متفرقه

در تصادف بهبهان، کیسه‌ی هوای هیچکدام از خودروها عمل نکرد

سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور، خودروهای تولید داخل را “ارابه‌ی مرگ” توصیف کرد. ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح دوشنبه، به دلیل مه شدید در محور مواصلاتی بهبهان – رامهرمز روبروی روستای دودانگه، ۵۹ خودرو دچار سانحه و تصادف زنجیره‌ای شدند.

عارف اصل شرهانی، مدیر روابط عمومی اورژانس علوم پزشکی اهواز در توضیح حادثه به خبرنگار ایلنا گفت:

متأسفانه بر اثر تصادف، ۴ خودرو دچار آتش‌سوزی شده و ۵ نفر جان خود را از دست داده و ۴۱ نفر نیز مصدوم گردیدند. ۵ نفر از مصدومین و یک نفر از فوتی‌ها زن و مابقی مرد بودند.

در روزهای اخیر، دو تصادف زنجیره‌ای دیگر به دلیل غلظت بالای مه صبحگاهی در محور آبادان و اهواز – رامهرمز اتفاق افتاد که در محور آبادان ۷ خودرو و رامهرمز ۲۸ خودرو با هم برخورد کردند.

آیا مهم‌ترین عامل تصادف جاده‌ای، ایمنی خودروهای داخلی است؟

سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور درپاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:

عدم رعایت فاصله طولی منجر به تصادف می‌شود در همین حادثه بهبهان که بسیار دلخراش بود، ایربگ هیچ خودروی باز نشد.

چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ چرا استانداردها کنترل نمی‌شود؟ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟ حتماً باید خودروسازها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. اینکه بگوییم رانندگان در حادثه بهبهان دقت نداشته‌اند درست است اما سازمان‌های مربوط چه نقشی داشتند؟

متاسفانه ۳۲ درصد از فوتی‌های ما مربوط به سرنشینان است که کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند و ۲۵ درصد هم مربوط به رانندگان، ۱۹ درصد عابران هم شامل می‌شوند.

اولین موضوع مورد توجه، انضباط در عبور و مرور است که امیدواریم مردم قوانین را رعایت کنند، ما قوه قهریه نظام هستیم و با افراد حادثه ساز برخورد خواهیم کرد، تصادفات و حوادث بسیار جدی است، سومین عامل مرگ و میر مربوط به تصادفات است.

امروز فوتی‌های ناشی از کرونا به ۲۰ نفر رسیده و دنیا را گرفته است، اما تصادفات همواره هست و خواهد بود، به ازای هر نفر فوتی، ۲۰ الی ۲۵ نفر مجروح و معلول داریم، امروز در ۱۴۰۰ رشد ۱۲ درصدی در تردد‌های کشور داشتیم و ۱۱ هزار و ۱۴۷ نفر جانباخته داشتیم.

پلیس بارها نسبت به شرایط جوی، استفاده از زنجیر چرخ و دید کافی اطلاع‌رسانی می‌کند اما ما نمی‌توانیم به ازای ۳۷ میلیون وسیله نقلیه ۳۷ میلیون پلیس برای کنترل بگذاریم.

چرا رانندگان تریلی و کامیون حین خستگی رانندگی، از جاده فرعی استفاده می‌کنند‌ تا به طور مثال در سنندج سانحه ایجاد شود. شرکت‌های اتوبوسرانی مسئول کنترل رانندگان خود هستند رانندگان نیز باید به مسافران تذکر دهند تا کمربند استفاده کنند.

