در این مطلب به خودروهای گذشته و امروز دونالد ترامپ نگاهی خواهیم داشت که به دلیل قانون سرویس مخفی آمریکا دیگر هیچوقت نمیتواند با آنها رانندگی کند.
دونالد ترامپ رسماً بهعنوان چهل و هفتمین رئیسجمهور ایالاتمتحده انتخاب شد. این یعنی ترامپ دیگر هرگز نمیتواند رانندگی کند. درواقع، وی از زمانی که در سال ۲۰۱۶ رئیسجمهور آمریکا شد، به دلیل قانون سرویس مخفی ایالاتمتحده این امکان را نداشته است. پس از ترور جان اف کندی در سال ۱۹۶۳، سرویس مخفی قانونی را وضع کرد که هم رئیسجمهور و هم معاونش حتی پس از دوران خدمت هم هرگز نباید خودشان رانندگی کنند. این قانون برای محافظت بهتر از رئیسجمهور و معاونانش وضع شده است. بااینحال، احتمالاً ترامپ با این قانون موافق نیست زیرا خودروهایی که وی در طول دوران زندگی خود داشته نشان از علاقهٔ رئیسجمهور جدید آمریکا به خودروهای جذاب دارد.
رولزرویس فانتوم و سیلور کلود
رولزرویس برند موردعلاقهٔ ثروتمندان جهان محسوب میشود و ترامپ هم از این قاعده مستثنی نیست. وی اندکی قبل از انتخاب بهعنوان رئیسجمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶، با یک فانتوم جدید در حال رانندگی دیده شد. چند دهه قبل نیز ترامپ یک رولزرویس سیلور کلود مدل ۱۹۵۶ را در پارکینگ خود داشت. گفته میشود این یکی از اولین خودروهای ترامپ بوده و در مواقع خاصی از آن استفاده میکرده است.
کادیلاک آلانته
هرچند آلانته یکی از خودروهای وحشتناک تاریخ کادیلاک محسوب میشود ولی در اواخر دههٔ ۸۰ و اوایل دههٔ ۹۰ برای برخی از آمریکاییهای ثروتمند جذابیت زیادی داشت. ترامپ مالک چندین کادیلاک ازجمله دو لیموزین سفارشی بود و به دلیل ارج نهادن به این وفاداری، کادیلاک یک آلانته طلاییرنگ با پیشرانهٔ V8 را به او هدیه دارد. این خودرو درواقع تلاش ناموفق کادیلاک برای رقابت با مرسدس بنز SL بود.
مرسدس بنز SLR مکلارن
قبل از اینکه مکلارن با MP4-12C به یک خودروساز تمامعیار تبدیل شود، SLR را با همکاری مرسدس ساخت. هرچند این خودرو قرار بود یک گرند تورر باشد ولی پرفورمنسی شبیه سوپراسپرتها داشت و برای مدتی، سریعترین خودروی اتوماتیک جهان محسوب میشد. ترامپ یک گلف باز حرفهای است و احتمالاً به همین دلیل یک SLR خریده زیرا این خودرو نهتنها از اکثر سوپراسپرتهای زمان خود سریعتر بود بلکه میتوانست دو کیسهٔ گلف را در صندوق عقب خود جای دهد.
تسلا رودستر
ترامپ یکی از اولین کسانی بود که سراغ خودروهای الکتریکی رفت و سالها پیش از پیوستن ایلان ماسک به کمپین تبلیغاتیاش، نسل اول تسلا رودستر را خریده بود. هرچند رودستر بر اساس لوتوس ساخته شد ولی اگر آن را صرفاً یک لوتوس الکتریکی بدانیم، در حق میزان مهندسیای که در رودستر به کار رفته بود اجحاف کردهایم. زمانی که تسلا تصمیم گرفت این خودرو را با استفاده از باطریهای مدل S ارتقاء دهد، متوجه شد که رودستر از ابتدا چقدر خود مهندسی شده است.
فراری F430
این خودرو با پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی و یکی از بهترین شاسیهای تاریخ فراری، انتخاب اصلی یک عشق ماشین محسوب میشود. F430 همچنین آخرین مدل موتور وسط فراری با گیربکس دستی بود زیرا جانشین آن، ۴۵۸ فقط با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه عرضه میشد. پیشرانهٔ افسانهای V8 تیپو که در فراریها و مازراتیهای مختلفی استفاده میشد هم تکمیلکنندهٔ پکیج F430 بودند. البته میدانیم که ترامپ دیگر این خودرو را در اختیار ندارد زیرا چند سال پیش به حراج گذاشته شد.
لامبورگینی دیابلو
ترامپ سالها یک لامبورگینی دیابلو مدل ۱۹۹۷ آبیرنگ در اختیار داشت و چندین بار در حال بنزینی زدن با آن در جنوب فلوریدا دیده شد. دیابلو بدون شک یکی از بهترین لامبورگینیهای V12 محسوب میشود. این آخرین خودروی لامبورگینی پیش از خرید آن توسط گروه فولکسواگن از کرایسلر بود. تمام نمونههای دیابلو با گیربکس دستی تولید شدند که نشان میدهد رئیسجمهور آمریکا توانایی رانندگی با خودروهای دستی را دارد درحالیکه بسیاری از آمریکاییها از این مهارت بیبهره هستند. این خودرو که تا سال ۲۰۰۲ در اختیار ترامپ بود، اخیراً به حراج گذاشته و با قیمت ۱.۱ میلیون دلار فروخته شد.
کادیلاک اسکالید
اسکالید دههها است که به شاسیبلند لوکس ثروتمندان تبدیل شده و رنجروور آمریکا محسوب میشود. ترامپ نیز از زمانی که این خودرو معرفی شده، نسلهای مختلف آن را داشته است. جدیدترین اسکالیدی که زیر پای ترامپ دیده شده، از نسل قبلی بوده است. این خودرو یک اسکالید مشکیرنگ از نوع ESV یا کشیده بود که در پارکینگ اختصاصی وی در هتل متعلق به ترامپ در میامی دیده شد.
کادیلاک لیموزین
همانطور که گفتیم، ترامپ یکی از مشتریان وفادار کادیلاک بوده است تا جایی که حتی سفارش ساخت یک لیموزین اختصاصی را به این شرکت داد. این خودرو که از تزئینات طلا بهره میبرد، در سال ۱۹۸۸ ساخته شد یعنی زمانی که ترامپ در اوج حرفهٔ املاکی خود بود. از این لیموزین دو دستگاه بهطور اختصاصی برای ترامپ ساخته شده و حتی روی لوگوی خودرو هم نام ترامپ دیده میشد. امروز یکی از این دو لیموزین در موزهٔ خودروی ایلینوی به نمایش گذاشته شده و بهعنوان اولین کالا با برند ترامپ شناخته میشود.
شورلت کامارو SS
در صدمین سالگرد مسابقات ایندی ۵۰۰ در سال ۲۰۱۱، از ترامپ دعوت شد که با خودروی ایمنی این مسابقات که یک شورلت کامارو SS بود رانندگی کند. این اتفاق اما هیچگاه رخ نداد زیرا ترامپ از همان سالها به دنبال ورود به رقابتهای ریاست جمهوری بود و وقتی این تصمیم خود را اعلام کرد، دعوت از او به دلایل امنیتی لغو شد. بااینحال، بعداً این شورلت کامارو در طول یک کنفرانس خبری در لابی برج ترامپ به نمایش گذاشته شد و وی از نزدیک این خودرو را ملاقات کرد. هرچند ترامپ مالک این خودرو نشد ولی طبق گفتهها، بعداََ یک کامارو خریده است.
کادیلاک بیست
این خودرو که بهعنوان لیموزین ریاست جمهوری برای ترامپ ساخته شد، اساساً یک قلعهٔ زرهی چرخدار است. این خودرو که با نام بیست به معنی هیولا شناخته میشود و هزینهٔ توسعهٔ آن حدود ۲۰ میلیون دلار بوده، با ایمنترین زرههای ممکن پوشیده شده تا در برابر هر سلاحی مقاوم و غیرقابل نفوذ باشد. به همین دلیل، وزن بیست به چیزی بین ۷ تا ۹ تن رسیده است. این لیموزین ویژه با وجود چنین وزن سنگینی، بسیار سریع و مجلل است. از این خودرو هرسال تعداد محدودی بهطور اختصاصی برای دولت آمریکا ساخته میشود و همیشه ۱۰ لیموزین برای رئیسجمهور آمریکا در حالت آمادهباش هستند.
F22RAPTOR
۲۲ آبان ۱۴۰۳فک کنم ازون زمان که این مدل لیموزین کدیلاک
واسه ترامپ رونمایی شد
دیگه نسل جدید نداده
یا حداقل ریخت به روز کدیلاک نداشته
Taha Ayoobi
۲۲ آبان ۱۴۰۳کادیلاک آلانته،
علی رغم باور ها ماشین وحشتناک بدی نبود،
کلا اکثر ماشین هایی که موفق نبودن یه دلیل داشتن: (کم کاری)
خیلی از ماشینا پتانسیل عالی ای داشتن ولی به خاطر صرفه جویی در هزینه ها براشون کم گذاشتن و ماشین ناامید کننده ای در اومد.
نسل اول آلانته اصلی ترین مشکلاتش کیفیت و سادگی کابین و خرابی سقف جمع شونده بود که در کل مشکل اساسی نبود ولی باعث شد نتونه با SL رقابت کنه.
با اینکه موتور و گیربکس فوقالعاده ای داشت(موتور نورثاستار) ولی کادیلاک توی افول بود و مرسدس توی اوج.
کادیلاک سر هر آلانته ضرر میداد به خاطر داستان بدنه و اینا(داستان از این قرار بود که طراحی توسط پنین فارینا انجام میشد و قطعات بدنه هم توی ایتالیا ساخته میشدن و با بوئینگ 747 فرستاده میشدن توی آمریکا تا تو کارخونه کادیلاک سر هم بشن و این به شدت هزینه بر بود) ولی بازهم نمیتونست اونجوری که شاید و باید با اسال رقابت کنه درحالی که ماشین خوبی بود،
البته که اسال خیلی تیپ ها و مدل های مختلفی با موتور های گوناگونی از 6 تا 12 سیلندر داشت داشت ولی کادیلاک فقط سه مدل 8 سیلندر داشت.
بعد از آلانته، XLR اومد یعنی جا نشین آلانته که ماشین فوقالعاده ای بود ولی دوباره مورد توجه قرار نگرفت با اینکه هیچ مشکلی نداشت.
کلا نمیدونم چرا انگار تو اون سالا طلسم شده بودن.
https://www.pedal.ir/cadillac/1993-cadillac-allante-1992-jaguar-xjs-1992-mercedes-benz-300sl-compared/
اینم یه مقایسه بین سه تا رودستر معروف.
البته سالی که آلانته اومد 86 بود، اون موقع نسل قبلی اسال بود نیمدونم چرا با این مقایسه اش میکنن.
ولی با همه اینها نسل اول آلانته یه محصول تاریخی به شمار میره،
چون اولین ماشینی بود سیستم سیمکشی مالتی پلکس رو وارد خودرو سازی کرد.
سیستمی که عضوی جدایی نا پذیر از خودرو های امروزی شده.
ماشینای اولیه پیچیدگی برقی خاصی نداشتن برا همین از هر قسمتی که برق میخاست دوتا سیم میکشیدن و کارو در میاوردن ولی تو ماشینای مدرن وقتی آپشن های زیاد اومد، برای هر بخشی مثل موتور و گیربکس و سیستم ترمز ایسییو جداگونه اومد و در نتیجه همه این آپشن ها و ایسییو ها به اطلاعت هم نیاز داشتن، کادیلاک سیستم مالتی پلکس رو وارد خودروسازی کرد تا هم پیچیدگی برقی کاهش پیدا کنه، هم وزن کلی خودرو کاهش پیدا کنه و هم خرابی کمتر بشه و در صورت خرابی عیب یابی سیستم برقی راحت تر بشه.
نمیدوم چرا اینارو توی هیچ پستی در مورد الانته نمیگن و فقط مشکل کابین و سقف رو میگن.
اگر لینکی که فرستادم رو بخونید میبینید که ماشین بدی نبود ولی مثل خیلی های دیگه مورد توجه قرار نگرفت، البته میگم، مرسدس اون موقع توی نوک قلهی اوج بود و کادیلاک تو دامنه کوه، با این شرایط آلانته ماشین عالیای بود.
فیات مولتیپلا
۲۳ آبان ۱۴۰۳https://gnpsvillager.org/18857/reviews/the-northstar-how-one-engine-tarnished-the-cadillac-nameplate-forever/#:~:text=The%20Northstar%20was%20touted%20as,if%20they%20are%20properly%20fixed.
Taha Ayoobi
۲۳ آبان ۱۴۰۳They are powerful, and extremely technologically advanced, being sported in General Motors top of the line brand, Cadillac. The Northstar was touted as a reliable and powerful engine in the 90’s when it debuted, before the head gasket issues became apparent, and this can still be true if they are properly fixed
Cyber truck punk
۲۸ آبان ۱۴۰۳ترامپ: ی محسن لرستانی مون نشه؟
amirboss
۲۲ آبان ۱۴۰۳از این همه SLR رو میپسندم.
mickeyy
۲۲ آبان ۱۴۰۳” رئیسجمهور آمریکا توانایی رانندگی با خودروهای دستی را دارد درحالیکه بسیاری از آمریکاییها از این مهارت بیبهره هستند. ”
توی ایران این قضیه برعکسه اکثر ایرانی ها نمیدونن چجوریه باید با ماشین اتوماتیک رانندگی کنن از بس که مجبور بودن سوار توالت های متحرک وطنی بشن.
بهروز
۲۲ آبان ۱۴۰۳زیبا فرمودید
SMS
۲۲ آبان ۱۴۰۳در مورد این مرد(ک) چیزی نگم راحترم
جرمی کلارکسون
۲۲ آبان ۱۴۰۳باو همه رو جمع نمیبندم ولی بیشتر زنای ایرانی از هاچ بک های چینی خوششون میاد اصن نمیدونن وی ۸ و ۲ دیفرانسیل چه حسی داره
Taha Ayoobi
۲۲ آبان ۱۴۰۳داداش 90 درصد مردای ایرانی هم نمیدونن اونی که گفتی چه حسی داره
جرمی کلارکسون
۲۲ آبان ۱۴۰۳اره حاجی باید به جای چه حسی داره مینوشتم چیه
SMS
۲۲ آبان ۱۴۰۳وقتی که یه موتور وی شیش داغون رو خفن حساب می کنند و به خاطر یه سری حلزونی ناکارآمد اسم توربو رو ماشینشون می ذارن توقع چی داری
hosen
۲۲ آبان ۱۴۰۳خوش سلیقه هم هست این کله هویجی
2288
۲۳ آبان ۱۴۰۳داداش یه آزمایش کور رنگی بده
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۲ آبان ۱۴۰۳عمو ترامپ خوش اومدی فقط بدون زمانی که هم وطنات و بقیه دنیا انتخاب اشتباه کردن و بهت نارو زدن فقط ایرانیها بودن که میدونستم چه جواهری رو آمریکا انتخاب نکرد.خوش برگشتی.میدونم سایت پدال رو قبل کارتابل کشوریت نگاه میکنی
Nr
۲۲ آبان ۱۴۰۳اینو 😂😂
جواهر😂
همون دوره ای که رییس جمهور بود یادت نمیاد چه بلایی سر ایران اورد نه؟
جرمی کلارکسون
۲۲ آبان ۱۴۰۳سیاسیش نکنیم اینجا پداله
حسین دهمرد
۲۲ آبان ۱۴۰۳از کامنتت اسکرین شات گرفته داره میاد بهت آبنبات نعنایی بده .
دین دیرین دیرین دیرین
Taha Ayoobi
۲۲ آبان ۱۴۰۳انتخابی مطمئن
JDM سابق
۲۲ آبان ۱۴۰۳کادیلاک بازه
Taha Ayoobi
۲۲ آبان ۱۴۰۳ولی اون بیست واقعا عجب کادیلاکیه
من موندم اونی که میرونتش چه حالی میکنه
بهروز
۲۲ آبان ۱۴۰۳دکتر خانوادگی ترامپ بهش گفته اگر هله هوله نخوری 200 سال عمر میکنی. این حرف رو چند بار از زبان خودش شنیدم. باورنرکدینه که در سن 78 سالگی اینقدر سرحاله
2288
۲۳ آبان ۱۴۰۳باورنکردنی نیست . ابی هم همون سنیه
سهیل گل آزاد
۲۲ آبان ۱۴۰۳تو یکی از پاراگراف های مقاله اومده که اکثر آمریکایی ها از مهارت رانندگی با خودرو های دستی بی بهره ان ولی تو ایران تا همین یه دهه پیش خیلی از محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا حتی فرمان هیدرولیکم نداشتن و فرمان هیدرولیک براشون آپشن محسوب میشد گیربکس اتوماتیک پیش کش حالا اونا رانندگی با خودرو دستی رو بلد نبودن اونم تازه تو دهه نود میلادی عجیبه واقعا البته خب نباید یه کشوری با اقتصاد ۲۷ تریلیون دلاری رو با یه کشوری با اقتصاد چهارصد و خورده ای میلیارد دلاری قیاس کرد
امیرحسین
۲۲ آبان ۱۴۰۳فقط ماستنگ کامارو چلنجر تمام.
جرمی کلارکسون
۲۲ آبان ۱۴۰۳بهترین رئیس جمهور تاریخ 💯👑
Taha Ayoobi
۲۲ آبان ۱۴۰۳واقعا کارشو بلده
datsun
۲۲ آبان ۱۴۰۳دلارها رو از زیر بالش در بیار لعنتی
Hamidri
۲۲ آبان ۱۴۰۳فقط پژو ۵۰۴ ، ماشینِ معجزه ی هزاره 😁
C4
۲۲ آبان ۱۴۰۳هعی مموتی … چه زود گذشت
هر چی بدبختی داریم از زمان اون شروع شد
تحریم نمنه دی ….
وقتی اون اوایل یارانه ها اومده بود میشد باهاش یک گرم طلا بخری . خوشبحال اونی که طلا ملا خرید و نگهداشت
Taha Ayoobi
۲۲ آبان ۱۴۰۳کادیلاک آلانته،
علی رغم باور ها ماشین وحشتناک بدی نبود،
کلا اکثر ماشین هایی که موفق نبودن یه دلیل داشتن: (کم کاری)
خیلی از ماشینا پتانسیل عالی ای داشتن ولی به خاطر صرفه جویی در هزینه ها براشون کم گذاشتن و ماشین ناامید کننده ای در اومد.
نسل اول آلانته اصلی ترین مشکلاتش کیفیت و سادگی کابین و خرابی سقف جمع شونده بود که در کل مشکل اساسی نبود ولی باعث شد نتونه با SL رقابت کنه.
با اینکه موتور و گیربکس فوقالعاده ای داشت(موتور نورثاستار) ولی کادیلاک توی افول بود و مرسدس توی اوج.
کادیلاک سر هر آلانته ضرر میداد به خاطر داستان بدنه و اینا(داستان از این قرار بود که طراحی توسط پنین فارینا انجام میشد و قطعات بدنه هم توی ایتالیا ساخته میشدن و با بوئینگ 747 فرستاده میشدن توی آمریکا تا تو کارخونه کادیلاک سر هم بشن و این به شدت هزینه بر بود) ولی بازهم نمیتونست اونجوری که شاید و باید با اسال رقابت کنه درحالی که ماشین خوبی بود،
البته که اسال خیلی تیپ ها و مدل های مختلفی با موتور های گوناگونی از 6 تا 12 سیلندر داشت داشت ولی کادیلاک فقط سه مدل 8 سیلندر داشت.
بعد از آلانته، XLR اومد یعنی جا نشین آلانته که ماشین فوقالعاده ای بود ولی دوباره مورد توجه قرار نگرفت با اینکه هیچ مشکلی نداشت.
کلا نمیدونم چرا انگار تو اون سالا طلسم شده بودن.
https://www.pedal.ir/cadillac/1993-cadillac-allante-1992-jaguar-xjs-1992-mercedes-benz-300sl-compared/
اینم یه مقایسه بین سه تا رودستر معروف.
البته سالی که آلانته اومد 86 بود، اون موقع نسل قبلی اسال بود نیمدونم چرا با این مقایسه اش میکنن.
ولی با همه اینها نسل اول آلانته یه محصول تاریخی به شمار میره،
چون اولین ماشینی بود سیستم سیمکشی مالتی پلکس رو وارد خودرو سازی کرد.
سیستمی که عضوی جدایی نا پذیر از خودرو های امروزی شده.
ماشینای اولیه پیچیدگی برقی خاصی نداشتن برا همین از هر قسمتی که برق میخاست دوتا سیم میکشیدن و کارو در میاوردن ولی تو ماشینای مدرن وقتی آپشن های زیاد اومد و همچین نیاز اطلاعات قطعات مختلف به هم دیگه نیاز شد، کادیلاک سیستم مالتی پلکس رو آورد تا هم پیچیدگی برقی کاهش پیدا کنه، هم وزن کلی خودرو کاهش پیدا کنه و هم عیب یابی سیستم برقی راحت تر بشه.
نمیدوم چرا اینارو توی هیچ پستی در مورد الانته نمیگن و فقط مشکل کابین و سقف رو میگن.
Taha Ayoobi
۲۲ آبان ۱۴۰۳کادیلاک آلانته،
علی رغم باور ها ماشین وحشتناک بدی نبود،
کلا اکثر ماشین هایی که موفق نبودن یه دلیل داشتن: (کم کاری)
خیلی از ماشینا پتانسیل عالی ای داشتن ولی به خاطر صرفه جویی در هزینه ها براشون کم گذاشتن و ماشین ناامید کننده ای در اومد.
نسل اول آلانته اصلی ترین مشکلاتش کیفیت و سادگی کابین و خرابی سقف جمع شونده بود که در کل مشکل اساسی نبود ولی باعث شد نتونه با SL رقابت کنه.
با اینکه موتور و گیربکس فوقالعاده ای داشت(موتور نورثاستار) ولی کادیلاک توی افول بود و مرسدس توی اوج.
کادیلاک سر هر آلانته ضرر میداد به خاطر داستان بدنه و اینا(داستان از این قرار بود که طراحی توسط پنین فارینا انجام میشد و قطعات بدنه هم توی ایتالیا ساخته میشدن و با بوئینگ 747 فرستاده میشدن توی آمریکا تا تو کارخونه کادیلاک سر هم بشن و این به شدت هزینه بر بود) ولی بازهم نمیتونست اونجوری که شاید و باید با اسال رقابت کنه درحالی که ماشین خوبی بود،
البته که اسال خیلی تیپ ها و مدل های مختلفی با موتور های گوناگونی از 6 تا 12 سیلندر داشت داشت ولی کادیلاک فقط سه مدل 8 سیلندر داشت.
بعد از آلانته، XLR اومد یعنی جا نشین آلانته که ماشین فوقالعاده ای بود ولی دوباره مورد توجه قرار نگرفت با اینکه هیچ مشکلی نداشت.
کلا نمیدونم چرا انگار تو اون سالا طلسم شده بودن.
https://www.pedal.ir/cadillac/1993-cadillac-allante-1992-jaguar-xjs-1992-mercedes-benz-300sl-compared/
اینم یه مقایسه بین سه تا رودستر معروف.
البته سالی که آلانته اومد 86 بود، اون موقع نسل قبلی اسال بود نیمدونم چرا با این مقایسه اش میکنن.
ولی با همه اینها نسل اول آلانته یه محصول تاریخی به شمار میره،
چون اولین ماشینی بود سیستم سیمکشی مالتی پلکس رو وارد خودرو سازی کرد.
سیستمی که عضوی جدایی نا پذیر از خودرو های امروزی شده.
ماشینای اولیه پیچیدگی برقی خاصی نداشتن برا همین از هر قسمتی که برق میخاست دوتا سیم میکشیدن و کارو در میاوردن ولی تو ماشینای مدرن وقتی آپشن های زیاد اومد، برای هر بخشی مثل موتور و گیربکس و سیستم ترمز ایسییو جداگونه اومد و در نتیجه همه این آپشن ها و ایسییو ها به اطلاعت هم نیاز داشتن، کادیلاک سیستم مالتی پلکس رو وارد خودروسازی کرد تا هم پیچیدگی برقی کاهش پیدا کنه، هم وزن کلی خودرو کاهش پیدا کنه و هم خرابی کمتر بشه و در صورت خرابی عیب یابی سیستم برقی راحت تر بشه.
نمیدوم چرا اینارو توی هیچ پستی در مورد الانته نمیگن و فقط مشکل کابین و سقف رو میگن.
اگر لینکی که فرستادم رو بخونید میبینید که ماشین بدی نبود ولی مثل خیلی های دیگه مورد توجه قرار نگرفت، البته میگم، مرسدس اون موقع توی نوک قلهی اوج بود و کادیلاک تو دامنه کوه، با این شرایط آلانته ماشین عالیای بود.
علی منصوری
۲۲ آبان ۱۴۰۳👏👏👍👍🔥🔥
Taha Ayoobi
۲۲ آبان ۱۴۰۳نمیدوم چرا دوبار اومد، بالا گذاشتم دیده بشه اینجا هم اومد.
علی منصوری
۲۲ آبان ۱۴۰۳کاملا معلومه درک ماشین بازیش بالاس, همه جور جنسی تو انتخاباش میبینی، دیابلو ، بعدش فراری،…حتی تسلا برقی، وقتی گیربکس دستیم انتخاب کرده یعنی عاشق کنترل گشتاور با دسته دنده و پداله گازه، این یعنی کسی ک میخواد از ماشینش موقع روندن لذت ببره…
مازیار
۲۲ آبان ۱۴۰۳امریکایی هایی که نظرشون ترامپ هست خوب … بهرحال دلایلی براش دارن
اما ایرانی هایی که این نظرو دارن واقعا نمونه های خوبی برای روانکاوی بالینی هستن
طرف هنوز نیومده اسم چهارتا کشور برد که ورود مردمش به آمریکا ممنوع هست (توجه داشته باشید این عشاق ترامپ خودشون رو از آن دسته مردم میدونن!! اما ترامپ همه رو با یه چوب روند)
کلا چشم انتظاری برای ناجی از غیر نشونه عدم بلوغ هست و اگه از یه دولت استعمارگر باشه که دیگه …
H
۲۲ آبان ۱۴۰۳اینها امید اصلیشون به همون تغییر بزرگیه که قرار بود ۴۰۱ رخ بده اما نمیدونن خود ترامپ صراحتا گفت من دنبال تغییر حاک.میت نیستم . فقط سلاح اتمی نباشه
آمریکا انقد مسئله و داستان داره که تمام توان ترامپ قراره همونجا صرف شه . امده که وضعیت اقتصاد و … رو دگرگون کنه . تا اینجا اظهارنظراش راجع به مسئله جنگ اس.راییل و جنگ روسیه نشون داده که اون ترامپ قبلی نیست . ظاهرا ملایم تر شده
حسن
۲۲ آبان ۱۴۰۳امریکا استعمار گره
میشه یه کشور که مستعمره امریکا بوده نام ببری
مازیار
۲۲ آبان ۱۴۰۳هه 😄
احسان
۲۳ آبان ۱۴۰۳فیلیپین تا قبل جنگ جهانی دوم
منصور
۲۵ آبان ۱۴۰۳فیلیپین کشور مستقلی نبود که آمریکا بخواد اونجا رواستعمار کنه بلکه بخشی از مستعمرات اسپانیا بود که پس از شکست اسپانیا از آمریکا در جنگهای بین این دو کشور به دست آمریکا افتاد در حقیقت بر اساس قوانین بین الملی آن روز، آمریکا بخشی از قلمرو امپراتوری اسپانیا رو تصاحب کرد که این مصداق استعمار نیست.
حسن
۲۲ آبان ۱۴۰۳مساله ی ایران با بقیه ی کشورها هیچ فرقی نداره
اصلا ارتباطی به افراد عادی نداره
فک میکنی چه کسی از ایران میره امریکا اونایی که دلار دارن یا میتونن از ونزوئلا برای مصارف خاص که همه میدونن چیه دلار وارد امریکا کنن پس کار خوبی کرده هر کدوم از اون قماش از افراد که تو امریکا هستن را هم باید اخراج کنه امن ترشدن امریکا از نتایج این تصمیمه
حسن
۲۲ آبان ۱۴۰۳دشمنان امریکا را ببین
امریکا و کلا قاره ی امریکا مستعمره ی انگلستان و پرتقال و اسپانیا و فرانسه بودن
چرا چندتا کامنت گذاشتم : چون فک کردم یکیش را حذف کنن یکیش بمونه
حسن
۲۲ آبان ۱۴۰۳دنیا بدون امریکا جهنم جنگهای ایدئولوژیک میشد
خدا را باید شکر کرد که مث مرگ از امریکا میترسن
در قدیم جنگهایی بین محلات مختلف به خاطر تکفیر بوجود می امد الان دنیا کوچک تر شده جنگها بزرگتر و بین کشورها
datsun
۲۳ آبان ۱۴۰۳الان کل جنگهای بعد از جنگ جهانی حداقل یه سرنخش مربوط به آمریکاس کمتر شعر بسرای عزیزم حتی ریس جمهور های امریکای به جنایتهای گذشته خودش اعتراف کردن و بعضا بودجه ی برای کمک به جبران اون جنایت ها تایین کردن مثل بارک اوباما بعد تو اینجا تو ایران شدی ماله کش جنایتهای امریکا
حسن
۲۲ آبان ۱۴۰۳اتوبوسی که مینی بوس باشه اتوبوس نیست
سلطان رئیس جمهورا خودتی مرد
کادیلاک و بقیه رفقا
BMW
۲۵ آبان ۱۴۰۳هی😂😅