متفرقه

افزایش محبوبیت مینی وانت‌های ژاپنی در بین روستاییان آمریکایی

وانت‌های کوچک ژاپنی در کلاس کی کار به دلیل اندازهٔ جمع‌وجور، کارایی بالا و قیمت ارزان در بین آمریکایی‌ها محبوب شده‌اند.

وانت‌های کوچک ژاپنی که در کلاس کی کار قرار دارند خودروهایی بسیار کاربردی و مفید هستند. هرچند این خودروها برای بهره‌مندی از قوانین مالیاتی ژاپن ساخته می‌شود اما اخیراً روستاییان آمریکایی به جذابیت و کارایی آن‌ها پی برده‌اند. یک کشاورز در کارولینای شمالی بنام «جیک مورگان» می‌گوید یکی از این وانت‌های ژاپنی را برای گشت زدن در زمین‌های خود خریده است. وی در ابتدا به فکر خرید یکی از مدل‌های سایدبای‌ساید بوده اما قیمت این وسایل نقلیه می‌تواند به بیش از ۳۰ هزار دلار هم برسد.

مورگان هنگام تماشای بررسی ویدئویی یکی از این سایدبای‌سایدها نظری را دید که می‌پرسید چرا بجای این خودروها یک وانت کوچک نمی‌خرید؛ بنابراین، وی تحقیق کرد و برای انجام این کار کاملاً قانع شد. چند ماه بعد، او برای خرید یک هوندا اکتی مدل ۱۹۹۷ راهی ویرجینیا شد. برای واردات این خودرو از ژاپن تنها ۲ هزار دلار هزینه شده بود. مورگان می‌گوید این وانت نه‌تنها فوق‌العاده ارزان است بلکه به دلیل اندازهٔ کوچک می‌تواند وارد انبار یا دیگر مکان‌های مزرعه شود که پیکاپ بزرگ او امکان آن را ندارد. به گفتهٔ وی، وانت‌های کوچک ژاپنی «به‌طور شگفت‌آوری مفید هستند».

اما مورگان تنها آمریکایی نیست که به واردات وانت‌های کی دهه نودی ژاپنی علاقه دارد زیرا «تاد گاتو» یکی از مالکین شرکت واردات HVNT در نیویورک می‌گوید شرکت او طی چند سال گذشته بیش از ۳۰۰ دستگاه از این وانت‌ها به مشاغل محلی فروخته است. او دراین‌باره گفته است:

ما برای شروع پنج دستگاه از آن‌ها را خریدیم و همه را طی هفت روز فروختیم. این وانت‌ها فقط در بین کشاورزان محبوب نیستند بلکه بسیاری از مشاغل تجاری هم خرید آن‌ها را بیش از یک فورد ۸۵ هزار دلاری F250 بررسی می‌کنند

گاتو می‌گوید وانت‌های کی را به خریداران مختلفی مثل کشاورزان، پیمانکاران و اغذیه‌فروشی‌ها فروخته است. وی به مزیت دیگر این وانت‌ها هم اشاره می‌کند که امکان دریافت پلاک برای تردد جاده‌ای است.

بااین‌حال، وانت‌های کی مشکلاتی هم دارند. مورگان هوندا اکتی خود را یک تلهٔ مرگبار در بزرگراه‌های شلوغ توصیف می‌کند و برخی ایالت‌ها هم در حال لغو ثبت سفارش واردات خودروهای کوچک از ژاپن هستند. بااین‌حال، هرچند این وانت‌ها کوچک هستند و برخی از آن‌ها ایربگ ندارند اما ازآنجایی‌که برای جاده‌های ژاپن ساخته شده‌اند، در برخی از آن‌ها می‌توان تجهیزات رفاهی مناسبی را پیدا کرد. ازاین‌رو، مورگان وانت اول خود را فروخته و مدل دیگری خریده است که از تهویه مطبوع بهره می‌برد و به دکمه‌ای برای فعال کردن کمپرسی مجهز است. به‌طورکلی، وانت‌های کی ژاپنی حتی بدون تجهیزات رفاهی هم خلأ بازار آمریکا برای وانت‌هایی ارزان، کوچک و کاربردی پر می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. matin

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (415 ديدگاه)

    کوچیک ارزون کاربردی کم مصرف
    برای یه روستا نشین چی از این بهتر؟؟

    موافقم 36
    مخالفم 2
    1. پیام

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      با دیدنش یاد فیلم‌های جکی جان سال ۱۹۹۰ می‌افتم!

      موافقم 14
      مخالفم 3
    2. حسین

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      مثل وانت ۱۵۱ ما ، باید به آمریکا صادر کنیم!

      موافقم 27
      مخالفم 2
      1. حاتم

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (24 ديدگاه)

        میدونی که امکانات وانت۱۵۱ خیلی خیلی بیشتر از کی‌کار های معمول بازار ژاپن هست؟

        موافقم 13
        مخالفم 32
        1. حسین

          ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (404 ديدگاه)

          بله خب امکانات پراید از تویوتا کمری ۲۰۱۰ هم بیشتره پس پراید رو ترجیح میدی؟!!

    3. Python

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      یه عکس از کابین اینا نزاشتید.

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. ETA

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کافیه امپراطور نیسان آبی رو نشونشون بدی تا همین مینی وانت ژاپنی هم از چششون بیفته .
    خودرویی برای تمام فصول ‌.

    موافقم 18
    مخالفم 9
  3. مهدی

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (148 ديدگاه)

    پیشنهاد میکنم بیان نیسان آبی های مارو بخرن با قیمت 600 میلیون تومان…

    موافقم 19
    مخالفم 4
  4. TRX

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سایت برا شما هم اختلال داره ؟

    موافقم 7
    مخالفم 5
  5. حمید

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (371 ديدگاه)

    وانت پراید فقط ۴ هزار دلار ،جمع و جور و کلی هم آپشن داره ، دود تحریم داره برمیگرده سمت خود امریکا #دنیای_موازی

    موافقم 9
    مخالفم 20
  6. Grant

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (161 ديدگاه)

    اینا اگه پراید وانت و نیسان آبی رو ببینن چه چیزیه همه واردکنندگان این وانت های ژاپنی ورشکسته میشن 😂 (شوخی)

    موافقم 14
    مخالفم 4
  7. فروغ

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خوب مصرف نیسان ابی در حد فورد اف 150 هست و هیچ یک از کاربری های این مینی وانت رو نداره البته همین ها بیان ایران خیلی از کسب و کار ها طالب میشن

    موافقم 11
    مخالفم 4
  8. Mf1

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    امریکا از آبی خفن تر دارن نیاز ندارن به اشغال آبی این خودرو هم بخاطر جمع جور بودنش بهش نیاز دارن

    موافقم 4
    مخالفم 10
  9. حسن

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (304 ديدگاه)

    بادیدن این مدل وانت یاد سریال زااپنی پدرمجرد ۵۰ سال پیش افتادم یادش بخیر

    موافقم 9
    مخالفم 5
  10. Rahman

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (55 ديدگاه)

    یه سری از این نوع وانتا تو عراق من دیدم مال کیا موتور بودن ولی هیچ اطلاعاتی فنی ازشون ندارم .

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. Benyamin

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اونی که شما دیدید کیا بنگو هست تو عراق زیاده دیزل هستند

  11. حسین دهمرد

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    وانت اینرودز تو ایرانم هست. که همین کارایی رو داره.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. عاشق پدال

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (259 ديدگاه)

    نمیدونم کدوماتون بازار استانبول رفتین. اونم ساعتای ۶ صبح . از این وانتهای کوچیک فکر کنم مارک نیسان دیدم جنس میارن.
    ولی بیشترین مدلایی که دیدم can am ها بودن که ۳ ردیف محور داشتن. یعنی ۶ تا لاستیک. و یک پالت استاندارد پشتشون جا میشد. گاری هم بودش ولی بیشتر وسایل حمل بار همینا بودن تا گاری. ولی بازارهای ما برعکسه. اکثرا گاری دیدم.

    حالا نمیگم سقوط اقتصادی ولی از خیلی جهات عقب افتادیم.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. A.J

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین جون میده برا دریف کشیدن😅
    خدایی خیلی مناسبه برا دریفت

  14. خخ

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    سلطان نیسان آبی با ۱۰۰ نیوتون متر
    و ۱۰۰ اسب بخار قدرت🤗

    فورد رپتور با ۱۲۰۰ نیوتون متر و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت 🗿

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا