تایر مشهور میشلن پایلوت اسپرت 4S در بسیاری از خودروهای اسپرت امروزی مورداستفاده قرار گرفته است. حال سازنده این تایر با معرفی نسل تازه محصول محبوبش، در تلاش است تا توجه بیشتری را معطوف خود کند.
میشلن پایلوت اسپرت 4S یکی از تاثیرگذارین و محبوبترین تایرهای چند سال اخیر به شمار میرفت که در سالهای اخیر به دفعات بسیار در خودروهای اسپرت برندهای گوناگون مورد استفاده قرار گرفته است. حال میشلن تصمیم گرفته تا نسل تازه این تایر را با تغییر کوچکی در سیستم نامگذاریاش معرفی کند؛ به این ترتیب، میشلن پایلوت اسپرت S5 از این پس تلاش خواهد کرد تا تاج خانوادگی خود را حفظ کند. پایلوت اسپرت S5 بر پایه همان پایلوت اسپرت 4S ساخته شده است اما از فناوریهای کاملا تازهای بهره میبرد.
میشلن با معرفی پایلوت اسپرت S5 فصل تازهای را در توسعه تایرهای عملکرد بالا رقم زده است؛ چراکه این تایر قدمی نو برای رسیدن به شکل مناسبی در تایرهای مجهزبه شیارهای نامتقارن است. به این ترتیب که بخش زیادی از شیارهای بیرونی پایلوت اسپرت S5 از مواد سفت تشکیل شده است تا چسبندگی بخش بیرون تایر بیشتر باشد. در مقام مقایسه، بخشهای داخلی این تایر بهگونهای طراحی شده تا جریان آب را در مسیرهای خیس کنترل کرده و سطح مناسبی از چسبندگی را برای خودرو فراهم کند.
بخش خارجی این تایر از مواد تازهای ساخته شده است تا چسبندگی در سطوح خشک را بیشازپیش کند. موادی متفاوت برای کاربردی مشابه نیز در بخش داخلی آن استفاده شدهاند تا ساختار تایر را برای ایجاد چسبندگی هرچه بیشتر، یاری کنند. آخرین تغییر بزرگ این تایر، تغییر ساختار و معماری تازه مهندسی ساخت آن است که به فرمانپذیری بهتر خودرو کمک میکند.
خوشبختانه میشلن ماموریت خود در توسعه یک تایر بینقص را جدی گرفته و درکنار توجه به بخشهای مهندسی، روی طراحی و جلوه تایر هم تامل کرده است. طراحی تازه بخش جانبی پایلوت اسپرت S5، بهلطف بهرهوری از افزایش تناقض رنگ بخشهای پررنگ و کمرنگ، نسبتبه نسل گذشته بهمراتب جذابتر شده است؛ بنابراین ظاهر و عملکرد تایرها با هم برابری خواهد کرد.
تایرساز مشهور فرانسوی برای توسعه نسل جدید تایر خود، به تقاضا و ترندهای بازار نیز توجه خاص داشته است؛ بنابراین محصول تازهاش را با فناوریهای آکوستیک میشلن برای کاهش نویز و صدا، حسگرهای متصل BLE، ظرفیت باری بالاتر برای خودروهای برقی و هیبریدی قدرتمندتر و RFID یکپارچه روانه بازار میکند.
میشلن برای نخستینبار در سال ۱۹۹۷ از خط تایرهای پایلوت اسپرت رونمایی و سپس در سال ۲۰۰۴، نسل دوم را به بازار معرفی کرد. در ادامه توسعه این تایرهای محبوب اسپرت، نسل سوم معرفی شد که بیشتر تمرکز خود را روی راحتی راندمان خودرو گذاشته بود؛ بنابراین دنبالهروی اصلی تایرهای عملکرد بالای پایلوت اسپرت، مدل سوپراسپرت به شمار میرفت که در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد. در سال ۲۰۱۷ پایلوت اسپرت 4S روانه بازار شد و حال با ورود به عصر جدید خودروها، پایلوت اسپرت S5.
محصول تازه مجموعهای فناوریهای تازه را برای رانندگی بهتر، فرمانپذیری راحتتر و چسبندگی بیشتر را درکنار طراحی جذابتر گردهم آورده است. البته ناگفته نماند که این تایرها هنوز برای خرید عموم دردسترس نیستند و نخستینبار در تابستان پیشرو در مدلهایی از برندهای فراری، کوروت، لوسید، مرسدس AMG، پورشه، آستونمارتین و تسلا استفاده خواهند شد. میشلن در بیانیهای اعلام کرده که پایلوت اسپرت 4S همچنان در بازار باقی خواهد ماند و تمرکز اصلی S5 روی برنامههای تحقیقاتی و توسعه بخشهای مهندسی شرکتها خواهد بود.
R/T
۲۱ فروردین ۱۴۰۲تایر های میشلن برای خودرو های اسپرت خیلی خوبه
ADAK
۲۱ فروردین ۱۴۰۲پیرلی و میشلن خدای طایرسازی
مهدی
۲۲ فروردین ۱۴۰۲اولین سری پایلوت اسپرت رو هنوز دارم و هنوز داره استفاده میشه واسه سال ۲۰۰۰!!! 😆 ماشین بازا میدونن باز و بست لاستیک پهن چقدر ریسک خرابی داره اما لاستیک با این عظمت و قدمت سایز ۳۳۵ بارها و بارها از روی رینگ باز و بست کردم و هیچوقت به مشکل نخورد. کلا لاستیک عجیبیه
https://s2.uupload.ir/files/img_20230406_082230_332_wmz0.jpg
https://s2.uupload.ir/files/img_20230406_082212_898_o6hr.jpg