مطالعات نشان میدهند تا سال ۲۰۲۷ هزینههای تولید نسل جدید خودروهای برقی کمتر از مدلهای بنزینی خواهد بود.
در سه سال آینده خودروهای بدون آلایندگی هزینه تولید کمتری نسبت به خودروهای درونسوز با ابعاد مشابه خواهند داشت. دلیل این کاهش هزینهها را میتوان بهبود روشهای تولید دانست. این را شرکت تحقیقات بازار گارتنر میگوید. گارتنر همچنین پیشبینی میکند تا سال ۲۰۲۷ حدود ۱۵ درصد شرکتهای سازنده خودروهای برقی که در چند سال اخیر تأسیس شدهاند یا ورشکسته میشوند و یا به تملک شرکت دیگری درمیآیند. پدرو پاچکو نایبرئیس گارتنر میگوید:
این امر به معنی فروپاشی بازار خودروهای برقی نیست بلکه بازار این دسته از خودروها وارد فاز جدیدی میشود، فازی که شاهد پیروزی خودروسازانی با بهترین محصولات و خدمات خواهد بود.
البته در سالهای اخیر حداقل ۱۸ استارت آپ تولید کننده خودروی برقی و باتری وارد بورس شدهاند و سرمایهگذاران زیادی را به خود جلب کردهاند اما در حال حاضر با چالش نقدینگی و سرمایه دست به گریبان هستند. از جمله این شرکتها میتوان به لوردز تاون موتور و پروترا اشاره کرد. با این وجود گارتنر میگوید نوآوریهای جدید باعث کاهش هزینههای تولید و قیمت خودروهای برقی خواهند شد. مدیر این موسسه میافزاید:
شرکتهای جدید خواهان بازتعریف جدید وضعیت خود در صنعت خودرو هستند. آنها خواهان نوآوریهایی خواهند بود که هزینههای تولید را کاهش میدهند. از جمله این نوآوریها میشود معماری متفاوت یا ساخت با قالبهای بسیار بزرگ را نام برد که هزینههای تولید و زمان مونتاژ را کاهش میدهند. قطعاً برندهای خودرویی باید خود را با این شرایط وفق دهند تا زنده بمانند.
تا سال ۲۰۲۷، نسل بعدی خودروهای برقی هزینههای تولید کمتری نسبت به مدلهای بنزینی قابلمقایسه خواهند داشت و نکته جالب اینکه کاهش هزینههای تولید این خودروها سریعتر از کاهش هزینههای تولید باتریها خواهد بود؛ اما یک موضوع مهم وجود دارد و آنهم به هزینههای تعمیر خودروهای برقی مربوط میشود که گرانتر خواهد شد. گارتنر میگوید تا آن سال متوسط هزینه تعمیر یک خودروی برقی در بخشهای بدنه و باتری تا ۳۰ درصد افزایش مییابد.
با این تفاسیر اگر یک خودروی برقی تصادف سنگینی را تجربه کند به احتمال زیاد اوراقی خواهد شد زیرا هزینههای تعمیر آن بیشتر از ارزش باقی مانده خودرو خواهد بود. همچنین هزینه تعمیرات بالاتر میتواند منجر به افزایش حق بیمه و یا حتی عدم بیمه کردن برخی خودروهای خاص شود. این موارد شاید در نهایت باعث عقبنشینی مصرفکنندگان از انتخاب خودروهای برقی شود؛ اما گارتنر میگوید دنیای خودروهای برقی آینده روشنی دارد و پیشبینی میکند علیرغم تمامی مشکلات موجود، فروش آنها در سال جاری افزایش یابد. طبق پیشبینیها فروش خودروهای بدون آلایندگی در سال جاری به ۱۸.۴ میلیون دستگاه و در سال ۲۰۲۵ به ۲۰.۶ میلیون دستگاه خواهد رسید اما بنا به گفته گارتنر، وضعیت بازار در حال تغییر است و رقابت شدیدی وجود دارد که شاید منجر به حذف برخی رقبا شود.
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۹ اسفند ۱۴۰۲طوطئه در کار است خیلی هم زییییاد!
NAVID۰۰۹۸
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ببینید دوستان
به این اخبار توجه نکنید که فقط جو میدن ، چرا ؟!
چون هزینهی تامین مواد اولیه باتریها بسیار گرانِ و بازیافتشون هم یه بدبختی جداست !
قیمت کل مواد اولیه جهانی اللخصوص آهنآلات با تورم رو به بالاست !
الان به قیمت جهانی طلا نگاه کنید ، داره میکشه بالا چون جنگها داریم ، خشکسالیها داریم ، بیکاریهای فراوان و کلاً آشوبها وجود دارد که باعث تورم و ارزش فلزات همه رو به بالاست بخصوص فولاد و آلومینیوم !!!
اگر ارزونی در کار باشد ، مطمئناً دستهای پشتپرده میخواهد ارزان باشد و یه جورایی یارانه میدهند و نه قیمت حقیقی!!!
پویان
۱۹ اسفند ۱۴۰۲خوبه. با حرکتهای خوب دانش بنیان ها تا حدود سال 1407 هم بهترین خودروهای برقی و هیبریدی تولید میشن. یعنی در این زمینه با دنیا برابر میشیم.
رضا THP
۱۹ اسفند ۱۴۰۲باشه حتما !
Galant.VR4(JDM)
۱۹ اسفند ۱۴۰۲مگه ماهم خودروسازی داریم؟ اها الان فهمیدم این فرغونسازیهارو میگی! که برای کنترل جمعیت و دزدی از مردم هستن
پویا
۱۹ اسفند ۱۴۰۲🤡🤡🤡
Car love
۱۹ اسفند ۱۴۰۲نه نه دروغ میگین حق با دودوتاس که میگه برقیا جمع میشن دو سال دیگه و نمیصرفن ☹️
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۹ اسفند ۱۴۰۲بله دوباره شاهد افرادی که میخوان دعوا راه بندازن!
kawaki
۱۹ اسفند ۱۴۰۲اول صبحی این چه بود بر سرمان آمد
ar-ma-n
۱۹ اسفند ۱۴۰۲بله ولی به چه قیمتی تکنولوژی خوبه ولی تا موقعی که به اکو سیستم ضرر نزنه.
امیدوارم بدونید که آسیبی ماشین برقی ها بیشتر از بنزینی.
برقی ها مثل گرگی هستن تو پوست بره .
آقا شاهین زاده چرا کامنت ها پاک میشه
کامنت قبلی پاک شده
حسین
۱۹ اسفند ۱۴۰۲کاملا برعکسه. ده ها منبع خلاف گفته شما رو میگن اگه شما منبع معتبری برای حرفتون دارین بذارین.
Galant.VR4(JDM)
۱۹ اسفند ۱۴۰۲اون دها منبع رو میشه معرفی کنین؟
میدونستین ماشینای برقی کلا یهبار مصرف هستن؟ و باتریهای لیتیومی رو نمیشه از بین برد و اثراتش بیشترین ضرر رو به زمین و طبیعت میرسونه
دولت ها از مسئله اصلی که باعث آلودگی شده دور شدن و یه راست چسبیدن به خودروسازها حتما سودی براشون داشته
الان چرا علاقه به خودروهای هیبریدی در تمام دنیا زیاد شده ولی برای برقیها فقط مردم بعضی کشورهای پیشرفته علاقه نشون دادن.
فقط استخراج لیتیوم بزرگترین تهدید به زمین هستش.
B
۱۹ اسفند ۱۴۰۲وی منبع معتبری ندارد و صرفا از رو فشار کامنت داده است
ar-ma-n
۱۹ اسفند ۱۴۰۲بسیار خب شما سعی کنید با اون ده ها منبع معتبر منو قانع کنید .
اول از هم اینو بگم این دوستمون گفت ماشین برقی از باتری استفاده میشه از نوع لیتیومی شما این مواد نمیتونی بازیافت کنی حتا بسوزهم ضررش بیشتر ولی نابودم نمیشه تولید کردنش ی دردسر بازیافتش ی دردسر.
دوم این هم باتری روزانه داره تولید میشه بخصوص تو صنعت موبایل و گجت و لوازم خانگی و… این هم زباله الکترونیکی داره زیاد میشه مگ یک سیاره چقد توان داره تازه جدا از خشکسالی و گرمای زمین و… اول یک فکری به حال این ها بکنن دولت مردا که فرمولی هنوز برای بازیافتش نیست .
بعدش بیا ماشین برقی درست کنن.
سوم اول از هم بگم هیچ سوختی هیچ انرژی نه پاک نه مداوم سوخت فسیل یک روزی تموم میشه اینو قبول دارم
سوخت هیدروژن که جدا از خطر انفجارش خطر خفگی هم داره یهو تصادف کنی اگه ماشین نترکه از تنفس هیدروژن میمیره آدم.
سوخت برقیم که گفتم بهتون .
اگه دردشون اینک ماشین ها آلودگی داره بجا اینکه بیان همین بنزین توسعه بدن نسل جدیدی از سوخت ایجاد کنن مثل سوخت مصنوعی دل بستن به برقی این وسط فقط زمان الکی حدر میره و پشیمانی ها .
درحال حاضر هیچ سوختی پاک نیست و گفتم هیچ سوختی تا ابد نیست ک جواب بده حتا برقی .
بس بهتر به بنزینی بحا بدن نمیگم پاک کامل ولی حداقل زمین دیر تر به جهنم تبدیل میشه
من کاری ندارم من به هم صرفدار های خودرو و هر وسیله نقلیه احترام میزارم چون میدون چه حس و جنونی دارن .
ولی خودرو های برقی یک سیاست بزرگی که ایلان ماسک راه انداخته با موضوع محیط زیست که بیشتر سر دنیا و مردم کلاه بزار حتا دولت ها و کشور های بزرگ سر پول . جدیدنم داستان سفر به مریخ و…
وگرنه خیلی ها قبل تسلا و ایلان ماسک بودن دنبال برقی رفتن و به اعواقبش فکر کرد نه الان تو دهه 20 و 30 بوده .
بها
۱۹ اسفند ۱۴۰۲مشکل خودرو های برقی فقط و فقط باتری هستش و به تبعش پیمایش محدود افت شارژدهی در طول زمان و زمان شارژ طولانی و ایمنی پایین در حرارت بالا
تا زمانی که فکر به حال جایگزین کردن باتری لیتیوم یون نکنن متاسفانه اوضاع بر وفق مرادشون نخواهد بود
امید
۱۹ اسفند ۱۴۰۲اگر محیط زیست آلوده نشه از بسیار بیماری ومرگومیر رها شدیم.بارش های بهتری داریم.
ضرر خودروی بنزینی گفتنی نیست.تبلیغ منفی
برای کارخونه های قدیمیه.که ازش سود میبرند.
برقی فوق العاده هست.دوسه نفر میخواد حمل کنه.این موتور درون سوز با راندمان ۳۵درصد
به تاریخ ملحق شده.اکر به منافع بنزین وروغن
فروش ها.اگزوز وکاتالیزور.رادیاتو واترپمپ.
استارتاپ اوایل پمپو هیدرولیک.ودیسکو صفحه
واین گیربکس سنگین بیخودوسایر قطعات فروش ها کمی فکر کنیم.تبلیغات منفی دورازذهن نیست.
SMS
۱۹ اسفند ۱۴۰۲کی قراره پیشرانه های هیدروژنی برسن ، برقی زیادم خوب نیست
امیدخان
۱۹ اسفند ۱۴۰۲تا حالا فکر کردین ساخت جایگاه سوخت چقدر
هزینه داره.انتقال سوخت چقدر هزینه وخطر داره
چند جایگاه دیدیم که آتیش گرفته.جایگاه شارژبرقی بسیار ساده و عملیاتی در سراسر کشور عزیزمان
چند خودروی گازسوز منفجر شده؟موتور برقی تا۱۸۰۰۰دور در دقیقه کار میکنه.
کارخونه های کشور بهتره از مسیر جدید حرکت
کنند.موتورهای برقی رو ببینیم.یک باطری ویک
الکتروموتور کوچک.بدون صدا.ودود.سبک ارزان
درصد آسیب پذیری موتور الکتریکی خیلی پایینه
فلز روی فلز دردمای بیش از۷۰۰درجه بالا و پایین نمیره.
در هرحال صنعت به این سمت حرکت کرده.
چون موتورالکتریکی حرف اول رومیزنه.
موتوراسترلینگ.موتوربخار.دیزل وبنزین سوز
واون یکی.نمیتونن با موتور الکتریکی سرشاخ
بشند.دوران خودشون خوب بودن.اما امروز تاریخ
مصرفشون نه کاملا اما تموم شده ..نکته آخر میدونستید مترو ترن های عظیم باری و مسافری
حتی دیزل های راه آهن خودمون موتور محرکه برقی دارند.موتور دیزل پرصداشون برای تامین
برق هست نه حرکت.