شرکت نیو موفق شد با استفاده سدان ET7 و باتری نیمه جامد جدیدش، مسافتی ۱۰۴۴ کیلومتری را بپیماید.
بررسی این باتری بهصورت زنده توسط شرکت نیو بههمراه مدیرعامل آن پخش شد که حدودا ۱۴ ساعت به درازا کشید. در طی این تست، نیو ET7 توانست مسافت آزمایشی ۱۰۴۴ کیلومتر (۶۵۲.۵) مایل را بپیماید. نهایتا بسته باتری در ۳ درصد SoC متوقف شد و تست به پایان رسید.
«ویلیام لی»، مدیرعامل نیو، طبق قانون خودروی خود را برای هشت ساعت مداوم راند. سدان ET7 در شرایط جوی و دمای متغیر از منفی ۲ تا ۹ درجه سانتیگراد برای ۱۲.۵ ساعت در حال حرکت باقی ماند. در حین انجام آزمایش، بار خودرو شامل سرنشینانش برابر ۱۹۰ کیلو بود و دمای کابین هم در ۲۰ درجه سانتیگراد حفظ شد. لی درباره این سفر ۱۰۴۴ کیلومتری میگوید:
پایان و موفقیت در این چالش بررسی گستره مسافت قابلپیمایش نشاندهنده قدرت بالای باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی و بسته آن است. این بسته باتری در حال حاضر بیشترین چگالی انرژی را در میان تمام باتریهای تولید انبوه جهان دارد و اتفاقا ایمنی بسیار بالایی هم دارد. از همه مهمتر، تمام مدلهای نیو که درحال حاضر در بازار به فروش میرسند میتوانند از طریق مراکز تعویض باتری ما، باتری نیوی خود را با این نمونه تعویض کنند… .
ویلیام لی برای نشاندادن توان باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی نیمه جامد شرکت خود، یک نیو مجهز به آن را از شهر شانگهای و تا زمانی که عمر آن به شارژ باتری به پایان رسید، حرکت داد؛ او برای حفظ جذابیت کار خود و البته اثبات ادعای مهندسانش، تمام این مسافت را روی آنتن پخش زنده رفت.
در آزمایش یادشده سدان عملکرد بالای ET7 میزبان این بسته باتری جدید بود که نیو آن را بهصورت مستقیم برای رقابت با تسلا مدل S روانه بازار کرده بود. در تستی دیگر در اروپا، ET7 موفق شد مسافتی ۶ هزار کیلومتری را در ۷۲ ساعت و ۵۱ دقیقه طی کند. این تست برای نمایش مزیت سیستم و ایستگاههای تعویض باتری نیو انجام شده بود.
البته که اگر نیو ET7 به باتری نیمه جامد جدید این شرکت مجهز باشد دیگر نیازی به تعویض باتریهای زیادی نخواهد داشت. هدف اصلی تعویض باتری آن است که بهجای شارژ مجدد باتری خودرو، راننده در عرض ۳ دقیقه باتری خالی خود را با نمونه پر از شارژ تعویض کند و دوباره راه بیافتد؛ حال با درنظر گرفتن تواناییهای باتری نیمه جامد مشخصا نیاز به استفاده از این سیستم هم کاهش مییابد. بر اساس گزارشها، نیو برای ساخت باتری نیمه جامد به سراغ بزرگترین فروشنده باتری جهان، CATL، رفت که مدتها است روی باتریهای حالت جامد کار میکند. درصورت تمایل برای آشنایی بیشتر با باتریهای حالت جامد مقاله «آنچه درباره باتری حالت جامد میدانیم» را مطالعه کنید.
کانتمپروری آمپرکس در پاسخ نیو اذعان کرد که مراحل توسعه و ورود یک باتری با شیمی تازه به خط تولید زمان زیادی خواهد بود و هزینه لازم برای آن بیشتر از تصور میشود که البته قیمت محصول نیو را غیررقابتی خواهد کرد. بنابراین نیو به یک رقیب چابک و کوچکتر از CATL یعنی «ویلیون نیو انرژی تکنولوژی» رو کرد تا نخستین باتری نیمه جامد خود را توسعه دهد.
قرار بود نخستین مدلهای باتریهای نیمه جامد نیو در سال ۲۰۲ روانه خط تولید شوند و تا سال ۲۰۲۳ در دسترس کاربران قرار گیرند اما افزایش هزینههای این پروژه، تولید را به چالش کشید و باعث تاخیری طولانی شد. خوشبختانه باتری با توان پیمایش حدودا هزار کیلومتر هماکنون آماده تجاریسازی و استفاده در بازار است. نظر شما درباره باتریهای نیمه جامد چیست؟ آیا نیو با این پیشرفت میتواند گوی رقابت را از تسلا بدزدد؟
hamid
۵ دی ۱۴۰۲مهمترین مشکل برقی ها حل شد ، فکرش بکنید تا ۱۰ ساله اینده که این باتری ها با چگالی بهتر تولید میشن و با یه شارژ تا ۵۰۰۰ هزار کیلومتر هم بتونید برید
عین سرویس دوره ای
مسعود
۵ دی ۱۴۰۲کاهش می گفت با چه سرعتی این آزمایش انجام شده
AMANTE
۵ دی ۱۴۰۲بین 70 تا 80 کیلومتر که البته در مناطق شهری 30 تا 50 کیلومتر بود.
