برخی شرکتکنندگان کنفرانس تغییرات اقلیمی COP26 در گلاسکوی اسکاتلند از خودروسازان، کشورها و حتی شهرها خواستند تا پایان سال ۲۰۴۰ تولید و عرضه خودروهای درونسوز را متوقف کنند. البته صنعت خودرو پاسخ کاملا مثبتی به این درخواست نشان نداد و تنها شش خودروساز شامل اBYD، فورد، جنرال موتورز، جگوار لندروور، مرسدس بنز و ولوو توافقنامه را امضا کردند.
خودروسازان مطرحی همچون بی ام و، هوندا، هیوندای، نیسان، استلانتیس، تویوتا و گروه فولکسواگن با این توافق مخالفت کردهاند. یکی از منابع مطلع به رویترز گفته که خودروسازان به این دلیل با توافق موردبحث مخالفت کردهاند که درخواست سرمایهگذاری سنگین در تکنولوژی الکتریکی بدون تعهد دولتها به توسعه زیرساخت شارژ این خودروها صورت گرفته است.
کشورهایی با صنایع خودروسازی مهم همچون چین، آلمان و آمریکا هم این توافق را امضا نکردهاند. سخنگوی وزارت محیطزیست آلمان گفته این کشور خواستار شفافسازی بیشتر در خصوص تولید سوخت با انرژیهای تجدید پذیر است.
هلند، لهستان و نیوزلند اما موافق این درخواستها هستند. شهرهایی همچون سائوپائولو و سئول نیز پای این توافق را امضا کردهاند.
شایان ذکر است کشورها و شهرهایی هستند که به دنبال توقف عرضه و تردد خودروهای درونسوز در مناطق ویژه میباشند. برای مثال بریتانیا اعلام کرده تولید و عرضه خودروهای بنزینی و دیزلی در سال ۲۰۳۰ و محصولات هیبریدی در سال ۲۰۳۵ متوقف خواهد شد. کانادا نیز چنین برنامهای را برای سال ۲۰۳۵ اعلام کرده است.
حدود ۲۰۰ کشور در کنفرانس COP26 گلاسکو شرکت کردهاند و هدف اصلی آن دستیابی به توافقی است که افزایش ۱.۵ درجهای دمای جهانی را محدود میکند.
البته این مهم احتمالاً محقق نخواهد شد. گروه محقق درباره تغییرات اقلیمی میگوید برنامههای کنونی باعث خواهد شد دمای جهانی تا سال ۲۱۰۰ حدود ۲.۴ درجه سلسیوس افزایش یابد.
GT
۲۱ آبان ۱۴۰۰باید عاقلانه الکتریکی سازی بشه، خودرو های شهری ارزان قیمت مثل کرولا و گلف باید برقی بشن نه اینکه نسل بعد کیمن و کامارو الکتریکی بشه و مرسدس فقط ده سال دیگه درون سوز تولید کنه! فقط خودرو های شهری که فروش بالایی دارند باید الکتریکی بشن نه V8 ها و V12 های مرسدس و لامبورگینی و فراری! سوپر اسپرت ها با سقف تولید پایین کسی را نمیکشن، بلکه این خودرو هایی هستند که میلیونی فروش میرن و الکتریکی سازی نمیشن، فراری میخواد تا سال ۲۰۲۵ ماشین برقی بسازه، اونوقت داچیا در برابر الکتریکی سازی مقاومت میکنه 😑😐
NAVID۰۰۹۸
۲۱ آبان ۱۴۰۰این یه خبر بده ، چرا ؟
چون یعنی حالا حالاها قدرتمندان جهان آشوب انداختن را در خاورمیانه اصل سیاست خود میدانند و این یعنی بردن نفت از دل آشوبها که ارزان تمام شود یا مُفتی !
این یه خبر خوبه ، چرا ؟
چون عاشقان خودرو هنوز امیدی دارند برای گاز دادن و بنزین سوزاندن ( حال چه کم چه زیاد ) !
اما این نظر شخصی من هست که باید به این زمین و طبیعت رحم کرد ، زمین و موجودات زنده نفس میخواهند که با این شرایط سخت میشه نفس کشید !
SF90 STRADALE
۲۱ آبان ۱۴۰۰تیرشون به سنگ خورد و ضایع شدن
بهتره اول برن سراغ کارخانه های بزرگ و به هر بهونه ای که شده صنعت خودرو رو سیبل قرار ندن
MC20
۲۱ آبان ۱۴۰۰SF90 STRADALE عزیز . . . سلام . . . داداش توو پست ابرخودرو هیبریدی کی آس با پیشرانه ۳ هزار اسبی رونمایی شد. . . . . . . . ( گفتی . . . البته هیچکس مثل من نیست که فراری جزئی از زندگیش باشه گرچه شاید هیچوقت دستم بهش نرسه . . . ) 2 تا کامنت برای شما نوشتم . . . فکر کنم دومی رو نخوندی هنوز . . . اون دومی رو مخصوص برای خودت نوشتم که هیچ وقت نا امید نباشی . . اگر دوست داشتی یه نگاهی بهش بنداز . . . مخلصم و ارادت . . .
SF90 STRADALE
۲۱ آبان ۱۴۰۰جناب MC20 دوست عزیز
کامنت های شما رو خوندم ولی چون اون مطلب داشت میرفت صفحه بعد (۲) دیگه جواب شما رو ندادم با عرض معذرت
بنده وقتی مطالبی که میرن صفحه بعد رو دیگه نگاه نمیکنم و جواب هم نمیدم
کامنت شما هم امیدوار کننده بود و آموزنده
بازم میگم شرمنده که جواب ندادم
MC20
۲۱ آبان ۱۴۰۰دشمنت شرمنده داداش … این چه حرفیه … هدف این بود که بخونیش … که گفتی خوندیش … مخلصم داداش و موفق باشید …
MC20
۲۱ آبان ۱۴۰۰دست به دستمالا معلوم شدن . . . البته معلوم بودن . . . معلوم تر شدن . . . بنز که آبروی آلمانی ها رو برد . . . با اون سابقه . . . موتورهای AMG . . . این همه کشته مرده دارن . . . دچار یاس فلسفی می شم . . . بنز و نمی تونم درک کنم . . . نه به اون تلاشهای مثال زدنی چند ده ساله در موتور سازی . . . نه به این خفه خون گرفتن سریع در موتور سوزی . . . چرا آیا ؟؟؟
GT
۲۱ آبان ۱۴۰۰آره واقعا، تصمیم مرسدس در رابطه با کنار گذاشتن V8 هاش تا چند سال آینده خیلی احمقانه بود، زود تصمیم گرفتن
MC20
۲۱ آبان ۱۴۰۰دقیقا . . . بدی این حرکت های جو گیرانه اینه . . . جای دفاع برا بقیه نمیگذاره . . . بالایی ها میگن بنز که بنزه خفه شده و قبول کرده . . . شما کوچولوها چی میگین . . . زبون بقیه مثل اسپرت سازا کوتاه میشه . . . بنز فاتحه خودش و بقیه رو خوند با این ترسش . . . مثل بی ام و تویوتا یاقی نیست . . . متاسفانه . . .
ممد ژانگولر
۲۱ آبان ۱۴۰۰حتی اگر بخوان هم نمیشه
چرا؟
منابع تولید باتری کادیوم و غیره کمه
و بیشتریاشو تسلا مونو پول کرده برای خودش
زمان میبره استخراج
چرا از واقعیت صحبت نمیشه هیچوقت ؟!!!
(JONATHAN (TESLA
۲۱ آبان ۱۴۰۰اندیشکده مستقل InfluenceMap لیستی از ۵۰ شرکت که بیشترین تاثیر منفی روی سیاست های مقابله با تغیرات آب هوایی در سال 20-21 داشتن رو منتشر کرد
که نام چند خودرو ساز دیده میشه
سه شرکت اول در این لیست شرکت های
۱_ اکسانموبیل – شرکت نفت و گاز امریکایی
۲ _ شورون – شرکت نفت و گاز امریکایی
۳ _ تویوتا – شرکت خودرو ساز ژاپنی
در این لیست اسم های دیگه ای از صنعت خودرو مثل دایملر BMW و هیوندای هم دیده میشه
این لیست به طور واضح نشون میده چقدر خودرو ساز ها روی سیاست های مقابله با تغیرات آب و هوایی تاثیر دارن و چقدر مهم که جلو تولید خودرو های آلاینده گرفته بشه
GT
۲۱ آبان ۱۴۰۰بله، ولی یه سوپر اسپرت مرسدس مگه لایه ازن را سوراخ میکنه آخه؟!!
MC20
۲۱ آبان ۱۴۰۰. . . هیچ اندیشکده ای در دنیا مستقل و قائم بالذات نیست . . . همه قائم بالغیر هستند . . . استقلال ، هزینه بر و نابود کننده است . . . در بالای بالا . . . همه اندیشه ها به اجبار ، به سوی یک نقطه ، همگرا میشوند . . . الگوی چتر . . .
datsun
۲۱ آبان ۱۴۰۰ایلان دلال با اون شرکت مسخره فضایش چندین پرتاب گر ازمایش کرد که هرکدام اندازه چندین هزار خودرو درون سوز آلودگی وارد جو کرد فقط ادعای پاک بودن داره
Mad.z.Max
۲۲ آبان ۱۴۰۰داتسون داداش اولینباره میبینم اینجوری حرف میزنی :)) جالب بود
بهزاد
۲۱ آبان ۱۴۰۰اطلاعات ناقص میشه همین نظر که نمیره ببینه مخالفین حرفشون چیه.
شرکت های مخالف در مورد زمان بندی اختلاف نظر دارند و همگی بر تولید محصولات بر پایه کربن صفر پایبند هستند و اون شرکت هایی که شما نام میبری برای زمان 2050 به جای 2040 تاکید میکنند و همچنین تعهد دولت ها به تامین برق و جایگاه های شارژ.
به هر روی دولت هایی که پای تعهدی را امضا میکنند اتوماتیک به شرکت های داخلی در مورد اجرای تعهد فشار وارد کرده و از این نظر نگرانی برای دلواپسان وجود نداره!
میثم
۲۱ آبان ۱۴۰۰درسته
ولی مسئله اینه که هنوز بطور دقیق تعریف درستی از منابع آلاینده ارائه نشده
مثلا خودروهای الکتریکی. با اینکه سیاستها همه به سمت الکتریکی شدن خودرو هاست، اما هنوز اختلاف نظرهای جدی در مورد میزان آلایندگی الکتریکیها وجود داره.
یه سری اونها رو پاک میدونن، یه سری میگن اونقدرم که براشون تبلیغات شده پاک نیستن
MR.JD
۲۱ آبان ۱۴۰۰واقعا درک نمیکنم هدف اینها از تصویب این قوانین مسخره چی بود
اگر به فکر گرمایش زمین بودید چرا از عامل اصلی تولید گاز های گلخانه ای شروع نکردید و رفتید چسبیدید به اعمال چندتا قانون مسخره که آن هم فقط شامل خودروهای بشدت تولید محدود و خاصی که اغلب انجین های V12 دارند شد ؟
الان در سایه شما ها انواع ماشین ها از قبیل مرسدس بنز G65 / S65 / SL65 و یا بی ام و M760LI متوقف شد حالا این کار دقیقا چه کمکی به کمتر کردن تولید آلاینده ها کرد ؟
تمام خودروهایی تا الان تولیدشان متوقف شده اغلب سوپر اسپرت ها و ماشین های بسیار لوکس و تولید محدود بودند که شاید در هر سال جمع تولیدشان به 1000 تا 5000 هم نمیرسید و اصلا اینطور بگم چیزی نبودند که سالانه مثل تویوتا کرولا تولید و فروش میلیونی داشته باشند
واقعا چرا اول از وسایل نقیله عمومی مل تاکسی ها و اتوبوس ها که بیشترین نقش را در آلودگی هوا دارند نکردید ؟
اصولا باید از خودروهای دم دستی که نقش مهمی در بازار هودرو دارند و صرفا جهت رفتن از نقطه A به B هستند و شروع میکردید نه موتور های V12
(JONATHAN (TESLA
۲۱ آبان ۱۴۰۰اما در مورد این مطلب
سبد محصولات خودروسازان همیشه بیشترین تاثیر رو از روند بازار و تصمیم خرید مردم گرفته
هر فردی در جامعه توسعه یافته عکس دوم در این مطلب ببینه بدون شک به خودش و جامعه انسانی خیانت نمیکنه
در اینده نزدیک بدون تردید این خودرو های درون سوز خواهند بود که با کاهش تقاضا روبه رو میشن
GT
۲۱ آبان ۱۴۰۰پدال لطفا این مشکل در صف انتظار موندن کامنت های منا حل کنید، هشت ماهه هر کامنتی میدم میره برا تایید، و خیلی هم دیر تایید میشه!
مشکلش چیه؟
Clean Energy
۲۱ آبان ۱۴۰۰اولین کار باید این باشه که جنگل هارو برگردونن و نزارن جنگل ها بسوزن
دومین کار باید سعی کنن جلوی مردم رو بگیرن تا کمتر اژ ماشین استفاده کنن
سوم باید سعی کنن کارخانه ها پاک بشن
چهارم باید انرژی پاک بیشتری تولید بشه
پنجم باید ماشین ها انرژی پاک استفاده بکنن
ششم باید کشور ها قوانین سختگیرانه ای برای استفاده از سوخت وضع کنن (مثلا بنزین رو تا حدی گرون کنن در اون حالت خیلی ها دیگه از ماشین کمتر استفاده میکنن و وضع آلایندگی قطعا بهتر میشه)
و یه کار دیگه هم میشه بکنن ولی خیلی غیر انسانیه… ویروس های کشنده مثل کرونا بین مردم پخش کنن و مردم بکشن😶 (هرچند الان هم این کارو کردن)
حالا به نظرم اون شش کار اول جواب میده اگرم جواب نده… باید به فکر سیاره دیگه ای باشیم…
R@m!n
۲۱ آبان ۱۴۰۰این مجالس خیمه شب بازی مسخره ای بیش نیست. بازیگرای اصلی که آمریکا و چین و چند ابرقدرت دیگه هستن ارزشی برای این مسائل قائل نیستن و فقط پشت یه وجهه بشر دوستانه قایم میشن.
بحث سوخت الکتریکی هم صرفا یه دورانه گذره و خودروهای الکتریکی کم ترین تاثیرو رو آلودگی هوا دارن و ورود خودروهای الکتریکی صرفا منجر به ساده سازی خودرو شده نه چیزه دیگه ای. منابع آلودگی کره زمین هم فقط یک سومش تو اروپا و آمریکا هست و اکثریتش تو کشورای جهانه سوم و فقیره که تغییر این رویه براشون چیزی نزدیک به غیر ممکنه و ابر قدرت ها هم تلاشی برای کمک به این جوامع نخواهند کرد. همون ماجرای قوی ها قوی تر میشن و ضعفا ضعیف تر.
احتمال اینکه تا سال 2050 کلا یه سوخت جدید یا موتورهایی با تکنولوژی متفاوت عرضه شن هم خیلی زیاده.
MC20
۲۱ آبان ۱۴۰۰رامین جان موافقم . . . ترامپ که سیاست بلد نبود و خود واقعیش بود . . . اولین کاری که کرد از معاهده پاریس اومد بیرون . . . حالا بایدن و رفقا برگشتن به پیمان پاریس . . . اما پشت صحنه مثل چین . . . دارن هنوزم ماهی خودشونو از دریای سوخت های فسیلی می گیرن . . . اما در مدیا . . . میان برای مردم بی خبر و ساده دل دنیا . . . قصه میگن یواشکی . . .
امیر
۲۱ آبان ۱۴۰۰من هم موافق الکتریکی سازی هستم هم مخالف
به نظر من تاکسی ها ، موتور سیکلت ها ، اتوبوس ها ، هواپیماها ، کشتی ها که فکر
کنم غیر ممکنه ، آتش نشانی ها ، ماشین های حمل زباله ، آمبولانس ها ، جرثقیل ها ،
و خودروهای امدادی و نظامی الکتریکی بشن خیلی خوبه ولی ماشین های اسپورت و
سوپر اسپورت که یکی از لذت های رانندگی باهاشون همون صدا موتور هست الکتریکی
بشن خوب نیست و دیگه لذتی ندارن. اگر این خودروهایی که بالا نام بردم الکتریکی
بشن و راه حل لامبورگینی که کارخونش 80 درصد آلایندگیش اومد پایین همه کارخونه
ها اجرا کنن دی اکسید کربن به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کنه و همینطور برای
سال های بعد و بعد هم سوخت فسیلی هنوز هست. به نظرم راه حل خوبی هست
ولی صدام رو کسی نمی شنوه. با این نظر من موافق هستید ؟
امیر
۲۱ آبان ۱۴۰۰یکی از دلایلی که دولت ها اصرار دارن همه خودرو ها الکتریکی بشن این هست که
فقط زورشون به خودرو ها می رسه و هیچ تلاشی برای پیدا کردن منبع های دیگه ای
که باعث آتش گرفتن جنگل ها شدن و کره زمین داره گرم می شه نمی کنن.
طرفداران خرس قطبی هم حرف دولت ها که فقط ماشین ها منبع آلودگی هستن رو
باور کردن و گیر دادن به الکتریکی شدن ماشین ها حتی فراری و لامبورگینی
حالا من می گم اگر واقعا اصرار به برقی شدن دارین حداقل ماشین های نظامی ، امدادی
و خدماتی و ماشین ها شهری رو برقی کنین نه سوپر اسپورت ها