شرکت توسعهٔ متریال باطری سیلا خبر از آماده شدن آند سیلیکونی جدیدی را داده که برد خودروهای الکتریکی را افزایش و زمان شارژ را به ۱۰ دقیقه کاهش میدهد.
بیش از یک دهه است که در مورد توسعهٔ آندهای سیلیکونی باطری میشنویم ولی اکثر این پیشرفتها در سطح آزمایشگاهی بوده است. بااینحال، طی چند سال اخیر این تکنولوژی به سمت تجاریسازی حرکت کرده و شرکت آمریکایی توسعهٔ متریال باطری «سیلا» بهتازگی اعلام کرده است که آند تیتان سیلیکون هماکنون امکان استفادهٔ گسترده خواهد داشت. آند جدید این شرکت که هماکنون در مرسدس بنز G کلاس الکتریکی به نمایش گذاشته شده، وعدهٔ افزایش ۲۰ درصدی برد و کاهش چشمگیر زمان شارژ تا ۱۰ دقیقه را داده است.
سیلا آماده شدن تیتان سیلیکون را هفتهٔ گذشته اعلام کرده و این تکنولوژی را یک سیلیکون نانو کامپوزیت پرفورمنس بالا دانسته که برای جایگزینی با آندهای گرافیتی رایج در مقیاس انبوه مهندسی شده است. تخمین زده شده که این تکنولوژی جدید آند میتواند ظرفیت باطریها را بهاندازهای افزایش دهد که برد خودروهای الکتریکی را تا ۲۰ درصد بیشتر کند. این یعنی در پیشتازان کنونی شعاع حرکتی خودروهای برقی بازار مثل لوسید ایر با برد ۸۳۰ کیلومتری شاهد افزایش ۱۶۰ کیلومتری برد خواهیم بود. سیلا همچنین معتقد است که نسخههای آیندهٔ این تکنولوژی میتواند میزان افزایش را دو برابر کند.
علاوه بر افزایش برد، سیلا وعدهٔ کاهش زمان شارژ را هم داده که به ۲۰ دقیقه برای ۱۰ تا ۸۰ درصد خواهد رسید. البته این زمان بهبودی را نسبت به تکنولوژی کنونی نشان نمیدهد زیرا در حال حاضر با شارژرهای فوق سریع ۸۰۰ ولتی هیوندای میتوان از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطری را ظرف ۱۸ دقیقه شارژ کرد اما به گفتهٔ سیلا در آینده میتوان این زمان را به ۱۰ دقیقه کاهش داد. این شرکت برای استفاده از تکنولوژی آند جدید در محصولات الکتریکی مرسدس بنز برنامههایی را در دست اجرا دارد که با پیشنمایش G کلاس الکتریکی یا همان EQG در سال ۲۰۲۱ آغاز شد. مرسدس در ماه می ۲۰۲۲ اعلام کرد که نسخهٔ تولیدی EQG از تکنولوژی آند سیلا استفاده خواهد کرد.
این خودروساز آلمانی برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ همکاری استراتژیکی را با سیلا ایجاد کرد. مرسدس بر این باور است که آند سیلیکونی نانو کامپوزیت ۲۰ تا ۴۰ درصد تراکم انرژی باطری را افزایش میدهد و به ۸۰۰ واتساعت بر لیتر در سطح سلول میرساند. این شرکت زمان عرضهٔ EQG با آندهای سیلا را اواسط دههٔ جاری اعلام کرده است. سیلا خبر آماده شدن تیتان سیلکون را پس از تکمیل توسعهٔ تجهیزات جدید خود در مرکز تولید Moses Lake در واشنگتن اعلام کرده است. تولید انبوه این آندها در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۴ در تأسیسات مذکور آغاز خواهد شد و سیلا برنامهٔ تولید آندهای کافی برای باطری یک میلیون خودروی الکتریکی طی پنج سال را دارد.
محمد
۲۳ فروردین ۱۴۰۲اینم از پیشرفت باتری ها ، البته همزمان شرکت های دیگه هم خود انجین های برقی و اینورتر هارو بهینه تر و سبک تر میکنن ، ترکیب همه این تکنولوژی ها باهم آینده خیلی جذابی رو برای ماشین های برقی رقم میزنه
datsun
۲۳ فروردین ۱۴۰۲چه خبر از عمو ایلان جاسوس و گند جدیدش
محمد
۲۳ فروردین ۱۴۰۲چه خبر از نیسان ورشکسته؟
datsun
۲۴ فروردین ۱۴۰۲ورشکسته با دو تا اخبار دو هزاری تو پدال که معلوم نیست منبعش کجاست که دل امثال تو رو خوش کنه، ورشکسته بهتر از شیادیه که از زندگی خصوصی مردم فیلم میگره
MehdiTurbo
۲۴ فروردین ۱۴۰۲نه تو صاحب نیسانی و اصلا یه ریال سودش فرقی برات داره اون داره خودروهاس میفروشه سودش میکنه اصلا خودروهاش چند سال به چشم ندیدی
نه ایلان ماسک داداش فامیلته تو قصرش لم داده
و شما دوتا اینجا دارید میزنید تو سرکله هم برای کسی که اصلا خبری از بودن شماها نداره
محمد
۲۴ فروردین ۱۴۰۲اولا اگه پدال رو امانتدار و معتبر نمیدونی چرا میای به این سایت؟ دوما مگه من مالک رقبای نیسان هستم که خوشحال بشم که یه رقیب داره از میدون به در میشه ، نگران نباش تسلا به این غولی با پخش شدن فیلم مردم داخل کابینش توسط کارکنانش ورشکست نمیشه ، هرکس بخواد ادای ماشین باز ها رو در بیاره چهارتا تیکه به ماشین برقی و ایلان ماسک میندازه بعد حس خفن بودن و باسوادی میکنه
amirboss
۲۳ فروردین ۱۴۰۲حدود صد و چند ساله شرکت های خودروساز توانشونو گذاشتن رو بهینه کردن خودروها با موتور درون سوز،اگه حتی نصف این زمان رو روی خودروهای الکتریکی و افزایش راندمان این خودرو ها اختصاص میدادن الان هم زیرساخت و هم وضعیت بهتری تو این بخش شاهد بودیم.
مجتبی .
۲۴ فروردین ۱۴۰۲این پیشرفت درصنعت الکترونیک وصنایع مربوط بهشه که باعث پیشرفت ماشینهای الکتریکی شده واگه اون زمان جواب میداد قطعا ادامه میدادن اما زیرساختهاش نبودوهمین الآنش هم بیشتر افراد این سبک الکتریکی سازی رو راه حل نهایی نمیدونن وفقط اونو دوره گذار به وضعیت پایدار میدونن. پیشرفتهای الآن روبیشتر مدیون افرادی هستیم که درالکترونیک و کامپیوتر وصنعت دیجیتال فعالن.