یادداشت سردبیر: به زودی شاهد سخنانی چون غیرفعال بودن ایربگ توسط مالکان آنها، خرابی ایربگ و عدم توجه قربانیان به تعمیر آن، عدم برخورد در زاویه صحیح و یا با فشار کافی به سنسورهای ایربگ و از این قبیل خواهیم بود. آنچه واضح است، سازمان استاندارد مدتهاست که کوتاهی خودروسازان را در بخش های مختلف اعم از ایمنی، آلایندگی و مصرف سوخت و کیفیت زیرسبیلی رد می‌کند. نقش پلیس نیز برای شماره‌گذاری چشم بسته خودروها بدون بررسی دقیق آنها قابل اغماض نیست. متاسفانه ما باید منتظر فجایعی اینچنین باشیم تا تخلفات عمده و طولانی دستگاههای متعددی ناگهان روشوند. به امید روزی که کسی با جان و مال و آبروی مردم اینگونه معامله نکند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. A ... She just reminds Me of love ... A

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (276 ديدگاه)

    از ماست که بر ماست

    موافقم 67
    مخالفم 9
    1. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (203 ديدگاه)

      اینا همون ملتی بودن که کادیلاک با بنز آتیش میزدن

      موافقم 108
      مخالفم 12
      1. Carbonado Aventador

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        همون موقشم بنز و کادیلاک واسه قشر پولدار جامعه بود..
        اونی که اون موقع میتونست کادیلاک بخره الان در بدترین حالت یه ژاپنی تمیز زیرپاشه..
        .
        ادم بدبخت همه جا بدخته.‌
        چه تو ایران باشه چه تو امریکا چه تو کره مریخ..

        موافقم 55
        مخالفم 64
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        آقا من اصلاً کاری به این قضیه ندارم چون همه چیز مثل روز روشنه !

        اما چرا باید تصادف کرد ، موضوع اینه !

        موافقم 19
        مخالفم 24
        1. افشار

          ۲۲ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (772 ديدگاه)

          چون آن روز جاده بهبهان به سمت اهواز مِه غلیظ گرفته بوده و اینها دید کافی نداشتند و بدون رعایت فاصله قانونی و با سرعت بیشتر از حد مجاز در شرایط مِه گرفتگی رانندگی میکردند

          موافقم 29
          مخالفم 2
      3. اوس پوری

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (80 ديدگاه)

        هالا باید پارس 405 سوار بشن

        موافقم 7
        مخالفم 22
      4. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (157 ديدگاه)

        سرمایه گذاری های شاه در همه جا عالی بوده عالی فقط خودروهاش اینان
        شرکت جیپ: سرمایه ششصد میلیون ریال، بنیاد پهلوی اکثریت سهام.
        شرکت تولید شاسی و بدنه اتومبیل در ایران:سرمایه ششصد میلیون ریال، بنیاد پهلوی و شرکت آلمانی تیسن کلیه سهام.
        شرکت پیشتازان:موتورسیکلت و دوچرخه، شهناز پهلوی با مشارکت هوندای ژاپن، کلیه سهام.
        شرکت تولیدی تیزرو: شهناز پهلوی سهامدار عمده.
        بیش از 40 خورده ای اشتباه نکنم درصد شرکت کروپ که شرکت فولکس زیرمجموعه اش بوده را خریده بوده سهاماشو
        30 درصد مرسدس هم انگار بوده

        موافقم 24
        مخالفم 4
        1. 8797

          ۲۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (185 ديدگاه)

          ماله بنز اگه اشتباه نکنم 50 درصد

          موافقم 7
          مخالفم 1
  2. مردیم از خوشی

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    خودرو ملی ، ع.زت ملی ، افتخار ملی ✊

    تخصصی ندارم ولی در تولید خودرو ملی و بو.می بسیار پیشرفت کرده ایم

    موافقم 25
    مخالفم 76
  3. Reza ar

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (270 ديدگاه)

    5فوتی یعنی نابودی پنج خانوداه یعنی یتیم شدن چند کودک یعنی …

    موافقم 52
    مخالفم 2
    1. سیاوش

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (49 ديدگاه)

      سه نفر از پنج فوتی یه خانواده بودن پدر و مادر بچه شون

  4. Asghar

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (23 ديدگاه)

    دوستان لطف حمله نکنید:)
    ولی احتمال نداره مثل داستان پرادو علی دایی همشون قفل ایربگ رو بسته باشن؟ چون تو اطرافیان خودمون هم دیدم اکثرا از ترس این که ایربگ باز شه خرج رو دستشون بذاره، ایربگ رو قفل میکنن!

    موافقم 15
    مخالفم 77
    1. Reza ar

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (270 ديدگاه)

      نه فرض محاله. ضمننا تو اکثر ماشینا نمیشه ایربگ راننده رو خاموش کرد. فقط ایربگ شاگرد و میشه که اونم برای نصب صندلی کودکه. مگه این که هر چهار تا ماشین خودشون ایربگا رو در اورده باشه یا قبلا تصادف داشتن و ایربگ و درست نکردن که اینم محاله

      موافقم 50
      مخالفم 3
    2. مردیم از خوشی

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1450 ديدگاه)

      حمله نکنید !

      باور کن حرفت حمله داشت 😑 ، حتی اگه طرف بخاطر وضع خراب اقتصادیش اینکار را کرد باشه (که احتمالش خیلی کمه )

      موافقم 34
      مخالفم 8
    3. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      با توجه به شرایط بد اقتصادی چنین احتمالی وجود دارد!!!
      ولی باز هم قابل پذیرش نیست که هر ۵۷ خودرو ایربگ رو بسته باشند!

      موافقم 43
      مخالفم 5
      1. شاهین

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        سلام ایربگ راننده قفل شدنی نیست فقط میشه ایربگ سرنشین رو غیرفعال کرد.

        موافقم 66
        مخالفم 2
        1. مهربد

          ۲۲ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (320 ديدگاه)

          یک استثنا وجود دارد؛ ایربگ راننده و سرنشین در صورت نبستن کمربند ایمنی، کار نمی کند و اصطلاحا، قفل کمربند، سوییچ فعال کننده ایربگ است.

          موافقم 7
          مخالفم 26
        2. SS

          ۲۲ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (821 ديدگاه)

          @مهربد این حرف درست نیست و باز شدن ایربگ هیچ ربطی به باز یا بسته بودن کمربند نداره
          اتفاقا نبستن کمربند در صورتی که خودرو مجهز به ایربگ باشه باعث برخورد شدید با ایربگ و جراحات جدی میشه و در دفترچه راهنمای خودروها هم ذکر شده.

          موافقم 15
          مخالفم 1
        3. Asghar

          ۲۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (23 ديدگاه)

          آهان، من اینو نمیدونستم، فکر میکردم دو طرف رو قفل میکنه.
          خیلی ممنون🤚🏻

    4. ehsan.fa

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1952 ديدگاه)

      ایربگ راننده رو نمیشه خاموش کرد

      موافقم 25
      مخالفم 2
  5. Farzad

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    واقعا جای تاسف داره ، نه جاده درست حسابی داریم ( خوزستان که از این نظر افتضاح به تمام معناست تو بعضی شهرهاش حتی یه آسفالت تمیز و یه تیکه پیدا نمیکنید ) ، نه خودرو درست حسابی ( یه مشت ارابه مرگ ) و نه راننده درست حسابی .( البته همه راننده ها هم مثل هم نیستن ) ، اگه شبا تو جاده های بیرون شهر رانندگی کرده باشید بیشتر راننده هایی که از روبه رو میان نور بالاشون رو نمیدن پایین که همین ممکنه منجر به تصادف بشه و موارد بسیار زیاد دیگه که متاسفانه بعضی ها انجام میدن و این نشون میده بعضی ها هنوز فرهنگ رانندگی ندارن . خلاصه حواسمون جمع باشه و با دقت رانندگی کنیم .

    موافقم 49
    مخالفم 1
    1. M.Kkarimi

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      همیشه برام جالب بود ببینم اگه داخل ایران هم مثل کشور هایی مثل آلمان اتوبان های سرعت آزاد داشتیم چه اتفاقی می افتاد !!؟ قبول کنیم در کنار تاثیر لگن سازی های ایران خودرو و سایپا و وضعیت اسفناک جاده ها و… بخش اعظمی از این حوادث به بی فرهنگی و ببخشید بی شعو.ری ملت تو رانندگی بر میگرده !!

      ای کاش بجای بستن سلطان و لات و سالار و… به این لگن ها یک صدم کاری که با اینست.ا تو گوگل پلی کردن ، همت داشتن با این لگن سازی ها هم میکردن !! عملا با جون ملت بازی میکنن !

      موافقم 16
    2. حسین

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      یعنی خوب نیست همین الان برم سرمو بزنم به دیوار خودمو بکشم.

    3. حسین

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      انگار یادم میاد یکی از دلایلی که بابام عینکی شد این بود که نوربالا میگرفتن تو چشمش.یه موقع هاییرو یادمه تو مسافرت بابام به اونا میرسید هی قطع میکرد دوباره وصل میکرد ولی نامردا اونا قطع نمی کردند(البته شایدم از همون اول نورپایین بودن).الانم باید عینک بزنه و ماشین برونه.

  6. محمد

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    ***من بیشتر از اینا از مردم خودممون حرصم میگیره ،ماشین که دارو یا غذا نیست ولله شش ماه کسی از مونتاژ کارا و وارد کننده های دندون گرد ماشین نخره کاسه و کوزشون جمع میشه فقط شش ماه خوبه همه هم راه حلش رو می‌دونیم اما خانوادگی تو قمار ایران خودرو و سایپا شرکت میکنن تا ماشین برنده بشن

    موافقم 23
    مخالفم 2
  7. داوود

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چه بر سر این مملکت آمده است؟ خدایا اینجا چه می گذرد؟ همه چیز را از ما گرفتند…

    موافقم 21
    مخالفم 5
  8. datsun

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3952 ديدگاه)

    پول چیزی رو میگیرن که بی استفادس یعنی کار نمیکنه ایربگ و ای بی اس جالبه نه

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. ehsan.fa

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1952 ديدگاه)

      خیلی جالبه مجنون عملی و لیلی حامله

      موافقم 10
      مخالفم 3
  9. Swedish Arrogant Tiger

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    تو آشغال بودن صنعت خودروسازی کشور شکی نیست، ای بی اس هاشون هم که اگه غیرفعال باشه آدم اطمینان بیشتری به ترمز داره. ولی در مواقعی باز شدن ایربگ اگر کمربند بسته نباشه چه بسا نتیجه عکس هم داشته باشه، چند درصد از ما موقع رانندگی کمربند هارو می‌بندیم؟

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. ehsan.fa

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1952 ديدگاه)

      من از در پارکینگم هم برم تو میبندم چون یبار چپ کردم تاثیرش رو دیدم

      موافقم 17
      مخالفم 1
    2. SS

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (821 ديدگاه)

      چرا مغلطه میکنید؟؟
      اینجا بحث باز شدن یا نشدن ایربگ هست
      بعد شما میگید چون کمربند نمیبندیم بهتره ایربگها باز نشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 11
      1. حسین

        ۲۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        اگه کمربند نبندیم بهتره ایربگ باز نشه.چون ایربگ بدون کمربند از بی ایربگ بد تره

        موافقم 2
        مخالفم 1
    3. Swedish Arrogant Tiger

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      ظاهرا لو رفتم که عامل نفوذیه ایران خودرو تو سایتم!
      به امید روزی که فقط واسه نظر دادن سریع یه چیزی ننویسید و خوب بخونید.
      صرفا تاکیدی بر بستن کمربند بود.

      موافقم 2
      مخالفم 2
  10. افشار

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (772 ديدگاه)

    سایپا و ایرانخودرو خاک عالم …. 🤦🤦🤦🤦

    موافقم 19
  11. سرزمین آفتاب

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    من خودم ساکن بهبهانم
    اطلاعات سایت درسته
    علت تصادف هم
    ۱_ مه غلیظ بود خوزستانی ها باید بدونن که صبح زود مه غلیظ تو منطقه هست نباید صبح حرکت کرد
    ۲_ علاوه بر آسفالت افتضاح منطقه (واقعا بد)
    جاده کشی هم استاندارد نیست
    ۳_رعایت نکردن فاصله خودروها متاسفانه

    موافقم 15
  12. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    من تعجبی نمی کنم
    داریم توی مملکتی زندگی میکنیم که اون که پزشکی هسته ای خونده شهر داره اونی که عمران خونده رئیس سازمان انرژی اتمی
    فقط خدا به اون ۵ خانواده صبر بده

    موافقم 13
    مخالفم 1
  13. Genius

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    ناجا طی ده سال اخیر اثبات کرده وقتی اراده کنه جریانی رو متوقف کنه ظرف ۴۸ ساعت این کار رو میکنه(آخریش همین چندهفته قبل وسط زنده رود)پس باهمین استنباط قطعا خودش هم راضی به ادامه ساخت این ارابه های مرگ هست

    موافقم 14
  14. مردیم از خوشی

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    چقدر پیام ح.ذ.ف شد چه قدر پیام سا.نس.ور شد ! 😑

    موافقم 7
    مخالفم 1
  15. ایران فرانسه

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    سلام دوستان ببخشید کامنت تکراری میذارم چون کاملا به پست مرتبطه جمعه در مسیر برگشت فیروزکوه به دماوند بعد از تونل های ۴ قلو و قبل از پل دَلی چای بر اثر کورس گذاشتن دیوانه وار یک پراید با یک تیبا من با حدود ۱۰۰ کیلومتر متر سرعت کنترل ماشین از دستم در رفت و بعد از ۴ تا معلق ایستادم هر دو ایربگ باز شد. ماشین مگان مدل ۱۳۹۲ و می دونید که طراحی سال ۲۰۰۲، ولی باور نمی کنید اگر بگم یه خط بر نداشتم تمامی ستون ها سالم ، رینگ و لاستیک های میشلن سالم میله نگهدارنده چرخ ها سالم ماشین اتوماتیک خاموش شد و یک قطره بنزین نریخت از ماشین درها علیرغم آسیب زیاد به سختی باز می شدند ، عکسها شو گرفتم اگر می شد ضمیمه می کردم از انروز تا الان فکر می کنم.اگر از ماشین های از رده خارج های ایران خودرو و سایپا بود الان من چه وضعیتی داشتم و کجا بودم .تازه اگر این ماشین ای اس پی داشت شاید این حادثه اصلا پیش نمی اومد ،واقعا کی گفته این ارابه های مرگ را به اسم تولید ملی بدید دست مردم تازه با ناجوانمردی از قطر ورق فولادی و تعداد نقاط جوش بلند کنید ، اگر بشه عکس ها رو می فرستم

    موافقم 10
    مخالفم 1
  16. عاشق پدال

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (259 ديدگاه)

    حالا یکم جلو چین خم بشین پاهاشونو بلیسین شاید شاید شاید گشایش اقتصادی بشع..
    چین . ههههه

    موافقم 16
    مخالفم 2
  17. حسین دهمرد

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    از توهمات بعضی کاربران که هر چیزی رو به هرچیزی ربط میدن و سر هرموضوعی بساط …شون جور میشه بگذریم ولی آیا همه شون آت و آشغال سوار بودن؟ یعنی یه ماشین خوب بین اینا نبوده؟ بعدم این آقای مسئول چرا اینا رو به خبرنگار میگه؟ یه دستور بده تمامه.

    موافقم 2
    مخالفم 13
    1. پویا

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (487 ديدگاه)

      بساط چی جور میشه؟؟ الان بهت بر خورد

  18. فريد

    ۲۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (525 ديدگاه)

    خدا بیامرزه ولی مطمئناً اگر درست رانندگی میکردن و فاصله رو رعایت میکردن اینطوری نمیشد. به جنس داخلی هم دیگه خسته شدم انقد فحش دادم

  19. ع

    ۲۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقای رئیس اگر یادتان باشد علت دپی خودرو در خودروسازی ها کمبود ایربگ وارداتی بود
    ایربگ ها اصلا ایرانی نیست
    ایراد را در ایربگ های وارداتی کره ای جستجو کنید

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. onegold

      ۲۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (41 ديدگاه)

      حتی اینجا هم براشون ماله کشی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا