طی یک سال گذشته، میانگین قیمت خودروهای الکتریکی در بازار آمریکا با ۲۲ درصد کاهش به ۵۰,۶۸۳ دلار رسیده است.
طبق بررسیها، خودروهای الکتریکی عرضهشده در بازار ایالاتمتحده طی یک سال گذشته ارزانتر شدهاند بهگونهای که میانگین قیمت این خودروها در سپتامبر امسال ۲۲ درصد نسبت به سپتامبر سال قبل کاهش پیدا کرده است. در این کاهش قیمت اما تسلا نقش بسیار مهمی داشته است زیرا از یک سو این شرکت سال گذشته چندین بار اقدام به کاهش قیمت محصولات خود کرد و از سوی دیگر تسلا بر بازار خودروهای الکتریکی آمریکا پادشاهی میکند.
درنتیجه، میانگین قیمت خودروهای الکتریکی بازار آمریکا در سپتامبر امسال به ۵۰,۶۸۳ دلار رسیده که کاهش بزرگی را نسبت به میانگین ۶۵,۲۹۵ دلاری سپتامبر ۲۰۲۲ نشان میدهد. همچنین خودروهای الکتریکی در آمریکا نسبت به آگوست امسال هم بهطور متوسط ۱,۵۲۹ دلار ارزانتر شدهاند. علاوه بر این، عرضهٔ خودروهای الکتریکی هم بیشتر شده و خریداران حالا راحتتر به مدلهای الکتریکی دسترسی خواهند داشت زیرا مدلهای برقی بیشتر و بیشتری راهی بازار میشود و تنوع را افزایش میدهد.
مدیر Industry Insights دراینباره میگوید:
فروش خودروهای الکتریکی در ایالاتمتحده همچنان به رشد خود ادامه میدهد که این تا حدودی به دلیل عرضهٔ و انتخابهای بیشتر است. در آخرین بررسی ما، ۱۵ مدل الکتریکی جدید برای فروش ارائه شده که یک سال قبل وجود نداشتند. انتخابهای بهتر و گزینههای بیشتر به کاهش قیمتها و افزایش فروش کمک میکند.
در بازار آمریکا، بهطورکلی میانگین قیمت خودروهای نو در ماه گذشته ۰.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش پیدا کرده و به ۴۷,۸۹۹ دلار رسیده است. تسلا که پرفروشترین برند لوکس بازار این کشور محسوب میشود، سال گذشته کاهش ۲۴.۷ درصدی میانگین قیمت را ثبت کرده که از آکورا، لکسوس، اینفینیتی و ولوو بیشتر بوده است. بهعنوانمثال، قیمت مدل ۳ با بیش از ۲۶ درصد کاهش به ۴۱,۴۸۴ دلار رسیده است.
از سوی دیگر، برندهایی مثل آئودی و پورشه قیمت محصولات خود را بهطور میانگین طی ۱۲ ماه گذشته بیش از ۸ درصد افزایش دادهاند درحالیکه این افزایش برای مرسدس بیش از ۱۰ درصد بوده است. میانگین قیمت خودروهای غیرلوکس بازار آمریکا هم به ۴۴,۶۲۶ دلار رسیده که یک درصد افزایش را نسبت به سپتامبر ۲۰۲۲ نشان میدهد.
SR71
۲۲ مهر ۱۴۰۲کاملا قابل انتظار بود و طبیعیه که باز هم کاهش داشته باشه .
بدیهی هم هست . تکنولوژی و فناوری روز به روز رشد میکنه و هزینه های تولید پایین تر میاد .
چه بسا در آینده نسل جدید باتری ها هم کمتر تو فرایند تولید و استخراج مواد اولیه آلایندگی داشته باشن و از معماریای جدیدتر بهره مند بشن و باز هم ارزون تر بشن .
و صد البته فراموش نکنیم تاثیر سیستم و مدیریت درست و سالم و کارا رو .
در آخر نوش جون خودشون و مشتریاشون .
هزینه کمتر ، کربن کمتر ، هوای پاک تر ، آلودگی صوتی کمتر ، حق انتخاب بیشتر ، مشتری در رفاه بیشتر .
ما هم بریم به ادامه شعارامون برسیم .
MmD+
۲۲ مهر ۱۴۰۲با اندازه یه خودروی وارداتی لوکس ۱۵ هزار دلاری برای ما کاهش قیمت داشتن 😆
حسین
۲۲ مهر ۱۴۰۲هنوزم گران هست ، ما که گاز زیاد داریم باید به سمت خودرو های هیبرید با موتور احتراق داخلی گازسوز بریم.
کیان
۲۲ مهر ۱۴۰۲اگر اینکار و بکنیم فقط مشتری میشیم خودمون تقریبا
و اینکه زیر ساخت خودرو برقی رو هم نمیشه رشد و بخاطرش نمیشه خودروی برقی وارد کرد
از اینی ک هستیم بدتر میشیم
حسین
۲۲ مهر ۱۴۰۲وقتی ما در تابستان قطعی برق داریم و در سفر ها کمبود بنزین ، راه دیگه ای می مانه؟
تولید برق با انرژی خورشیدی و غیره هم سرمایه زیادی میخواد و آخرش هم گران تمام میشه
blackwing
۲۲ مهر ۱۴۰۲بازار خودروی امریکا بعد از کووید ۱۹ خیلی ضربه خورد بطوری که قیمت ماشینها ماه به ماه افزایش داشت ، با کم شدن عرضه بخاطر ضعیف شدن زنجیره تامین چیپها ، قیمت ماشینهای دست دوم از ماشینهای نو سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بیشتر شده بود.
این حباب الان که چرخ اقتصادی شروع به کار کرده هر روز کوچک تر میشه و سعی میکنه به حالت نرمال خودش برگرده. این یعنی اقتصاد پویا ، قدرتمند و حساب شده..
م. ن
۲۳ مهر ۱۴۰۲قیمت خودرو برقی زیادی گران است. اول اینکه هزینه ساخت خودرو برقی ۱۰ برابر کمتر از خودرو بنزینی است. دوم اینکه بیش از ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون خودرو برقی لازم داریم برای همه کشورها که جایگزین
خودرو بنزینی شود در جهان. بااین قیمتهای الکی و گران خودرو برقی هیچ وقت پروژه کاهش دی اکسید کربن و کاهش آلودگی هوا در سطح جهانی انجام نمیگیرد.
پیام
۲۲ مهر ۱۴۰۲بعد یه تعدادی فکر میکردن خودرو برقی نمیفروشه و فکر نیکردن همیشه روند همینه
Enzo Ferrari 2008
۲۲ مهر ۱۴۰۲خودروی برقی فروشش خیلی خوبه
رهگذر
۲۳ مهر ۱۴۰۲توجه کنید این کاهش قیمت ها در شرایطی که خودروسازهای دنیا مدام در حال تولید مدل جدید هستند یعنی هر دوسال و یک سال فیس لیفت خالی نه بلکه یک خودروی جدید و هر پنج سال یک پلتفرم جدید اینا یعنی هزینه های سرسام اور تحقیق و توسعه و ساخت کارخانه و قالب و کارگر و…..اینجا اونوقت مونتاژ میکنن چوبل قیمت جهانی میکنن تو پاچه امون اونم خودروهای مونتاژی 30 سال قبل