تنها یکی از هفت خودروی سایز متوسط محبوب توانست در دور اخیر تست تصادف اولیه برخورد جانبی که با استفاده از الزامات ایمنی جدید و سختتر مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) انجام شده، رتبه کلی «خوب» را کسب کند.
فقط یک خودروی سایز متوسط در تست تصادف جدید T-Bone برای شبیهسازی تصادف با شاسیبلند امتیاز خوبی کسب کرد. به گزارش carscoops، سوبارو اوتبک تنها وسیله نقلیه در کلاس خود به شمار میرود که بالاترین امتیاز گروه ایمنی را در این آزمایش که تصادف نوع T-Bone را شبیهسازی میکند، کسب کرده است. در همین حال، هیوندای سوناتا و فولکس واگن جتا رتبه «قابل قبول» و هوندا آکورد رتبه «مرزی» را کسب کردند.
به گزارش اتوکار، موسسه بیمه ایمنی بزرگراهها روز پنجشنبه اعلام کرد که دور دیگری از مدلهای موجود را با استفاده از روش جدید برخورد جانبی آزمایش کرده و این خبر برای علاقهمندان بد است. سدانها و واگنهای سایز متوسط هنگام آزمایش با استفاده از تست تصادف جدید که ارتفاع و جرم کامیونها و شاسیبلندهای مدرن را با دقت بیشتری نشان میدهد، عملکرد خوبی نخواهند داشت.
آزمایش برخورد جانبی فعلی IIHS بیش از ۱۵ سال قدمت دارد. رژیم بهروز شده این مؤسسه از یک مانع سنگینتر (از ۱۳۶۰ کیلوگرم به ۱۹۰۵ کیلوگرم) بهره میبرد که با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت (در مقایسه با سرعت فعلی ۵۰ کیلومتر بر ساعت) حرکت میکند. مهندسان IIHS گفتند که افزایش ۱۰ کیلومتری سرعت، ۴۲ درصد انرژی بیشتری به تصادف تزریق خواهد کرد. همچنین اضافه کردن ۵۴۵ کیلوگرم وزن به مانع، ۴۰ درصد انرژی بیشتری اضافه میکند.
تست تصادف / Crash Test
در حالی که این بهروزرسانیها هنوز پیادهسازی نشدهاند، IIHS برخی از آزمایشهای خودروهای فعلی را به عنوان بخشی از فرآیند توسعه خود انجام داده است. اواخر سال گذشته، برخی از شاسیبلندهای کوچک برای اولین بار تحت آزمایش جدید قرار گرفتند. فقط مزدا CX-5 در آزمایش جدید شرکت کرد. این بار، IIHS شورولت مالیبو، تویوتا کمری، هوندا آکورد، هیوندای سوناتا، فولکس واگن جتا، نیسان آلتیما و سوبارو اوتبک (همگی مدل سال ۲۰۲۲ بودند) را آزمایش کرد. نتایج تست تصادف جدید حتی ناامیدکنندهتر از سال قبل بود. تحت رژیم آزمایشی قدیمی، هر هفت خودرو رتبهبندی «خوب» را کسب کردند.
در همین حال، تویوتا کمری، نیسان آلتیما و شورولت مالیبو به شدت تلاش کرده و رتبههای ضعیفی را کسب کردند. ساختار کنونی تصادف دو وسیله نقلیه به اندازه کافی از سرنشینان خودرو محافظت نمیکند. با این حال، در هر سه مورد، IIHS گزارش میدهد که خطر آسیب جدی به سر وجود دارد، زیرا سر آدمک زیر کیسه هوای پردهای لیز خورده و با پنجره تماس پیدا میکند.
خطر آسیب جدی یکی از بزرگترین تفاوتها بین خودروهایی با عملکرد ضعیفتر و خودروهایی با عملکرد بهتر بود. محافظت از سر در اوتبک، سوناتا و جتا بالا بود. در واقع، محافظت از سر ممکن است یکی از چالشهای پیش روی این خودروها در آزمایش بهروز شده باشد.
IIHS مشکوک است که بهروزرسانیهای جدید ممکن است وسایل نقلیه با ارتفاع سواری پایینتر را در وضعیت نامناسبی قرار دهد. اگرچه اوتبک یک خودروی سایز متوسط در نظر گرفته میشود، ارتفاع سواری بالاتری دارد و بنابراین ممکن است مزیتی طبیعی در اینجا داشته باشد. در واقع، IIHS گزارش میدهد که شاسی بلندهای سایز متوسط در این آزمایش بهتر از خودروهای سایز متوسط عمل کردند.
مسئولان IIHS در گزارش خود گفتند:
به طور کلی، این گروه اولیه از خودروهای سایز متوسط به خوبی اولین دسته از شاسیبلندهای کوچک و متوسط که قبلا ارزیابی شده بود، عمل نکردند. یک دلیل میتواند ارتفاع کمتر سواری آنها باشد.
دلیل یادشده ممکن است توضیح دهد که چرا سوبارو اوتبک، با فاصله بالاتر از حد متوسط نسبت به سطح زمین، توانست در تست تصادف بهروز شده امتیاز «خوب» را کسب کند. فولکس واگن جتا و هیوندای سوناتا نمرات «قابل قبول» را به دست آوردند. آکورد، مالیبو، آلتیما و کمری همگی رتبهبندی «مرزی» را کسب کردند.
دیوید هارکی، مدیر IIHS، گفت:
در خودروهایی که با ارتفاع سواری پایینتری نسبت به زمین قرار میگیرند، مانع ضربهای بالاتر به پنل درها برخورد میکند. این به طور بالقوه سدانها و استیشن واگنها را در ارزیابی جدید در نقطه ضعف قرار میدهد، اما منعکسکنندهی وضعیتی است که در یک تصادف واقعی و زمانی که این وسایل نقلیه توسط پیکاپ یا شاسیبلند با ارتفاع سواری بالاتر مورد اصابت قرار میگیرند، اتفاق میافتد.
آزمون بهروز شده در اکتبر ۲۰۲۱ معرفی شد و فقط برای اهداف اطلاعاتی در سال جاری اجرا میشود. بنابراین، نتایج در معیارهای جایزه IIHS گنجانده نشده است،
هماکنون، آزمایش بهروز شده برای عملکرد مدل در آزمایش IIHS به حساب نمیآید، اما از سال ۲۰۲۳ به بخشی از مجموعه تست تصادف این سازمان تبدیل خواهد شد. رتبه خوب یا قابل قبول برای «Top Safety Pick» مورد نیاز است. فقط رتبهی «خوب» به یک وسیله نقلیه اجازه میدهد تا واجد شرایط «Top Safety Pick+» شود.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ مرداد ۱۴۰۱مگر کاری هم میشه کرد !
هر کاری هم جهت تامین امنیت سدانها کنند ، باز در برابر شاسیبلندها ناایمن هستند به سبب ارتفاع بالاتر شاسیبلندها !
عاشق پدالض
۱۵ مرداد ۱۴۰۱بله.
ایمن تر کردن خودروهای سدان.
ساختن شاسی و بدنه ی ایمن تر.
این تفکرات قرون بوقی فقط و فقط تو ایران دیدم. هیچ جای دنیا ندیدم.
برا درک بهتر اینو بگم که پژو۴۰۷ تو مصر حدود ۶۰۰ میلیون تومنه. صفر. صفر. حالا برو با ۴۰۵ تو جاده های کرج پز بده.
پژو ببین چه مدلایی تو مصر میزنه. تو تونس. تو مراکش.
بعدش میفهمی چقدر احمقیم تو ایران
Erfan
۱۵ مرداد ۱۴۰۱به نظر بنده کامنت شما هیچ ربطی به کامنتی که شما روش ریپلای زدی رو نداره.
کرگدن باواریا
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ایمنی تویوتا و سگ جون بودنش تبدیلش کرده به یه سدان میدسایز خانوادگی بی نقص .
حق گوی باطل
۱۵ مرداد ۱۴۰۱آشپزخانه مجهز🔥
M
۱۵ مرداد ۱۴۰۱بزرگوار کمری حداقل تو تست جدید side test اصلا عملکرد خوبی نداشته (طبق اطلاعات تو عکس)
و حتی تو بحث جابه جایی لگن و نیروی وارده عمکرد poor داشته و عملکرد کلی رو poor ارزیابی کردن
حالا شما چه جوری تفسیر کردی نمیدونم
بعد تو این تست ها یک درصدی هم دادن و این ماشین ها به ترتیب ایمنی کلی مرتب شدن یعنی سوبارو, هیوندایی, جتا هستند
Iman99
۱۶ مرداد ۱۴۰۱این از هموناس که متن رو اصلا نخودنه و فقط تصویر اول پست رو دیده که تویوتا کمری بوده مستقیم اومده نظر متعصبانشو داده و فکر هم نکرده که نتیجه به ضرر خودش بوده
اینجا تویوتا کمری تو تست ضعیف برآورد شده
و دیدیم که در حد یه بیرون بر جنوب شهر هم نیست