متفرقههفته نامه

عصبی‌کننده‌ترین مد تیونینگ این روزها چیست؟

مدهای تیونینگ آزاردهنده؛ از صداهای گوش‌خراش تا رینگ‌های بزرگ!

صنعت تیونینگ در سال‌های اخیر رشد فوق‌العاده‌ای داشته است اما برخی مد های آزاردهنده در آن وجود دارند که قطعاً با انتقاد افراد زیادی همراه خواهند بود. در ادامه می‌خواهیم به برخی از مدهای تیونینگ عصبی‌کننده اشاره کنیم. همراه ما باشید.

صنعت تیونینگ نسبت به یک یا دو دهه پیش کاملاً گسترش یافته است اما برخی تیونرها همچنان راه‌های جدیدی را برای شخصی‌سازی خودروهای خود پیدا می‌کنند. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشید می توانید مقاله “تیونینگ خودرو چیست؟” را مطالعه نمایید. اگرچه گاهی اوقات این تغییرات باعث تولید خودروهای جذابی می‌شوند اما بعضا این‌گونه نیست و محصول نهایی با انتقادات زیادی روبرو می‌شود. همین امر باعث شده سؤالی به ذهن ما برسد: عصبی‌کننده‌ترین مد این روزهای دنیای تیونینگ چیست؟ حتی آزار دهنده‌ترین روند ارتقای خودروها نباید از نظر عملکردی بی‌معنی باشد.

مدهای تیونینگ آزاردهنده

صدای اگزوز گوش‌خراش

یکی از بارزترین مدهای تیونینگ آزار دهنده در دنیا تغییرات اگزوز است که اتفاقاً منتقدان زیادی دارد زیرا هم آزاردهنده و هم بی‌فایده است. در برخی کشورها این تغییرات غیرقانونی هستند و مالکان در واقع مواد داخلی مبدل‌های کاتالیتیک خودروی خود را برای بهبود جریان گازها، افزایش صدای تولیدی و البته نقض قانون از بین می‌برند. از نظر ما تنها خودروهای شایسته تولید صدای زیاد آن‌هایی خواهند بود که به حدی سرعت بالایی دارند که در واقع به مدت بسیار کمی می‌توان صدایشان را شنید. هیچ‌کسی فکر نمی‌کند یک نیسان قشقایی با خروجی اگزوز بسیار بزرگ جذابیت‌های زیادی داشته باشد. در کشور ما همین موضوع به وفور دیده می‌شود. اخیراً بر تعداد خودروهایی که از انبارهای اگزوز غیراستاندارد استفاده کرده‌اند افزوده شده است. هر روز پرایدها و پژوهایی را می‌بینیم که از این اگزوزهای غیراستاندارد استفاده می‌کنند و تنها چیزی که عاید راننده و دیگر افراد می‌شود صدای گوش‌خراش و آزاردهنده است.

کمبر زیاد چرخ‌ها

دیگر روند ناراحت‌کننده را می‌توان کمبر زیاد چرخ‌ها دانست. برخی از این خودروها به حدی کمبر دارند که در عبور از کوچک‌ترین دست‌اندازها نیز مشکل خواهند داشت. البته نباید برخی از تیونینگ های بد را فراموش کرد، تیون هایی که کاملاً غیرعلمی هستند و هیچ هدفی در آن‌ها دیده نمی‌شود. تعداد خودروهایی که دارای ورودی‌های هوا، جلوپنجره و حتی اگزوزهای غیرواقعی هستند بیشتر شده است. البته هیچ قطعه غیرواقعی‌ای همچون کالیپرهای ترمز قرمز رنگ تقلبی ما را عصبانی نمی‌کند. این کاورها نه تنها کار سازنده درجه‌یک نیستند بلکه به عنوان کاور هم بسیار غیرقابل‌اعتماد نشان می‌دهند. این کاورها حتی در برخی مواقع از روی خودرو می‌افتند.

تمیزی مصنوعی پیشرانه

یکی دیگر از مدهای تیونینگ آزار دهنده را می‌توان تمیزی مصنوعی پیشرانه خودروهای کلاسیک دانست. اخیراً یکی از مدل های متعلق به افراد مشهور یا همان سلبریتی معرفی شده است که ما را به یاد یکی از ناخوشایندترین مدهای صنعت تیونینگ انداخت. کوین هارت طی سال‌های گذشته کار توسعه پلیموث رود رانر ۱۹۶۹ خود را به پایان رسانده است و ما با دیدن آن فهمیدیم محفظه پیشرانه‌های بسیار تمیز و مصنوعی را دوست نداریم. شاید برخی افراد با نظر ما موافق نباشند اما چنین محفظه‌های پیشرانه خیلی تمیز حس خوبی را منتقل نمی‌کنند. نظر شما در این باره چیست؟

کاهش شدید ارتفاع خودرو

یکی دیگر از روندهای منفی صنعت تیونینگ را می‌توان کاهش غیراصولی ارتفاع خودروها دانست که در کشور ما نمود بیشتری دارد. معمولاً تیونرها ارتفاع استاندارد خودروهای اسپرت را چند میلی‌متری کمتر می‌کنند تا هندلینگ و فرمان پذیری آن‌ها بهبود یابد. البته این کار به همراه تقویت سیستم تعلیق صورت می‌گیرد؛ اما متأسفانه در کشور ما تنها به بریدن کمک‌فنرها اکتفا می‌شود و مالک خودرو توجهی به توانایی‌های آن خودرو و همچنین استاندارد نبودن سایر بخش‌ها ندارد. نتیجه چنین کاری ایجاد صف طولانی‌مدت برای تماشای عبور یکی از همین خودروهای کف‌خواب از روی یک سرعت‌گیر خواهد بود! اگر می‌خواهید درباره کاهش ارتفاع خودروها بیشتر بدانید می‌توانید مقاله “ارتفاع زدن؛ خوب، بد، زشت!” را مطالعه کنید.

استفاده از رینگ‌های بزرگ و غیراستاندارد

خودروسازان با در نظر گرفتن تمامی شرایط خودرو و جاده‌ها اقدام به نصب رینگ‌های فولادی و اسپرت با ابعاد متناسب روی خودروها می‌کنند اما گاهی می‌بینیم که تیونرها یا مالکان خودروها جهت خودنمایی به دنبال استفاده از رینگ‌های بسیار بزرگ‌تر هستند که جدای از زیر سؤال بردن زیبایی خودرو تأثیر منفی روی هندلینگ، ترمز گیری و سواری خودرو خواهد داشت. تصویر بالا مربوط به خودروهای به اصطلاح دانک است.

کیت‌های بدنه اغراق شده و زشت

استفاده از یک کیت بدنه اسپرت و زیبا می‌تواند کیفیت کار یک تیونر را چندین مرحله بالاتر ببرد اما گاهی اوقات می‌بینیم که برخی تیونرها به دنبال خودنمایی هستند و با استفاده از کیت‌های بدنه تخیلی و فضایی چنین کاری را انجام می‌دهند. واضح است که نتیجه چنین کاری یک پروژه شکست خورده خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. شاهرخ

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    یکی از رو مخ ترین چیز ها توی تیونینگ اسم های عجیب غریب و سخته
    بابا حالا یه توربو انداختی بوست رو بردی بالا صد اسب اضاف شده یهبتسخهحعشیابلرهیستلخح دیگه چیه

    موافقم 101
    مخالفم 4
    1. 🔥A.H MOTORS🔥

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (495 ديدگاه)

      الان شوتی ها می گن :
      .
      .
      آوات بوکانی 20 تا به سرعت اضافه میکنه😐
      .
      .
      .
      خدای همه ی جماعت شوتی را شِفا بده… الهی آمین!

      موافقم 145
      مخالفم 8
      1. ...

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (4898 ديدگاه)

        😐😐😐😐😐

        موافقم 26
        مخالفم 4
    2. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (322 ديدگاه)

      دقیقا من هم از چرخ های خیلی بزرگ (منظورم افرود نیست مثل این دوج توی عکس ) بدم میاد و متنفرم
      ولی با بقیه داخل این لیست آنچنان مشکل هم ندارم ولی فاز اون افرادی که روی ماشینشون میزنن نشنال جئوگرافیک میزنن سیس افرود بر میدارن مخصوصا اینکه یک تیبا با این برچسب ببینی و یک تیونینگ افتضاح اونایی هستن که مرسدس e کلاس یا cرو تبدیل میکنن به AMG بعد باهاش هم فاز میگیرن

      موافقم 24
      مخالفم 3
    3. دیا

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (171 ديدگاه)

      کلا از تیونینگ بدم میا حالا هرکدوم می خواد باشه. ماشین رو از نمایندگز اوردی بیرون اشتباهه حتی واسش روکش صندلی بخری .

