موسسه IIHS آمریکا ۵ نمونه از پرفروشترین خودروهای کوچک را در تست تصادف جدید اورلپ جلو شرکت داده و نتایج به دست آمده را رضایتبخش ندانسته است. در واقع هیچیک از خودروهای موردبحث نتوانستهاند بالاترین امتیاز را کسب کنند.
دیوید هارکی رئیس IIHS میگوید:
در تمامی خودروهای کوچکی که تست کردیم آدمک عقب از زیر کمربند ایمنی عقب حرکت کرد و باعث شد کمربند به شکم برخورد کرده و ریسک جراحات داخلی بدن را افزایش دهد
در تست تصادف بهروز شده اورلپ متوسط جلو آدمکی اضافی در صندلی عقب پشت راننده مینشیند. برای اینکه بتوان بالاترین امتیاز را در این تست به دست آورد حسگرهای هر دو سرنشین باید ایمنی خود در تصادف را به نمایش بگذارند. جدول پیش رو خودروهای تست شده و امتیاز آنها را نشان میدهد. شایان ذکر است IIHS با امتیازهای خوب، قابلقبول، مرزی و ضعیف خودروها را رتبهبندی میکند.
نام خودرو | امتیاز کلی | امتیاز حفاظت از راننده و تحرک داخل کابین | امتیاز حفاظت سرنشین عقب و تحرک داخل کابین |
هوندا سیویک سدان ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ | قابلقبول | خوب | ضعیف |
تویوتا کرولا سدان ۲۰۲۳ | قابلقبول | خوب | ضعیف |
کیا سراتو/فورته ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ | ضعیف | خوب | ضعیف |
نیسان سنترا ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ | ضعیف | خوب | ضعیف |
سوبارو کراس ترک ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ | ضعیف | خوب | ضعیف |
در سه خودرو با امتیازهای ضعیف عملکرد حسگرهای آدمک عقب نشان دهنده جراحتهای متوسط و زیاد سر، گردن و سینه بوده است. IIHS این تست را پس از اعلام نتایج بررسیهایی تغییر داد که طی آن سرنشینان عقب ایمنی کمتری نسبت به سرنشینان جلو داشتهاند. خودروسازان در طول سالهای گذشته تجهیزاتی همچون کیسههای هوای بهتر و کمربندهای ایمنی پیشرفته را برای ایمنی سرنشینان معرفی کردهاند اما این نوآوریها برای سرنشینان ردیف دوم کابین خیلی در دسترس نبوده است. چندی پیش بود که این موسسه ۱۳ شاسیبلند میان سایز را در همین تست شرکت داد و تنها ۴ خودرو به نام های فورد اکسپلورر، فورد موستانگ مک ای، سوبارو ایسنت و تسلا مدل Y امتیاز خوب را کسب کردند. در سال ۲۰۲۲ نیز تعداد ۱۵ شاسیبلند کوچک در تستها شرکت کردند که از بین آنها فقط فورد اسکیپ و ولوو XC40 توانستند امتیاز خوب را به دست آوردند.
mahdi-es17
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲خیلی دوست دارم تست تصادف کامل ماشین های ایرانی ببینم مخصوصا مدل های جدید که بدنه ضعیف تری دارند
RO2
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲هیچی . انگار که گذاشتی تو دستگاه پرس .
مثل یه کاغذ مچاله میشه . حتی اون آدم پلاستیکیه هم زنده ازش بیرون نمیاد چه برسه آدم واقعی :)
NAVID۰۰۹۸
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا اینقدر هی نِق میزنید ، گیر میدید به ماشین ایرانی ، اَه !
الان اطلس بده ؟!
الان شاهین چِشه ؟!
الان کوئیک خوب نیست ؟!
فکر کردید ۲۰۷ یک میلیاردی بچه بازیه ؟!
بخدا شما مسلمان نیستید !!!
ای خدا که شما لیاقتتان همون آتوآشغالهای آلمانی ژاپنی کرهایه !
من اگه جایه مسئولین زجرکشیده بودم ، واردات رو باز میکردم تا بفهمید یک لیتر دوغ چقدر کره میده و چقدر خودروهای ایرانی خوب هستند و ما ناشُکر و کافر !
Python
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ما همه میدونیم که یه اشکودا فابیا خیلی از کوییک بهتره
اما اینم میدونیم که کوییک از رنو کویید بهتره!
امریکا هم بازارش انحصاری نیست ایران هم نباید انحصاری باشه مردم باید ازاد بشن
تولید سایپا وایران خودرو هم کفاف نمیده
ما نمیگیم وضع خیلی خوبه اما دیگه نگید که رنو کویید وکسپر ودیزایر ماشین خوبیه..
دیگه نگید که قیمت قطعات BMV m3 با قیمت قطعات سیمبل فرقی نداره
انتقاد هم درستش خوبه
NAVID۰۰۹۸
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲خُب بله دیگه !
برای همینه که میگم ما ناشُکر هستیم و قدر داشتههامون چون تیبا اطلس تارا کوئیک ۲۰۷ و دیگر اُعجوبهها را نداریم و هِی میگوییم از فَرَنگ خودرو بیاورید !
ماشینهای ایرانی ، لامصب ماشین که نیستن آقا ، شاتل فضایی هستند که برای طراحی و ساختشون سالها فکر و تلاش پُشتِشان خوابیده که با بودجهی هر کدام میشد یک اثر ماندگار تقدیم ایران کرد که تا اَبَد در تاریخ جاودان بماند !
پیام
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲نوید انصافا ژاپن لیست رو قبضه کرده 😂😂😂😂😂😂
MP40
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲اولا ، این آزمون ها و استاندارد ها «جدید» هستند و خودروساز ها تا پیش از این ، ملزم به رعایتشون نبودند وگرنه تو خودروهای جدید استاندارد های بهتری رو رعایت میکردند .
دوما ، خودروی کره ای که تو طرفدارشی هم تو لیست هست که اونم امتیازش ضعیفه . باز حداقل ۲ تا خودروی اولی تونستن قابل قبول باشن . صد البته که همه ی اینا ، تو مدلای جدیدتر بهبود پیدا میکنن .
سوما ، این ها ۵ مدل پرفروش بازار امریکا هستند و طبق استانداردهای زمان عرضه شون ، همگی مورد تایید بودند که وارد شدند . و همچنین نشون میده که بازار امریکا هم توجه خوبی به خودروهای ژاپنی میکنه که طبیعی و قابل پیش بینی هم هست .
در پایان هم توصیه میشه از ثبت کامنت هایی که فقط جنبه ی تعصبی داره و هیچ ارزش دیگه ای نداره ، خودداری بشه .
mahdi-es17
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲کجایی دیشب با یه bmw سری 7 کورس گزاشتم جوری رندش کردم که مدیریت عامل شرکت زنگ زد گفت ماشینت بده به ما نصف شرکت میزنیم به نامت گفتم تارا من میرزه به کل المان تماس قطع کردم از خواب پریدم،دیدم صبح شده 😂🗿
محمد
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲من اگه جای مسیولین بودم به کسانی که نفر اول رو ریپلای میزند و شعر میگفتند به کار در معدن و کانون شعر آموزی محکوم میکردم
داود
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲مرد مومن چی میگی من چند تا تصادف ماشین های ایرانی را دیدم نتونستم تشخیص بدم ماشین چی بوده حتی علامت برند روی غربیلک فرمان هم از بین رفته بود. ماشین را از چوب هم میساختن اونجوری مچاله نمیشد.مردم نمیدونم چه گناهی کردن که تقاصشو دارن پس میدن.
Python
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲شنیدم که سوزوکی دیزایر وهیوندای اعورا(نسخه سدان i10) در تست تصادفات خوب عمل کردن امیدوارم که به جای کوییک چنین خودروهای ایمن کره ای وژاپنی سوار بشیم
®EMPEROR
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲امید الکی نداشته باش . سوار خودروی روز دنیا شدن رویای قدیمی بود که باد رفته .
فقط مونده خودروهای کشور دوست برادر و داخلیا که اونایی هم که وارد میشن دارای کیفیت نسبتا پایین هستند و توان رقابت با خودروی روز دنیا رو ندارن . داخلیا هم که زیر خط فقر کیفی هستند و اصلا به حساب نمیان .
Python
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲برید ببینید این ماشینایی که گفتم چند ستاره ایمنی دارن واقعا ترغیب میشید به خریدشون
فرامرز
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲جناب Python فکر میکنم جنابعالی سهام دار شرکتهای ویران خودرو و حلبی سازی سایپا و مشاور آقای میرسلیم هستین و دوستان ماشین باز پدال ارزشی برای حرفای شما قائل نیستن و منفی باران میشین
پس بفرمایید تشریف ببرید به تولید حلبی های خودتون ادامه بدین و درباره ی خودروی واقعی نظر ندین دوست عزیز
و همچنان به این فکر ادامه بدین که کوئیک جنابعالی بهترین ماشین دنیاست و لذت ببرید
واقعا اینجا جای امثال شما نیست
Python
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲اولا اینکه من کوییک ندارم
دوما اینکه ما از رنو کویید حمایت میکنیم
درود بر رنو کویید مرگبر کوییک
امیدوارم که هرچه زوتر رنو کویید سوار باشی وتااخر عمرت از رنو کویید وتکنولوژی فرانسوی لذت ببری