این خودروی زیبا توسط «جان لنون»، خواننده، آهنگساز و گیتاریست گروه افسانهای بیتلز خریداری شده بود.
در ابتدای دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی، سیاستمداران، تجار و هنرمندان ثروتمندی که زیبایی، جلال و راحتی رولزرویس را در بستهای بهروزتر میخواستند تنها یک انتخاب داشتند و آن هم، مرسدسبنز ۶۰۰ بود. مرسدسبنز این خودروی لوکس را در نسخههای گوناگونی چون استاندارد، ۶ در، پولمن و لندولت معرفی کرد که خیلی زود توجه بسیاری از افراد مشهور، ثروتمندان و خاندانهایی سلطنتی را به خود جلب کرد. این برند آلمانی در میان سالهای ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۱ ۲,۶۷۷ دستگاه ۶۰۰ را روانه بازار کرد که ۳۰۴ دستگاه آنها پولمن ۴ در، ۱۲۴ دستگاه پولمن ۶ در، ۳۳ دستگاه لندولت ۴ در، ۲۶ دستگاه لندولت ۶ در و باقی نسخه استاندارد بودند.
در بخش مالکان مشهور، احتمالا بتوان مرسدسبنز ۶۰۰ را یکی از مفتخرترین خودروهای تاریخ دانست. یکی از مالکان مشهور این خودرو «جان لنون»، گیتاریست گروه «بیتل»، بود که یک دستگاه پولمن ۴ در را در گاراژ خود نگهداری میکرده است. این خودرو با شماره شاسی ۰۰۱۵۸۰ به درخواست لنون به رنگ سفید و تودوزی سیاه مخملی، موکت کف هماهنگ، رادیوهای «بکر» در جلو و عقب و یک دستگاه پخش «فیلیپس مورگان» مجهز شده بود. لنون بعدا این خودرو را به «جرج هریسون»، گیتاریست دیگر این گروه، میدهد. نهایتا در دهه ۹۰ میلادی، مرسدسبنز خود فرایند بازسازی دقیق این مدل را برعهده گرفت.
در توضیحات برگه فروش این خودرو آمده است که لنون بهجای سفارش یک جایگاه نوشیدنی در خودروی خود، آن را به ادوات لازم برای ایجاد خلاقیت مانند یک رادیوی «بلاپانکت»، یک دستگاه ضبط ضوت «پایونیر»، دستگاه پخش صوت «فیلیپس مورگان» و چندین بلندگو مجهز کرده است.
رنگ بدنه این ۶۰۰ پولمن با نام DB 050 شناخته میشود و ترکیبی لوکس از سفید به شمار میرود. کابین آن هم بهخاطر رنگ سیاه چرمی صندلیها، سیاه مخملی تزئینات، موکت خاکستری و سقف کرمی جلوهای منحصربهفرد به خود گرفته است. نظر شما درباره این خودروی لوکس چیست؟ آیا مدلهای لوکس امروزی توانستهاند به جایگاه مدلهای قدیمی چون مرسدسبنز ۶۰۰ پولمن برسند؟
حسین
۲۰ دی ۱۴۰۲بیشترین بنز ۶۰۰ فک کنم در دربار ایران بوده.
Mercedes-Benz
۲۰ دی ۱۴۰۲اون زمان رولزرویس حرفی برا گفتن نداشت در مقابل میباخ
محمد
۲۰ دی ۱۴۰۲یه رنگ قهوه ایش رو 10 سال پیش هرروز صبح میدون صنعت میدیدم
رضا
۲۰ دی ۱۴۰۲کاری به ارزش ذاتی ماشین ندارم.
ماشین جان لنون بوده؟ خب که چی. جان لنون توش نشسته داره برات مینوازه؟ نه فقط این بلکه همه ماشینایی که موقع فروش میگن مال فلان شخص بوده. حقیقتا بی ارزش ترین چیز ممکن درباره ارزش گذاری یک شی معروف بودن صاحب اون وسیله هست. همین داستان تو بحث هنر هم گاهی مواقع صدق میکنه و صرف اسم طرف سواستفاده میکنن.
ARMAN سابق
۲۰ دی ۱۴۰۲چرا انقد من از این خوشم میاد؟
چرا انقد این شاهکاره؟؟
Fy
۲۰ دی ۱۴۰۲بنر همون موقع هم طراحی هاش مثل الان خوب نبوده
😕
۲۰ دی ۱۴۰۲تو سن آندرس با این خاطره دارم🤢😂
Royal Driver
۲۰ دی ۱۴۰۲جزو ۵ ماشین بیش از حد مهندسی شده ترین ماشین های دنیاست، حتی برای الان! بعضی امکاناتش توی خودروهای الان شایدم بعضی مرسدسا قفل باشه! اصطلاح Over-Engineered دیگه برای همهی افراد آشناست. طراحی این ماشین چه بیرون چه داخل شاهکاره، بهترین طراحی اتاق داخلی بنز، توی دهه ۶۰ هست. با اون طراحی جذاب فرمون که هیچ وقت قدیمی نمیشه. موتور قدرتمند ۲۵۰ اسبی ۶.۳ لیتری خوشنام M100 وی۸. ماشین مورد علاقه نصف رئیس جمهور و پادشاهای اون زمانم بود😁. زمانی که مهندسای مرسدس زد به سرشون، تا یکی از بهترین سدان های فوق لوکس اون دهه رو بسازن. اون چیزی که موضوع رو خاص میکنه، کنترل هیدرولیکی تمامی بخش های ماشینه، بیشتر از ۲۱۰۰ psi رقم خیلی زیادیه! خیلی چه بگم، فوقالعاده زیاد! اون نیرو و فشاری که داره رو بهش فکر کنید. بالا بردن و پایین بردن شیشه ها، کنترل صندلی ها که به چندین جهت تنظیم میشدن علاوه بر تنظیم سیستم تعلیق بادی فقط با فشار دادن یک دکمه، همینطور اتوماتیک بازو بسته کردن درها، سانروف و حتی صندوق عقب که اون موقع سافت کلوز هم بود (Soft-close) فکرشو کنید تعجبی هم نداره وقتی معرفی شد، گرون ترین خودروی جهان بود, از هر رولزرویس، فراری، بنتلی گرونتر بود. محمد رضا شاه خودش چندین تا از ۶۰۰ گروزر رو داشت، ۳ تا هم از مدل کمیاب و جواهری Landaulet رو هم داشت که ازش توی دنیا ۶۰ تا ساخته شد فقط. خیلی جالبه توی خودروها، درواقع سرنشین های ردیف عقب، یک شکل کانورتیبلی داشتن که میشد بازش کنن. و ۱۸ تای دیگه هم برای گارد ملی شاهنشاهی داشت. بله….
𝐀𝐥𝐢
۲۰ دی ۱۴۰۲بنز های کلاسیک خیلی فوق العادن من همه مدلاشون رو دوست دارم
Mercede kaviani
۲۰ دی ۱۴۰۲زیبا ترین مرسدس تاریخ
نشناسی بهتره
۲۰ دی ۱۴۰۲SL300 و SLS: آیا من برای تو جوک هستم؟؟؟
BMW
۲۰ دی ۱۴۰۲فوقالعاده و شیک🔥
ساسان حدادی
۲۰ دی ۱۴۰۲بی نهایت زیبا و مهندسی فوق العاده بالاتر از زمان خود در طراحی وساخت.
مهمترین عامل برای جذب مشتری و حفظ و ارتقائ سطح برند خود در اوج .
فرزاد افشار
۲۰ دی ۱۴۰۲هیچ ماشینی به اصالت بنز نمیرسه از هر نظر عالی و با ابهت
شکیبا
۲۰ دی ۱۴۰۲اگه فرمون راست نبود میگرفتمش