یک شرکت فعال در زمینه تولید باتریهایی با زمانهای شارژ بسیار سریع میگوید تولید انبوه باتری های حالت جامد حداقل ۱۰ سال زمان خواهد برد. این استارت آپ معتقد است خودروسازان معتبر جهانی باید در میانمدت به استفاده از تکنولوژیهای موقت همچون باتری های نیمه جامد فکر کنند. اگرچه باتری های حالت جامد از نظر هزینههای تولید، ایمنی و زمانهای شارژ مزیتهای زیادی دارند اما استور دات میگوید این باتریها هنوز جا برای پیشرفت دارند و پیش از آنکه به مقیاس تولید صنعتی برسند با چالشهای بزرگی روبرو خواهند شد.
مدیرعامل این شرکت میگوید:
شرکتهای پیشتاز در زمینه توسعه باتری باید به خودروسازان جهانی نقشه راهی واقعبینانه و به دور از هیجان ارائه کنند تا در زمینه تکنولوژی باتری های با زمان شارژ بسیار سریع دچار اشتباه نشوند. در حال حاضر علیرغم برخی ادعاهای برجسته موجود، تمامی باتری های حالت جامد حداقل ۱۰ سال با تولید انبوه فاصله دارند. قطعاً این باتریها در مقطع کنونی نمیتوانند پیشتازی خودروسازان را تضمین کنند.
این مدیر ارشد معتقد است قدم کاربردیتر بعدی معرفی باتری های نیمه جامد خواهد بود و این شرکت نیز به دنبال تولید انبوه آنها تا سال ۲۰۲۸ است. او میگوید باتری های یاد شده پیشرفتهتر، ایمنتر و کاراتر از نمونههای فعلی هستند و با تنها ۳ دقیقه شارژ میتوانند شعاع حرکتی ۱۶۰ کیلومتری را ارائه کنند. همچنین باتری های نیمه جامد مزیت تولید سادهتر و کمهزینهتر را نسبت به باتری های حالت جامد خواهند داشت. باتری های حالت جامد بجای الکترولیتهای مایع یا پلیمر ژل موجود در باتری های کنونی از الکترولیتهای جامد استفاده میکنند. شنیدن اینکه باتری های یاد شده هنوز فاصله زیادی با خط تولید دارند کمی سورپرایز کننده است مخصوصاً اینکه خبر یاد شده از طرف شرکتی منتشر میشود که این تکنولوژی را در سالهای اخیر بسیار تبلیغ کرده است.
شرکتهای ولوو، پولستار، وینفست، دایملر و… تاکنون در استور دات سرمایهگذاری کردهاند. در مارس ۲۰۲۲ بود که این شرکت از نقشه راه تکنولوژی استراتژیک 100inX رونمایی کرد. این استراتژی شامل سه نسل تکنولوژی سیلیکون XFC (شارژ ۵ دقیقهای و شعاع حرکتی ۱۶۰ کیلومتری) باتری های نیمه جامد (شارژ ۳ دقیقهای و شعاع حرکتی ۱۶۰ کیلومتری) و باتری های حالت جامد (شارژ ۲ دقیقهای و شعاع حرکتی ۱۶۰ کیلومتری) خواهد بود. شرکت موردبحث در آن زمان گفته بود تکنولوژیهای یاد شده به ترتیب در سالهای ۲۰۲۴، ۲۰۲۸ و ۲۰۳۲ از راه خواهند رسید.
D:
۱۸ آبان ۱۴۰۱5 دقیقه 160 کیلومتر قابل تقدیره
دمشون گرم
محمدهادی
۱۸ آبان ۱۴۰۱وزن وزن
وزن باتری ها رو یه فکری باید براش کرد
electriclovecar
۱۸ آبان ۱۴۰۱هرکشوری ک میخاد اینده بزرگی داشته باشه باید در 2 صنعت سرمایه گذاری سنگین کنه
تراشه سازی
باطری بزرگ خودرو سازی
محمد
۱۸ آبان ۱۴۰۱پدال اخلاق حرفهای حکم میکنه یا خبری رو پوشش ندی یا اگه پوشش میدی بدون دخل و تصرف باشه الان خود اون کشوری که اسمشو حذف کردی و اسم شرکت هم پاک کردید از متن اصلی ، خودش بده ولی تکنولوژی و حرفش مدیرعاملش سند؟
قاطر فروش
۱۸ آبان ۱۴۰۱رژیم غاصب؟
این دهن سرویسا تو همه چی قوین
محمد
۱۸ آبان ۱۴۰۱بله دوست عزیز
ADAK
۱۸ آبان ۱۴۰۱محمدجان
من از خیلی وقت پیش ها همش از مترجمان محترم هی درخواست میکنم لینک مقاله ی اصلی را پایین ترجمه بزارن !
گاها هم گذاشته میشه
اما بعضی وقتها یا عمدا گذاشته نمیشه !!! یا سازوکار داخلی پدال بی در و پیکره یه بار یادشون هست میزارن یه دفعه یادشون نیس نمیزارن ! دفعه بعدش یادشون هست اما صلاح نیس …
محمد
۱۸ آبان ۱۴۰۱آخه این چه صلاحی هست adak جان
با اسم بردن تبلیغ اون شرکت و ترویج فناوری اون کشور میشه ؟ اصلا فکر کنید یه دانش آموز یا دانشجو با استناد به خبر شما در وب فارسی بخواد تو تحقیقش راجب باطری حالت جامد این خبرو استفاده کنه یا اصلا خود مخاطبین سایت هم اگه این اصول رعایت بشه بیشتر به اون مقاله دقت میکنن چون بعضی از سایت ها از فروم های ردیت یا مشابه اون مقالات رو ترجمه میکنن نه سندیت داره نه بار علمیش ثابت شدست
ADAK
۱۹ آبان ۱۴۰۱دوست عزیزم
بهتره بجای من جناب احمدزاده مترجم بیشتر مقاله های پدال یا گل سرسبد مجلس جناب عقیلی پاسخگو باشند
که متاسفانه در اینگونه مطالب معمولا سکوت اختیار میکنن!! ولی یکی ازشون بپرسه موتورسیکلت تریل بیشتر دوست داری یا فلان… حتما جوابش را میدن.
بگذریم بهرحال صلاح سایت خویش خسروان دانند.
الان وضع جوری شده همین که این کامنت های منو و ما را البته حذف نمی کنن باید شاد و سرخوش و خرسند باشیم و دعا و ثناگوی معززان سایت از مدیر و مترجم تا عزیز و زحمتکش تمیزکار و آبدارچی
ADAK
۱۹ آبان ۱۴۰۱با احترام و عذرخواهی از جناب عقیلی.
منظورم از گل سرسبد مجلس جناب اشتری دبیر سایت بوده که به اشتباه نام جناب عقیلی رو نوشتم.
شاهین
۱۹ آبان ۱۴۰۱سلام وقت بخیر
این مطلب درباره باتری های حالت جامد هست نه شرکت سازنده و ملیتش و با توجه به جریان هایی که وجود داره بنده خودم به شخصه ترجیح دادم اسمی از جایی نبرم و نیازی هم به بزرگنمایی این مساله نیست.
نکته دوم به بحث منبع مربوط میشه که معمولا مدیران سایت زحمتشو میکشن ولی گاهی شده که یادشون رفته یا دلایل دیگر.
بنده و همکاران همیشه پذیرای انتقادات و پیشنهادات دوستان عزیز بودیم و هستیم و تلاشمون هم جلب رضایت شماست.
ممنون که همراه ما هستین.
ADAK
۲۲ آبان ۱۴۰۱با تشکر از پاسخگویی شما آقا شاهین
ولی به نظرتون یکم زشت نیست گفتن اینکه :
مدیران سایت زحمتشو میکشن ولی گاهی شده که “””یادشون رفته “”” یا دلایل دیگر.
یکی از اولین اصول نویسندگی آوردن منابع و ماخذ هستش بعد یادشون میره ؟!! دیگه نباید از نمایندگان مجلس و مدیران ایرانخودرو انتظاری داشت. وقتی چون شمایی میفرمایین یادشون میره ، پس اون نماینده یا مدیر با اون همه سرشلوغی قاعدتا باید خیییلی چیزا یادش بره یا بهش بی تفاوت باشه
ملالی نیست
همه میخوان مملکتی مثل سوئیس و آلمان و… داشته باشیم
ولی پای عمل باشه همه در انجام وظیفه شون اهمال میکنن! مرغ فروش سر کوچه ما صبح مرغا را میریزه توی تشت آب تا سنگین بشن
Just toyota
۱۸ آبان ۱۴۰۱فک نکنم تا ۱۰ سال دیگه طول بکشه ، چون اگه یادتون باشه مدیر عامل پورشه اعلام کرده ۹۱۱ هیبریدی و هایپرکار جانشین ۹۱۸ از باتری های حالت جامد استفاده میکنن ، و الیور بلوم قول این رو داده بود که ۹۱۱ هیبریدی در سال ۲۰۲۴ و هایپرکار جدید در سال ۲۰۲۶ وارد بازار بشن
Just toyota
۱۸ آبان ۱۴۰۱برای طرفدارن پورشه یه خبر خوب که امروز هم پدال بهش اشاره کرد : مجله اتوکار اروپا ادعا کرده که پورشه در حال ساختن نسخه جدیدی از تایکان هست که میتونه تسلا مدل s پلد رو تو شتاب شکست بده ، هنوز اطلاعات دقیقی ازش نیست ولی قطعا شتاب و سرعتی سریع تر از حد تصور داره 🇩🇪🇩🇪😍😍⚡️⚡️
علی
۱۸ آبان ۱۴۰۱واقعا چه اهمیتی داره شتاب مثلا ۱/۹ یا ۱/۸ تسلا شتاب ۱ هم بسازه اصلا اولویت من نیست
ارین صاحب جمعی
۱۸ آبان ۱۴۰۱اعان چون حالا میخواد تسلا رو بزنه
heshmat021
۱۹ آبان ۱۴۰۱اینا یکم بدبینانه میگن
خیلی از پیشبینی ها زود تر از اوچه فکر میکردن به دست عموم مردم رسید
اینترنت ماهواره ای مثلا، یا پیشرفت های هوش مصنوعی
معروفه که میگن ۵۰ سال طول کشید انسان اولین هواپیما رو بسازه، بعدش ۱۵ سال طول کشید تا به ماه بره