودند زیرا این بازی توسط شرکتهای ژاپنی توسعه پیدا کرد و در دههٔ ۹۰ عرضه شد یعنی زمانی که اسپرتهای ژاپنی هم در بازار خودرو و هم در موتوراسپرت بسیار محبوب و مشهور بودند. حال کارواو میخواهد این نوستالژی را از طریق یک مسابقهٔ درگ به تصویر بکشد و هفت نمونه از خودروهای برجستهٔ بازی گرن توریسمو ۲ را گرد هم جمع کرده است.
در ابتدا هوندا NSX را میبینیم که تنها خودروی موتور وسط این جمع است. پشت صندلیهای این خودرو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 قرار گرفته است که ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در کنار آن، نیسان GT-R R34 V-Spec قرار دارد که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور از موتور ۲.۶ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ آن بیرون میآید. سپس به مزدا RX-7 Type RS میرسیم که زیر کاپوت آن یک موتور ۱.۳ لیتری وانکل توئین توربو با ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۴ نیوتن متر گشتاور قرار دارد.
در این جمع یک نیسان دیگر هم وجود دارد که سیلویا S15 است. این خودرو از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. سپس به تویوتاهای جمع میرسیم که اولی سوپرا با موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو است. این موتور ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. تویوتای بعدی هم از موتور سری JZ استفاده میکند اما این موتور 1ZJ است که در سینهٔ چیستر قرار گرفته است. این پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
و درنهایت به آخرین خودروی این جمع تمام ژاپنی یعنی میتسوبیشی لنسر اوو VI میرسیم که به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۳ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. تمام خودروهای این جمع ژاپنیهای افسانهای از گیربکس دستی استفاده میکنند اما فقط نیسان GT-R و لنسر اوو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. سوپرا قویترین عضو گروه است اما همراه با GT-R بیشترین وزن را هم دارد درحالیکه مزدا RX-7 سبکترین است. هوندا سیویک تایپ R و سوبارو WRX هم بزرگترین غایبان این جمع محسوب میشوند. خب فکر میکنید کدامیک از این ژاپنیهای افسانهای در درگ پیروز میشود؟
بهنام
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ژاپن پرچم بالا 🇯🇵
کافر مقدس
۱۷ شهریور ۱۴۰۱گرن توریسمو بازی نیست . جایی ست که بسیاری از ویژن ها و کانسپت ها درش ساخته پرداخته و سپس در دنیای واقعی ساخته شدن
گرنتوریسمو بازی نیست بلکه از FIA تا لوییز همیلتون هست در کنارش و کشف مستعد رانندگی و سپس gt academy و تربیت راننده حرفه یی از چیزی که تو ایران بهش میگن بازی !.
https://www.gran-turismo.com/us/live/
Mustang shelby gt 350
۱۹ شهریور ۱۴۰۱متاسفانه ما ایرانی ها کلا در خیلی زمینه ها از دنیا عقبیم، خیلی ها تو ایران فکر میکنن فرمول یک بچه بازیه یکی نیست به اینا بگه یکی از حرفهای ترین و خطرناک ترین ورزش های دنیاست، من این مثال رو زدم اکانتم بن نشه وگرنه ما ملت هزار ویک مشکلیم اکثرشونم نمیشه گفت
حق گوی باطل
۱۷ شهریور ۱۴۰۱بهترین درگ کره زمین
Reza Waffen SS
۱۷ شهریور ۱۴۰۱همشونو میخوام همشونو
JDM
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ماشین بازی خیلی ها با اینا شروع شد
sepehrg
۱۷ شهریور ۱۴۰۱پس نتیجه میگیریم در کل جی تی آر اسکای لاین بهترین گزینس
Reza Waffen SS
۱۷ شهریور ۱۴۰۱سوپرا بهت پوزخند میزنه
Amard
۱۷ شهریور ۱۴۰۱هر چند که نمیشه به این مقایسه خیلی جدی نگاه کرد ولی میتسوبیشی واقعا عملکرد خوبی داشت واقعا مایه تاسف که الان تولید نمیشه
مهراد
۱۷ شهریور ۱۴۰۱فقط خدا میدونه من از 30 سال پیش تو کف اینام و پوستر اتاقم اینا بود و خیالپردازی میکردم !
Si
۱۷ شهریور ۱۴۰۱دونه به دونه شاهکار من که نمیتونم انتخاب بکنم ولی از بچگی به اسکای لاین و لنسر افسانه ای علاقه داشتم ولی همشون شاهکارن ولی مزدا هم طراحیش یکم از همه بهتره
meysam
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ای جونم لنسر اوو
بهترین پکیج این جمعه
درگ ریس، ریس خیابونی، پیست، رالی.
همه فن حریف
چه خاکی بر سرش شد میتسو به چه روزی افتاده
meysam
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ولی NSX آخرت صدا و طراحیه
و جای سوبارو ایمپرزا هم تو این جمع بشدت خالی بود
محمد هادی
۱۸ شهریور ۱۴۰۱حقیقتا از بین همه ی این اسطوره های جذاب
هوندا NSX
و مزدا Rx7 یه طراحی مسابقه یی دیگه یی داشتن
و نقطه بسیار جذاب مشترک شونم پایینترین وزن های گروه رو دارا هستن
روح مسابقه یی بودن با داشتن پایینترین وزن ممکن میشه
مثل ورزشکار حرفه یی که برای رسیدن به بالاترین پرفورمنس خودش قبل از مسابقه دست به اجرای شدیدترین عملیات سوزاندن چربی های اضافه و تقویت عضلات خودش میکنه
که درنهایت نسبت حجم عضله به وزن بدن رو به بالاترین حد خودش میرسونه
بله وزن عامل اصلی و حیاتی مسابقه دادنه
و درمرحله بعده که توان و قدرت اهمیت پیدا میکنه
محمد هادی
۱۸ شهریور ۱۴۰۱کاملا مشخصه که تو این مسابقه
NSX
و RX7 از آمادگی لازم برای رقابت برخوردار نبودن
که علت های زیادی میتونه داشته باشه برای خودروهایی اینچنین قدیمی و سالخورده
meysam
۱۷ شهریور ۱۴۰۱https://www.ralliart.cz/en/cars-for-sale/mitsubishi-lancer-evo-v-gsr_2/
Kato
۱۷ شهریور ۱۴۰۱فقط لنسر اوو
سالار
سلطان
عشق
…
Kamy
۱۷ شهریور ۱۴۰۱لعنت به کسانی که ما رو از بقیه مردم دنیا جدا کردن ..
SRT
۱۷ شهریور ۱۴۰۱همشون خدان ولی من اون دوتا دو دفو بیشتر از بقیه دوس دارم
AMIN JAFARI
۱۷ شهریور ۱۴۰۱honda NSX
JDM lover
۱۷ شهریور ۱۴۰۱به به چه درگی ، اسطوره های jdm جمع شدن یجا
همشون عشقن
خیلی حال کردم پدال واقعا دمت گرم
امیر
۱۷ شهریور ۱۴۰۱جای ایمپرزا بشدت خالی بود و با اختلاف مزدا جذاب ترین جمع!
با کمتر از یک و نیم لیتر حجم !!!!!
R@min
۱۷ شهریور ۱۴۰۱حتی آهنگ و صدای جابجایی تو منو هم همون گرن توریسمو 2 بود یادش بخیر.
احمدرضا
۱۷ شهریور ۱۴۰۱همه خوبای عالم
یاد اون دوران بخیر
نیدفوراسپید آندرگروند
من با سیویک میروندم
aryan 25
۱۷ شهریور ۱۴۰۱وای قلبم گرفت تمام ماشین های مورد علاقه ی من تو یه قاب
Mohammad.2005
۱۷ شهریور ۱۴۰۱سراسر دلبری ، سراسر لذت ، یعنی میشه روزی برسه تو انتخاب بین اینا تردید کنم ؟ حقا که قشنگ ترین شک و تردید همینه
Amir evolution
۱۷ شهریور ۱۴۰۱Evo❤️💎
ilia2008
۱۷ شهریور ۱۴۰۱یک یکشون بهترینن و گل کاشتن
دانیال
۱۷ شهریور ۱۴۰۱این کلیپ پتانسیل جهانی شدن رو داره
کاش سوباروی نجیب هم بودش
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۱۷ شهریور ۱۴۰۱اینا شاهکارای فراموش نشدنیه ژاپن هستن و خواهند بود!
Erfan
۱۷ شهریور ۱۴۰۱گویا دیده میشود که بعد از این پست نیمی از کره ای فن های سایت رفتن لوازم تحریر برای مدرسه بخرن😂
samurai
۱۷ شهریور ۱۴۰۱از این پستاییه که باعث میشه جمعیت کره زمین چند نفری کم بشه :))
نیستن مزه بریزن :))
توی این جمع زیبا و عالی اگه بتونم یکیو بردارم نیسان اسکای لاین هست :(
Mohammad.2005
۱۷ شهریور ۱۴۰۱فکر کنم یه تعداد کمی هنوز از رو نرفتن و همه نظرات رو دارن از شدت فشار دیس می کنن :)
BMW
۱۸ شهریور ۱۴۰۱دمشون گرم ماشین های ژاپنی عالین و R34مزداRX7
مم اینا رو بیشتر دوست دارم
Royal Driver UK 70
۱۸ شهریور ۱۴۰۱چقدر با اسکای لاین ، سوپرا و ایوو بازی میکردم مخصوصا RX7 یادش بخیر…
Payfast
۱۹ شهریور ۱۴۰۱من هنوز تو اون موتور روتور rx7 گیر کردم
Mustang shelby gt 350
۱۹ شهریور ۱۴۰۱چرا میتسوبیشی لنسر تولید نمیشه؟؟؟؟ خدا لعنت کنه اون کسی که تمرکز میتسوبیشی رو رو شاسی بلندا گذاشت