یکی از نقاط برجسته مدل جدید بامو سری ۷، گزینهای موسوم به «صندلی راحتی همهجانبه» است که البته نباید آن را با کنسول عقب «راحتی همهجانبه» که در تصویر زیر به صورت یک حائل ثابت در بین صندلیهای عقب دیده میشود، اشتباه گرفت.
کاری که آپشن «صندلی راحتی همهجانبه» انجام میدهد، ارتقای صندلیهای عقب برای قابلیت خمشدن تا زاویه ۴۲/۵ درجه و همینطور، فراهم کردن دکمهای است که با کمک آن، صندلیهای جلو به صورت اتوماتیک به اندازه ۹۰ میلیمتر به سمت جلو حرکت داده میشوند. در این حالت، زاویه صندلیهای جلو نیز طوری تنظیم میشود که حداکثر فضای پا برای صندلیهای عقبب ایجاد گردد.طبیعتاً این ویژگی از سری ۷ با رقیبش، مرسدس کلاس S مقایسه میشود. کلاس S نیز گزینهای مشابه با نام پکیج «صندلی تشریفات» در اختیار قرار میدهد. همانند سری ۷، این آپشن نیز انعطافپذیرترین صندلیها را در اختیار قرار میدهد؛ صندلیهایی که تا ۴۳/۵ درجه میتوانند خم شوند. البته این آپشن جدا از گزینه کنسول ثابت در وسط است.
مدل ویژه بازار مالزی S400 L هیبرید دارای پکیج «صندلی تشریفات» بدون کنسول ثابت در وسط است. در واقع تنها کاری که کنسول وسط در هر دو خودرو انجام میدهد این است که فضای بیشتری برای حمل تجهیزاتی مانند میزهای جمعشونده و نگهدارنده فنجان با قابلیت گرم و سرد نگه داشتن آن، در اختیار میگذارد. در ادامه، فرصتی پیدا شده تا شرایط صندلیهای عقب این دو مدل لوکس را با یکدیگر مقایسه کنیم.در اینجا، ردیف صندلیهای عقب سری ۷ را در حالت «استراحت» میبینید. با لمس یک دکمه میانبر، زاویه صندلیهای عقب بیشتر میشود و در همین حال، صندلی مسافر جلو به سمت حرکت و حتی «جمع» میشود تا حداکثر فضا برای پاها ایجاد گردد. همچنین صندلی راننده نیز اندکی به طرف عقب خم شده تا شرایط راحتتری ایجاد کند.
در نسل قبلی سری ۷، بامو یک زیرپایی مثلثیشکل بر روی کف استفاده میکرد که قابلیت جداشدن داشت. ولی در مدل جدید، یک زیرپایی بسیار بزرگتر به کار رفته که از پشت صندلیهای جلو باز میشود. در نسل قبلی، این قسمت از کابین برای آپشن یک میز کار استفاده میشد؛ میزی که اکنون در آپشن کنسول ثابت وسط جاسازی شده است.البته این طراحی جدید، کارآیی بهتری نیز دارد؛ چرا که میز جدید به سرنشین نزدیکتر است و همچنین زیرپایی جدید، حسّ اعتماد به نفس بیشتری نسبت به قبل ایجاد میکند.
مرسدسبنز نیز در این زمینه از همان کانسپت «دکمه میانبر لمسی» کمک گرفته است. تنها کافی این دکمه را نگه دارید تا هم صندلی شما و هم صندلی جلو در موقعیت استراحت قرار بگیرند.
همانطور که میبینید که طراحی زیرپایی در مرسدسبنز کاملاً متفاوت است. در اینجا زیرپایی به پایه صندلی شما متصل است و در حالت «استراحت» به طرف بالا حرکت میکند تا تکیهگاهی برای پاهای شما باشد. پس از بالا آمدن این زیرپایی، میتوانید به هر اندازه که میخواهید، آن را مطابق دلخواه خود باز کنید. همچنین یک زیرپایی کوچک متصل به صندلی سرنشین جلو وجود دارد که در این حالت باز میشود.مزیت بامو در این است که نیازی به جمعکردن زیرپایی در هنگام ورود و خروج به داخل خودرو نیست. شما در عقب کابین سری ۷ میتوانید در هر زمان دلخواه پاهای خود را پایین بیاورید؛ چرا که همیشه در زیر صندلی شما، فضای کف خودرو خالی است. با این حال، طراحی مرسدس این مزیّت را دارد که تکیهگاهی برای تمام قسمتهای پای شماست و مانند بامو، رانهای شما را بدون تکیهگاه باقی نمیگذارد.
با این وجود، حالت «استراحت» سری ۷ یک مشکل عمده دارد؛ اینکه دکمه لمسی به شکل خودکار، تکیهگاه سر صندلی جلو را جمع میکند تا نمایی بهتر از وضعیت جلوی کابین در اختیار سرنشین عقب قرار گیرد. نمایشگر سرگرمی عقب نیز به صورت اتوماتیک زاویه خود را تنظیم میکند.این موضوع در هر حال، برای راننده مشکل ایجاد میکند. وقتی این تکیهگاههای سر جمع میشوند، کاملاً در مقابل دید راننده نسبت به آینه بغل در طرف سرنشین جلو قرار میگیرند. از این رو توصیه میشود که این تکیهگاهها را در حالت اولیه خود حفظ کنید، چرا که ممکن است برای شما خطرناک باشد. آینه بغل مخصوصاً در طرف مخالف راننده، میتواند نقش حیاتی در هنگام رانندگی داشته باشد و نمیتواند صرفاً برای ایجاد یک دید بهتر برای سرنشین عقب، نادیده گرفته شود.
همین موضوع نیز کمابیش در مرسدسبنز اتفاق میافتد، ولی در همین حال با کمک یک مکانیزم ساده، میتوانید تکیهگاه سر صندلی سرنشین جلو را جدا کنید. در این حالت، یک پیغام هشدار در مجموعه ابزارها به شما یادآوری میکند که چنین کاری را انجام دهید. وقتی این تکیهگاه برداشته شد، راننده یک دید کاملاً واضح از آینه بغل در سمت مقابل در اختیار خواهد داشت. احتمالاً بامو باید چنین چیزی را در فیسلیفت سری ۷ درنظر بگیرد.
در هر دو خودرو، ویژگی ماساژ صندلیهای عقب را داریم که به شکل قابلتوجهی ارتقا یافتهاند. همچنین در برنامه ماساژ در هر دو خودرو، امکان «گرمایش» وجود دارد. پالسهای ماساژ، در حال حاضر دقیقتر و «ضربهایتر» شدهاند و نسبت به نمونههای دیگر، مشخصاٌ باید به آنها لفظ «نسل بعدی صندلیهای ماساژور» را اطلاق کرد.در هر دو کابین، روشنایی پیرامونی گستردهای را شاهد هستیم، ولی در این میان، سری ۷ با استفاده از نور ملایم تعبیهشده در ستون دوم بدنه و همینطور یک سانروف عقب که میتواند روشنایی بیشتری برای داخل ایجاد کند، یک قدم نسبت به مرسدسبنز جلوتر است. همچنین در هر دوخودرو، آپشن تکیهگاه سر «لوکس» در اختیار قرار میگیرد که دارای یک بالشتک اضافی و مناسب است. در همین حال، بالشتک سر مرسدسبنز شرایط بهتری نشان میدهد، ولی فاصله محصول «مونیخی» چندان زیاد نیست.
حالا یکی
۲۴ مهر ۱۳۹۴هههههههههیییییییی
اشکال نداره
خوششون باشه
ماهم خدایی داریم
عوضش ما میریم بهشت اونا همممممممشون میرن جهنم
م.م.ب
۴ آبان ۱۳۹۴300امین لایکو من کردم
amim
۱۲ آبان ۱۳۹۴ببخشید اگه می شه راحتی صندلی عقب سایپا 131 و 132و 141و 151و 161 …رو بررسی کنید چون خیلی قدرت انتخاب داریم
yas
۲۴ مهر ۱۳۹۴قلبم میگه BMW عقل و چشمم هم میگه BENZ ولی از اونجایی که طراح BMW ایرانیه(نادر فَقِیه زاده) اگر اگر پولشو داشتم BMW میخریدم (تاکید میکنم اگر پولشو داشتم). :-)
احسان آرسنالی
۲۴ مهر ۱۳۹۴بهتر بود به جای اینکه بگی ((طراح)) میگفتی ((یکی از طراحان ارشد)) اونطوری که شما گفتی مثل اینکه ایشون تنها طراح تو کارخانه معظم هستند.
yas
۲۴ مهر ۱۳۹۴حق با شماست منظور رو بد رسوندم ولی مهم اینه که طراح ارشد این مدلش که رهبریه گروه طراحیش رو به عهده داشته ایرانی بوده و واقعا دمش گرم
amir
۲۴ مهر ۱۳۹۴طراحی کار تیم طراح است در ضمن نادر فقیه زاده اختصاصی بر روی سری 6 کار می کند.
چیزیه که از ایشون در روزنامه نوشته بود.
رضا تندر
۲۹ مهر ۱۳۹۴فعلاً که باید با پولی که داریم پراااااااااااااید بخریم
احسان آرسنالی
۲۴ مهر ۱۳۹۴بازم باواریا؛ بازم نوآوری . عجب جایی هستش این آلمان و خصوصا ایالت باواریا. فکر کنم یه جا خوندم 5 6 برابر کل ایران درآمد داره این ایالت
ارمان
۲۴ مهر ۱۳۹۴کاش audi a8 هم تو مقایسه بود
Lambo
۲۴ مهر ۱۳۹۴هیییییی روزگار هیچی نگیم سنگین تریم
Archi KHAN
۲۴ مهر ۱۳۹۴از هیچ کدوم نمیشه ایراد خاصی گرفت !
انتخاب من بی ام و
AHMADREZA
۲۴ مهر ۱۳۹۴البته توجه داشته باشد اون قسمت زیر پایی چسبیده به صندلی برای مچ به پایینه پا هم یک چیز کوچیک در نظر گرفته شده یعنی دوجا برای گذاشتن
و همچنین ب ام و دارای یک صندلی و اس کلاس دو صندلی داره
AHMADREZA
۲۶ مهر ۱۳۹۴ببخشید منظورم میز بود
مهدی کریمی
۲۴ مهر ۱۳۹۴خدابدادشون برسه از این امکانات استفاده میکنن میرن جهنم ما با این ماشینای ایرانی
بهشت میریم خصوصا پراید
احمد باقری
۲۴ مهر ۱۳۹۴هر دو خیلی خوبن، ولی من کلا بنز رو ترجیح میدم.
امير علي
۲۴ مهر ۱۳۹۴کاش که لکسوس ال اس و ائدی a8 و پانامرا اگزکیتیو هم تو مقایسه بود
Ali Reza
۲۴ مهر ۱۳۹۴خیلی راحتن! :\
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۴ مهر ۱۳۹۴هردو واقعاً شاهکارن.
با اینکه فکر میکنم راحتی سرنشینان در مرسدس بیشتر تأمین میشه اما سری 7 رو بیشتر دوست دارم.تشکر فراوان از آقای انیس حسینی عزیز.
راستی ببخشید بی ربطه ولی پدال نتایج بررسی کامارو 2016 رو هم مطلبشو بذار.ممنون
sadegh
۲۴ مهر ۱۳۹۴واااای،خیلی ممنون ازاین مقاله مفید،دغدغه من وجمع کثیری از هموطنامونو برطرف کرده.روزی چند نفر ازمن میپرسن بنز یا بی ام و؟؟؟
امیر.عارف
۲۴ مهر ۱۳۹۴هر دو عالی هستند ولی من میخوام از رانندگی لذت ببرم صندلی پشت بدرد من نمیخوره
شایان
۲۴ مهر ۱۳۹۴مردم دنیا استفاده کنین ما دوست نداریم .
مثل همون فقیری که از پنجره نگاه میکنه به کسیکه تو رستوران داره کباب میخوره میگه تو بوخور من دوست ندارم پیازم بخور.
سجاد13
۲۶ مهر ۱۳۹۴دمت گرم شاید باید کامل میگفتی تا همه بخندن خخ
m.tn
۲۴ مهر ۱۳۹۴سری ۷
سری۷
و برای همیشه سری ۷ اونم ۷۶۰
مرسدس فقط cls و sl. بقیشو بنداز سطل اشغاااااااااااال
اس کلاس زوده براش
نوید جهرمی
۲۵ مهر ۱۳۹۴خخخخخخخخ
mohsen
۲۵ مهر ۱۳۹۴یه جور گفتی بنداز اشغال فکر کردم ماشین کره ایه که اونارم نمیشه انداخت اشغال
ali ayat
۱۴ آبان ۱۳۹۴ای کوچولو اگه در جریان نیستی بنز کارش اینه بنزو مردم دنیا با اس کلس میشناسن خوشکل بنز با اس کلاس و سی کلاس معنی پیدا میکنه
ahmad
۲۵ مهر ۱۳۹۴یه آهی از ته دل کشیدم که اگه عدالتی تو دنیا باشه ایران خودرو باید الان منفجر شده باشه !!! کسی صدای انفجار شنید ؟ P:
نوید جهرمی
۲۵ مهر ۱۳۹۴صدای انفجار رو نشنیدم . اما آه از ته دل منم در اومد.
حمید
۲۵ مهر ۱۳۹۴بذارید E class 2017 بیاد اونرو هم باید با سری پنج بعدی مقایسه کرد…با اینکه یک طرفدار و بنز باز شدیدم،ولی وقتی سری 7 اتاق جدید رو با S اتاق جدید مقایسه میکنم (علیرغم اپشن ها و کیفیت بی نظیر و فروش بالای بنز)از نظر من سری 7 خوش تراش تره…ولی با توجه به تکنولوژی و اپشن های متعدد و عکس های جاسوسی و چراغ های جلو و عقب E 2017،میتونه به طور کامل ابهت بنز رو به نمایش گذاشت و من خیلی بهش امیدوارم.
