مطالعات نشان دادهاند که حدود نیمی از خریداران خودروهای الکتریکی برای خودروی بعدی خود سراغ نمونههای درونسوز میروند.
مطالعهٔ جالبی نشان داده است که بسیاری از خریداران خودروهای الکتریکی به انتخاب خود وفادار باقی نمیمانند زیرا بهجز مالکان تسلا، حدود نیمی از خریداران دیگر خودروهای الکتریکی، در انتخاب بعدی خود سراغ مدلهای درونسوز میروند. این مطالعه از S&P Global Mobility نشان داده است که نرخ وفاداری به نوع سوخت خودروها برای مدلهای الکتریکی تا جولای امسال ۵۲.۱ درصد بوده است.
این مطالعه نشان داده است ۶۳.۲ درصد از کسانی که یک نیسان الکتریکی دارند، برای خودروی بعدی هم مدلی الکتریکی خواهند خرید. این شرکت ژاپنی بالاتر از شورلت قرار گرفته که نرخ وفاداری ۶۰.۶ درصدی را برای مدلهای الکتریکی خود ثبت کرده است. در همین حال، ۳۷.۳ درصد از دارندگان فورد موستانگ Mach-E در خرید بعدی خود خودرویی الکتریکی انتخاب کردهاند درحالیکه ۴۵.۸ درصد آنها سراغ مدلهای بنزینی رفتهاند که اکثر آنها از پیکاپها و شاسیبلندهای فورد با پیشرانههای درونسوز و هیبریدی بوده است.
دادهها همچنین نشان دادهاند که ۶۰.۷ درصد از دارندگان شورلت بولت، برای خودروی بعدی هم مدلی الکتریکی را انتخاب میکنند و معمولاً سراغ شاسیبلندها و پیکاپهای شورلت نمیروند. نرخ وفاداری خودروهای الکتریکی برندهای لوکس نیز طی سه سال گذشته افزایش قابلتوجهی داشته و به مرز ۶۰ درصد نزدیک شده است. بهعنوانمثال، ۵۶.۶ درصد از خریداران خودروهای الکتریکی مرسدس، برای خرید بعدی هم خودرویی الکتریکی را در نظر میگیرند که افزایش چشمگیری نسبت به نرخ ۲۴.۳ درصد در سهماههٔ دوم سال ۲۰۲۰ داشته است.
نرخ وفاداری خودروهای الکتریکی جگوار هم از ۲۵ درصد به ۵۶.۵ درصد، آئودی از ۲۵.۵ درصد به ۵۰.۱ درصد و پورشه از ۲۳.۳ درصد به ۳۶.۸ درصد رسیده درحالیکه نرخ وفاداری پیشتاز بازار خودروهای الکتریکی یعنی تسلا از ۵۱.۸ درصد به رقم چشمگیر ۷۶.۷ درصد افزایش پیدا کرده است. جالب اینکه وفاداری به محصولات الکتریکی بامو از ۴۶.۶ درصد به ۴۵.۹ درصد کاهش یافته است.
«تام لیبی» از بخش وفاداری و تجزیهوتحلیل صنعت خودروسازی در S&P Global Mobility میگوید:
شرکتهای بزرگ مبالغ هنگفتی برای توسعهٔ خودروهای الکتریکی هزینه میکنند و بنابراین، آخرین چیزی که میخواهند این است که یک خریدار خودروی الکتریکی به درونسوز بازگردد.
محمد
۳۰ مهر ۱۴۰۲این آمار که به جز فورد و بی ام و همشون افزایشی به نفع برقی ها بود
عارف
۳۰ مهر ۱۴۰۲من تا الان برقی سوار نشدم تا در مورد لذت بیشتر و یا کمتر از درون سوز نظر بدم . ولی با جایگاه برق و شارژ حداقل نیم ساعت آن مشکل دارم . وفکر میکنم تا بهبود زمان شارژ و مسافت طی شده با یک شارژ فاصله ی زیادی داریم
A.az
۱ آبان ۱۴۰۲چه خوشمون بیاد چه نه آینده برای خودروهای برقی هستش
نکته مهم هم اینه که ماشینای برقی مزایای زیادی دارن و از لحاظ تئوری ساده تر و قابل اعتمادتر هستن
اما مشکل من به عنوان یه ماشین باز با ماشین برقی نیست بلکه با تم امروز این صنعت هستش که نتیجه اش شده طراحی های فاجعه، بازی با اعداد و ارقام و تولید خودروهای کسل کننده چه برقی و چه درونسوز
انگار به جای طراح و مهندس ماشینای امروزی رو حسابدار و بازاریاب درست کردن
حسین
۱ آبان ۱۴۰۲دقت کنید شما به جز مسافرت جاده ای به ایستگاه شارژ مراجعه نمیکنید چون هر شب خودرو تون در پارکینگ خونه تون کامل شارژ میشه. یعنی ۹۵٪ شارژها در خونه یا محل کار انجام میشه.
Arshia m3csl
۳۰ مهر ۱۴۰۲برقیا زمان شارژش طول میکشه بعدشم تو جاده ها کمتر ایستگاه شارژ هست که سخت کرد تامین سوختشان رو برقی ۱۰ سال دیگه که سریع شارژ شدن و زیر ساختشون تو جاده ها اومد ارزش خرید دارن
Enzo Ferrari 2008
۳۰ مهر ۱۴۰۲چون از اول هم درون سوز ها بهترین هستن
Soroush
۱ آبان ۱۴۰۲بار اول برای کنجکاوی و تجربه یه چیز جدید برقی انتخاب میکنن بعد که شوق و ذوقش از بین میره میبینن هنوز درون سوز خیلی بهتره و برمیگردن بهش
محمد
۱ آبان ۱۴۰۲بعد از چند دهه این همه باطری مستهلک شده چه بلایی سر طبیعت خواهد آورد ….
مثلن اسمش انرژی پاکه دقیقن بلایی که پلاستیک سر کره زمین آورده به نظرم حداقل مدلهای هیبریدی این فرآیند کندتر انجام میدن و آلایندگی سوختهای فسیلی رو هم کم میکنن
حسین
۱ آبان ۱۴۰۲باتری های خودروهای برقی همه بازیافت میشه، همین الان هم باتری های خودروهای برقی ۱۰ سال پیش داره بازیافت میشه عزیز.
مهزیار
۱ آبان ۱۴۰۲جالب بود
تورج
۳ آبان ۱۴۰۲مسافت پیمایش سری جدید خودروهای برقی از پانصد کیلومتر گذشته .در دنیا بنزین بسیار گران است وتخفیفات شارژ برقی کشورها حتی در کوتاه مدت منفعت خریدار را به دنبال دارد .ضمنا شتاب خوب وصدای کم وآلودگی صفر واخیرا هم کاهش قیمت باتری براثر پیشرفت تکنولوژی دوام بسیار بالاوگارانتی طولانی وامکان پذیر شدن شارژ با پنلهای خورشیدی از مزایاست