      موافقم 10
      مخالفم 39
      1. فرشید

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (264 ديدگاه)

        موافقم

        موافقم 3
        مخالفم 12
  2. مازیار

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    خوب این بستگی به اتومبیلی داره که تیون میشه
    مثلا خیلی بندرت پیش میاد که دست بردن به ترکیب ظاهری یه فراری نتیجه ای قابل قبول داشته باشه اما اغلب هاچ بک ها چرا
    و موارد دیگه ای مثل پایین بردن اتاق یه اس یو وی و یه مورد خاص که بنظرم خیلی ناهمگون میشه تایرهای دیواره کوتاه برای جی واگن

    موافقم 46
    مخالفم 3
  3. Philipp

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    با اختلاف رینگ های غول پیکر
    گند میزنه به همه چی
    هندلینگ نابود میشه
    پدر سیستم تعلیق در میاد
    هرچقدرم که موتورو قوی کرده باشی تفاوت چندانی با استاندارد هم حس نمیکنی بخاطر این رینگا

    موافقم 74
    مخالفم 4
  4. hssn

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (491 ديدگاه)

    کف خواب کردن سانتافه بدترین چیزی بود که توی ایران خودمون دیدم

    موافقم 100
    مخالفم 3
    1. جناب ایکس

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      مشکلم اینجا بود که فقط کف خواب شده بود، نه رینگی نه چیز دیگه ای، صرفا یه سانتافه معمولی که شاسیش خیلی پایین تر بود😂

      موافقم 62
      مخالفم 2
      1. A.B.63

        ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (4 ديدگاه)

        دقیقا، انگار به جای شاسی بلند، شاسی کوتاه بود😂

        موافقم 43
        مخالفم 2
  5. آرین

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    کف خواب و پنو کردن از همه بیشتر.
    بعد اون پلاستیک‌هایی که اسمش رو گذاشتند دیفیوزر.
    بعد اون‌هایی که هدرز نصب می‌کنند و به خیالشون 5 اسب به قدرتش اضافه شده. :D
    و بوق 1011 بنزی.
    تو راننده‌ها هم اون‌هایی که از الفاظ حضرت، سلطان و … استفاده می‌کنند، شوتی‌بازها(به خیال خودشون)، 206 تیون سوارا و مرسدس بی‌ام‌و سوارهایی که شأن برند رو میارند پایین با رانندگی یه‌وریشون!

    موافقم 66
    مخالفم 9
    1. TOM KRISTENSEN

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      به نظر من دیفیوزر خوبه(البته نظر همه محترمه)

      موافقم 30
      مخالفم 2
  6. Aboalfazl demon

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    استفاده از بادی کیت های دست ساز .
    انگار گچ کاری میکنن

    موافقم 47
    مخالفم 3
    1. OMID

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      بستگی داره کی داره میسازش
      مثلا کیت های rwb همشون دست سازن و توسط یک نفر ساخته میشن
      بسیار تمیز و گرون هم هستن
      ساخت کیت واسه ماشین هم یه هنره اجرای خوبش آدم هنرمند و حرفه ای میخواد
      گاها هم این قطعات کاستوم از قطعات تولید انبوه بهتر و تمیز تر در میان چون بقیه ماشین هارو در ذهن نداشتن و فقط واسه همون خودرو ساخته میشه

      موافقم 26
      مخالفم 4
  7. Khosrow

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    تیونینگ کردن خودرو علم بالایی میخواد / وقتی میخوای یه همه چیز تموم رو تیون کنی یعنی ذهنت خیلی قوی کار میکنه / کلا کارهای تیون المان ها خیلی حساب شده ست به جز هامان شون ..

    موافقم 36
    مخالفم 2
  8. جناب ایکس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    پیکاپ آمریکایی با رینگ های بسیار بزرگ و چرخ های کج (کمبر منفی چرخا)

    موافقم 34
    مخالفم 2
    1. JDM

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (9 ديدگاه)

      کمبر منفی مال ژاپنیاس

      موافقم 26
      مخالفم 3
  9. ممد ژانگولر

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    رو مخترین آپشن تیونینگ صدا دار کردن سیستم اگزوزه که آرامشو از همه گرفته الخصوص وقتی پا میشی از پنجره نگاه میکنی توقع داری لامبورگینی ببینی یهو میبینی پرایدو صدا دار کردن 😂

    موافقم 77
    مخالفم 6
    1. M.Kkarimi

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      یه دفعه همین اتفاق افتاد فکر کردم مثل همیشه همسایه سر کوچمون کاماروش رو اورده بیرون با کلی ذوق و شوق رفتم یه نگاهی بندازم دیدم پرایده کیت اگزوز بستن روش ! 😂😂😂

      موافقم 50
      مخالفم 1
      1. حسین

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (5 ديدگاه)

        پرایدم دل داره🤭😅❤

        موافقم 33
        مخالفم 3
    2. ...

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      😐😂😂😂😂😂حرف حق

      موافقم 8
      مخالفم 2
  10. viper

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    بد ترین چیز تو تیونینگ علاوه بر چیزایی که دوستان گفتن این هست که اصالت ماشین رو بهم میریزن . مثلا میان موتور شورلت رو میذارن رو دوج . اینو خودم تو ایران دیدم . مثلا اومده بودن روی اون دوج کورنت معروف زرد که خودروبانک هم بررسی اش کرد و موتور فابریکش هیولایی به نام ۴۴۰ سیکس پک بود ، موتور ۳۵۰ شورلت که اصلا خاص نیست رو نصب کرده بودن . این حرف رو ارتین کشیشیان توی مصاحبه 《یک ماشینباز دوج سوار》 گفت و خیلی خوشم اومد

    موافقم 40
    مخالفم 3
  11. جمشید

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (440 ديدگاه)

    عصبی کننده ترین اینهایی هستن که میرن پراید و ۴۰۵ و پارس تیون میکنن

    موافقم 39
    مخالفم 23
    1. hssn

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (491 ديدگاه)

      ببین یه سریا عشقشو دارن ولی خب توانشون همین ماشیناست
      منم دوست دارم رو ماشینای خارجی کار کنم اما خب زور جیبم نمیچربه😂
      مجبورا باید با همین ماشینایی که هست یجوری به عشقشون برسن…
      اونا هم آدمای واقعا قابل احترامین نباید خورده گرفت بهشون بنظرم
      جدای ازونایی که با یه شیشه دودی کردن خودشونو منصوری میدوننو سلطان و موشک و اینچیزا رو به میبندن به ماشیناشون

      موافقم 63
      مخالفم 5
      1. Muty

        ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        عشق دارن
        قبول.
        ولی بعدش جو شوماخری نگیردتشون!!
        تو خیابونا آرامش زن و بچه مردم رو بگیرن آخه برادر…

        موافقم 48
        مخالفم 4
        1. M.Kkarimi

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (862 ديدگاه)

          یه بار گفتم… این دوستان اکثریت در طول عمر با برکتشون حتی اسم شوماخر هم به گوششون نخورده ….

          موافقم 33
          مخالفم 2
        2. Muty

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          مهم اسمش نیست!
          مهم جو اِش هست
          که اکثریت نوجوانها و جوانهای اون تیپی میگیردتشون

          در ضمن دستتون درد نکنه که یه بار گفتی!!!
          اصلا شما بلد و بقیه هیچی ندونن تو خیابونا

          موافقم 6
          مخالفم 10
      2. جمشید

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (440 ديدگاه)

        ببین hssn حرفت رو رَد نمیکنم ولی نمیدونم چرا من نمیتونم با این قضیه کنار بیام که یه نفر بره پولش رو خرج رینگ بستن و سیستم بستن و اگزوز بستن رو پراید بکنه

        موافقم 22
        مخالفم 7
  12. B.A.E Systems

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    منصوری قطعا خیلی رومخه قشنگ ژن ایرانی رو حفظ کرده همش افراط میکنه توی هر چیزی

    موافقم 20
    مخالفم 11
    1. Cyber truck punk

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      منصوری تو پروژه هاش افراط میکنه؟
      این همه سلبریتی اعم از رونالدو و مسی و مت واتسون خودشون ماشین هاشون رو میدن شرکت منصوری تیون کنه.
      چه چیز داغونی از منصوری دیدی که اینطوری در موردش می‌نویسی؟

      موافقم 4
      مخالفم 3
  13. شاهین

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    بدترین نوع تیونینگ (که اصلا تیونینگ حساب نمیشه)
    ارتفاع پایین بیش از حد و به همراه کمبر
    ارتفاع پایین قشنگه به شرطی که لبه گلگیر با لبه لاستیک مساوی باشه همین
    چرخارو تا ناموس زیر گلگیر قایم کنی بس نباشه بعد بیایی کمبر بزنی انگار ماشین زیر 50 تُن فشاره داره له میشه!!!
    از طرفی هم کیت اگزوز برای گاری های داخلی خیلی رو مخه. کلا 4 سیلندره که 3 تاش کاره مفید میکنه اونوقت کیت اگزوز انداخته صدای باد معده مصنوعی میده! همش هم گاز خلاص میدن که گاز و گ… کنن وگرنه راهی نمیره که بخواد صدای دول از دور خوش باشه

    موافقم 46
    مخالفم 5
  14. A.B.63

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آخ آخ، یعنی فقط این کمبر های مزخرف!
    چه جذابیتی داره که به جای اینکه چرخ ماشینت ۹۰ درجه باشه، ۳۰ درجه‌ست؟!
    بعد یعنی چی که میاین چرخ عقب رو کف خواب می کنین و چرخ جلو رو تا ته می برین بالا؟! در این حالت شما اصلا جلوتو نمیبینی، تنها چیزی که می بینی آسمونه!😂

    موافقم 26
    مخالفم 2
    1. senna

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (8 ديدگاه)

      منظورت low rider

      موافقم 10
  15. ۱

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به نظر من اصلا نباید توی طراحی ماشین دست برد و فقط موتور رو تقویت کرد مخصوصاْ ماشین های سوپر اسپرت و هایپر
    تنها کاری که میشه با این ماشین ها کرد اینه که یه طرح رنگی زیبا براش زد
    اگه مثلا سپرش رو عوض کنن و یا طراحی رو دست کاری کنن هم ماشین زشت تر میشه و از لحاظ آیرودینامیک هم ایراد پیدا میکنه

    موافقم 13
    مخالفم 6
  16. Ardalan

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (81 ديدگاه)

    در حال حاضر دوتا چیز تو کشور خودمون داریم که فقط و فقط جنبه اذیت و ازار داره برا دیگران بوق ده یازده و لامپ های هدلایت

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. آرتین

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      هدلایتم خوبه برای ماشینی مثل کوییک ک تو جاده هیچی باهاش نمیبینی

      موافقم 1
      مخالفم 6
  17. امیر

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بنظرم رو مخ ترینش کمبر بیش از حد و ارتفاع بیش از حد که حرکت ماشین رو دجار مشکل میکنه و منبع اگزوز با صدای آزار دهنده در معابر شهری
    و تو ایران بالا دادن عقب ماشین به اسم شوتی و صدای سوت مضخرف اگزوز که میان شبیه elx بکنن و اون آرم سیتروئن که حتی رو پیکان و پراید هم میچسبونن البته تیونینگ حساب نمیشه بیشتر یه جور مده بین قشر خاصی از جوان ها و نوجوانان و حتی کودکان :)))))

    موافقم 22
    مخالفم 2
  18. امیر

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (43 ديدگاه)

    یادم نبود تیونینگ فقط پژو پارس پلاک 68 :)))

    موافقم 12
  19. Mustang shelby gt 350

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (116 ديدگاه)

    من کلا با تیونینگ و مجله های تیونینگ مشکلی ندارم، ولی خدایی بعضیا وقتی تیونینگ میکنن شرف ماشین میارن پایین.
    تیونینگ که تو ایران وحشتناکه به صورت خییلی اشتباه شاسی رد می‌میخوابونن ماشین رو با چیز عجیب غریب زشت میکنن .

    موافقم 11
    مخالفم 1
  20. Kasra

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    برقی کردن ماشینای کلاسیک امریکایی

    موافقم 21
    مخالفم 1
  21. ...

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    بنظر من رو مخ ترینشون همین سیستمه ! البته شاید جز تیونینگ به حساب میاد ولی تو ایران به حساب میاد آهنگ های چرت و پرتی که میزارن و مسخره بازیابی که در میارن صدا رو تا ته بلند میکنن خیلی آزار دهندست بعدش نمی‌دونم اون اگزوز اون وسط چیکارست 😂 یه ۲۰۶ دیدم هم سیستمش آهنگ خارجی مضخرف با صدای بلند داشت پخش میکرد از یه طرف هم اگزوز داشت 😐 همین یدونه اگزوز می‌تونه خیلیا رو بیدار کنه چه برسه به سیستم و … بعد من نمی‌دونم بعضیا هم ماشینشون تیونینگ میکنن هم خودشون ! یعنی من نمی‌دونم اون قیافه مضخرف به اصطلاح لاتی و اون ریش های داعشی دیگه این وسط به چه دردی میخوره ! بعضیا هم فکر میکنن صدای فلان یارو ۵۰ تا به سرعت ماشین اضافه می‌کنه 😐

    موافقم 21
    مخالفم 2
  22. blackwing

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    فقط فاز این شوتی سوارا و پنوماتیک سوارا که اکیپی کنار خیابون پارک میکنن ماشینو به اصطلاح خودشون کف خواب میکنن ایستادن کنار خیابون ملت اینا رو ببینن !! 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
    باز با اون شلوار گتردار که ساق پاهاشون معلومه ، آهنگ‌های چو-س ناله گوش میکنن 🤮🤮🤮
    به خودشون میگن ماشین باز !

    موافقم 35
    مخالفم 2
  23. JDM سابق

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (707 ديدگاه)

    مزخرف ترین مد تیونینگ مال جی دی ام های بچه سال هست که دنبال کیت بدنه واید و کمبر و ارتفاع بی مورد هستن درصورتیکه یه جی دی ام باز واقعی خیلی خوب و زیبا ماشین رو تیون میکنه نمونه اش نیسان جی تی ار R34 پول واکر تو سریع و خشن چهار یا پنج بود (دقیق یادم نمیاد کدومشون بود)

    موافقم 0
    مخالفم 8
  24. Enzo Ferrari 2008

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    پژو۴۰۵ پارس داره می کنم آنقدر چیز های بدرد نخور
    میزارن نمیدونم اگزوز بلوچی چرت پرت گفتن این چوتی سوار ها که هم ماشین از چشم میندازن
    هم مردم آزار میدن

    موافقم 6
    مخالفم 1
  25. محسن

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (194 ديدگاه)

    سلطان کیت بدنه زشت با اختلاف منصوریه

    موافقم 6
    مخالفم 4
  26. همایون

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (782 ديدگاه)

    با احترام اینکه موتور تمیز باشه بد نیست ولی تمیز نگه دلشتنش واقعا سخته

  27. فرشاد

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    یاخدا حیف اون چلنجر شبیه درشکه ش کرده
    تنها موردی که موافق بودن کیت بدنه بود

  28. Nsk

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    هر شرکتی
    هر خودرو یی
    یه شخصیتی داره
    اگه تیونینگ شخصیت خودرو رو قوی تر و برجسته تر کنه
    خوبه
    اگه به غیر این باشه زحماتی که برای طراحی و مهندسی خودرو کشیده شده رو به فنا میده

    موافقم 7
    مخالفم 1
  29. مهردادکمال

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    هیچ آدم نرمالی این کارها رو با ماشینش نمیکنه معمولا ادم های پوچ و تو خالی و سطحی که هیچ چیزی برای ارائه ندارن این کارو میکنن تا خودشونو به این شکل نشون بدن… مثلا یه متخصص قلب نیاز به جار زدن نداره که نمایش بده خودشو بقول معروف
    طبل هر چه تو خالی تر پر سر و صدا تر

    موافقم 6
    مخالفم 3
  30. حسن

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    هر چی کوین هارت بگه همون درسته یه دفه دیگه انگشت کشیدی سمت دادامون هارت حسابت با خودته موتور تمیز خیلی هم عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا