براساس گفتههای «کارلوس تاوارس»، مدیرعامل گروه خودروی استلانتیس، این شرکت برای رسیدن به خودروسازی پیشرو تسلا در زمینه خودروهای برقی، به خود اطمینان کامل دارد. او معتقد است که این مسئله باعث سودبردن مصرفکنندگان خواهد شد چراکه انحصار از بین میرود و بازار رقابتیتر خواهد شد.
چهارمین خودروساز بزرگ جهان، این ماه از نخستین برنامه تجاری خود رونمایی کرد و در آن، درآمد هدف خود را تا سال ۲۰۳۰، مقدار ۳۰۰ میلیارد یورو تعیین کرد. همه این تلاشها با توسعه این خودروساز در زمینه تولید خودروهای برقی صورت خواهد پذیرفت. تاوارس در طول یک پرسشوپاسخ تلویزیونی میگوید:
من خیلی مطمئن هستم، تا جایی که سعی میکنم خودخواه نباشم. همین حقیقت که تا چند سال دیگر به تسلا میرسیم باعث ایجاد یک رقابت سالم میشود.
او همچنین بر سرمایهگذاری بزرگ شرکتش روی شبکه شارژ اروپا و ایالاتمتحده تاکید کرد تا سرانجام، تراکم ایستگاههای شارژ به حدی برسد که خانوادهها را راغب به خرید خودروهای برقی کند. مدیر پرتغالی ۶۳ ساله استاتنیس در صحبتهای خود بر حذف خط تولید شرکتش از روسیه (بهخاطر حمله این کشور به اوکراین) خبر داد و گفت که این مجموعه به اروپای غربی نقل مکان خواهد کرد.
گروه خودروسازی استلانتیس که سال گذشته و در نتیجه همکاری دو مجموعه فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن تشکیل شد، اعلام داشته است که تمام صادرات و واردات خودروهای خود را از روسیه متوقف کرده است. این مجموعه در شهر کالوگای روسیه، مالکیت یک کارخانه تولید ون را با همکاری میتسوبیشی دردست داشت.
تصمیم جدید این شرکت جایگزین برنامه پیشین میشود تا در نهایت از روسیه بهعنوان یک مرکز خروجی استفاده کرده و نیاز بالای ون در اروپای غربی را برطرف سازد.
بحران اوکراین باعث شده که قیمت مواد اولیهای فلزی نیز افزایش پیدا کند؛ برای نمونه نرخ آلومینیوم موردنیاز برای تولید بدنه خودروها، پالادیوم موردنیاز برای تولید کاتالیزور و نیکل موردنیاز برای ساخت باتری خودروهای برقی افزایش یافته است. این مسئله باعث افزایش فشارها برروی صنعت خودروسازی جهان شده که هماکنون درگیر هزینههای بالای مصرف انرژی هستند.
پس از اینکه خودروسازان جهان، در سال گذشته بهخاطر کمبود نیمههادیها به اندازه کافی زیر فشار بودند، تاوارس گفت که کمبود مواد اولیه خامی چون نیکل (که از آن برای ساخت باتری برقی استفاده میشود) کامل قابلا انتظار است. او افزود:
استلانتیس تاکنون ضربه اساسی ندیده است چراکه منابع تامینکننده ما در اروپای شرقی متمرکز نبودند.
پویان
۲۲ اسفند ۱۴۰۰فکر نمیکنم به تسلا بتونه برسه.
شانس بی وای دی رو بیشتر میدونم. اگر سیاسی کاری بر علیه چینی ها نشه
GMA
۲۲ اسفند ۱۴۰۰BYD؟! دلیلی نمیبینم چینی ها بتونن از تسلا سبقت بگیرن، امیدوارم سیاسی کاری شدیدی علیه چینی ها بشه قبل از اینکه جهان رو فتح کنن با جنس های بنجلشون
new RAMIN
۲۲ اسفند ۱۴۰۰فعلا که BYD با 130میلیارد دلار ارزش سهام پنجمین برند با ارزش جهانه و تسلا تو خود چین حریفش نیست و نروژ براش صف بستن!درخصوص جنس بنجل و*+#/ که گفتی باید بگم درچین هرچقدر پول بدی آش میخوری…درخصوص خودرو چینی اگه زیادی پول بدی چیزایی گیرت میاد تو بسیاری از کشورها که ادعاشون اوزون رو سوراخ کرده قفله! (خودرو الکتریکی منظورمه)
آینده از آن خودروهای برقی هست این موضوع دیگه حتمی شده. چین هم درحال حاضر در برقی ها از رقبا جلوتره و کلی برنامه دارن برای آینده.چه خوشت بیاد چه نه چین آینده صنعت خودروسازی هست حالا شما مشکلی داری ایرادی نداره شما میتونی نخری.
درخصوص خودروبرقی بعید میدونم برندی بتونه به پای تسلا یرسه فعلا ولی بدون شک برندهای همچو byd و nio و xpeng و برندهای جدید آمریکایی مثل لوسید ریویان تا 5 یا 6 سال دیگه تسلا رو اذیت خواهند کرد.
new RAMIN
۲۲ اسفند ۱۴۰۰((بعید میدونم برندی بتونه به پای تسلا یرسه))
*برسه
پدال چرا نمیشه بعضی موقع ها اصلا کرد کامنتو؟
پویان
۲۲ اسفند ۱۴۰۰Gma جنس بنجل رد چی میدونی؟ سیاسی کاریشون شروع شده. من بر عکس تو امیدوار به شکست هبچ کدوم نیستم. هر چی بیشتر رقابت بیشتر. هندی ها و ویتنامی ها هم به زودی وارد رقابت میشن
امین
۲۲ اسفند ۱۴۰۰رقابت چیز خوبی چون باعث میشه طرف مقابل برای اینکه نبازه ی کاری کنه و باعث پیشرفت هر ۲ میشه اینو برای هر شرکتی میگم که مثلا تسلا با مرسدس شد ای کیو آس که مرسدس برای رقابت با تسلا زد
(Saeed(peugeot
۲۲ اسفند ۱۴۰۰تسلا غولی شده تو صنعت برقی …. ولی این تاوارس واقعا مدیر لایق و با تدبیری هست ….تحویل عظیمی تو پژو بعد گروه PSA و الان هم استلانتیس …..
اگر اشتباه نکنم یه زمان معاون کارلوس گوسن بوده تو رنو نیسان
پویان
۲۲ اسفند ۱۴۰۰مدیر خوب بودن بی فایدست اقا سعید. تا وقتی سیاست انقدر نفوذ داره با یه حمله محبور میشن کارخونه هایی که یه جا سرمایه گذاری شدید کردن رو ببندن یه شبه
ارین صاحب جمعی
۲۲ اسفند ۱۴۰۰چرا همه افتادین دنبال تسلا که تو آشغال سازی باهاش سهیم بشین ماشیناتون رو بدون لنت بدین دست مردم باعث مرگ انسنها بشیم برای سیستمی که هنوز حتی تاییدیه جهانی هم نشده پول بگیرین باتری مچالهدشده بدین دست مردم دراتون باز نشه قابلیت اطمینان ۱۶ درصد بگیرین گفتم یک روزی خودروسازی از ۲۰۰۰ به بعد شد فقط سود شرکت ها و مصرف گرایی و سیاست جنگ اوکراین به نفع کیه ؟؟؟ برقی ها چرا چون قیمت سوخت بالا میره و دیگه کسی سراغ بنزین نمیره بخاطر همینه که میگم تسلا خودروسازی نیست یک شرکت سیاسی برای خالی کردن عقده های خیلی هاس و تسلا ماشین نمیسازه گاری هم نمیسازه تسلا داره بولدوزر میسازه تا راه سیاستمدار ها رو باز کنه چه بسا خداروشکر خود امریکایی ها هم اینو میدونن
امین
۲۲ اسفند ۱۴۰۰کی گفته این خبرا رسمی آمد تازه اون لنت هم برای هر شرکتی اتفاق می افته اما چون تسلا بوده پخش شده