برخی نمونهها تولیدشده باتریهای حالت جامد به چگالی شارژ دو برابر باتریهای کنونی دست یافتهاند.
یکی از مهمترین افقهای صنعت خودروهای برقی، دستیابی به باتریهای حالت جامد است که توسط شرکتهای بزرگی چون کانتمپروری آمپرکس روی آن کار میشود. تحلیلگران باور دارند که توسعه این محصولات برای استفاده انبوه حداقل چند سال دیگر به درازا خواهد کشید. امروزه همه میدانند که وقتی پرچمداران تکنولوژی از ورود یک فناوری تازه به بازار صحبت میکنند، یک یا دو دهه بعد به مقصودشان میرسند. این روند غالبا برای تمام فناوریهای صدق میکند اما نیاز هر چه بیشتر به باتریهای قدرتمند، صنعت را بر آن داشت تا باتریهای حالت جامد را سریعتر از آنچه که تصور میشد برای استفاده عمومی آماده کند.
این حرف باعث کتمان این حقیقت نمیشود که باتریهای حالت جامد هنوز هم چند سالی را برای تکمیل توسعه نیاز دارند؛ تنها ممکن است زودتر از انتظار به بازار وارد شوند. محدودیتهای تولید، چرخه توسعه محصول و تحقیقات بیشتر در این زمینه نوظهور در مقیاس بزرگ باعث تاخیر در این فرآیند خواهد شد. بهعلاوه اگر این باتریها وارد بازار شوند، باید خودروهای متناسب و همخوان با آنها توسعه پیدا کند و ایستگاهها، زیرساختها و برق موردنیاز برای تامین مصرف آنها هم بهاندازه کافی تامین شود.
ظاهرا باتری لیتیوم-نیکل-کوبالت-منگنز مجموعهای بهنام «یوشینو» که توسط یک شرکت شخصثالث موردآزمایش قرار گرفته، به نتایج تحسین برانگیزی دست یافته است. البته که نتایج در مقایسهای بسیار کوچک تستشده، ۲۵۰ وات، چندان هویدا و آشکار نیستند بهلطف همین فناوری تازه، باتری ۲۴۱ وات ساعتی هم با ابعاد کوچکتری تولید میشود. اگر به یک واحد بزرگتر ۲.۶ کیلووات ساعتی هم نگاه کنیم که عموما بهعنوان باتری کمپزنی و شارژر پشتیبان خانگی مورداستفاده قرار میگیرد، مزایای آن روشنتر میشود.
وبگاه مجموعه یادشده باتریهای بزرگش را برابر ۲,۶۳۹ دلار قیمتگذاری کرده است که ارزش قیمت بر کیلووات آن را در برابر رقبایی چون «اکوفلو»، «بلوتی» و «انکر» قرار میدهد؛ با این تفاوت که باتری حالتجامد وزن بسیار کمتری در مقایسه با رقبا دارد و در همان ابعاد کوچک، چگالی انرژی بالایی را ارائه میکند.
پویان
۳۱ تیر ۱۴۰۳باطری هسته ای از همه بهتره. چرا اون رو توسعه نمیدن؟
مازیار
۳۱ تیر ۱۴۰۳چندتا نوجوان تو زیرزمین خونه شون دارن توسعه میدن
Mehdi TuRbO
۳۱ تیر ۱۴۰۳😂😂
منفجر نشه بریم هوا
محمود کجایی که لولو بردش 😂😂 واقعا یه خارجی اگه رییس جمهورای تاریخ ایران ببینه فک میکنه سریال طنز بوده داشتند پخش میکردند باورش نمیشه واقعی بوده
مازیار
۳۱ تیر ۱۴۰۳جالب اینجاست که اکه بود به احتمال زیاد رای میآورد
فلاکتی که قابل اندازه گیری نیست …
Roham
۳۱ تیر ۱۴۰۳الان کشورهای توسعه یافته به دنبال جمع کردن انرژی هسته ای به خاطر مسائل زیست محیطی هستند
فقط دولت های جنگ طلب و کشورهای در حال توسعه به دنبال انرژی و فناوری هسته ای هستند
وگرنه منابع تجدیدپذیر زیادی هست که می تونه جایگزین اون باشه
Absurd Hero
۳۱ تیر ۱۴۰۳فکر کنم بیشتر برق فرانسه از انرژی هسته ای تولید میشه در حالی که آلمان بساطش رو جمع کرد
نمیشه جمع بست
SMS
۳۱ تیر ۱۴۰۳خبر خوبیه
SMS
۳۱ تیر ۱۴۰۳حداقل ماشین های برقی و… بهتری داریم
نترسید هنوز بنزینی هست
احسان سعیدی
۳۱ تیر ۱۴۰۳به دلیل تشعشعات رادیواکتیو و احتمال انفجار هسته ای در تصادفات
تکنولوژی هسته ای باید در مکان ثابت و حفاظت شده باشد
SS
۱ مرداد ۱۴۰۳باتری های بر پایه رادیواکتیویتی عمر بسیار بالایی دارن و نیازی به شارژ شدن هم ندارن اما نقطه ضعف اون ها میزان انرژی بسیار کمی هست که میتونن در لحظه تحویل بدن. با تکنولوژی حال حاضر بیشتر به درد دستگاه هایی میخورن که انرژی بسیار کمی در لحظه نیاز دارن اما باید برای مدت طولانی در نقاط دور از دسترس کار کنن.
Taha Ayoobi
۳۱ تیر ۱۴۰۳به به
پویان
۳۱ تیر ۱۴۰۳درباره باطری هسته ای هیچ کدوم از دوستان منطقی صحبت نکردن
علی Shelby
۳۱ تیر ۱۴۰۳تکنولوژی خوبیه
علی Shelby
۳۱ تیر ۱۴۰۳این پیامو من برای پست قبلی ۱۰ دلیل برای خرید اکستریم میزنم
تو خارج با همین پول میتونید چه ماشینای خفنی بخرید بعد اینجا با همون قیمت اشغال های چینی رو میدن
بالاترین سطح ایمنی هم واسه ولوو هست نه اکستریم
زیزیگولو
۳۱ تیر ۱۴۰۳بزرگترین ایراد باتری حالت جامد این هستش که خیلی گرون درمیاد ولی شاید این مشکل هم تو سالای آینده حل بشه