اصالت یعنی چین
۵ دی ۱۴۰۲حرفی نمیمونه ژاپن و آمریکا و اروپا هم هی به همدیگه جایزه بدن
تهشم هرسال فراخوان میدن🤣🤣🤣👋
۵ دی ۱۴۰۲🤡🃏
کیان
۵ دی ۱۴۰۲ببین حداقل اسمت و بذار نواوری چین، تکنولوژی چین و یا همچین چیزی
اصالت یعنی چین ؟! خودشونم بدونن اینو میگی میخندن !!!
هروقت این کشور تونست از لحاظ اقتصادی کارگری غرب و نکنه و … میتونی بیای ازش دفاع کنی و …
Amirmohammad
۵ دی ۱۴۰۲اقتصاد دوم دنیاس و تولید ناخالص داخلیش به تنهایی از کل کشورای اروپایی روی هم بیشتره بعد میگی کارگری غرب رو میکنه؟!
Aligatangoo
۵ دی ۱۴۰۲البته بنده خدا بد هم نمی گه اون وقت ها که چینی ها دبوار چین رو می ساختن اروپایی ها جزو آدمخواران بودند و آمریکا هم دست سرخپوست ها بود.
عباس
۷ دی ۱۴۰۲هیچ میدونی صدها هزار از کارگرهایی که از شدت سختی کار تو ساخت دیوار خسته شده و از کار افتادن تو دیوار چین زنده زنده دفن شدند؟
ارسلان
۵ دی ۱۴۰۲چشم….
پارسا
۵ دی ۱۴۰۲باتری جدید تویوتا که قراره بیاد هم همین حدودا برد داره تازه اگر کاملا عملی بشه . میخوام بگم که دیگه مهم نیست شرکت های با سابقه تر چقدر سریع پیشرفت کنن پیشرفت چینی ها هم همون اندازست و بعیده این سهمی که از خودرو برقی دارن رو دیگه از دست بدن . ما هم بهتره عادت کنیم چون تا چند دهه آینده همونقدر چینی خواهیم دید تو خیابان ها که آلمانی و ژاپنی میبینیم
ارسلان
۵ دی ۱۴۰۲فرقش اینه که چینی ها راست و دروغشون با خودشونه و خودشون رونمایی میکنند چیزای جدید و خودشون ام امتحان میکنند!!! مثل سی پی یو اینتلی که رونمایی کردند و گندش در اومد بعد از مدتها….
یه خبری میدند بیرون بعد که نمونه واقعی تولید شد ، میرند از روی اون سعی میکنند کپی بزنند!!
۵ دی ۱۴۰۲سلام مدیر عامل ایرانخودرو از شما شکایت داره چون اسم ماشینتون رو گذاشتید ET7 و اسمش شبیه EF7 هست
محمد
۵ دی ۱۴۰۲نیو ، بی وای دی و جیلی حسابشون از بقیه شرکت های گمنام چینی جداست ، هنوز با خودساز های مطرح فاصله دارن ولی با سرعت عجیبی این فاصله داره کمتر میشه اگه نیو تونسته باتری نیمه جامد رو توسعه بده پس ایندفعه میشه به برنامه ریزی های فولکس ، فورد و تویوتا برای تجاری شدن باتری های حالت جامد تو این دهه امید داشت
Anti BTS
۵ دی ۱۴۰۲تویوتا هم سرمایه گذاری سنگین کرده رو همین باتری حالت جامد. چین تو بازار اروپا و امریکا تثبیت کنه خودشو ، کار تمومه برای خیلی شرکتای پر ادعا .
Javin
۸ دی ۱۴۰۲این حرفارو ول کنید الان من رو پراید سون مدل ۹۰چه باطری بزارم
safd
۸ دی ۱۴۰۲باطری خودرو برقی 30تا50درصدقیمت خودرو است در تاکسی تهران استفاده خواهد شد من مخالف برقی شدن نیستم ولی فرض بر گارانتی تعویض هفت سال بگذارید اجرا شود بعد از 7سال قیمت باطری خودرو 300میلیون است راننده تاکسی بادرآمد میتواند باطری تعویق کند الان کپسول cng تاریخ گذشته 12میلیون ندارد بدهند رایگان برای تاکسی عوض میکنند آیا باطری خودرو برقی دولت میتواند رایگان برای تاکسی عوض کند