mohsen
۲۹ مهر ۱۳۹۴پدال جان ای کاش آیودی A8 رو هم مقایسه می کردین
sattar
۶ آبان ۱۳۹۴میدونی چرا کابین بی ام وه بنظرت قشنگتره ؟ چون اولا کابین بی اموه. در این مقایسه کرم رنگ انتخاب شده ولی کابین بنز ترم مشکیه. در کل رنگ کرم کمی فضارو بازتر و شادتر نشون میده. بعدشم اینکه. کابین بی ام وه همراه با کنسول عقب انتخاب شده ولی کابین بنز بدون کنسول. خوب با این حساب در یک نگاه سطحی انگار که صندلی عقب بنز خیلی چیز جدیدی نیست. و جزابیتی نداره. ولی بنظر من برای قیاس زیبایی کابین باید کا ین کرم رنگ و همراه با کنسول عقب بنز رو با کابین بی ام وه مقایسه کرد
mohsen610
۲۱ آبان ۱۳۹۴ماجرای BMW در خیابانهای تهران ریشه در تاریخ این شهر دارد. در سالهای دهه 60 و حتی اوایل دهه70، BMWهای قدیمی هنوز در شهر اتومبیل قشر مرفه محسوب میشدند. بعدها برندهای ژاپنی و کرهای شهر را زیر چرخهایشان گرفتند اما میان جوانها گروهی ظهور کردند که 2002 BMW را با دیزاین اسپرت زیباترین خودروی جهان میدانستند. این روزها که جدیدترین مدلهای BMW در تهران نگاهها را خیره میکنند، از BMW تمام خاطرات گذشته هم تکرار میشود؛ تنها پس از مرور این همه خاطره با BMW در شهر است که خبر «طراح BMW یک ایرانی است» آدم را شگفتزده میکند! با آقای نادر فقیهزاده، طراح شرکت معروف BMW آشنا شوید.
——————————————————————————–
زندگی یک آدم موفق
نادر فقیهزاده، متولد 1977 یعنی همان 1355 در تهران است. وقتی 9 ساله بود بهدلیل ماموریت پدرش در کنسولگری ایران در فرانکفورت و هامبورگ به همراه خانوادهاش راهی کشور آلمان شد. بعد از گرفتن دیپلم به دانشگاه رفت و مدرک فوق لیسانس خود را در رشته طراحی خودرو از دانشگاه فورتزهایم Pforzheim آلمان دریافت کرد. او دوره طراحی صنعتی را در کمپانی مرسدس بنز گذراند و از همانجا همکاری خود را با شرکتهای بزرگی همچون مرسدس بنز و BMW آغاز کرد. در سال 2001 به گروه طراحان BMW پیوست و کریس بنگل معروف، بزرگترین طراح تاریخ BMW کسی بود که نادر فقیهزاده را مستقیما به تیم طراحی آن شرکت برد. نادر در سال 2001 درجه کارشناس ارشد را در طراحی خودرو از آن خود کرد و از آن پس در مسابقات طراحی خودرو در شرکت BMW حضور فعال داشت. او امتیاز طراحی چندسری از اتومبیلهای این کمپانی بزرگ را نیز از آن خود کرده است. طراحی داخلی سری 7 BMW و طراحی بدنه نسل جدید سری 6 همان کمپانی از جمله کارهای او در این زمینه است. فقیهزاده اکنون یکی از 20 طراح مشهور BMW به حساب میآید و در کنار طراحان بزرگی همچون Adrian von Hooydonk، Karim habib و… کار میکند.
احسان
۱ آذر ۱۳۹۴ماهم تو سال 90 با پرایدمون رفتیم رامسر من کمردرد گرفتم زانو هام میرفت تو کمر صندلی بابام که رانندگی میکرد تا دو هفته کج راه میرفتم از بس سایپا به فکر آسایش مشتری هاشه
رضا
۹ آذر ۱۳۹۵منم پرایدو دارم
مینازم بهش
الانم که هوا سرد شده شبا ساعت سه بیدار میشم میرم روشنش میکنم یه دوری باهاش تو محله میزنم..
عوضش صبح که میخوام برم پی روزی با یه استارت روشن میشه.
بخاریش که نگو …..در حد لالیگا
صندلی شوفر با تمام تجهیزات .. فنرهای تکیه گاهش در رفتن اون ابرای توشم کلا نابود شدن
صندلی کمک شوفرم که یه روز دومادمون نشست …طفلی یکمی بزرگ سایزه… تکیه گاهش غش کرد بردم بیرون جوشکاری کردن ثابت شده
فقط یه چیز پرایدو منو دیوونه کرده:: سیستم خنک کنندش هواگیری نمیخواد… جوووووونمه دیگه
۲۰۶ اصلا درب رادیات نداره. خخخخخخخخ
باید اون شیلنگ شبیه نی و دنبال کنی تا برسی به ظرف پلاستیکیه
خخخخخخخ