متفرقه

مقایسه راحتی صندلی‌های عقب در ب‌ام‌و سری 7 و مرسدس کلاس S

یکی از نقاط برجسته مدل جدید ب‌ام‌و سری ۷، گزینه‌ای موسوم به «صندلی راحتی همه‌جانبه» است که البته نباید آن را با کنسول عقب «راحتی همه‌جانبه» که در تصویر زیر به صورت یک حائل ثابت در بین صندلی‌های عقب دیده می‌شود، اشتباه گرفت.

G11 BMW 7-Series rear seats
G11 BMW 7-Series Executive Lounge Seating option
کاری که آپشن «صندلی راحتی همه‌جانبه» انجام می‌دهد، ارتقای صندلی‌های عقب برای قابلیت خم‌شدن تا زاویه ۴۲/۵ درجه و همین‌طور، فراهم کردن دکمه‌ای است که با کمک آن، صندلی‌های جلو به صورت اتوماتیک به اندازه ۹۰ میلی‌متر به سمت جلو حرکت داده می‌شوند. در این حالت، زاویه‌ صندلی‌های جلو نیز طوری تنظیم می‌شود که حداکثر فضای پا برای صندلی‌های عقبب ایجاد گردد.

طبیعتاً این ویژگی از سری ۷ با رقیبش، مرسدس‌ کلاس S مقایسه می‌شود. کلاس S نیز گزینه‌ای مشابه با نام پکیج «صندلی تشریفات» در اختیار قرار می‌دهد. همانند سری ۷، این آپشن نیز انعطاف‌پذیرترین صندلی‌ها را در اختیار قرار می‌دهد؛ صندلی‌هایی که تا ۴۳/۵ درجه می‌توانند خم شوند. البته این آپشن جدا از گزینه کنسول ثابت در وسط است.

W222 Mercedes-Benz S-Class Executive Seat package
W222 Mercedes-Benz S-Class Executive Seat package
مدل ویژه بازار مالزی S400 L هیبرید دارای پکیج «صندلی تشریفات» بدون کنسول ثابت در وسط است. در واقع تنها کاری که کنسول وسط در هر دو خودرو انجام می‌دهد این است که فضای بیشتری برای حمل تجهیزاتی مانند میزهای جمع‌شونده و نگهدارنده فنجان با قابلیت گرم و سرد نگه‌ داشتن آن، در اختیار می‌گذارد. در ادامه، فرصتی پیدا شده تا شرایط صندلی‌های عقب این دو مدل لوکس را با یکدیگر مقایسه کنیم.

در اینجا، ردیف صندلی‌های عقب سری ۷ را در حالت «استراحت» می‌بینید. با لمس یک دکمه میان‌بر، زاویه صندلی‌های عقب بیشتر می‌شود و در همین حال، صندلی‌ مسافر جلو به سمت حرکت و حتی «جمع» می‌شود تا حداکثر فضا برای پاها ایجاد گردد. همچنین صندلی راننده نیز اندکی به طرف عقب خم شده تا شرایط راحت‌تری ایجاد کند.

BMW 7-Series Executive Lounge Seating option
BMW 7-Series Executive Lounge Seating option
در نسل قبلی سری ۷، ب‌ام‌و یک زیرپایی مثلثی‌شکل بر روی کف استفاده می‌کرد که قابلیت جداشدن داشت. ولی در مدل جدید، یک زیرپایی بسیار بزرگتر به کار رفته که از پشت صندلی‌های جلو باز می‌شود. در نسل قبلی، این قسمت از کابین برای آپشن یک میز کار استفاده می‌شد؛ میزی که اکنون در آپشن کنسول ثابت وسط جاسازی شده است.

البته این طراحی جدید، کارآیی بهتری نیز دارد؛ چرا که میز جدید به سرنشین نزدیک‌تر است و همچنین زیرپایی جدید، حسّ اعتماد به نفس بیشتری نسبت به قبل ایجاد می‌کند.

مرسدس‌بنز نیز در این زمینه از همان کانسپت «دکمه میان‌بر لمسی» کمک گرفته است. تنها کافی این دکمه را نگه دارید تا هم صندلی شما و هم صندلی‌ جلو در موقعیت استراحت قرار بگیرند.

Mercedes-Benz S-Class Executive Seat package
Mercedes-Benz S-Class Executive Seat package
همان‌طور که می‌بینید که طراحی زیرپایی در مرسدس‌بنز کاملاً متفاوت است. در اینجا زیرپایی به پایه صندلی شما متصل است و در حالت «استراحت» به طرف بالا حرکت می‌کند تا تکیه‌گاهی برای پاهای شما باشد. پس از بالا آمدن این زیرپایی، می‌توانید به هر اندازه که می‌خواهید، آن را مطابق دلخواه خود باز کنید. همچنین یک زیرپایی کوچک متصل به صندلی سرنشین جلو وجود دارد که در این حالت باز می‌‌شود.

مزیت ب‌ام‌و در این است که نیازی به جمع‌کردن زیرپایی در هنگام ورود و خروج به داخل خودرو نیست. شما در عقب کابین سری ۷ می‌توانید در هر زمان دلخواه پاهای خود را پایین بیاورید؛ چرا که همیشه در زیر صندلی شما، فضای کف خودرو خالی است. با این حال، طراحی مرسدس این مزیّت را دارد که تکیه‌گاهی برای تمام قسمت‌های پای شماست و مانند ب‌ام‌و، ران‌های شما را بدون تکیه‌گاه باقی نمی‌گذارد.

BMW 7-Series Executive Lounge Seating option
BMW 7-Series Executive Lounge Seating option
با این وجود، حالت «استراحت» سری ۷ یک مشکل عمده دارد؛ اینکه دکمه لمسی به شکل خودکار، تکیه‌گاه سر صندلی جلو را جمع می‌کند تا نمایی بهتر از وضعیت جلوی کابین در اختیار سرنشین عقب قرار گیرد. نمایشگر سرگرمی عقب نیز به صورت اتوماتیک زاویه خود را تنظیم می‌کند.

این موضوع در هر حال، برای راننده مشکل ایجاد می‌کند. وقتی این تکیه‌گاه‌های سر جمع می‌شوند، کاملاً در مقابل دید راننده نسبت به آینه‌ بغل در طرف سرنشین جلو قرار می‌گیرند. از این رو توصیه می‌شود که این تکیه‌گاه‌ها را در حالت اولیه خود حفظ کنید، چرا که ممکن است برای شما خطرناک باشد. آینه بغل مخصوصاً در طرف مخالف راننده، می‌تواند نقش حیاتی در هنگام رانندگی داشته باشد و نمی‌تواند صرفاً برای ایجاد یک دید بهتر برای سرنشین عقب، نادیده گرفته شود.

همین موضوع نیز کمابیش در مرسدس‌بنز اتفاق می‌افتد، ولی در همین حال با کمک یک مکانیزم ساده، می‌توانید تکیه‌گاه سر صندلی سرنشین جلو را جدا کنید. در این حالت، یک پیغام هشدار در مجموعه ابزارها به شما یادآوری می‌کند که چنین کاری را انجام دهید. وقتی این تکیه‌گاه برداشته شد، راننده یک دید کاملاً واضح از آینه بغل در سمت مقابل در اختیار خواهد داشت. احتمالاً ب‌ام‌و باید چنین چیزی را در فیس‌لیفت سری ۷ درنظر بگیرد.

Mercedes-Benz S-Class Executive Seat package
Mercedes-Benz S-Class Executive Seat package
در هر دو خودرو، ویژگی ماساژ صندلی‌های عقب را داریم که به شکل قابل‌توجهی ارتقا یافته‌اند. همچنین در برنامه ماساژ در هر دو خودرو، امکان «گرمایش» وجود دارد. پالس‌های ماساژ، در حال حاضر دقیق‌تر و «ضربه‌ای‌تر» شده‌اند و نسبت به نمونه‌های دیگر، مشخصاٌ باید به آنها لفظ «نسل بعدی صندلی‌های ماساژور» را اطلاق کرد.

در هر دو کابین، روشنایی پیرامونی گسترده‌ای را شاهد هستیم، ولی در این میان، سری ۷ با استفاده از نور ملایم تعبیه‌شده در ستون دوم بدنه و همین‌طور یک سانروف عقب که می‌تواند روشنایی بیشتری برای داخل ایجاد کند، یک قدم نسبت به مرسدس‌بنز جلوتر است. همچنین در هر دوخودرو، آپشن تکیه‌گاه سر «لوکس» در اختیار قرار می‌گیرد که دارای یک بالشتک اضافی و مناسب است. در همین حال، بالشتک سر مرسدس‌بنز شرایط بهتری نشان می‌دهد، ولی فاصله محصول «مونیخی» چندان زیاد نیست.

در هر دو مدل، کمربند ایمین صندلی‌های عقب در داخل لوپ قرار می‌گیرد، با این تفاوت در کلاس S این لوپ ثابت است. ولی در ب‌ام‌و این لوپ از جنس چرم است و برای راحتی بیشتر می‌تواند با فشردن یک دکمه، موقعیت آن را تغییر داد. کمربند ایمنی ب‌ام‌و اندکی بالاتر نسبت به مرسدس‌بنز قرار می‌گیرد؛ بنابراین اگر قد بلندتری دارید، کمربند ایمنی در صندلی ب‌ام‌و می‌تواند برای شما راحت‌تر باشد و کمتر به شانه شما فشار بیاورد. فارغ از طراحی زیرپایی متفاوت در این خودروها که در بالا به آن پرداخته شد، تنظیمات این صندلی‌ها نیز تفاوت زیاد با یکدیگر دارند. اگر ویژگی خم‌شدن به عقب را کنار بگذاریم، نیمه بالای تکیه‌گاه پشت صندلی ب‌ام‌و را می‌توان به صورت مستقل تنظیم کرد. این امکان که به صورت اختصاصی در آپشن «صندلی راحتی در عقب» ارائه می‌شود، تکیه‌گاه پشت را به میزان قابل‌توجهی ارتقا می‌دهد. صندلی‌های عقب کلاس S مرسدس‌بنز چنین ویژگی‌ای در خود ندارند، ولی دارای امکانی هستند که در ب‌ام‌و دیده نمی‌شود: قابلیت تنظیم بالشتک‌های کناری.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. حالا یکی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (79 ديدگاه)

    هههههههههیییییییی
    اشکال نداره
    خوششون باشه
    ماهم خدایی داریم
    عوضش ما میریم بهشت اونا همممممممشون میرن جهنم

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. م.م.ب

      ۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      300امین لایکو من کردم

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. amim

      ۱۲ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (46 ديدگاه)

      ببخشید اگه می شه راحتی صندلی عقب سایپا 131 و 132و 141و 151و 161 …رو بررسی کنید چون خیلی قدرت انتخاب داریم

  2. yas

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    قلبم میگه BMW عقل و چشمم هم میگه BENZ ولی از اونجایی که طراح BMW ایرانیه(نادر فَقِیه زاده) اگر اگر پولشو داشتم BMW میخریدم (تاکید میکنم اگر پولشو داشتم). :-)

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. احسان آرسنالی

      ۲۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      بهتر بود به جای اینکه بگی ((طراح)) میگفتی ((یکی از طراحان ارشد)) اونطوری که شما گفتی مثل اینکه ایشون تنها طراح تو کارخانه معظم هستند.

      1. yas

        ۲۴ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (68 ديدگاه)

        حق با شماست منظور رو بد رسوندم ولی مهم اینه که طراح ارشد این مدلش که رهبریه گروه طراحیش رو به عهده داشته ایرانی بوده و واقعا دمش گرم

    2. amir

      ۲۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (255 ديدگاه)

      طراحی کار تیم طراح است در ضمن نادر فقیه زاده اختصاصی بر روی سری 6 کار می کند.
      چیزیه که از ایشون در روزنامه نوشته بود.

    3. رضا تندر

      ۲۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      فعلاً که باید با پولی که داریم پراااااااااااااید بخریم

  3. احسان آرسنالی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    بازم باواریا؛ بازم نوآوری . عجب جایی هستش این آلمان و خصوصا ایالت باواریا. فکر کنم یه جا خوندم 5 6 برابر کل ایران درآمد داره این ایالت

  4. ارمان

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    کاش audi a8 هم تو مقایسه بود

  5. Lambo

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    هیییییی روزگار هیچی نگیم سنگین تریم

  6. Archi KHAN

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    از هیچ کدوم نمیشه ایراد خاصی گرفت !
    انتخاب من بی ام و

  7. AHMADREZA

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    البته توجه داشته باشد اون قسمت زیر پایی چسبیده به صندلی برای مچ به پایینه پا هم یک چیز کوچیک در نظر گرفته شده یعنی دوجا برای گذاشتن
    و همچنین ب ام و دارای یک صندلی و اس کلاس دو صندلی داره

    1. AHMADREZA

      ۲۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      ببخشید منظورم میز بود

  8. مهدی کریمی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدابدادشون برسه از این امکانات استفاده میکنن میرن جهنم ما با این ماشینای ایرانی
    بهشت میریم خصوصا پراید

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. احمد باقری

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو خیلی خوبن، ولی من کلا بنز رو ترجیح میدم.

  10. امير علي

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (399 ديدگاه)

    کاش که لکسوس ال اس و ائدی a8 و پانامرا اگزکیتیو هم تو مقایسه بود

  11. Ali Reza

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    خیلی راحتن! :\

  12. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (810 ديدگاه)

    هردو واقعاً شاهکارن.
    با اینکه فکر میکنم راحتی سرنشینان در مرسدس بیشتر تأمین میشه اما سری 7 رو بیشتر دوست دارم.تشکر فراوان از آقای انیس حسینی عزیز.
    راستی ببخشید بی ربطه ولی پدال نتایج بررسی کامارو 2016 رو هم مطلبشو بذار.ممنون

  13. sadegh

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (138 ديدگاه)

    واااای،خیلی ممنون ازاین مقاله مفید،دغدغه من وجمع کثیری از هموطنامونو برطرف کرده.روزی چند نفر ازمن میپرسن بنز یا بی ام و؟؟؟

  14. امیر.عارف

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    هر دو عالی هستند ولی من میخوام از رانندگی لذت ببرم صندلی پشت بدرد من نمیخوره

  15. شایان

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مردم دنیا استفاده کنین ما دوست نداریم .
    مثل همون فقیری که از پنجره نگاه میکنه به کسیکه تو رستوران داره کباب میخوره میگه تو بوخور من دوست ندارم پیازم بخور.

    1. سجاد13

      ۲۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (235 ديدگاه)

      دمت گرم شاید باید کامل میگفتی تا همه بخندن خخ

  16. m.tn

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    سری ۷
    سری۷
    و برای همیشه سری ۷ اونم ۷۶۰
    مرسدس فقط cls و sl. بقیشو بنداز سطل اشغاااااااااااال
    اس کلاس زوده براش

    1. نوید جهرمی

      ۲۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      خخخخخخخخ

    2. mohsen

      ۲۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      یه جور گفتی بنداز اشغال فکر کردم ماشین کره ایه که اونارم نمیشه انداخت اشغال

    3. ali ayat

      ۱۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      ای کوچولو اگه در جریان نیستی بنز کارش اینه بنزو مردم دنیا با اس کلس میشناسن خوشکل بنز با اس کلاس و سی کلاس معنی پیدا میکنه

  17. ahmad

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یه آهی از ته دل کشیدم که اگه عدالتی تو دنیا باشه ایران خودرو باید الان منفجر شده باشه !!! کسی صدای انفجار شنید ؟ P:

    1. نوید جهرمی

      ۲۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      صدای انفجار رو نشنیدم . اما آه از ته دل منم در اومد.

  18. حمید

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    بذارید E class 2017 بیاد اونرو هم باید با سری پنج بعدی مقایسه کرد…با اینکه یک طرفدار و بنز باز شدیدم،ولی وقتی سری 7 اتاق جدید رو با S اتاق جدید مقایسه میکنم (علیرغم اپشن ها و کیفیت بی نظیر و فروش بالای بنز)از نظر من سری 7 خوش تراش تره…ولی با توجه به تکنولوژی و اپشن های متعدد و عکس های جاسوسی و چراغ های جلو و عقب E 2017،میتونه به طور کامل ابهت بنز رو به نمایش گذاشت و من خیلی بهش امیدوارم.

  19. mohsen

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (169 ديدگاه)

    پدال جان ای کاش آیودی A8 رو هم مقایسه می کردین

  20. sattar

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میدونی چرا کابین بی ام وه بنظرت قشنگتره ؟ چون اولا کابین بی اموه. در این مقایسه کرم رنگ انتخاب شده ولی کابین بنز ترم مشکیه. در کل رنگ کرم کمی فضارو بازتر و شادتر نشون میده. بعدشم اینکه. کابین بی ام وه همراه با کنسول عقب انتخاب شده ولی کابین بنز بدون کنسول. خوب با این حساب در یک نگاه سطحی انگار که صندلی عقب بنز خیلی چیز جدیدی نیست. و جزابیتی نداره. ولی بنظر من برای قیاس زیبایی کابین باید کا ین کرم رنگ و همراه با کنسول عقب بنز رو با کابین بی ام وه مقایسه کرد

  21. mohsen610

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    ماجرای BMW در خیابان‌های تهران ریشه در تاریخ این شهر دارد. در سال‌های دهه 60 و حتی اوایل دهه70، BMW‌های قدیمی هنوز در شهر اتومبیل قشر مرفه محسوب می‌شدند. بعدها برندهای ژاپنی و کره‌ای شهر را زیر چرخ‌های‌شان گرفتند اما میان جوان‌ها گروهی ظهور کردند که 2002 BMW را با دیزاین اسپرت زیباترین خودروی جهان می‌دانستند. این روزها که جدیدترین مدل‌های BMW در تهران نگاه‌ها را خیره می‌کنند، از BMW تمام خاطرات گذشته هم تکرار می‌شود؛ تنها پس از مرور این همه خاطره با BMW در شهر است که خبر «طراح BMW یک ایرانی است» آدم را شگفت‌زده می‌کند! با آقای نادر فقیه‌زاده، طراح شرکت معروف BMW آشنا شوید.

    ——————————————————————————–

    زندگی یک آدم موفق

    نادر فقیه‌زاده، متولد 1977 یعنی همان 1355 در تهران است. وقتی 9 ساله بود به‌دلیل ماموریت پدرش در کنسولگری ایران در فرانکفورت و هامبورگ به همراه خانواده‌اش راهی کشور آلمان شد. بعد از گرفتن دیپلم به دانشگاه رفت و مدرک فوق لیسانس خود را در رشته طراحی خودرو از دانشگاه فورتزهایم Pforzheim آلمان دریافت کرد. او دوره طراحی صنعتی را در کمپانی مرسدس بنز گذراند و از همان‌جا همکاری خود را با شرکت‌های بزرگی همچون مرسدس بنز و BMW آغاز کرد. در سال 2001 به گروه طراحان BMW پیوست و کریس بنگل معروف، بزرگ‌ترین طراح تاریخ BMW کسی بود که نادر فقیه‌زاده را مستقیما به تیم طراحی آن شرکت برد. نادر در سال 2001 درجه کارشناس ارشد را در طراحی خودرو از آن خود کرد و از آن پس در مسابقات طراحی خودرو در شرکت BMW حضور فعال داشت. او امتیاز طراحی چندسری از اتومبیل‌های این کمپانی بزرگ را نیز از آن خود کرده است. طراحی داخلی سری 7 BMW و طراحی بدنه نسل جدید سری 6 همان کمپانی از جمله کارهای او در این زمینه است. فقیه‌زاده اکنون یکی از 20 طراح مشهور BMW به حساب می‌آید و در کنار طراحان بزرگی همچون Adrian von Hooydonk، Karim habib و… کار می‌کند.

  22. احسان

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ماهم تو سال 90 با پرایدمون رفتیم رامسر من کمردرد گرفتم زانو هام میرفت تو کمر صندلی بابام که رانندگی میکرد تا دو هفته کج راه میرفتم از بس سایپا به فکر آسایش مشتری هاشه

  23. رضا

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    منم پرایدو دارم
    مینازم بهش
    الانم که هوا سرد شده شبا ساعت سه بیدار میشم میرم روشنش میکنم یه دوری باهاش تو محله میزنم..
    عوضش صبح که میخوام برم پی روزی با یه استارت روشن میشه.
    بخاریش که نگو …..در حد لالیگا
    صندلی شوفر با تمام تجهیزات .. فنرهای تکیه گاهش در رفتن اون ابرای توشم کلا نابود شدن
    صندلی کمک شوفرم که یه روز دومادمون نشست …طفلی یکمی بزرگ سایزه… تکیه گاهش غش کرد بردم بیرون جوشکاری کردن ثابت شده
    فقط یه چیز پرایدو منو دیوونه کرده:: سیستم خنک کنندش هواگیری نمیخواد… جوووووونمه دیگه
    ۲۰۶ اصلا درب رادیات نداره. خخخخخخخخ
    باید اون شیلنگ شبیه نی و دنبال کنی تا برسی به ظرف پلاستیکیه
    خخخخخخخ

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا