شرکت آلمانی ماهله Mahle که یکی از تأمینکنندگان مشهور قطعات خودرویی در سراسر دنیاست اعلام کرد یک پیشرانه الکتریکی جدید SCT را بادوام بسیار بیشتر نسبت به نمونههای فعلی تولید کرده است. این کمپانی خاطرنشان میسازد پیشرانه الکتریکی یاد شده برای هر نوع خودروی سواری و تجاری و یا محصولات مربوط به ساختوساز و کشاورزی طراحی شده و میتواند با پرفورمنس بالایی کار کند.
مارتین برگر نایبرئیس بخش تحقیقات و مهندسی پیشرفته ماهله میگوید:
تولید پیشرانههای الکتریکی بزرگ که بتوانند پرفورمنس بالای کوتاهمدت را ارائه کنند راحت است. آنچه هنوز در بازار به چشم نمیخورد محصولاتی بادوام و درعینحال جمعوجور برای خودروهای الکتریکی است که آنها را برای همگان قابلاستفاده کند. پیشرانه SCT جدید ما راهحل این مشکل خواهد بود
اما رمز افزایش دوام این پیشرانه به روش جدید خنک کاری آن مربوط میشود. ماهله از خنک کاری روغن یکپارچه استفاده میکند که قادر خواهد بود از گرمای تولیدی در داخل سیستم خودرو استفاده کند. این کمپانی میگوید پیشرانه الکتریکی خود را بسیار جمعوجور تولید کرده و بنابراین برای هر نوع کاربریای قابلاستفاده خواهد کرد. این پیشرانه از نوع برانگیخته دائمی بوده و دلیل انتخاب چنین طرحی نیز طراحی آن است که هیچ انرژیای به عنوان جریان تحریک به روتور منتقل نمیشود و این امر استهلاک قطعات داخلی را به حداقل میرساند. ماهله پیشرانه خود را برای کار کردن با آهنرباهای نئودیمیوم که در حال حاضر قویترین آهنرباهای موجود هستند طراحی کرده است. البته بدون وجود آهنربا نیز میتوان این پیشرانه را مورداستفاده قرار داد هرچند نسخه بدون آهنربا کمی بزرگتر خواهد بود.
برگر درباره نوع دوم این پیشرانه اظهار میدارد:
پیشرانه بدون آهنربای ما را میتوان محصولی ساختارشکن دانست زیرا چندین مزیت نسبت به محصولات فعلی دارد. به همین خاطر ما میتوانیم پیشرانهای با راندمان برجسته و درعینحال با هزینهای نسبتاً کم را به مشتریان عرضه کنیم
phonix
۲۳ تیر ۱۴۰۱خوب کم کم کشور ها و شرکت ها در بخش ماشین های برقی هم متمایز میشن
تفاوت ها داره از طراحی کابین و ظاهر ماشین فنی تر میشه
برقیه جارو برقی
۲۳ تیر ۱۴۰۱موتور جدید برای مکش بیشتر خخخ
دکتر استاپ
۲۳ تیر ۱۴۰۱مکش چیه دیگه فاتحه موتور های درون سوز رو دولت های اروپایی میخونن
چندوقت دیگه سدان ها هم از سوپر کار ها شتابش بیشتر میشه
و ما میمونیم حسرت که از کل تاریخ صنعت خودرو فقط پراید و پژو به مردم ایران رسید
Asghar
۲۳ تیر ۱۴۰۱ممنون👍🏻
لطفا بیشتر از این نوع اخبار علمی قرار بدید
AMIR / ARMI
۲۳ تیر ۱۴۰۱من که تا الان جایی نخوندم موتور الکتریکی یه خودروی الکتریکی با مشکل مواجه بشه
Amin
۲۳ تیر ۱۴۰۱در کوتاه مدت نه ، ولی در طولانی مدت مثل همه ی موتور های الکتریکی احتمال خرابی داره ، مخصوصا وقتی چینی ها وارد این بازار بشن
Porsche 911
۲۴ تیر ۱۴۰۱وقتی از کارکرد موتور بگذره و مدت طولانی ای بگذره ازش با مشکلاتی قطعا مواجه میشه
ارین صاحب جمعی
۲۳ تیر ۱۴۰۱آلمان و امریکا دو قدرت بزرگ در عرصه برق در غرب هستن و در شرق هم چین و کره بشدت باهاشون رقابت میکنن بنظرم خیلی خوب میشه اگه فولکس واگن و جنرال موتور یک پلت فرم و موتور برقی مشترک برای یک محصول انتخابی بزنن
phonix
۲۳ تیر ۱۴۰۱هوندا و جنرال موتورز دارن می سازن
Amard
۲۳ تیر ۱۴۰۱فقط میشه حسرت خورد در عصر درون سوزها اکثریت مردم محروم از داشتن یه خودرو خوب با قیمت خوب بودن الانم که الکتریکی بش بازم باید وایسیم تا نسل الکتریکی ها منقرض بش تا بیاد ایران البته همین اینها به لطف یه عده اسمش نبر هست که مارو به این روزگار ذلت انداختن
ارشک
۲۵ تیر ۱۴۰۱وقتی خود مردم با خودشون رو راست نیستن و میرم صف چند میلیونی برای ثبت نام تشکیل میدن چه انتظاری میشه از مسولین داشت.
Si
۲۳ تیر ۱۴۰۱کلا از اسم الکتریک واسه پیشرانه بدم میاد
JDM lover
۲۳ تیر ۱۴۰۱موتور الکتریکی برنمی تابم
موتور فقط 2jz,rb26,4g63t,k20a و….
Iman99
۳۱ تیر ۱۴۰۱موتپر فقط موتپر های hemi ; ls ; امریکایی و آلمانی ( اروپایی ) که کلا بهترین هستن از همه نظر در همه چیز و سطح بالا هستن کلا موتور های اروپایی و امریکایی کلا از همه نظر در همه چیز بهترین هستن پرفورمنس و درگ و آفرود و … کلا مثلا موتپر های اروپایی و امریکایی در بنزینی ها و دیزلی ها برتری کامل دارن و سطح بالا هستن و در بالاترین سطح هستن
Iman99
۳۱ تیر ۱۴۰۱اینهایی که گفتم برتری واضح و مطلق و کاملی دارن و از همه نظر بهترین هستن و برتری دارن و بقیه به پای اونها نمیرسن و نمیتونن برسن کلا
Iman99
۳۱ تیر ۱۴۰۱موتور هایی هم که جی دی ام گفت بد نیستن ولی به پای اینهایی که گفتم نمیرسن
حمید
۲۳ تیر ۱۴۰۱Deutschland 🇩🇪