مطالعات جدید نشان میدهد حدود ۶۶ درصد رانندگان آمریکایی از خودروهای خودران میترسند.
به نظر میرسد وعده عرضه خودروهای خودران فرسنگها با عملی شدن فاصله دارد. شاید این خبر خوبی برای رانندگان باشد زیرا مطالعه جدید AAA نشان میدهد اکثر رانندگان آمریکایی از این خودروها ترس دارند. نکته سورپرایز کننده اینکه در سالهای اخیر از میزان اعتماد رانندگان به خودروهای خودران کاسته شده است.
بنا به گفته AAA حدود ۶۶ درصد شرکتکنندگان در نظرسنجی این موسسه اظهار داشتهاند از خودروهای خودران واهمه دارند. این رقم در سال ۲۰۲۲ برابر با ۵۵ درصد بوده و سال پیش نیز به ۶۸ درصد رسیده است. تعداد افرادی که به خودروهای خودران اعتماد دارند نسبت به سال قبل ۹ درصد بیشتر شده درحالیکه ۲۵ درصد افراد نیز درباره عملکرد این وسایل نقلیه مطمئن نیستند. هر دو آمار نسبت به سال ۲۰۲۲ به ترتیب ۱۵ و ۳۰ درصد کاهش را نشان میدهند.
اگرچه خریداران از خودروهای رباتیک واهمه دارند اما همین موضوع دقیقاً درباره سیستمهای کمکراننده صدق نمیکند. شرکتکنندگان در نظرسنجی میگویند به برخی از این تکنولوژیها علاقه دارند و بیش از نیمی از آنها از سیستمهایی همچون ترمز خودکار جلو و عقب و دستیار حفظ خودرو بین خطوط استقبال میکنند. تنها ۴۲ درصد افراد به دستیار رانندگی فعال علاقه دارند و ۴۹ درصد نیز به دنبال استفاده از کروز کنترل تطبیقی هستند.
البته رانندگان باید در استفاده از این سیستمها محتاط باشند چراکه یکی دیگر از مطالعات AAA نشان داده سیستمهای کمکراننده همیشه قابلاعتماد نیستند. این موسسه اخیراً مؤثر بودن سیستم ترمز عقب خودکار را زیر سؤال برده چراکه تنها از ۴۰ تست انجام شده تنها یکی از آنها بدون تصادف به پایان رسیده است. نیمی از خودروهای حاضر در این تستها نتوانستهاند قبل از برخورد با عابر پیاده ترمز کنند و با او برخورد کردهاند. البته نباید به این زودیها نگران حضور خودروهای خودران در خیابانها بود چراکه بخش کروز جنرال موتورز در طول ماههای اخیر با مشکلات ایمنی زیادی دستوپنجه نرم کرده و به نظر میرسد ویمو گوگل یکی از معدود شرکتهایی است که تلاشهای خود برای توسعه این تکنولوژی را ادامه میدهد. این شرکت سرویس روبوتاکسی خود را به لسآنجلس نیز گسترش داده اما تکنولوژی خودران سالها با استفاده عمومی فاصله دارد.
NAVID۰۰۹۸
۲۶ اسفند ۱۴۰۲اِسمشم میشنوم مو به تنم سیخ میشه / چه برسه به اینکه داخل یه خودروان بشینم و جونِ نازنینم را بسپارم بهش همچون موش آزمایشگاهی / نه اصلاً عمراً خیر کلاً!!!
net
۲۶ اسفند ۱۴۰۲تاکسی های ابرقدرت دنیا (امریکا) خودران هست
Navid_A.J
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ترس نداره، فکر کن به تکامل رسیده و حتی از یه انسان، بی اشتباهتر رانندگی کنه. اونوقت از یه راننده ی تاکسی برات امن تر نیست؟ مثل هوش مصنوعی که اومد و اشتباهاتشو روز ب روز کمتر میکنه و یاد میگیره، رانندگی خودران هم دقیقتر و بهتر بشه. نه این که جایگزین انسان بشه، اما ابزار استفاده ی مفیدیه. مخصوصا اگر سرعت حمل و نقل رو دوبرابر الان کنه و هزینه ی حمل و نقل رو هم کاهش بده. کیه ک بدش بیاد؟
راجب نظر سنجی ها هم اینو درنطر بگیرین که با رسانه، همه چیو میتونن تغییر بدن، مخصوصا در امریکا. کسی که تصمیم گیر باشه که مردم از چی استفاده کنن یا نکنن، راه جا انداختن تصمیمشو هم بلده.
۲۶ اسفند ۱۴۰۲مثل من
ترسناک وحشتناک خفتناک😱😱😱
احسان
۲۶ اسفند ۱۴۰۲سیستم هایی که کمک راننده باشه و به نوعی خطاهای راننده رو اصلاح کنه مثل ترمز خودکار بسیار ضروری تر و بهتر از خودران هست ،البته سیستم های خودران هم گاهی نیاز داریم باشه(مواقع کم حالی،مریضی و…) ولی نیاز به نظارت حداقلی راننده هم باید قانونا ضروری باشه.(مثلا کلا طرف نگیره بخوابه پشت فرمون و ماشین در اتومات کامل باشه،چیزی که در بعضی ویدیو ها افرادی رو دیدم رانندن و پشت تسلا تو خواب عمیقن)
Dark Knight
۲۶ اسفند ۱۴۰۲سال ۱۸۸۶ هم وقتی کارل بنز اولین ماشین دنیا که البته ۳ چرخ بود و هیچ شباهتی با ماشین های امروزی نداشت ( بیشتر شبیه کالاسکه بدون اسب بود ) رو ساخت همه مردم اون زمان از اختراع اون وحشت داشتن و القابی مثل ارابه شیطان ، دستگاه شکنجه یا چیز های چرت و پرت دیگه میگفتن ولی آیا این باعث شد که ماشین پیشرفت نکنه ! الان هم بعد از ۱۳۸ سال این اتفاق دوباره افتاده ولی اینبار فقط در مورد ماشین نیست در مورد چیزیه که قراره ماشین رو کامل کنترل ، کاری ندارم که مردم بیچاره ایران تا ۱۰۰۰ سال دیگه هم با این اوضایی که دارن نمیتونن همچین چیزی رو تجربه کنن ولی بد ترین پیش بینی ها تو perplexity هم گفتن تا حداکثر ۱۵ سال دیگه حضور راننده برای کنترل ماشین با ارائه خودران سطح ۵ کاملا بی معنی میشه که راست هم میگن چون ببین چی شده که حتی شرکت های در و پیتی چینی هم که هنوز نمیتونن یه انجین درست حسابی بسازن زدن تو کنار تکنولوژی خودران دیگه چه برسه به بزرگانی مثل مرسدس ، gm ، تویوتا ( و تسلا چون جزو کسانی بود که ایده خودران رو با اتوپایلوت معروف سرعت بخشید ) بنز از ۲۰۱۶ میتونست خودران سطح ۴ رو بده بیرون ولی متاسفانه قوانین ایمنی اتحادیه اروپا و آمریکا به خاطر آماده نبودن جاده ها و جامعه بهش اجازه ندادن ( همون سال ۲۰۱۶ خیلی از یوتیوب ها هم آورد اشتوتگارت برای تست خودران سطح ۴ که که تو یوتیوب ویدئو هاش زیاد هست ) در کل به دوست داشتن مردم ربطی نداره یا اصلا مهم نیست چون پیشرفت علم و تکنولوژی با این چیز ها آهسته نمیشه
زیزیگولو
۲۶ اسفند ۱۴۰۲چون هنوز اول راه هستن و خیلی جای پیشرفت دارن تا به کمال خودشون برسن و در نهایت به جایی برسن که اعتماد عمومی رو جلب کنن
jalopy
۲۶ اسفند ۱۴۰۲سیستم های کمک راننده اتفاقا خیلی هم خوب هستن ولی طبیعتا نیاز به نظارت خود راننده هم هست
ali
۲۶ اسفند ۱۴۰۲هه
سطح دغدغه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!