تقاضای مردم برای خودروهای برقی و نیاز زیاد این محصولات تازهوارد به باتری بهزودی میتواند تاثیر مهمی روی صنعت دارو داشته باشد!
باوجود اینکه اخبار از کاهش تقاضا نسبتبه تولیدات خودروسازان برقی نوپا حکایت دارد اما روند رشد فروش این خودروها نسبتبه قبل همچنان روندی صعودی را طی میکند. همه میدانند که صنعت خودروهای برقی وابستگی شدیدی به عنصر لیتیوم دارد که بخش اصلی باتریهای آنها را تامین میکند.
گزارش تازه «نیکی آسیا» میگوید که لیتیوم کربنات که بهعنوان یک داروی مهم و حیاتی برای درمان اختلال دوقطبی شناخته میشود، بهزودی با کمبود مواد اولیه و افزایش قیمت روبهرو خواهد شد. این گزارش که به بحران محتمل در ژاپن پرداخته است میگوید که این فشار از طریق صنعت خودرو اعمال میشود.
لیتیوم یکی از مهمترین عناصری است که در تولید باتری خودروهای برقی استفاده میشود. منابع لیتیوم جهانی هنوز فاصله زیادی تا به اتمام رسیدن دارد اما همچنان محدود است. با افزایش نرخ خرید این محصولات تقاضای آنها بیشتر از منابع قابلتامین خواهد بود. سخنگوی شرکت ژاپنی «میتسوبیشی تانابه فراما»، یک داروساز متصل به خودروسازی میتسوبیشی، به رسانه نیکی آسیا گفته که برنامه دارد تا بهخاطر دشواری تهیه مواد اولیه و قیمتهای بالارونده ناشی از درخواست بالای لیتیوم، تولید و توزیع قرصهای لیتیوم کربنات را قطع کند.
مدیریت مواد رواندرمانی دولت استرالیا هم کمبود یک شاخه از قرصهای لیتیوم کربنات را در بین ماههای ژولای و آگوست سال جاری میلادی گزارش کرده است. قیمت لیتیوم از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ بهشدت افزایش داشت و سپس کاهشی محدود را تجربه کرد. این تجربه بازار باعث شد تا خودروسازان درحد توان خود لیتیوم خریداری کنند تا تولید خودروهای پیش رویشان را تضمین کنند. «ایچیرو فوجیکاوا»، مدیر مجمع تجار داروساز ژاپن، به نیکی آسیا میگوید:
خریداران برخی مواد دارویی در حوزه ما ممکن است خرید را با قیمت بهتری به مصرفکنندگان صنعتی ببازند. صنعت دارو استانداردهای بالایی دارد اما حجم زیادی را خریداری نمیکند.
با وجود اینکه آمریکای جنوبی بزرگترین ذخایر لیتیوم را در خود جای داده است اما معادن استرالیایی بیشترین حجم لیتیوم را هر ساله روانه بازار میکنند.
amir-z
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ضرر هایی که خودرو های برقی به کره زمین و بشر وارد میکنه نتیجه اش در طولانی مدت مشخص میشه⚡☠⚡
نشناسی بهتره
۲۷ مرداد ۱۴۰۲دیسلایکهات فدای باتریهای دضلا
حسین
۲۷ مرداد ۱۴۰۲تکنولوژی در حال پیشرفت است. قرار نیست مثل ایران خودرو تا 50 سال یا تکنولوژی تولید کنند مدام در حال بهبودی و استفاده از انواع باطری ها است.
حتی اگر آلودگی و ضررهای همه را برابر فرض کنیم آلودگی خودروهای بنزینی مستقیم در شهر ها و محل زندگی انسان ها است اما آلودگی باطری در کارخانه و دور از محل.
البته روی باطری ها و منابع دیگر برق نیز کار می کنند.
Navid A J
۲۹ مرداد ۱۴۰۲همین حرفو راجب نیروگاه های اتمی هم میزدن. ولی درکل، منافعشون بیشتر از مضراتشونه.
امیر
۲۷ مرداد ۱۴۰۲چه بخوایم چه نه آینده صنعت خودروسازی تو کل دنیا الکتریکی هست !! بیاین با هم رو راست باشیم : مگه چند درصد مردم جهان ماشین باز هستن و به صدا موتور اهمیت میدن ؟! شرط میبندم ۱ درصد هم نیستن و اتفاقا جامعه دوست داره تو خیابان ها سکوت برقرار باشه تا سر و صدا گاز دادن ماشین ها ( برای همین هست که پلیس برای کسانی که آلودگی صوتی درست میکنن جریمه در نظر میگیره ) آرامش و از بقیه بگیره !! من قبلا خیلی در قبال خودرو های برقی گارد میگرفتم و ازشون بدم میومد ولی الان دعا میکنم هر چه زودتر تمام خودرو و وسایل نقلیه موجود در خیابان ها برقی بشن ! با اینکه در حال حاضر بیش تر از ۸۰ درصد برق خودرو های الکتریکی از طریق سوزوندن نفت تامین میشه ، اما با این وجود پژوهشگران دانشگاه اتاوا کانادا به این نتیجه رسیدن که : اگه تا کمتر از ۱۰ سال دیگه تمام خودرو های مورد استفاده در دنیا با همین روند تامین انرژی هم ( از طریق سوزوندن نفت ) الکتریکی بشن ، حجم کربن دی اکسید موجود در اتمسفر بیش از ۶۰ درصد کاهش پیدا میکنه ! میدونید ۶۰ درصد یعنی چی ؟!! بر فرض اگه موتور های درونسوز حفظ بشن ، فقط اونایی پول خرید ماشین ۸ سیلندر و دارن خوشحال میشن و برای بقیه سودی نداره که هیچ بلکه آسیب های جبران ناپذیری هم میزنه ! ولی برقی شدن چیزی که همه ازش سود میبرن چون باعث پاک شدن محیط خونه اصلیمون ( زمین ) میشه ( یکم فکر کنید ، مطمئن باشید به نتایج من میرسید)
JaMsHiD
۱ شهریور ۱۴۰۲حرف های چرت و پرت رسانه ها
فقط برای اینه که کشور های غربی و آمریکا برای سوخت به خاور میانه متوصل نشه و یه کشور *** براشون شاخ و شونه نکشه و منّت نزاره .
این اولین هدفشون هست
پاکی زمین هدف های بعدی پروژه برقی سازی خودرو های جهان هست
وگرنه کره زمین هم نابود بشه دولت مردان تو مریخ واسه خودشون جا رزرو کردن !
حسین
۲۷ مرداد ۱۴۰۲صد سال دیگه همه چی مشخص میشه ولی بنظر من نمیشه برای همه کشور ها یک نسخه پیچید!
کشوری مثل ایران که سرشار از گاز هست خودرو های هیبرید که از موتور گازسوز برای شارژ باتری هاش استفاده بکنه ، بهترین گزینه هست!
چیزی شبیه تویوتا پریوس اما با موتور گازسوز.
اشکان
۲۷ مرداد ۱۴۰۲برا استرالیا که خوب شده ، از نظر رشد تولید ناخالصی بین پیشرفته ها اول شده!! بزرگترین شرکت های معدنی دنیا هم که برا استرالیاست….ژاپن ام که هر روز داره داخل استرالیا سرمایه گذاری میکنه!!
اینا برا کی تحقیق میکنند ، وقتی خودشون به نتیجه تحقیقات شون کار ندارند و فکر پول اند!!؟
نشناسی بهتره
۲۷ مرداد ۱۴۰۲بفرما:////
کاربر تسلا و مخصوصا سوشیانت بیاین جوابگو باشین
(حالا اینجاست که باید بگیم نبینم تسلا فنی صداش در بیاد💪🗿)
امین
۲۷ مرداد ۱۴۰۲حالا تا میخواد لیتیوم تموم بشه ، اینها میخوان رو به تولید خودروهای برقی لیتیومی بیارن. دقیقا مثل وقتی که همه کشورهای پیشرفته فهمیدن تولید انرژی هسته ای از شکاف هم خطرناکه و هم آلاینده ، دارن نیروگاهاشونو جمع میکنن و به سمت همجوشی هسته ای میرن ، اینها دوهزار میلیارد دلار رو صرف انرژی هسته ای کردن که هنوز هم نیروگاهش کار نمیده. چقدر تو این کشور پول و فرصت از دست رفت
lelewed933
۲۷ مرداد ۱۴۰۲جالبه که استرالیا روی هیدروژن هم سرمایه گذاریهای مناسبی میکنه
sinasvj
۲۷ مرداد ۱۴۰۲صنعت خودروسازیو جو بگیره ولی برق نگیره
El Padrino
۲۸ مرداد ۱۴۰۲هیچی دیگه تا الان خل و چل کم بود تا ده سال دیگه یه مشت ادم دوقطبی تسلا سواره گیاه خوار باید تحمل کنیم