قانون کاهش تورم ۲۰۲۲ کشور آمریکا پس از رأیگیری فشرده موافقان و مخالفان در سنای این کشور به همراه مشوق مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری جدید تصویب شد. درعینحال که این قانون به مجلس آمریکا میرود تا به راحتی تصویب شود، ما نگاهی عمیقتر به مشوق مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری جدید برای خودروهای الکتریکی خواهیم داشت. به گزارش carscoops، اگرچه این مشوقهای جدید انگیزه بیشتری برای خرید خودروهای الکتریکی ایجاد میکند اما در همان زمان از خودروسازان میخواهد برنامههای خود را تغییر داده و در نهایت وابستگی خود به کشور چین برای زنجیره تأمین باتری را خاتمه دهند.
مشوقهای ۷۵۰۰ دلاری قبلی به گونهای بود که در صورت رسیدن یک خودروساز به فروش ۲۰۰ هزار دستگاهی به پایان میرسد و به همین خاطر برخی خودروسازان همچون تسلا شامل این مشوقها نبودند؛ اما حالا وضعیت تغییر کرده و در قانون جدید مشوقهای ۷۵۰۰ دلاری ارائه شدهاند. البته درعینحال برخی قوانین وضع شدهاند که روش تولید خودروسازان را تغییر خواهند داد.
مهمتر اینکه در این قوانین جدید گفته میشود این مشوقها در سال ۲۰۲۴ عملیاتی خواهند شد و یک خودرو نه تنها فقط باید در آمریکای شمالی تولید شود بلکه باتری آن نیز باید حداقل شامل ۴۰ درصد مواردی باشد که از آمریکا یا شرکای تجاری این کشور دریافت شدهاند. این میزان تا سال ۲۰۱۹ بهصورت سالانه ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت و در نهایت باید کل باتری از آمریکا یا شرکای تجاری آن تأمین شوند. امروز چین حدود ۷۶ درصد از بازار باتریهای لیتیوم-یون را در اختیار دارد.
مجله ورگ با انتشار بیانیهای میگوید اگر این قانون در حال حاضر عملیاتی شود هیچ خودرویی در حال حاضر مشمول این مشوقها نخواهد بود. جان بازلا مدیرعامل شرکت خلاقیتهای خودرویی میگوید:
مشوق ۷۵۰۰ دلاری شاید روی کاغذ وجود داشته باشد اما هیچ خودرویی در طول چند سال آینده مشمول آن نخواهد بود
بنابراین اگر خودروسازان میخواهند از این فرصت استفاده کنند باید سریعاً عمل کنند. بازلا میافزاید:
در حال حاضر ۷۲ خودروی الکتریکی شده شامل مدلهای تمام الکتریکی، پلاگین هیبریدی و سلول سوختی در بازار امریکا قابل خریداری هستند. ۷۰ درصد این خودروها شامل قوانین مشوقهای جدید نیستند و هیچیک در صورت اعمال درصدهای بیشتر تأمین مواد باتریها از آمریکا شامل آن نخواهند بود
اگرچه این قانون سختی به نظر میرسد اما عبارت شرکای تجاری آمریکا تفاوت زیادی ایجاد میکند زیرا باعث میشود خودروسازان به جز چین بتوانند از کشورهای دیگر نیز باتری محصولات خود را تأمین کنند. شرکای تجاری آمریکا شامل کره جنوبی، سنگاپور، مکزیک، استرالیا، بحرین و… هستند. همچنین آنچه اهمیت دارد این است که قطعات تشکیلدهنده باتریها نمیتوانند هرجایی تولید شوند و باید یک شرکت آمریکایی آنها را مونتاژ کند. برای مثال تسلا نمیتواند باتری را در شانگهای بسازد و از این مشوقها استفاده کند. علیرغم این موضوع انتظار داریم تسلا و سایر شرکتها همچون جنرال موتورز و فورد از این فرصت استفاده کنند. اکثر خودروسازان بزرگ در حال تأسیس کارخانههای جدید تولید باتری هستند و میخواهند از قانون مشوق مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری جدید استفاده کنند.
NAVID۰۰۹۸
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ببینید !
توجه کنید !
اجبار نکردند !
مُشَوِق گذاشتند !
به این میگن حمایت از تولید داخلی !
جداً که آمریکا تنها کشوریست در جهان که با داشتن این همه منابع عظیم هر کادی میکند تا کارآفرینان و تولید کنندگان تشویق شوند جهت اشتغالزایی !!!
نوید AJ
۲۱ مرداد ۱۴۰۱براش مهم نیست که مردم عادی چطوری زندگی میکنن یا رفاه دارن یا ن. براش فقط مهمه که ثروت بیشتری تولید بشه. ثروت بیشتر = مالیات بیشتر = دولت ثروتمندتر و قدرتمند تر #نظام کپیتالیستی
NAVID۰۰۹۸
۲۱ مرداد ۱۴۰۱دقیقاً
این باعث شکوفایی اقتصادی میشه
باعث انگیزه و هدفگذاری میشه
باعث نوآوری میشه
باعث رقابت میشه
و همه اینها باعث پیشرفت و حالِ خوبِ مشتری میشه !
meysam
۲۰ مرداد ۱۴۰۱تا جایی که من اطلاع دارم حتی قبل از این مشوقها فورد، جنرال موتورز، تویوتا و فولکس قصد دارن تا ۳ – ۴ سال دیگه باتریهای محصولاتشون رو خودشون تولید کنن.