متفرقه

کلکسیون خودروهای مکس ورشتپن، از فراری SF90 تا آستون‌مارتین والکری

قهرمان سه دورهٔ جهان همان‌طور که انتظار می‌رود، خودروهای گران‌قیمتی دارد اما برخی از این خودروها ساخت رقبای اصلی رانندهٔ ردبول در فرمول یک هستند.
خودروهای مکس ورشتپن

هرچند فصل ۲۰۲۴ مسابقات فرمول یک هنوز تمام نشده ولی مکس ورشتپن، قهرمان سه دورهٔ جهان، تا اینجای فصل در صدر جدول رانندگان قرار دارد و پس از پایان تعطیلات تابستانی هم بعید به نظر می‌رسد که کسی بتواند جلوی او را برای رسیدن به چهارمین قهرمانی خود بگیرد؛ اما رانندۀ ردبول در طول اوقات فراغت خود در تعطیلات تابستانی نیم‌فصل با چه خودروهایی رانندگی می‌کند؟ با پدال همراه باشید تا کلکسیون خودروهای ورشتپن را مرور کنیم.

همچنین بخوانید: کلکسیون ۳.۳ میلیون دلاری خودروهای جیسون استاتهام، از جگوار تا مکلارن سنا

آستون‌مارتین والکری

خودروهای مکس ورشتپن

موفقیت ورشتپن در فرمول یک به لطف خودروهای فوق‌العاده سریعی حاصل شده که توسط آدرین نیوی طراحی شده‌اند و بنابراین، تعجبی ندارد که مکس خارج از مسابقات هم پشت فرمان خودرویی بنشیند که توسط نیوی طراحی شده است. پروژهٔ والکری زمانی آغاز شد که آستون‌مارتین و تیم فرمول یک ردبول باهم قرارداد اسپانسری داشتند یعنی مدت‌ها قبل از آنکه آستون به‌طور مستقل وارد فرمول یک شود. والکری هیبریدی ۱۱۶۰ اسب بخاری توسط نیوی به‌عنوان افراطی‌ترین خودروی جاده‌ای ممکن طراحی شده است. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 کاسورث مجهز است و قیمت ۳.۵ میلیون دلاری دارد. ورشتپن تابستان گذشته هنگام رانندگی با والکری در ریویرای فرانسه دیده شد، زمانی که به نظر می‌رسید در یک تونل از سرعت مجاز تجاوز کرده و جنجال کوچکی را برانگیخت.

هوندا NSX تایپ S

خودروهای مکس ورشتپن

هر سه قهرمانی ورشتپن در فرمول یک با پیشرانه‌های هوندا حاصل شده است و بنابراین، تعجبی ندارد که سازندهٔ ژاپنی به این رانندهٔ هلندی توجه داشته باشد. به‌منظور نشان دادن دستاوردهای پاوریونیت هوندا، این شرکت در سال ۲۰۲۲ در رویدادی بنام Honda Thanks Day که هوندا برای قدردانی از رانندگان مسابقه‌ای و طرفداران موتوراسپرت برگزار می‌کند، یک NSX تایپ S به ورشتپن هدیه داد. تایپ S نسخهٔ ویژه‌ای از نسل دوم NSX هیبریدی بود که قدرت ۶۱۰ اسب بخاری و بدنهٔ بهینه‌تر برای پیست داشت. این نسخه فقط در آمریکای شمالی و ژاپن عرضه شد و نمونه‌ای که به ورشتپن داده شد از نسخهٔ ژاپنی و فرمان راست بود. وی همچنین در حال رانندگی با یک NSX معمولی سفیدرنگ هم در موناکو دیده شده است.

فراری مونزا SP2

خودروهای مکس ورشتپن

هرچند فراری طی چند سال اخیر یکی از بزرگ‌ترین رقبای ورشتپن در پیست بوده است (البته زمانی که استراتژی درستی اتخاذ کند!) اما به نظر می‌رسد قهرمان سه دورهٔ جهان هم از جذب شدن به این برند ایتالیایی مصون نیست. در سال ۲۰۲۰ گزارش شد که مکس یک مونزا SP2 خریده است. این سوپرکاری تولید محدود به سبک بارچتا است که تنها ۴۹۹ دستگاه از آن ساخته شد و هرکدام حدود ۲ میلیون دلار قیمت داشتند. مونزا SP2 با ۸۱۰ اسب بخار قدرت که توسط یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تولید می‌شود و بدون سقف و شیشهٔ جلو، یکی از نزدیک‌ترین تجربه‌های رانندگی جاده‌ای به فرمول یک را ارائه می‌کند هرچند که ظاهر آن از خودروهای مسابقه‌ای دههٔ ۵۰ الهام گرفته است.

فراری SF90 استراداله

خودروهای مکس ورشتپن

مونزا SP2 تنها فراری نیست که ورشتپن در اختیار دارد زیرا او محصول دیگری از این شرکت ایتالیایی را هم خریده که نام خود را از خودروی فرمول یک فصل ۲۰۱۹ فراری گرفته است. به همین دلیل، به SF90 پسوند استراداله به معنای جاده‌ای اضافه شده تا با SF90 مسابقه‌ای اشتباه گرفته نشود. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. فراری به‌تازگی به تولید SF90 پایان داده ولی ورشتپن خودروی خود را در اوایل سال ۲۰۲۳ تحویل گرفته است.

فراری ۴۸۸ پیستا

خودروهای مکس ورشتپن

خودرویی که سه‌گانهٔ فراری ورشتپن را تکمیل می‌کند، ۴۸۸ پیستا است. این نسخه‌ای سبک‌تر و قوی‌تر از ۴۸۸ GTB است که از پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. اطلاعات زیادی در مورد پیستای ورشتپن در دست نیست و نمی‌دانیم هنوز آن را در اختیار دارد یا نه ولی رانندهٔ ردبول قبلاً بارها پشت فرمان این سوپرکار ایتالیایی دیده شده است. پیستا که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد، در زمان تولید ۳۳۰ هزار دلار قیمت داشت.

خودروهای دیگر مکس ورشتپن

خودروهای مکس ورشتپن

ورشتپن در طول دوران حضور خود در فرمول یک خودروهای دیگری هم داشته که تعداد آن‌ها کم نیست. وی در سال ۲۰۱۵ در سن ۱۷ سالگی وارد فرمول یک شد و حتی هنوز امکان گرفتن گواهینامهٔ رانندگی جاده‌ای را نداشت. وقتی مکس ۱۸ ساله شد و گواهینامه گرفت، اولین خودرویش یک رنو کلیو RS200 بود. این خودرو آخرین نسل هاچ‌بک داغ کوچک رنو بود و به‌احتمال‌زیاد، به خاطر اینکه در آن زمان ردبول و تیم اقماری آن یعنی تورو روسو از موتورهای رنو استفاده می‌کردند، در اختیار مکس قرار داده شده بود. اولین خودرویی که ورشتپن با دستمزد خودش در فرمول یک خرید اما یک پورشه ۹۱۱ GT3 RS نسل ۹۹۱ بود. وی این خودرو پس از ورود به تیم ردبول در سال ۲۰۱۶ خرید. مکس همچنین خودرویی از یکی دیگر از رقبای اصلی ردبول یعنی یک مرسدس C63 کوپه را هم در اختیار داشته است. علاوه بر این، به دلیل همکاری ردبول با آستون‌مارتین در سال‌ها قبل، خودروهای این شرکت بریتانیایی مثل DB11، ونتیج و DBS سوپرلگرا را هم زیاد زیر پای ورشتپن می‌دیدیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۱ رای

منبع
CarThrottle

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Yazdan

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    خدایی طراحی های فراری تو یک لول دیگه ای از زیبای هستن

    موافقم 50
    مخالفم 8
  2. amirkhanzadeh

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (351 ديدگاه)

    این طور که معلومه علاقه شدیدی به خودرو های سبک با پرفورمنس بالا داره

    موافقم 36
    مخالفم 1
    1. javad-bmw

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (197 ديدگاه)

      بله همینطوره .
      چون از بچگی پشت همچین ماشینایی نشته ، پدر ورشتپن هم راننده F1 بوده و از ۳ سالگی مکس ورشتپن رو با خودرو های کارتینگ آموزش داده تا الان به این نقطه رسیده.
      البته آقای اشتری اطلاعات دقیق تری دارن.

      موافقم 13
      مخالفم 0
      1. امیرعلی باقری

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        پسر مایکل شوماخر هم توی فرمول یک بوده
        و این نشون میده راننده بودنِ پدر، دلیلی بر راننده بودن پسر نیست
        ولی مکس استعداد خودش رو ثابت کرده

        موافقم 13
        مخالفم 1
      2. Moro

        ۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (12 ديدگاه)

        اطلاعاتی جمع کن که ی روزی به کارت بیاد نه اینکه..

  3. SMS

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (427 ديدگاه)

    خوبه ماشالله تو این جوونی اینهمه پول می گیره از ردبول
    جالبیش اینه که هم قیمت استون مارتین والکریش از کل کلکسیون جیسون استاتهام بیشتره

    موافقم 17
  4. froG-driVer

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (902 ديدگاه)

    SF90 stradalle👹👹

    موافقم 14
    مخالفم 2
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1399 ديدگاه)

    خوش سلیقه اس

    موافقم 11
  6. Taha Ayoobi

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3568 ديدگاه)

    بحث اس اف 90 شد، چند روز پیش تو خواب دیدم یه اس اف 90 آبی اومده تهران😂

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. amir

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3418 ديدگاه)

      آخه اس اف ۹۰ اونم آبی ؟ نیسان گاویه؟🤣🤣

      موافقم 7
      مخالفم 4
    2. froG-driVer

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (902 ديدگاه)

      من دو سه ماه پیش یه خواب دیدم،وسط برلین بودم با پسر عمه ام کنار یه رولزرویس کولینان پلاک ملی ایران😐😐

      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2700 ديدگاه)

        من خواب سفر اروپا زیاد می بینم
        خصوصا آلمان

        موافقم 15
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3568 ديدگاه)

          خدارو شکر میکنم که حداقل تو خوابم میتونم ببینم😂

    3. car lover

      ۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (985 ديدگاه)

      فراری فقط باید قرمز باشه

      1. HFball

        ۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (208 ديدگاه)

        و سرانجام سفید و سیاه که به همه چی میاد ولی فکرشو بکن فراری با رنگ سبز لیمویی😂💔

  7. 🇰🇷

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (223 ديدگاه)

    خوبه هوندا آبروداری کرده بهش NSX داده . اونم مطمئنم دیده طرف شخص مهمیه و کلی دوربین روشه اینکارو کرده وگرنه با یه سیویک R سر و تهشو هم میاورد که یه وقت ۲ قرونش نشه ۱ قرون

    موافقم 2
    مخالفم 35
    1. آرین

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (241 ديدگاه)

      هر سه قهرمانی ورشتپن در فرمول یک با پیشرانه‌های هوندا حاصل شده است و بنابراین، تعجبی ندارد که سازندهٔ ژاپنی به این رانندهٔ هلندی توجه داشته باشد.

      موافقم 15
      مخالفم 1
    2. amir

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3418 ديدگاه)

      یکی برام ترجمه کنه این زبون بسته چی میگه شماره سلیمانو کسی داره؟

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. froG-driVer

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (902 ديدگاه)

        اون داوود بود

        موافقم 6
        مخالفم 2
      2. 🇰🇷

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (223 ديدگاه)

        سلیمان چرا . تویی که کله کلاغ زدی پروفایلت خودت استاد سلیمانی ‌

        موافقم 2
        مخالفم 23
      3. car lover

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (985 ديدگاه)

        پیام و کارلاو و کیلر و سه چرخه کم بودن اینم اضافه شد. البته فکر کنم اینم اکانت فیک همون پیامه
        کاش یه محدودیت سنی واسه سایت میذاشتن

        موافقم 13
        مخالفم 5
        1. froG-driVer

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (902 ديدگاه)

          محدودیت تعصب گزینه بهتریه.
          بچه های زیادی رو دیدم که عاقلانه تر از خود من حرف میزنن.

          موافقم 7
          مخالفم 1
    3. car lover

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (985 ديدگاه)

      فشار بخور مربا فن

      موافقم 13
      مخالفم 2
    4. ! i M α η δ υ α R

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2227 ديدگاه)

      یاتاقان پرست ، در وصف هیوندای عزیز …

      فقط به عشق خودت …

      بهای از شرف خوردن ، بهایی نیست ، بس ناچیز …

      شنو درد دل بهروز ، بهایی بس ، گران بینی …

      1. ! i M α η δ υ α R

        ۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2227 ديدگاه)

        اندر وصف به دیار باقی شتافتن کیا ” استینگر ” تنها دو سال بعد از تولید …

        فقط به عشق خودت …

        چو کوروت های پایه ، نسخه استینگ ری دیدی …

        به گورستان برو مدفون ، تن استینگر ان بینی …

    5. nima.jdm

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (286 ديدگاه)

      والا کره ای فن ها اینطوری نبودن معلوم نیست چشون شده اینقدر جبهه گرفتن
      اون از پیام و کار لاور و کلیر اینم از این

  8. hosen

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (271 ديدگاه)

    داداشمون چه خوش سلیقه هم هست

  9. imanenzo

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    عشق فراریه مکس،تعجبی هم نداره بهترین راننده جهان عاشق بهترین اتومبیل جهانه با وجود اینکه رقیبشه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  10. مجید

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (241 ديدگاه)

    فک میکردم کلکسیون ماشینای سوپراسپرت فقط برای پیرمردائیه که با سرعت مجاز تو خیابونهای عادی رانندگی میکنن و اکثر مواقع رانندشون میرسونتشون و فکر میکردم نون فقط برای بی‌دندوناست.

    باز امیدوارکنندست که یه نفر فقط الکی برای کلکسیون‌بازی ماشین جمع نمیکنه و واقعا استفاده میکنه.

  11. مجید

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (241 ديدگاه)

    واقعا از هوندا خوشم میاد هم NSX و هم از سیویک تایپ آر فقط خیلی بی‌سلیقه و بی‌ذوق بودن که طراحی سیویک آر ۲۰۱۸ رو خراب کردند.

    اون چراغای جلو و پشتش هویت اون ماشین بود! 😥

    ولی هنوزم از بقیه هاچبکای اسپرت جذابتره با اینکه قبلا خیلی جذابتر به نظر می‌رسید طراحیش.

  12. مجید

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (241 ديدگاه)

    فراری برای کلکسیون خیلی گزینه‌ی خوبیه و ارزشش رو تو بلند‌مدت خوب حفظ میکنه و البته پرفورمنس منحصر به فردی هم داره.

    رانندگی هم سلیقه‌ایه و یه وقت هست بجز عملکرد اصلی یه جزئیاتی مثل صدای موتور، راحت بودن با سبک کنترلش یا حتی عادت داشتن به اون سبک خیلی اثر میذاره.

  13. M power

    ۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (261 ديدگاه)

    خوش بحالش ناکام از دنیا نمیره

  14. علی

    ۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (759 ديدگاه)

    فقط مونزا

  15. محمد

    ۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (171 ديدگاه)

    پیام جون خودت نیا با اکانت دیگه ضایع شدی که با اکانت دیگه میای اگه یه روزی به یه ماشین کنی با من طرفی

    1. محمد

      ۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (171 ديدگاه)

      مسخره کن چرا آخرش نبود من که نوشتمش

  16. HFball

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (208 ديدگاه)

    داداشون واقعا خوش سلیقه هم هست ولی عجیبه چرا من تا حالا اون هوندا رو ندیده بودم؟ فک نمی‌کردم ژاپنیا هم از پس چنین طراحی بر بیان

  17. nima.jdm

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (286 ديدگاه)

    فقط هوندا ان اس ایکس و فراری ۴۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست