وانتهای کوچک ژاپنی در کلاس کی کار به دلیل اندازهٔ جمعوجور، کارایی بالا و قیمت ارزان در بین آمریکاییها محبوب شدهاند.
وانتهای کوچک ژاپنی که در کلاس کی کار قرار دارند خودروهایی بسیار کاربردی و مفید هستند. هرچند این خودروها برای بهرهمندی از قوانین مالیاتی ژاپن ساخته میشود اما اخیراً روستاییان آمریکایی به جذابیت و کارایی آنها پی بردهاند. یک کشاورز در کارولینای شمالی بنام «جیک مورگان» میگوید یکی از این وانتهای ژاپنی را برای گشت زدن در زمینهای خود خریده است. وی در ابتدا به فکر خرید یکی از مدلهای سایدبایساید بوده اما قیمت این وسایل نقلیه میتواند به بیش از ۳۰ هزار دلار هم برسد.
مورگان هنگام تماشای بررسی ویدئویی یکی از این سایدبایسایدها نظری را دید که میپرسید چرا بجای این خودروها یک وانت کوچک نمیخرید؛ بنابراین، وی تحقیق کرد و برای انجام این کار کاملاً قانع شد. چند ماه بعد، او برای خرید یک هوندا اکتی مدل ۱۹۹۷ راهی ویرجینیا شد. برای واردات این خودرو از ژاپن تنها ۲ هزار دلار هزینه شده بود. مورگان میگوید این وانت نهتنها فوقالعاده ارزان است بلکه به دلیل اندازهٔ کوچک میتواند وارد انبار یا دیگر مکانهای مزرعه شود که پیکاپ بزرگ او امکان آن را ندارد. به گفتهٔ وی، وانتهای کوچک ژاپنی «بهطور شگفتآوری مفید هستند».
اما مورگان تنها آمریکایی نیست که به واردات وانتهای کی دهه نودی ژاپنی علاقه دارد زیرا «تاد گاتو» یکی از مالکین شرکت واردات HVNT در نیویورک میگوید شرکت او طی چند سال گذشته بیش از ۳۰۰ دستگاه از این وانتها به مشاغل محلی فروخته است. او دراینباره گفته است:
ما برای شروع پنج دستگاه از آنها را خریدیم و همه را طی هفت روز فروختیم. این وانتها فقط در بین کشاورزان محبوب نیستند بلکه بسیاری از مشاغل تجاری هم خرید آنها را بیش از یک فورد ۸۵ هزار دلاری F250 بررسی میکنند
گاتو میگوید وانتهای کی را به خریداران مختلفی مثل کشاورزان، پیمانکاران و اغذیهفروشیها فروخته است. وی به مزیت دیگر این وانتها هم اشاره میکند که امکان دریافت پلاک برای تردد جادهای است.
بااینحال، وانتهای کی مشکلاتی هم دارند. مورگان هوندا اکتی خود را یک تلهٔ مرگبار در بزرگراههای شلوغ توصیف میکند و برخی ایالتها هم در حال لغو ثبت سفارش واردات خودروهای کوچک از ژاپن هستند. بااینحال، هرچند این وانتها کوچک هستند و برخی از آنها ایربگ ندارند اما ازآنجاییکه برای جادههای ژاپن ساخته شدهاند، در برخی از آنها میتوان تجهیزات رفاهی مناسبی را پیدا کرد. ازاینرو، مورگان وانت اول خود را فروخته و مدل دیگری خریده است که از تهویه مطبوع بهره میبرد و به دکمهای برای فعال کردن کمپرسی مجهز است. بهطورکلی، وانتهای کی ژاپنی حتی بدون تجهیزات رفاهی هم خلأ بازار آمریکا برای وانتهایی ارزان، کوچک و کاربردی پر میکنند.
matin
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲کوچیک ارزون کاربردی کم مصرف
برای یه روستا نشین چی از این بهتر؟؟
پیام
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲با دیدنش یاد فیلمهای جکی جان سال ۱۹۹۰ میافتم!
حسین
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲مثل وانت ۱۵۱ ما ، باید به آمریکا صادر کنیم!
حاتم
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲میدونی که امکانات وانت۱۵۱ خیلی خیلی بیشتر از کیکار های معمول بازار ژاپن هست؟
حسین
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲بله خب امکانات پراید از تویوتا کمری ۲۰۱۰ هم بیشتره پس پراید رو ترجیح میدی؟!!
Python
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲یه عکس از کابین اینا نزاشتید.
ETA
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲کافیه امپراطور نیسان آبی رو نشونشون بدی تا همین مینی وانت ژاپنی هم از چششون بیفته .
خودرویی برای تمام فصول .
مهدی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲پیشنهاد میکنم بیان نیسان آبی های مارو بخرن با قیمت 600 میلیون تومان…
TRX
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲سایت برا شما هم اختلال داره ؟
حمید
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲وانت پراید فقط ۴ هزار دلار ،جمع و جور و کلی هم آپشن داره ، دود تحریم داره برمیگرده سمت خود امریکا #دنیای_موازی
Grant
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲اینا اگه پراید وانت و نیسان آبی رو ببینن چه چیزیه همه واردکنندگان این وانت های ژاپنی ورشکسته میشن 😂 (شوخی)
فروغ
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲خوب مصرف نیسان ابی در حد فورد اف 150 هست و هیچ یک از کاربری های این مینی وانت رو نداره البته همین ها بیان ایران خیلی از کسب و کار ها طالب میشن
Mf1
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲امریکا از آبی خفن تر دارن نیاز ندارن به اشغال آبی این خودرو هم بخاطر جمع جور بودنش بهش نیاز دارن
حسن
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲بادیدن این مدل وانت یاد سریال زااپنی پدرمجرد ۵۰ سال پیش افتادم یادش بخیر
Rahman
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲یه سری از این نوع وانتا تو عراق من دیدم مال کیا موتور بودن ولی هیچ اطلاعاتی فنی ازشون ندارم .
Benyamin
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲اونی که شما دیدید کیا بنگو هست تو عراق زیاده دیزل هستند
حسین دهمرد
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲وانت اینرودز تو ایرانم هست. که همین کارایی رو داره.
عاشق پدال
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲نمیدونم کدوماتون بازار استانبول رفتین. اونم ساعتای ۶ صبح . از این وانتهای کوچیک فکر کنم مارک نیسان دیدم جنس میارن.
ولی بیشترین مدلایی که دیدم can am ها بودن که ۳ ردیف محور داشتن. یعنی ۶ تا لاستیک. و یک پالت استاندارد پشتشون جا میشد. گاری هم بودش ولی بیشتر وسایل حمل بار همینا بودن تا گاری. ولی بازارهای ما برعکسه. اکثرا گاری دیدم.
حالا نمیگم سقوط اقتصادی ولی از خیلی جهات عقب افتادیم.
A.J
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲این ماشین جون میده برا دریف کشیدن😅
خدایی خیلی مناسبه برا دریفت
خخ
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲سلطان نیسان آبی با ۱۰۰ نیوتون متر
و ۱۰۰ اسب بخار قدرت🤗
فورد رپتور با ۱۲۰۰ نیوتون متر و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت 🗿