سامسونگ از نمایشگاه CES 2022 برای نمایش دید خود به آینده صنعت خودرو استفاده کرده است. تکنولوژی سامسونگ که در این رویداد تکنولوژیک معرفی شده اساساً یک هدآپ دیسپلی پیشرفته است که از ویژگی واقعیت مجازی برای نمایش اطلاعات در مسیر دید راننده استفاده میکند. این ویژگی هم جالب و تا حدی ناخوشایند است. تکنولوژی سامسونگ شروع به کار برجستهای داشته زیرا پیش از اسکن راننده و سرنشین به آنها خوشامدگویی کرده و از وضعیت خوب راننده و خودرو اطمینان حاصل میکند. سیستم سپس تقویم راننده را بررسی نموده و مسیرهای رانندگی مدنظر را به او پیشنهاد میدهد.
زمانی که راننده مسیر پیشنهادی را تائید کرد اطلاعات ناوبری لود شده و روی نمایشگری تابانده میشود. در همان زمانی که خودرو حرکت میکند سیستم درباره نزدیک شدن خودروهای اضطراری و تغییر مسیر به راننده هشدار خواهد داد.
اما از اینجا به بعد وضعیت کمی ناخوشایند میشود زیرا این نمایشگر به یک بستر تبلیغاتی برای کسبوکارهای نزدیک همچون فروشگاههای مواد غذایی، کفشفروشیها و… تبدیل میشود. این سیستم همچنین پیشنهادهایی همچون خرید قهوه در مکانهایی که معمولاً راننده تردد میکند را ارائه میکند. اگرچه این موارد میتوانند تا حدی عصبی کننده باشند اما سامسونگ میگوید سیستم موردبحث به کاربران اجازه میدهد تا بین منوهای رستوران یک غذا را انتخاب کرده و از داخل خودرو سفارش خود را بدهند.
جدای از این موضوع، سیستم جدید سامسونگ از تکنولوژی V2X استفاده میکند تا دیدی گسترده به محیط اطراف داشته باشد. این یک ایده خوب است زیرا زمانی که شما پشت یک کامیون بزرگ گیر افتاده باشید نخواهید توانست اطراف و به ویژه علائم ترافیکی را مشاهده کنید و این تکنولوژی به کمک شما خواهد آمد.
در کلیپ منتشر شده همچنین توانایی برقرار تماسهای گروهی و تصویری با استفاده از تکنولوژی 5G و ویژگیهای ایمنی همچون برجسته ساختن علائم ترافیکی و هشدار درباره حیوانات نزدیک شده به جادهها را میبینیم. اگرچه برخی از ویژگیهای این تکنولوژی جدید ناخوشایند به نظر میرسد اما برخی کمپانیها در CES اقدام به نمایش ناوبری مبتنی بر واقعیت مجازی کردهاند و احتمالاً خودروهای بیشتری در آینده از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد.
مسعود
۱۸ دی ۱۴۰۰خیلی تخیلی بود بخصوص اون قسمت که جلوی تریلی رو میتونس ببینه ولی خب همین خودروهای برقی امروز هم یه روز تخیلی بنظر میومدن
مردیم از خوشی
۱۸ دی ۱۴۰۰اتفاقا این مورد اصلا دور از ذهن نیست فقط کافیه خودرو ها در آینده یا هم ارتباط داشته باشند
مسعود
۱۸ دی ۱۴۰۰همین بحث ارتباط خودش کلی دردسر میتونه درست کنه و هک کردنشون راحت تر میشه
در کل بدی الکتریکی شدن هرچی بیشتر همینه که از دور راحت تر میتونن کنترلشون کنند
محمد مختاری آذر
۱۸ دی ۱۴۰۰دوست عزیز الکتریکی ها اصلا هم دور از ذهن نبودند البته من هم با الکتریکی مخالف هستم ولی اولین موتور الکتریکی بود که نسخه اولیه توسط آقای والتر بیلی (Walter Bailey) ساخته سد سپس توسط نیکولا تسلا و در نهایت با تکامل زیاد از موتور دو مرحله ای به موتور سه مرحله ای توسط مهندس روسی میخاییل دوبروولسکی (Michael Dobrowolsky) ساخته شد .حدودا در زمان نیکولا تسلا اولین موتور دو زمانه بنزینی توسط زیگفرید مارکوس Siegfried Marcus مهندس آلمانی اومد . در ضمن اولین خودرو که بتونه رکورد 100 کیلومتر بر ساعت رو بزنه الکتریکی بوده. لطفا کمی تحقیق بعد نظر بدید. اصلا از 50 سال پیش خودروساز ها به فکر آلایندگی افتاده بودند
فرزاد
۱۸ دی ۱۴۰۰۹۹ درصد این تجهیزات و وسایل همین الان ساخته شده و فقط یک درصد احتمال اجرایی شدن داره چون همه مسائل طبیعت همسو با هوش مصنوعی و رباط نیست و دارای نظم برنامهریزی شده نمیباشد و این یعنی زندگی جریان داره و خوشبختانه تنها صنعت خودروسازی پیشرو در زمینه اهمیت دادن به زندگی طبیعی متعلق به خودمونه
امیرحسین
۱۸ دی ۱۴۰۰من از طرافدار های هدآپ هستم که دوست دارم رو ماشینم این آپشن باشه
اما اینکه خیلی شلوغ کاری بشه اصن دوست ندارم یا اینکه اعلان یا صدای زیادی داشته باشه
خیلی رانندگی رو خسته کننده و رو مخ میکنه
ولی ایده نویگیشن رو هدآپ خیلی بهتر از نمایشگر های ماشین چون تسلط راننده به جلو هست و باعث میشه راحت از نویگیشن استفاده کنه و خطرات رانندگی رو کاهش میده
عرفان
۱۸ دی ۱۴۰۰معنی خودرو سازی کاملا داره تغییر میکنه
قبلا خودروسازا تمرکزشون روی افزایش لذت رانندگی و بهتر کردن تجربه و حس رانندگی بود (هر کی بستگی به سبکش به روش خودش یکی با افزایش ردلاین و سواری اسپرت یکی هم با سواری نرم و اپشن های جذاب برای تجربه سواری لوکس و ….)
ولی الان دیگه عملا چیزی که داشتن براش تلاش میکردن داره بی معنی میشه !!!!!(یعنی افزایش لذت رانندگی )
اینم یه نوعشه
من خودم نظر شخصیم به عنوان یه ماشین باز قطعا قبل رو بیشتر میپسندیدم
ولی خب اینم یه نوعشه
میثم
۱۸ دی ۱۴۰۰هر جایی پای تبلیغات بیاد وسط یعنی اون تکنولوژی رو اعصابه
یه کلیپ تو یوتوب می خوای ببینی تبلیغاتش حال آدمو بهم میزنه وای به حال این