متفرقه

بررسی لکسوس GS250 مدل 2014 در ایران

اسپرت لوکس ناشناخته

مقدمه

سال ۲۰۱۳ در ایران قانونی تصویب شد تا مانع از واردات خودروهای جدید با حجم موتور بیشتر از ۲۵۰۰ سی‌سی شود. این شرایط به یعنی پایان واردات خودروهای شش سیلندر، هشت سیلندر و بالاتر بود. بی‌ام‌و سری ۵ و مرسدس بنز کلاس E که رقیب لکسوس GS بودند، با موتور چهار سیلندر توربو به بازار ایران آمدند؛ اما لکسوس با دهن‌کجی به قوانین بازار ایران یک موتور شش سیلندر ۲۴۹۹ سی‌سی روی لکسوس GS قرار داد (این موتور بر روی لکسوس IS هم قرار گرفت) و این‌چنین راهی بازار ایران شد.

بااین‌همه فروش لکسوس چنان‌که انتظار می‌رفت، موفق نبود. شاید اگر ایرتویا برای آن تبلیغ بیشتری می‌کرد، رقیب گردن‌کلفتی برای بی‌ام‌و سری ۵ و مرسدس بنز کلاس E می‌شد. فروش لکسوس نه‌تنها در ایران که در بازار جهانی هم خیلی موفق نبود و به همین سبب تولید آن در پایان سال ۲۰۱۷ متوقف شد و دلیل آن وجود لکسوس ES و IS بود که طرفداران بیشتری داشت.

در ایران هم برخی افراد اسم لکسوس GS را نشنیده‌اند. حتی در خیابان‌ها هم حضورش نسبت به رقبایش محدود است؛ اما در کل GS یک سدان سایز متوسط لوکس جذاب کمیاب و از همه مهم‌تر شش سیلندر است!

لکسوس GS250

طراحی ظاهری لکسوس GS

همان‌طور که می‌دانید لکسوس برند لوکس تویوتا است؛ بنابراین باید از خودروهای تویوتا طراحی بهتری داشته باشد و البته که این‌چنین است. شرکت لکسوس هیچ‌گاه برای طراحی خودروهایش وقت کم نمی‌گذارد. هرچند نسل‌های قبل GS ظاهر جذابی نداشت، اما لکسوس با طراحی GS به بلوغ رسید. مثلاً هنگامی‌که از نمای مقابل به آن می‌نگرید، جلوپنجره‌اش نظر شما را جلب می‌کند. حالت دوکی شکل جلوپنجره در لکسوس آن‌قدر هویت یافته که گویی امضای اولیه شرکت لکسوس است و در بسیاری از نسخه‌هایش دیده می‌شود. دور آن نوار باریک کرومی کشیده شده و در وسط آن پلاک دیده می‌شود.

لکسوس GS250

مه‌شکن‌ها در طرفین سپر با یک قاب کرومی قرار دارد و در کنار آن خروجی هوا طراحی شده است که بیشتر جنبه تزئینی دارد و کاربردی نیست؛ اما در نمونه‌های F-SPORT مه‌شکنی وجود ندارد و فقط خروجی واقعی هوا کار شده. در پایین‌ترین قسمت چراغ خط تیز دی‌لایت قرار دارد. در خودروهای جدید لکسوس دی‌لایت جداگانه از چراغ طراحی شده و آن هم امضای دیگر لکسوس است.

در نمای کنار شما شاهد یک خط کلفت کرومی هستید که در پایین دو در عقب و جلو کشیده شده است. پنجره‌ها هم با نوار باریک کرومی قاب شده و این چنین به خودرو چهره لوکس و جذابی می‌دهد. یک خط از زاویه کنار چراغ عقب کشیده شده و در دستگیره در عقب تمام می‌شود. کمی بالاتر خطی از دستگیره عقب شروع شده و در گلگیر جلو به اتمام می‌رسد. آیینه‌های بغل هم روی درها نصب شده و از داخل خودرو، دید خوبی به راننده می‌دهد.

در نمای عقب نوار کروم ظریفی می‌بینید که بالای پلاک کشیده شده است. باله باریک روی در صندوق به بیننده حس خودروی اسپرت القا می‌کند. در زیر سپر یک قسمت مشکی رنگ پلاستیکی کشیده شده که در طرفین آن دو اگزوز با قاب کروم مشاهده می‌شود و در کل چهره عقب خودرو بروز بوده، برخلاف نسل قبلش بسیار زیبا و چشم‌نواز است.

کابین و امکانات لکسوس GS

تویوتا که همیشه به کیفیت و دوام معروف است، این نکته را در برند لوکس خود یعنی لکسوس هم رعایت کرده است. در GS، هم از مواد باکیفیت استفاده شده و هم طراحی، بسیار زیبا و چشم‌نواز است. جنس پلاستیک استفاده شده روی فرمان تا کارکرد صد و نود و پنج هزار کیلومتر دوام و ظاهرش را به‌خوبی حفظ کرده است و شما متوجه می‌شوید که چرم دسته دنده با این مقدار کارکرد، مانند اکثر تویوتاها و لکسوس‌ها، هیچ گونه افت کیفیت ندارد. در کابین مانند اکثر خودروهای لوکس شاهد ساعت آنالوگ زیبا و دل‌نشین هستیم. ترکیب آن با طرح چوب روی داشبورد با یک خط باریک کرومی و بوی چرم باکیفیت، نشستن در اتاق لکسوس را لذت‌بخش‌تر می‌کند؛ البته تنها به داشبورد زیبایش اکتفا نمی‌کنیم و باید بگوییم که عدم وجود جای عینک در GS جای تأسف است؛ و در این خودروی دو و نیم میلیاردی سقف شیشه‌ای وجود ندارد و شما از یک سانروف معمولی بهره‌مند هستید. در این نسخه حتی سقف جیر هم دیده نمی‌شود.

داخل کابین لکسوس GS250

در لکسوس GS یک فرمان سه‌پره با کمی طرح فلز و چوب‌کاری دور فرمان طراحی شده که برای سال ۲۰۱۴ بسیار زیباست و تا حدی که سال‌های بعد و مدل‌های دیگر لکسوس مثل NX هم از طراحی همان فرمان استفاده شده. پشت آمپر از دو صفحه آنالوگ دور موتور و سرعت شمار تشکیل شده است. در میان آن‌ها یک کامپیوتر سفری دیجیتال قرار دارد و در طرفین هم نشانگر دما و بنزین دیده می‌شود. یک نور آبی‌رنگ بالای پشت‌آمپر را روشن می‌کند که با تغییر حالت گیربکس یا تخته گاز کردن، رنگ آن از آبی به قرمز تغییر می‌کند.

در لکسوس GS از یک مانیتور بزرگ با یک موس روی کنسول میانی بهره می‌برید. صندلی‌های جلو به‌صورت برقی در ۱۸ حالت تنظیم می‌شود که خیلی جذاب است. صندلی شاگرد حتی از عقب هم به کمک دکمه‌هایی که در سمت چپ صندلی قرار دارد، تنظیم می‌شود. شما با نشستن در صندلی عقب می‌توانید به‌واسطه دکمه‌هایی که بر روی کنسول عقب وجود دارد، پرده عقب را باز یا بسته کنید، تنظیمات تهویه هوا را انجام دهید، صدا را به‌دلخواه خود کم و زیاد کنید، پرده‌های جانبی عقب را به‌صورت دستی باز و بسته کنید و گوشی موبایل خود را در شارژر ۱۲ ولت شارژ کنید.

با این همه آپشن و امکانات، فضای پای عقب نسبت به ابعاد خودرو کم، اما قابل قبول است. البته فضای پا در رقبای اسپرت لکسوس GS، نظیر بی‌ام‌و سری ۵ هم چنین است. اینجا هم شما سوار یک خودروی اسپرت با چاشنی لوکس هستید. امکانات لکسوس GS عبارت‌اند از: تنظیم حالات رانندگی، سنسور جلو، سنسور باران و فشار باد تایر و نور، رادار نقطه کور، ترمز پارک برقی، چرخش چراغ‌ها در سر پیچ، چراغ‌شور، نور بالا اتوماتیک، ستون فرمان برقی، سیستم پخش مارک لوینسون با ۱۲ بلندگو، سردکن صندلی (به سفارش عمان)، آیینه الکترکرومیک.

مشخصات فنی لکسوس GS 250

تمام رقبای لکسوس GS دارای موتور چهار سیلندر هستند، اما لکسوس با زرنگی بر روی محصولش یک موتور ۲.۵ لیتری (۲۵۰۰ سی‌سی) شش سیلندر با ۲۰۷ اسب بخار و ۲۵۳ نیوتن‌متر گشتاور دارد و متصل به یک گیربکس ۶ سرعته است که قدرت را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. جثه ۱۶۴۰ کیلوگرمی‌اش را می‌تواند در ۸.۶ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ برساند و با حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و ۸.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف کند.

البته در بازار ایران نسخه‌های ۲۰۱۳ محدودی هم موجود است که از یک موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر بهره می‌برد.

موتور لکسوس GS250

تجربه رانندگی GS 250

خودروهای لوکس همیشه سعی دارند تا لذت و آرامش را به خریداران و مشتریان اهدا کنند؛ اما مرسدس بنز و بی‌ام‌و که لوکس هستند به سبب تعلیق خشک، ناسازگاری با آسفالت جاده‌های ایران و فاق کوتاه لاستیک‌ها، کوبش زیادی به کابین وارد می‌کنند؛ اما تویوتا و لکسوس که به دوام و سیستم تعلیق نرم معروف هستند، این مشکل را ندارند و شما حتی در خودروهای اسپرت آن هم سواری نسبتاً نرمی دارید.

لکسوس GS250

در GS از یک گیربکس شش‌سرعته بسیار هوشمند استفاده می‌کنید که هرگاه بخواهید دنده معکوس بکشید به شما جواب می‌دهد. زمانی هم که گیربکس را در حالت اتوماتیک قرار دهید، برای کاهش مصرف سوخت به دنده شش می‌رود. بااینکه ستون A باریک است و آیینه‌ها بر روی بدنه نصب شده، نقطه کور این خودرو بسیار اندک است. ازآنجاکه ارتفاع لکسوس GS از زمین کم است، هنگامی‌که بار زیادی در خودرو باشد، ممکن است در دست‌اندازها در صندلی‌های عقب کوبش حس شود. این نکته در مرسدس بنز و بی‌ام‌و به دلیل سفتی سیستم تعلیق حس نمی‌شود.

استهلاک و هزینه‌های نگهداری

تویوتا و لکسوس همیشه به دوام معروف بوده‌اند و سعی داشته‌اند استهلاک و هزینه اندکی برای مصرف‌کننده‌ها به ارمغان بیاورند. هزینه هر تعویض روغن لکسوس GS حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان، تعویض لنت عقب دو میلیون و دویست هزار تومان، تعویض فیلتر هوا و فیلتر کابین دویست و پنجاه‌هزار تومان است که نسبت به هم‌رده‌های دیگر نسبتاً اندک است. قیمت فروش لکسوس GS250 در بازار ایران در ابتدای پاییز ۱۴۰۱ بین ۲ و نیم تا ۲.۸ میلیارد تومان است.

نتیجه‌گیری

لکسوس GS یک خودروی اسپرت با چاشنی لوکس، ظاهری بسیار جذاب و یک موتور شش سیلندر است که برای یک خانواده کم‌جمعیت می‌تواند رضایت‌بخش باشد. البته که لکسوس GS در برابر رقبایش: ب‌ام‌و سری ۵ و یا مرسدس بنز E200 و e250 مهجور واقع شد و نتوانست موفق شود.

در پایان از همکاری جناب آقای محمد کازرونی با سایت پدال سپاسگزاریم.

نوع خودرو لکسوس ۲۵۰ GS
حجم موتور ۲۵۰۰ سی‌سی
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
قدرت ۲۰۹ اسب بخار
گشتاور ۲۵۳ نیوتن‌متر
سیلندر ۶ سیلندر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۸.۶
مصرف سوخت ۸.۹
حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۶۴۰
محور محرک دیفرانسیل عقب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

ماهان تویسرکانی

نویسنده و مترجم سایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. PRPR

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    از نظر آپشن فنی جزو بهترین خودرو های بازار هست ولی بازار فروش خوبی نداره و قطعاتش هم محدوده . ولی کاش قبل از عکس برداری ماشین رو یک کارواش میبردین

    موافقم 76
    مخالفم 2
    1. بهراد

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (239 ديدگاه)

      دلیلی اینکه این ماشین موفق نشد این بود که محدود وارد شد و در نتیجه قیمتش فضایی شد و قطعات هم محدود.

      موافقم 40
      مخالفم 3
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        این خودرو در کشور ما و بازار جهانی ، مغلوب ES شد !
        در حالی که بسیار جذابه !
        زمانی که داخلش بشینید به دو نکته پی میبرید ، یکیش آیرودینامیک بالای صندلی راننده و دید به کابین و بیرون و دیگری هم مدل تعویض دنده و کنسول وسط که بسیار راحت و خوش‌دست هست و سراسپیت خیلی کوچک و جذاب طراحی شده نسبت به دیگر خودروها و مُدام دوست دارید هنگام رانندگی لَم بدهید و دست‌تان روی سراسپیت باشه !

        به کیفیت متریال با دقت بیشتری نگاه بِیَندازید تا ببینید در این کیلومتر بالا چطور کیفیت خودش را حفظ کرده در حالی که مدل‌های رقیب افت کیفیت و براق شدن چرم را دارند !

        فقط این کاش مالک نازنینش یه کارواشی میبُردِش تا حداقل عکس‌های بهتری گرفته میشد و بیشتر لذت میبُردیم از این ژاپنی جذابی که به احتمال زیاد دیگر حالا حالاها خودروهای نابِ اینچنینی نمیبینیم !

        موافقم 33
        مخالفم 30
        1. M

          ۱۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (206 ديدگاه)

          اقای مهندس
          aero میشه هوا یا of the air or of air travel
          که وقتی با dynamic ترکیب میشه
          با هم میشه بررسی حرکت هوا و یا سیال (به طور کلی) حول یک جسم
          یک صندلی نمیتونه آیرودینامیک بالا داشته باشه میتونه ارگونومیک بالا داشته باشه
          که به صورت ergonomy نوشته میشه و از دو کلمه زیر درست شده
          ergon (work or labor) and nomos (natural laws)

          موافقم 45
          مخالفم 2
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (10385 ديدگاه)

          بله
          کاملاً صحیح میفرمائید .
          باید آرگونومیک مینوشتم !
          اشتباه کردم و اشتباهم را میپذیرم🙏🏻

          موافقم 30
          مخالفم 7
        3. Mad.z.Max

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1856 ديدگاه)

          سلام نوید جان، وقت بخیر. اومدم ازت تشکر کنم که توی این روزهای سخت هم موجبات شادی رو فراهم میکنی. از آیرودینامیک باقی اجزای کابین این محصولات هم بگو

          موافقم 14
          مخالفم 2
    2. net

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3483 ديدگاه)

      جلوپنجره قدیمی کوچک لکسوس خوب بود اگر خط استیل بالا و سمت چپ و راست جلوپنجره نداشت قشنگتر می شد الان که جلوپنجره ماشینهای لکسوس داخل سپر تا پایین اومده خیلی بد هست.رنگ رینگ خاکستری تیره هست خوبه و این مدل پره رینگ در ائودی a8 هم هست نمیدونم کدام از هم کپی کرده اند .پره رینگ که نوکش دو شاخه هست بد هست و اگر پره مستقیم داشت قشنگتر میشد. رنگ پره رینگ ائودی a8 سفید هست جالب نیست

      موافقم 8
      مخالفم 8
    3. علی

      ۱۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      عالیه ، البته که ۶ سیلندرش را ترجیح میدم . ماشین لوکس بخوای با هزینه و استهلاک بسیار کم ، فقط لکسوس

      موافقم 14
      مخالفم 2
  2. ShoBeIR

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    توی رنج قیمتی خودش ماشین مناسب و مقداری به صرفه هست
    اما بنظرم چند لول نسبت به e200 یا سری ۵ پایین تره و رقیب قدری برای سری ۵ و e200 محسوب نمیشه

    موافقم 30
    مخالفم 33
  3. ShoBeIR

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    مقاله خیلی خوبیه
    اما چند جمله اول ، دارای حجم زیادی از اندوهه
    “منع واردات خودروی های +2500CC = منع واردات لذت و خوشی به دل ما جوونا” :)))))

    به امید روزی که روی خودرو های روز دنیا پلاک کشورمون نصب شه اون هم دائم نه گذرموقت ❤

    موافقم 41
    مخالفم 6
    1. Erfan

      ۱۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (529 ديدگاه)

      حالا بالای ۲۵۰۰هم منع نمیشد یعنی جوونا میتونن این ماشین هارو بخرن؟
      همین اپتیما ۲۴۰۰.۲۰۱۴لاکپشت رو الان حدود ۱.۵میدن

      موافقم 9
      مخالفم 1
  4. کرگدن باواریا

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (777 ديدگاه)

    قطعا رقیب سری ۵ نمیشه ولی رقیب خوبی برای 320i های بازار هست.

    موافقم 16
    مخالفم 45
    1. Erfan

      ۱۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (529 ديدگاه)

      برای ۳۲۰i که is250رقیبشه.
      آخه این ماشین اصلا با سری سه مقایسه نمیشه

      موافقم 3
      مخالفم 3
  5. Royal Driver UK 70

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    طرفدار پروپاقرص برندای آسیایی نیستم. اما باید بگم وقتی این لکسس های قدیمی رو میبینی، قدیمیو به جدیدش ترجیح میدی. خیلی پرستیژه خوبی داره. چقدر هم آپشن داره. ولی یکم زیادی گرونه. با این بازار خرابه ایران هم دیگه چاره ای نیست باید قیمتارو قبول داشت

    موافقم 30
    مخالفم 9
  6. Peyman.JDM

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    اگر یکم بازاریابی بهتر و تبلیغ بیشتری داشت میتونست ماشین موفقی بشه
    هر جور هم نگاه کنیم ماشین معایب خیلی چشمگیری نداره و می‌تونه ادمو راضی کنه استهلاک کم آپشن به اندازه موتور قوی گیربکس خوب و …

    موافقم 17
    مخالفم 4
  7. Porsche 911

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    مقاله مفیدی بود تشکر
    اما بنظرم برای سطح کار پدال خوب نیست
    کیفیت تصویر ها خوبه اما ماشین واقعا کثیفه و عکس هارو خراب کرده
    اگه تمیز بود عالی میشد

    موافقم 19
    مخالفم 3
  8. علی جردن

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (409 ديدگاه)

    لکسوس همان تویوتای آپشنال هستش مثلا دنای معمولی تویوتاس دناپلاس اتواتیک توربوشارژر لکسوسه.. تویوتا مخالف آپشن هستش مثلا از هر ۲۰۰تا لندکروز دوتاش سرد کن صندلی داره🥴

    موافقم 12
    مخالفم 54
    1. datsun

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3954 ديدگاه)

      با این منطق شما آئودی و پورشه هم همون فولکس آپشنالن یا کادیلاک آپشنال جمس و شورلت (gm) یا لینکلن آپشنال فورد

      موافقم 52
      مخالفم 5
    2. کیان

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1500 ديدگاه)

      این حرف ک تویوتا آپشن نداره و من نمیدونم کی انداخته تو دهنا !!!
      شما یه نگاه به کمری xle هیبرید 2015 2016 بکنید، یه همرده همین ماشین و از هر برندی با سال ساخت مشابه بیارین ک آپشناش بیشتر باشه، 2015 راداراش از هزار تا ماشین 2018 دیگه هنوز تکمیلتر هستریال بعدش میگن آپشن نداره
      عزیز جان اگر یکی میره فقط gl خلیج میاره ربطی به تویوتا نداره، ربط به تریم و سفارش گذاری داره
      همه شرکتها اینجور هستن، هم المانی امریکایی کره ای چینی و …
      م

      موافقم 32
      مخالفم 7
    3. کرگدن باواریا

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (777 ديدگاه)

      بسته به موقعیت جغرافیایی آپشن های تویوتا متغیره
      اونی که به اصطلاح میگیم “فول” گرمکن نداره چون برای سفارش عمان عه ! بعیید بدونم اونجا زمستونی درکار باشه
      سفارش آمریکا پکیج رو کامل میده سرد و گرم ؛ رادار نقطه کور
      کره ایی ها چون فروش بالای تویوتا رو ندارن مجبورن برای رقابت با تویوتا ؛ آپشن باران کنن که شاید بتونه بفروشه
      برام جالبه تویوتا کویر نسبت به کره ایی سرسبز از اپشن بیشتر فروش داره !

      موافقم 34
      مخالفم 3
    4. علی

      ۱۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      به نظر شما لابد فقط جنسیس ماشین لوکسه و بقیه هم …. !!!!! البته این نظر شماست فقط!!!

      موافقم 6
      مخالفم 1
  9. mustangbrc

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    چقدر این ماشین زیباست (عاشق اون چراغ شور هاش شدم)

    موافقم 30
  10. meysam

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    هزینه هاش رو با ماشینای چینی مقایسه کنید
    چینیها واقعا سودشون رو تو قطعات از مشتری میگیرن

    موافقم 17
    مخالفم 3
  11. کسرا

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    به نظرم بنزe200 ارزشش خیلی بیشتره

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. علی

      ۱۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      استهلاک و هزینه هایش هم بیشتره

  12. امیرحسین

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (383 ديدگاه)

    چرا الان امریکاییا به جز کادیلاک و کرایسلر شورولت تو این تیپ ندارن ؟

  13. دانیال

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (599 ديدگاه)

    نسل قبلش موتور LS رو داشت هیولا بود

  14. Reza

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    چرخش میارزه به این چینی های بازار ایران 🤣😅

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. Erfan

      ۱۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (529 ديدگاه)

      خب اصلا این ماشین با چینی ها از نظر قیمت قابل مقایسه نیست.
      بعد همه که بالای ۲میلیارد پول ندارن که لکسوس خوب بخرن

  15. Habib

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    حتی یک عکس از نمای جانبی نبود. گشتم، ندیدم. عجبا!

  16. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    همون قدری جذابه که سری 5 و e کلاس هستن

    موافقم 4
    مخالفم 3
  17. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    همون قدری جذابه که سری 5 و e کلاس هستن و خیلی زیباست

    موافقم 4
    مخالفم 3
  18. دکتر

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (335 ديدگاه)

    نسل قبل این خودرو که با موتور ۸ سیلندر تو کشور موجوده واقعا خودروی گردن کلفت و باحالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا