متفرقه

نگاه نزدیک به رودین اف زیرو ابرخودروی 1500 اسب بخار V10

رودین اف زیرو، برای علاقه‌مندان خودروهای تک‌سرنشین فرمان وسط، نهایت سرعت ۳۶۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. کارشناسان تاپ گیر به تازگی این محصول استثنایی را بررسی کرده‌اند.

پیشرانه‌ی V10  با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار، به تنهایی جذابیت زیادی دارد. این موتور، روی خودروی تک سرنشین که راننده را در وسط جای داده باشد، فراتر از انتظار خواهد بود و حس رانندگی با مدل‌های فرمول یک را تداعی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

مصاحبه با دیوید دکر؛ موسس خودروسازی رودین

شرکت رودین (Rodin) در نیوزیلند فعال است و هزاران کیلومتر از اروپا و امریکا که مهد ابرخودروها و سوپراسپرت‌های دنیا هستند، فاصله دارد. دیوید دکر (David Dicker) موسس این شرکت، مالک زمینی به مساحت ۵۵۰ هکتار محسوب می‌شود و پیست مناسب برای آزمایش خودرو را به پروژه‌های خود اختصاص داده است. رودین از سال ۲۰۰۶ شروع به فعالیت کرده و تلاش می‌کند تا تجربه نزدیک به فرمول یک فراهم کند.

دیگر نکته‌ی جالب برای رودین، ساخت پیشرانه در نیوزیلند، مستقل از دیگر برندهای مطرح جهان است. علاوه‌بر موتور ۴ لیتر V10 توربو، فناوری هیبرید این شرکت با یک محرک برقی، اختصاصی محسوب می‌شود. این شرایط، احتمالا ظهور یک ابرخودروساز جدید، مثل کونیگزگ سوئد را نوید می‌دهد که البته، لوکس نیست و فعلا بر عملکرد عالی در پیست، تمرکز دارد.

Lawson: FZED will destroy Highlands lap record - VelocityNews

شرکت رادین، قبلا یک خودروی فرمول یک را با همکاری لوتوس انگلیس، باز تولید کرده بود تا به علاقه‌مندان رانندگی حرفه‌ای، ارایه کند. این خودروی فیبرکربنی با نام اف زد (Fzed) از موتور ۳/۸ لیتر V8  ساخت کاس ورث استفاده کرد و با قدرت ۶۷۵ اسب بخار، مورد توجه گرفت. رایدن اف زد، ۶۵۰ هزار دلار داشت و ارزان‌تر از مدل‌های واقعی فرمول یک بود.

اطلاعات اولیه از رادین اف زیرو، مجموع قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار را در سال ۲۰۲۲ نشان داد؛ اما ظاهرا محصول نهایی به کمک پیشرانه برقی، ۱۵۰۰ اسب بخار خواهد بود. موتور بنزینی به تنهایی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد؛ پس می‌تواند نسخه‌ی پایه از این ابرخودرو را، تامین کند.

رودین اف زیرو، بدنه و شاسی اختصاصی دارد. این مجموعه، همراه پوسته موتور، تماما فیبرکرین است. با این شرایط، وزن خالص خودرو حدود ۷۰۰ کیلوگرم خواهد بود و به لطف طراحی آیرودینامیک پیشرفته، ۴۰۰۰ کیلوگرم نیروی عمودی در سرعت ۳۶۰ کیلومتر برساعت خواهد داشت. موتور V10 و سیستم هیبرید، مجموعا ۱۳۲ کیلوگرم هستند و دور موتور ۱۰ هزار rpm خواهد داشت.

هنوز مشخص نیست رادین اف زیرو در سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت چگونه عمل می‌کند؛ اما از هم‌اکنون می‌توان اطمینان داشت که این عملکرد، زیر ۲ ثانیه باشد. قیمت نهایی برای هر دستگاه، حدود ۲/۲ تا ۲/۵ میلیون دلار برآورد شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1910 ديدگاه)

    احساس میکنم جزو اون پروژه های جاه طلبانه است که بعد مدتی فقط یاد اش میمونه. مثل Caparo T1

    طراحی کلی ماشین هم من یکی رو یاد Red bull X2010 انداخت.

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. JJ

      ۱۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (284 ديدگاه)

      بیشتر اگه اونو مثل بتموبیل میکردن

  2. Titanium

    ۱۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    ماشین بتمن😂

    موافقم 21
    مخالفم 1
  3. OM.01

    ۱۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (581 ديدگاه)

    پدال تقریبا 2 سال پیش مقاله مصاحبه مدیر و مالک این کمپانی رو گذاشته بود
    https://www.pedal.ir/european/rodin-fzero-aims-to-be-worlds-fastest-car/
    این شرکت پشتوانه مالی داره و موسسش میلیونر هست امید به زنده موندن این شرکت زیاد هست حالا هم که نسخه پیش تولیدی رو تاپ گیر بررسی کرده…
    1500 اسب بخار قدرت 700 کیلوگرم وزن 4 تن دانفورس در سرعت 360 کیلومتر!!!

    در آینده بیشتر از رودین موتورز و دیگر شرکت های کوچیک دیگه مثلnilu27 و 777hypercar و… خواهیم شنید. شرکت های کوچک تولید محدود که میان یه تکونی میدن و بهمون نشون میدن برندهای معروف چیزی جز لوگوی کاپوت برای ارائه ندارن…! Czinger که اینو نشون داد و اینا هم میتونن نشون بدن.
    فعلا کاری جز صبر کردن نمیتونیم انجام بدیم…

    موافقم 19
    مخالفم 5
  4. Siyavash

    ۱۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (923 ديدگاه)

    خیلی زود از یاد ها فراموش میشه…

    موافقم 2
    مخالفم 3
  5. علی علوی

    ۱۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    جناب آقای مهندس جواد عقیلی بزرگوار و معزز مجدداً عرض سلام و احترام و ادب و ارادت خدمت حضرتعالی
    از بابت اطلاع رسانی های جنابعالی هم از طریق ایمیل و نیز سایت پدال کمال تشکر و سپاسگزاری را از لطف و محبت و عنایت و مرحمت جنابعالی را نسبت به اینجانب دارم
    چنانچه در این مدت زمانی مکرراً مصدع اوقات شریف حضرتعالی شده ام را به بزرگواری خودتان عفو بفرمایید و در ضمن چنانچه امکانش وجود داشته باشد و در صورت نیاز به امور مترجمی و نویسندگی علوم و تکنولوژی های جدید و بسیار پیشرفته و خالی شدن پوزیشن به اینجانب اطلاع رسانی بفرمایید سپاسگزارم و بر بنده منت گذاشته اید
    با احترام و ادب و آرزوی سلامتی جنابعالی و سایر همکاران گرامی تان
    علی علوی از مشهد

    موافقم 4
    مخالفم 2
  6. علی علوی

    ۱۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    جناب آقای مهندس محمد رضا اشتری بزرگوار و معزز بنده در مقاله و موضوع رانندگی با اتومبیل روباتیک تسلا موتورز با جوی استیک این درخواست را از حضور جنابعالی داشتم و حضرتعالی هم در همان مطلب پاسخ بنده را ارسال فرمودید
    مرحمت بفرمایید و پاسخ بنده را ارسال فرمایید سپاسگزارم
    بنده منتظر ارسال پاسخ جنابعالی می باشم
    علی علوی از مشهد

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. Scuderia Ferrari

    ۱۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4074 ديدگاه)

    خیلی از سرمایه دارها زدن به سیم آخر و بهترین فرصت رو در صنعت خودروسازی می بینن
    ساخت یه هایپرکار جاده ای یا پیست محور از برندهای ناشناس که بیشتر برای دیده شدن و سودآوری به این سمت کشیده میشن
    اینا باید تست بشن و ادعاهاشون ثابت بشه و فقط در حد معرفی اعداد و ارقام نباشن
    اولین اولترا کار دنیا که یونانی بود و قرار شد توسط Top Gear تست بشه چی شد ؟؟ یا خیلی از موارد دیگه که الآن هیچ خبری ازشون نیست

    موافقم 12
  8. Fxxk

    ۱۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه زیرنویسی چیزی بزارین حال کنیم دیگه.خیلی ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا