این محصول تازه از تیونر آلمانی منصوری، شتابی برابر یک بوگاتی ویرون دارد.
لامبورگینی برای افزایش فروش و سودآوری، مدل اوروس را روانه بازار کرد اما دیری نگذشت به که این مدل به یکی از اصلیترین محصولات سبدخرید این برند ایتالیایی تبدیل شد. توجه و استقبال خریداران هم باعث شد تا تیونرهای مختلف به سراغ این مدل بروند تا آن را مطابق با سلیقه هر مالک، شخصیسازی کنند. یکی از این برندها، منصوری بود که تاکنون مدلهای مختلفی از اوروس را تقویت و برای مشتریان متمول خود آماده کرده است.
این شرکت آلمانی در آخرین تلاش خود برای ارتقا اوروس، آن را به یک شاسیبلند ۲+۲ تبدیل کرده است که مانند سایر مدلهای اسپرت لامبورگینی، تنها دو در دارد. منصوری در ابتدا با معرفی از مدل «وناتوس کوپه ایوو C»، دو در عقب را از اوروس حذف کرد و اعلام کرد که تنها هشت دستگاه از آن را روانه بازار میکند. این شرکت با انتشار تصاویر یکی از آخرین نسخههای وناتوس نشان داد که سرنوشت این شاسیبلند اسپرت به چه شکلی ختم خواهد شد.
تیونر آلمانی منصوری در تولید این محصول هم مانند سایر پروژههای اغراقآمیزش، دست به افراط در طراحی و استفاده از المانهای اسپرت زده که نهتنها به بهبود چهره اوروس کمک نکرده، بلکه آن را خستهکننده هم کرده است. طراحی این نمونه خاص از وناتوس عملا تمام نمیشود، هر بخش خودرو دارای جزئیات است که ممکن است در نگاه اول نکتهای مثبت به شمار برود اما درحقیقت از متانت بلندترین خودروی لامبورگینی کاسته و آن را به یک نمونه فولسایز اسباببازیهای کودکانه تبدیل کرده است.
منصوری بخش جلو را کاملا بازطراحی کرده است؛ از سپر، زیرسپر و کاپت گرفته تا چراغهای LED زیر چراغ اصلی، تمام صفحات با فیبرکربن بازسازی شدهاند تا وناتوس را از سایر مدلها متمایز کنند. این تیونر پهنای خودرو را هم افزایش داده تا طاق چرخهای بزرگ و تیغههای آیرودینامیکی کناره سپر را هم در آن جای دهد. بخش جانبی میزبان رینگ و کالیپرهای ترمز زیبایی شده که از معدود ویژگیهای بصری مثبت این خودرو به شمار میروند. استفاده گسترده از ورودی و خروجیهای هوا، لوگوی وناتوس، رنگبندی دوگانه بدنه از جمله ویژگیهایی این بخش به شمار میرود.
نمای عقب از بخشهای دیگر خودرو مجاز نیست. تمام سپر اصلی و زیرسپر بازطراحی شدهاند. سه بالچه عقب روی صندوق عقب و سقف قرار گرفتهاند که برای یک شاسیبلند عملا بلااستفاده به نظر میرسند؛ هر چند که از نظر آیرودینامیکی به آن کمک کنند، باز هم بعید است که مالک چنین خودرویی آن را در پیست براند! اگزوزهای عقب در یک قالب چندضلعی قرار گرفتهاند و لوگوی لامبورگینی هم با نشان وناتوس جایگزین شده است.
نیروی این شاسیبلند لوکس از یک واحد ۴ لیتری تویین توربو V8 تامین میشود که توان تولید ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱,۱۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و بدنه سنگینوزن آن را درعرض ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند. منصوری حداکثر سرعت وناتوس را به ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت محدود کرده تا از ایمنی آن اطمینان حاصل کند. نظر شما درباره این نسخه خاص از لامبورگینی اوروس چیست؟
مقالات مرتبط:
- تنها هشت دستگاه منصوری گراند اینتری و گرونوس تولید خواهد شد
- رنجرور اسپرت منصوری با ظاهری همه پسند رونمایی شد
- تماشای تصاویر این فراری منصوری باعث ناراحتی ذهنی میشود!
علی جردن
۲۴ مهر ۱۴۰۳مزیت اوروس به این بود که اولین و آخرین لامبورگینی چهار در تولید شده بود که اون مزیتو ریشه کن کرده
مقایسه کنید ببینید فابریکش قشنگتره یا این
اگر کیت آفرودی نصب می کرد کاربردی تر میشد شاسی بلند نباید با بوگاتی رقابت کنه که شاسی بلند باید با جیپ رقابت داشته باشه نه با بوگاتی
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5c/Lamborghini_Urus_19.09.20_JM_%282%29_%28cropped%29.jpg
amirkhanzadeh
۲۴ مهر ۱۴۰۳خیلی زشت شده
من خود طراحی لامبورگینی رو بیشتر دوست دارم
رضا
۲۴ مهر ۱۴۰۳آقا امیر خریدار این ماشین من و شما نیستیم، کسی میخره که قیمت تمام شده براش مهم نباشه و سلیقش این ماشین باشه
amirkhanzadeh
۲۴ مهر ۱۴۰۳پس اشغال تولید بشه شما دوست دارید ؟
SMS
۲۴ مهر ۱۴۰۳حس می کنم منصوری یه چند تا اسپویلر اضاف آورده
باز هم این طرح (دقیق یادم نمیاد شبیه چیه ولی یکم شبیه سنگ صابونه)
رضا
۲۵ مهر ۱۴۰۳وقتی خریدارش من نیستم برام مهم نیست ترجیح میدم به چیز هایی فکر کنم که دارم یا میتونم بدست بیارم.
mmd@
۲۴ مهر ۱۴۰۳ی کیت بزارین که هم قشنگ باشه هم اندازش خوب باشه خیلی سپرش گندس الکی قشنگ هست نه خیلی چون سپر خیلی گنده کردن داخلش زیباست ولی بیرونش خیلی خز کردن دیگه نشد ماشین عه🤣🤣🤣 دو تا اسپویلر برای چشه یدونه بسشه
maranello550
۲۴ مهر ۱۴۰۳داداش این عکس رو از کدوم سایت برداشتی
خیلی باکیفیته
ممنون میشم سایتش رو به من بگی
رضا
۲۵ مهر ۱۴۰۳ویکی پدیا
علی جردن
۲۵ مهر ۱۴۰۳از سایت ویکی پدیا
علی Shelby
۲۴ مهر ۱۴۰۳از اون فراری قرمزه سم یه کی دیگه تیون کرده اسمشو باید میزاشت سم اوروس
ولی توش خوشگله
Kiarash
۲۴ مهر ۱۴۰۳خیلی خز شده
علی منصوری
۲۴ مهر ۱۴۰۳آقایون ازتون استدعا دارم در مورد کارهای این تیونکار هیت ندین ، ی وقت فامیل یا آشنای من در میاد
خیلیم قشنگ شده ، هیچ اغراقی نداره ، همه چیزشم استاندارده ، بنده خدا هزینه کرده وقت گذاشته باعث تفرح مردم شده
A.S.G 27
۲۴ مهر ۱۴۰۳😂😂😂
مازیار
۲۴ مهر ۱۴۰۳بسیار بد
Adnan
۲۴ مهر ۱۴۰۳آقایان فلسفه کارهای منصوری فقط جلب توجه است یعنی کسی که این ماشینها رو میخره دوست داره مورد توجه دیگران باشه چون طراحی هایش خاص و عجیب هستند به خاطر همین توی دید هستند
علی جردن
۲۴ مهر ۱۴۰۳قانع کننده است
Mr wrong
۲۴ مهر ۱۴۰۳عرب پسند
محمد یوسف ارتش
۲۴ مهر ۱۴۰۳چقدر طرحش خوشگله🤤🤤🤤🤤
amirboss
۲۴ مهر ۱۴۰۳خیلیا هنوز معنای تیونینگ رو نفهمیدن.
مهردادکمال
۲۴ مهر ۱۴۰۳خیلی هنر میخواد با اعتماد به نفس زیاد بزنی این ماشین بسیار جذاب رو این قدر خراب کنی
Galant.VR4(JDM)
۲۴ مهر ۱۴۰۳برابوس ،لیبرتی واک و منهارت رو بیشتر از منصوری دوست دارم
مخصوصا منهارت که باید یه کلاس آموزشی برای منصوری بزاره
tg
۲۵ مهر ۱۴۰۳با احترام به همه دوستان من دوسش دارم.
علی منصوری
۲۶ مهر ۱۴۰۳قشنگه