متفرقه

جیپ ریکان جدید؛ آفرودر برقی با 600 اسب بخار قدرت!

جیپ با تولید آفرودری برقی و توانا به نام ریکان به جنگ لندروور دیفندر خواهد رفت. این خودرو که حدود ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد بخشی از برنامه‌های جیپ برای ترسیم مسیر جدیدی در آینده است.

ریکان (Recon) در سال ۲۰۲۵ و با شعاع حرکتی حدود ۶۰۰ کیلومتر عرضه خواهد شد و آن را می‌توان برادر برقی و غیررسمی رانگلر دانست. این خودرو از پلتفرم مشترک با جیپ واگونیر S سود می‌برد و آمریکایی‌ها با تولید آن هفت محصول را در اروپا ارائه خواهند کرد. یکی دیگر از محصولات جیپ برای قاره همیشه‌سبز را می‌توان یک خودروی برقی دیگر دانست که طبق گفته مدیرعامل جیپ، نیم‌نگاهی به آینده شرکت خواهد داشت. تصاویر تیزری منتشر شده از خودروی موردبحث نشان می‌دهد جیپ به دنبال تولید خودرویی با قیمت پایین‌تر است.

بر اساس اخبار پیشین، جیپ که از حمایت‌های استلانتیس برخوردار است در سال ۲۰۳۰ فقط محصولات برقی را در اروپا عرضه خواهد کرد. همان‌طور که گفته شد یکی از شاخص‌ترین محصولات جیپ در سال‌های پیش رو ریکان خواهد بود که از پلتفرم STLA مشترک با واگونیر S سود می‌برد. اگرچه هنوز جزئیات کامل این آفرودر برقی در دست نیست اما صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای هر دو خودرو تائید شده است. جیپ ریکان ابتدا در آمریکا تولید و عرضه خواهد شد و با آپشن هایی همچون درب‌های جداشدنی و طراحی روباز مشابه رانگلر در دسترس خواهد بود. رئیس جیپ اروپا تائید کرده است که ریکان به همراه رانگلر تولید و فروخته می‌شود اما هر دو خودرو ابعاد و جایگاه متفاوتی در سبد محصولات این شرکت خواهند داشت. او می‌گوید:

ریکان در اروپا یک خودروی منحصربه‌فرد، بسیار جعبه‌ای و بسیار توانا خواهد بود. این آفرودر برقی در بخش پایین‌تر بازار نسبت به رانگلر قرار خواهد گرفت

رانگلر به‌صورت پلاگین هیبریدی نیز تولید می‌شود اما مدیر جیپ می‌گوید تولید نسخه فرمان راست رانگلر ۴xe امکان‌پذیر نیست بنابراین رانگلر تنها آفرودر جیپ خواهد بود که تا سال ۲۰۲۵ با قوای محرکه هیبریدی و برقی عرضه نمی‌شود. رئیس جیپ اروپا خاطرنشان می‌سازد علیرغم تاریخچه و سابقه غنی محصولات این برند، ریکان به دنبال رقابت با لندروور در بریتانیا و اروپا نیست بلکه می‌خواهد با شرکت‌هایی همچون فولکس‌واگن و مینی رقابت کند و بخشی از بازار آن‌ها را تصاحب نماید. اگرچه جیپ در ماه‌های اخیر عملکرد خوبی در اروپا و بریتانیا نداشته است اما مدیر شرکت معتقد است جیپ در وضعیت خوبی قرار دارد:

این برند در بریتانیا بسیار خوب شناخته شده و مشتریان آماده پذیرش محصولات جدید ما از جمله اونجر هستند. ما دوباره کار را با اونجر و گرند چروکی شروع کرده‌ایم و با محصولات مناسب در حال بازگشت به بریتانیا هستیم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (823 ديدگاه)

    اول مطلب گفته شد ((جیپ با تولید آفرودری برقی و توانا به نام ریکان به جنگ لندروور دیفندر خواهد رفت.))

    و آخر مطلب ((علیرغم تاریخچه و سابقه غنی محصولات این برند، ریکان به دنبال رقابت با لندروور در بریتانیا و اروپا نیست بلکه می‌خواهد با شرکت‌هایی همچون فولکس‌واگن و مینی رقابت کند))

    ؟؟

    موافقم 42
    مخالفم 2
    1. پیرمرد قدیمی

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (195 ديدگاه)

      با اینکه جذابه ولی جیپ و لندروور همیشه رقیب همدیگه بودن که دیفندر زد تو کار خودرو های لوکس با اینکه این زیبای خفته جذابه ولی فکر کنم هیچ وقت نتونم عبارت آفرودر برقی رو هظم کنم 🙂
      آفرودر ؟ برقی ؟؟
      پس اون دنده عوض کردنای جذاب تو صخره نوردی چی میشه یا اون صدای خر خر کنان جیپ…

      موافقم 23
      مخالفم 2
  2. puriya

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (567 ديدگاه)

    وقتی صفر تا صد ۳.۵ ثانیه ایش رو خوندم یاد یه چیزی افتادم
    یه زمانی ماشین هایی که صفر تا صدشون زیر ۵ ثانیه پر میشد خیلی محبوبه و برای عموم مردم عجیب بودن و اصطلاحا میگفتن فلان ماشین یه ماشین ۵ ثانیه ایه
    هی مرد این یه ماشین ۶ ثانیه ایه 😄
    وقتی خودرو ساز ها این رو متوجه شدند روز به روز ماشین هاشون رو قوی تر کردن تا شتاب و سرعت بیشتری داشته باشه متاسفانه الان کار به جایی رسیده که خودرو ساز ها خیلی از ویژگی های ماشین رو رها کنن و اونا رو قربانی شتاب ماشین کنن و همچنین خود ما هم مقصریم چون صرفا به جای مقایسه دو تا ماشین از لحاظ حس و حال رانندگی مزایا و معایی هر کدوم فقط به شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت اون و نهایتن تست ترمز اونها اکتفا میکنیم.

    موافقم 28
    مخالفم 1
  3. MehdiTurbo

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2336 ديدگاه)

    لعنتی جیپ برقیم معرفی میکنه جذابه
    مثل رانگلر و بنزینیا نیست ولی تو برقیا جذابه
    مثل تسلا و … نیست

    موافقم 20
    مخالفم 2
  4. Enzo Ferrari 2008

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    خیلی باحال شده ولی بخاطر باتری ها سنگین میشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  5. rita

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (76 ديدگاه)

    هر جوری حساب می کنم افرودر برقی منطقی به نظر نمی یاد

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. م ب

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      اینو وقتی بنظر میاد که امریکاییها تو هوای کاملا تمیز بدون ذره ایی سرب و تو داری تو دود بنزین پراید آسم و تنگی نفس هزار درد و مرض گرفتی دست و پا میزنی

  6. jaghori

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (111 ديدگاه)

    من عاشق این طراحی جعبه ای هستم. نمیدانم چرا.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. ram1500trx

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (211 ديدگاه)

    اگه سقف اینارو پنل خورشیدی کار کنن توی کوه دشت و بیایون اینقدری شارژ میکنه ک ادامه بدی یا نه جوابگو نیست؟

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. پیرمرد قدیمی

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (195 ديدگاه)

      صرفا فقط متصل کنن یا بچسبونن با اولین تپه یا پرش وسایل روش نابود میشه باید ضخامت سقف و کاپوت زیاد بشه تا پنل توش کار بشه و متاسفانه انرژی خورشیدی جوابگوی این ماشین نیست.

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. م ب

        ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (15 ديدگاه)

        به مهندسین جیپ میگم بیان از توو ایده بگیرن

    2. منصور

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (75 ديدگاه)

      انرژی خورشیدی دریافتی روی زمین حدود یک کیلووات بر متر مربع هست. با توجه به بازده زیر بیست درصدی پنل های امروزی و با فرض حدود شش متر مربع مساحت قابل پوشش با پنلها بر روی خودرو و با در نظر گرفتن اینکه هر اسب بخار معادل 746 وات است ،توان قابل استحصال از نور خورشید در بهترین شرایط بیش از دو اسب بخار نخواهد شد!

  8. Matin

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    شدنی هست ولی هزینه کمی نداره!

    موافقم 2
    مخالفم 3
  9. Soroush

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    جذابه،زیباست و طراحی بااصالتی داره
    ولی تا وقتی آفرودرهای بنزینی هست چرا برقی؟؟

  10. همایون

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (772 ديدگاه)

    برخلاف اونچه دوستان فکر میکنن ماشینهای برقی آفرودی میتونن خیلی مفید باشن و کاربردی باشن فقط تکنولوژی الان پاسخگو این مسئله نیست وگرنه اگه باطری با سایز کوچکتر و وزن کمتر و برد بالای هزار کیلومتر موجود بشه و بشه از انرژی طبیعت مثل خورشید واسه شارژ و افزایش برد خودرو استفاده بهینه ترس کرد خودروهای برقی آفرودی به جهت پاک بودن میتونن طبیعت رو از تخریبی که توسط افرودرها صورت میگیره نجات بدن و در مواقع نیاز از انرژی باطری برای روشنایی و گرمای و پخت و پز استفاده کرد.البته احتمالا در آینده پاوربانکهای بزرگه قابل حمل توسط خودرو هم ساخته بشه که در سفرهای افرودی وقتی باطری تموم میشه بشه یک مقداری باطری ماشین رو باهاش شارژ کرد تا به ایستگاه شارژ برسوننش یا واسه شارژ وسایل الکتریکی ازش استفاده کرد
    همینکه درآئنده وقتی میزنی به دل طبیعت واسه سفر چند روزه یه ماشینی که سوخت فسیلی مصرف میکنه و دود وارد محیط زیست میکنه و یا موتور برقی که همینکارو میکنه همراهت نباشه ارزشمنده
    اگه کسی بتونه این ایده رو عملی کنه و یه پاور بانک بزرگ بسازه که بشه با چرخاندن اهرم یا نیروی خورشیدی هم شارژش رو افزایش داد مطمئنن میلیونر میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا