متفرقه

عملکرد دور از انتظار شاسی بلندهای بزرگ آمریکایی در تست‌های تصادف

تست تصادف شاسی بلندهای بزرگ آمریکایی نشان می‌دهد این خودروها به اندازه‌ای که تصور می‌شود ایمن نیستند.


جدیدترین تست‌های تصادف IIHS آمریکا به شاسی بلندهای فول سایز شامل شورولت تاهو، فورد اکسپدیشن و جیپ واگونیر اختصاص داشته است. با اینکه اکثر افراد فکر می‌کنند ابعاد بزرگ این خودروها به معنی ایمنی بالاست اما موسسه موردبحث نشان داده برخی مشکلات مانع دستیابی شاسی بلندهای بزرگ یاد شده به بالاترین امتیاز ایمنی یعنی تاپ سیفتی پیک پلاس شده‌اند. در واقع اکسپدیشن و تاهو نتوانسته‌اند هیچ جایزه ایمنی را کسب کنند. نگرانی اصلی IIHS درباره این خودرو به دفرمه شدن کابین در تست تصادف اورلپ کوچک جلو مربوط می‌شود. این تست تصادف سنگین به گونه‌ای طراحی شده که تنها بخش کوچکی از خودرو به مانعی ثابت برخورد کند. واگونیر در این تست امتیاز خوب را به دست آورده و تنها کمی نفوذ به بخش پایینی سمت پای راننده و سرنشین جلو دیده شده است. همچنین نتایج تست‌ها نشان می‌دهند ریسک متوسطی برای جراحت پای چپ و قوزک پای راننده وجود خواهد داشت.

اما شرایط تاهو فرق می‌کند چراکه فقط امتیاز قابل‌قبول را کسب کرده است. برخورد با مانع باعث می‌شود کابین به سمت اندام‌های تحتانی راننده و سرنشین حرکت کند. این تست به حدی سنگین بوده که حرکت کابین به سمت سرنشینان می‌تواند ریسک قابل‌توجهی برای جراحت پای راننده و سرنشین داشته باشد. همچنین ریسک آسیب دیدن پای چپ سرنشین جلو نیز وجود دارد. وضعیت اکسپدیشن بدتر است چراکه امتیاز مرزی را در این تست به دست آورده و علاوه بر نفوذ شدید قطعات بخش پایینی کابین، ستون فرمان نیز از جای خود خارج شده و ستون A هم از پانل ویژه خود جدا گردیده است. IIHS می‌گوید ریسک بالایی برای جراحت پای راست و چپ رانده وجود دارد اما آسیب‌دیدگی سرنشین جلویی به اندازه راننده نخواهد بود.

شاسی بلندهای بزرگ فقط در این تست به مشکل بر نخورده‌اند. IIHS تست اورلپ خود را به‌روزرسانی کرده تا شرایط سرنشینان ردیف دوم را نیز بررسی کند و هیچ‌یک از خودروها امتیاز خوب را به دست نیاورده‌اند. واگونیر و اکسپدیشن به امتیاز مرزی قانع بوده‌اند چراکه آدمک تست ریسک بالای جراحت قفسه سینه را به خاطر نیروی کمربند ایمنی متحمل شده است. آدمک نصب شده در تاهو نیز ریسک بالای جراحت سر و گردن را نشان داده که همین امر امتیاز ضعیف را در پی داشته است. اخبار بدتری برای تاهو وجود دارد چراکه این شاسی‌بلند در تست چراغ‌های جلو امتیاز ضعیف را کسب کرده که علت آن تابش نور اضافی به سمت دیگر رانندگان و نبود میدان دید مربوط به نور پایین در سمت راست خودروست. نکته دیگر هم به امتیاز مرزی این خودرو در تست ایمنی عابران پیاده مربوط می‌شود. سیستم ترمز خودکار تاهو در طول روز فعال می‌شود و قبل از برخورد با مانع در نظر گرفته شده سرعت را کم کرده و یا خودرو را متوقف می‌کند اما در شب تاهو اصلاً سرعت را هم کاهش نمی‌دهد. رائول آربلاز نائب رئیس مرکز تحقیق وسایل نقلیه IIHS می‌گوید:

این نتایج مأیوس‌کننده نشان می‌دهد برخی خودروهای محبوب هنوز نمی‌توانند استانداردهای ایمنی پیشرفته را رعایت کنند. خبر خوب اینکه بهترین خودروی این کلاس ثابت می‌کند سایر خودروسازان می‌توانند چنین مشکلاتی را مرتفع کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Car love

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (708 ديدگاه)

    اسم ایمنی میاد یاد رسوایی و کلاهبرداری جاپونیا (متقلبان)میوفتم! من برم تا باز سهامشون نریخت 😫

    موافقم 4
    مخالفم 22
    1. عمو مایک

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (70 ديدگاه)

      نتیجه تست تصادف سانتافه ۲۰۲۴ رو دیدی چه دست گلی به آب داده 😂؟؟؟

      موافقم 16
      مخالفم 4
      1. ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (5000 ديدگاه)

        آقا فکر کنم این ماشینا با ۲۰۰ تا سرعت تصادف کردن که اینطوری پوکیدن وگرنه نمیشه که اینا از تارا ایمن تر نباشن

        موافقم 14
        مخالفم 7
      2. FY

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (289 ديدگاه)

        با احترام به شما ولی تا حالا تو عمرت سوار سانتافه شدی ؟؟

        موافقم 5
        مخالفم 4
    2. ناخدا

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (368 ديدگاه)

      ما ایرانیها همه چه چزایی رو میذاریم روی آتش کباب شه ؟؟ جوجه ، گوشت ، قلوه ، جگر ، دل ، گوجه، فلفل ، بادمجان ، سیب زمینی و چه آتشی بهتر از فراخوان آتش کره مرباها

      https://www.pedal.ir/kia/hyundai-kia-fire-risk-recalls/

      موافقم 15
      مخالفم 3
    3. JaMsHiD-R1988

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2985 ديدگاه)

      به بنیان گذار صنعت کل کره احترام بزار کودک

      موافقم 11
      مخالفم 5
  2. amir

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    به قول علی شوی نوی بگیم ماشالا اصالت و قدمت و … یا زوده؟

    موافقم 14
    مخالفم 5
    1. پیام

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2160 ديدگاه)

      این لینک برای تو که دیگه همینجوری حرف نزنی! هنوز تو عمرت به دونه ماشین آمریکایی از نزدیک ندیدی تز میدی؟!!!

      https://www.instagram.com/reel/C5WZ-r6Py_Z/?igsh=ZGZlb3BqcGVoY2h4

      موافقم 7
      مخالفم 16
      1. amir

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3686 ديدگاه)

        تو حتی فرق بین شوخی و جدی رو متوجه نمیشی دستگاه رنده آیتلز
        طعنه به علی خان بود کامنت من
        فعلا برو دوتا کتاب آیلتز دیگه رنده کن تا منظور ملت رو متوجه بشی

        موافقم 12
        مخالفم 4
      2. حسین

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        فشار زیادی داری تحمل می کنی پیامک. متاسفانه در تحمل این فشار تنها هستی و هیچکس درکت نمی کنه.
        یاتاقان+قفل فرمون+ یو اس بی + انفجار + آتیش سوزی + کلاه برداری= چیوندا

        موافقم 11
        مخالفم 8
        1. پیام

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2160 ديدگاه)

          حسین ۱۰ روزه که دارید گلوله باران میشید و دیگه آبرو برای حرفاتون نمونده بعد خودتون رو به کوچه علی چپ میزنید؟!!! ۱۵ میلیارد دلار!!! شما رو یک میلیارد دلار ذره بین گذاشته بودید!!!

          موافقم 3
          مخالفم 7
      3. ناخدا

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (368 ديدگاه)

        عمو مایک و عمو بهروز هم ماشین آمریکایی امتحان کردن و هم ماشینهای کره ای اما عاقبت رفتن ژاپنی خریدن تا شبها با خیال آسوده سر روی بالش بگذارن

        https://www.pedal.ir/asian/unsatisfied-genesis-owner/

        موافقم 9
        مخالفم 7
        1. FY

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (289 ديدگاه)

          منم کاملا با پیام موافقم ….. درحالی که کیا و هیوندا دارن به پیشرفتشون ادامه میدن ماشین های ژاپنی‌ هم تعداد فراخوان هاشون رکورد شکنی کرده و هم محصولاتشون داره تولیدشون بخاطر نداشتن ایمنی متوقف میشه …..🤔🤔

          موافقم 1
          مخالفم 1
      4. JaMsHiD-R1988

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2985 ديدگاه)

        منبع ملت :
        یورو انکپ ، NHTSA ، IIHS
        منبع پیام موقعی حرفی که میزنه به سودشه :
        اینستاگرام ، کارواو ، مت واتسون ، کار اند درایو ، مجله ای که به هیوندا بگه برترین خودروساز قرن

        موافقم 7
        مخالفم 1
    2. سوشیانت

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3615 ديدگاه)

      به زمان تولید این ماشین ها نگاه کردی یا فقط میخوای یه چیزی گفته باشی؟!

      موافقم 2
      مخالفم 12
      1. car lover

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1568 ديدگاه)

        زمان تولید؟ یه جوری میگی انگار مال 200 سال پیشن. نهایت 3 یا 4 سال پیش که زمان زیادی نیست. من خودم بعنوان کسی که همیشه ماشین های امریکایی رو تو ایمنی بالا می دیدم تعجب کردم. ولی بازی با جون انسانها آمریکا و ژاپن و آلمان و چین نمیشناسه. حقیقت انکار ناپذیره. دست از تعصباتتون بردارید

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          تو خودت متعصبی به من میگی؟! منظورم از قدیمی بودن اینه که قبل این مدل تست تولید شدن

          موافقم 2
          مخالفم 6
      2. JaMsHiD-R1988

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2985 ديدگاه)

        سوشیانت هیچ کاری به نمره دهی و سال تولید ندارم
        اینو نگاه کن ،
        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/Ford_Expedition_Crash_test.jpg
        خدایی کی قراره سالم بیرون بیاد؟
        اصلا درست اینا همه اشتباه ولی این چه ایمنی و تکنالجی هست که مثل تارا و کفتار جمع شده؟

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          وقتی تست تصادف سختیگرانه میشه هر ماشینی باشه همینطوری میشه همین اکسپیدیشن ۵ ستاره گرفته بود

          موافقم 0
          مخالفم 5
        2. Taha Ayoobi

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4692 ديدگاه)

          جمشید اون کل ماشین نیست، یه گوشه ماشینو کوبیدن به اونجا.
          اگه کل جلو بود اینجوری نمیشد.
          چون یه گوشه هست کل نیرو میره تو اون قسمت و خیلی داغون میشه.

          https://www.pedal.ir/various/%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%81-%d8%af%db%8c%d9%81%d9%86%d8%af%d8%b1-%d9%87%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7-e-%d9%be%da%98%d9%88-208/

          اون دوستمون این گذاشته بود نوشته بود مقایسه کنید با دیفندر.
          اولا که من نمیدوم چرا ایربگ پرده ای دیفندر باز نشد.
          این به کنار، دیفندر رو از جلو به صورت کامل کوبیدن، اونجوری شد.

          اگه فیلم اکسپدیشن رو ببینی قشنگ معلومه که یه گوشه شو با سرعت زدن به اونجا.

          امیدوارم فهمیده باشین چی میگم چون یکم بد توضیح دادم.

          موافقم 4
          مخالفم 2
        3. Gdm

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (113 ديدگاه)

          (وقتی تست تصادف سختیگرانه میشه هر ماشینی باشه همینطوری میشه همین اکسپیدیشن ۵ ستاره گرفته بود)
          فکر نکنم هر ماشینی اینطوری بشه ها!
          https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/11/x5-iihs.jpg

          https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/10/mercedes-benz-eqs-suv-eqa-crash-test-9.jpg

          https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/12/ezgif.com-gif-maker-35.jpg

          https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/12/CEF2109_24-lg.jpg

          موافقم 3
          مخالفم 1
        4. JaMsHiD-R1988

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2985 ديدگاه)

          خب طاها تصادف اسمش روشه نمیشه زاویه اش رو مشخص کرد
          باید از همه جهات ایمن باشه ماشین برای همینه نمیشه خیلی به تست ایمنی بسنده کرد

        5. سوشیانت

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          در جواب به جی دی ام این عکس هایی که فرستادی به جز اولی تصادف مستقیم بوده نه از گوشه مثل این تست در ضمن شیوه درست تست تصادف اینه که همون زمانی که ماشین تولید شد تست بشه نه اینکه بیای تست رو ارتقا بدی و همون ماشین های قدیمی رو تست کنی که الان تاهو ۴ ستاره و جیپ و فورد ۵ ستاره از nhtsa گرفتن

          موافقم 1
          مخالفم 2
        6. سوشیانت

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          جمشید از این به بعد میگم nhtsa برای تست از شما بپرسه

          موافقم 1
          مخالفم 1
        7. Gdm

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (113 ديدگاه)

          Driver side overlap!
          اسم تصادف با گوشه سمت راننده که تو و طاها همش میگید عه، دو نوع هم داره: driver small side overlap که با موانع با ارتفاع کم انجام میشه و driver big side overlap که با موانع با ارتفاع زیاد عه(دیوار)
          nhtsa معمولا تست هاش driver big side overlap عه ، برعکس یورو انکاپ…
          لینک اول که مال تست nhtsa از بی ام وه x5 عه دقیقا مثل همینا ازش تست گرفتن
          تست دوم که اون برخورد با گوشه سمت راننده هست ، به مراتب سخت تر از تست های nhtsa چون شاخ به شاخ دو ماشین تو شرایط واقعی عه!
          لینک سوم و چهارم هم تست nhtsa عه دوباره… از راوفور و ولوو xc40
          *x5 هم سال ۲۰۱۶ معرفی شد سال ۲۰۱۸ تست شد! والا اینطوری گند نزد

          موافقم 1
          مخالفم 1
        8. سوشیانت

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          در جواب به جی دی ام دوست عزیز بی ام و ایکس ۵ مگه شاسی مستقله که همچین مقایسه ای میکنید؟! خب پس به قول خودت اگه nhtsa هم همین نوع تست رو داره پس قطعا یه چیزی تو این تست iihs با nhtsa متفاوته چون هر دو سازمان معتبری هستن و از اونجایی که این شاسی بلند ها امتیاز ۴ و ۵ ستاره ای گرفتن پس امکان نداره که از لحاظ ایمنی بد باشن

        9. سوشیانت

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          جی دی ام عزیز اول اینکه مقایسه بی ام و ایکس فایو با این شاسی بلند های آمریکایی اشتباهه چون اون شاسی مستقل نیست و من الان عکس همین ایکس فایو رو دیدم و برای iihs بود و البته اتفاقا برای شاخ به شاخ تست nhtsa دقیق تره چون کل جلوی ماشین به مانع برخورد میکنه نه یه قسمتی ولی در کل هر کدوم مزایا و معایب خودشون رو دارن و از اونجایی که nhtsa هم معتبره و به تاهو ۴ ستاره و به اکسپیدیشن و واگنییر ۵ ستاره داده یعنی قطعا ایمنی خوبی دارن
          پدال چرا کامنت من پاک شد؟!

  3. .

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    قطعا اگر تعداد ماشینهای آمریکایی قدیمی موجود تو کشور که ذهنیت امن بودن برای خیلی‌ها ایجاد کرده،به تعداد پرایدهای کشور بود،،،،قطعا تلفاتش کمتر از پراید نبود
    الزاما فلز بیشتر و قطورتر و یا بزرگتر بودن….امنیت نمیاره….
    نوع طراحی که نقاط جاذب نیرو چطور درش لحاظ بشه….خیلی شرطه!

    موافقم 13
    مخالفم 6
    1. khashayar0

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (188 ديدگاه)

      همین پراید محصول فورده.

      موافقم 17
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3615 ديدگاه)

        پراید محصول مزداست

        موافقم 1
        مخالفم 12
        1. پیرمرد قدیمی

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (205 ديدگاه)

          توصیه میکنم کالکشن سه قسمتی از تاریخچه پراید که پدال منتشر کرده رو مطالعه کنید ؛
          قسمت ۱ : https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/saipa/history-of-kia-pride-saipa-131/&ved=2ahUKEwix2L7P4taGAxUbRP4FHZrwC9wQFnoECBUQAQ&usg=AOvVaw3-1Vc91QzKPHblOek85-Pg
          نسخه اول با نام فورد فستیوا در آمریکا تولید میشد که بعد ها به ژاپن سرایت کرد و با اسم مزدا ۱۲۱ به تولید خودش ادامه داد ؛ بعد از انتقال خط تولید به کره اسمش کیا پراید شد ، در نهایت سایپا این سرطان دست سوم رو از کره خرید و تبدیل شد به وسیله ای برای رفتن به دنیای آخرت.

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. car lover

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          سطح اطلاعاتت رو ببر بالا سوشیانت جان پراید اول فورد فستیوا بوده بعد داده شده به مزدا بعد هم کیا ولی سازنده اش فورد بوده

          موافقم 7
          مخالفم 3
        3. پیام۲

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (278 ديدگاه)

          پراید محصول مشترک بین مزدا و فورد بود
          بعد کیا خریدش
          بعد لاششو دادن به سایپا مطمئن

          موافقم 5
          مخالفم 1
      2. .

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (25 ديدگاه)

        با این حرفتون پس قبول دارین در مورد امنیت خودروهای آمریکایی،اغراق شده!

        موافقم 3
        مخالفم 4
      3. Taha Ayoobi

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4692 ديدگاه)

        پرایدی که تو ایران اومده برا کره است.

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. سوشیانت

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3615 ديدگاه)

      وقتی چیزی‌نمیدونی مجبوری کامنت بدی؟! اون ماشین ها با اون ورقه های ضخیمشون از خیلی از ماشین های داخل ایران ایمنیشون بیشتره همین چند روز پیش یه ویدئو دیدم که سراتو زده بود به لینکلن کانتیننتال و لینکلن فقط پلاکش آسیب دیده بود

      موافقم 2
      مخالفم 10
      1. Taha Ayoobi

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4692 ديدگاه)

        پلاکش هم ایرانیه😂

        موافقم 3
        مخالفم 1
      2. car lover

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1568 ديدگاه)

        درسته ما هم چون این چیزا رو دیدیم و همیشه آمریکایی ها رو تو بحث ایمنی بالا می دیدیم تعجب آوره. ولی تعصب نداریم

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          چیز تعجب آوری وجود نداره این تست بعد تولید این ماشین ها انجام شده اطلاعاتت رو بالا ببر

          مخالفم 10
  4. Taha Ayoobi

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4692 ديدگاه)

    چرا نمیگه با سرعت چند تست گرفتن؟

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. مازیار

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      معمولا ۴۰ مایل (۶۴ کیلومتر) بر ساعت هست

      موافقم 13
      مخالفم 2
      1. عجب

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (104 ديدگاه)

        چرا معمولاً ؟ ۴۰ مایل در ساعت دقیقاً ۶۴ کیلومتر در ساعت است

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. مازیار

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          دقیقا اطلاع ندارم
          اما شاید بخاطر اینه که این یه سرعت میانگین هست نه خیلی کم یا خیلی زیاد. بهرحال باید یه حدی تعیین می‌شد تا همه تست‌ها برای بررسی یکسان باشن
          البته این فقط حدس منه

          موافقم 5
          مخالفم 1
        2. عجب

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (104 ديدگاه)

          هر کیلومتر ۱.۶ مایل است و اگر ۴۰ را ضربدر ۱.۶ کنیم می‌شود ۶۴

        3. علی

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (42 ديدگاه)

          محدودیت سرعتی که در مناطق مسکونی اعمال میشه 20 مایل بر ساعت هستش. وقتی دو ماشین با این سرعت با هم شاخ به شاخ بشه میشه 40 مایل از یک طرف. شاخصش اینه. حالا شما فکر کن با این سرعت کم همه ماشین ها اینقدر له میشن. اگه سرعت بره روی 100 و بالاتر چقدر مرگباره

          موافقم 5
          مخالفم 0
        4. مازیار

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          این که علی گفت درست بنظر میرسه

    2. جرمی کلارکسون

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1035 ديدگاه)

      راست میگی با یه سرعت بالا زدن بهش وگرنه شاسی بلند آمریکایی با کامیون تصادف کنه چپ نمیشه

      موافقم 8
      مخالفم 6
      1. Taha Ayoobi

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4692 ديدگاه)

        مسخره میکنی؟

        1. جرمی کلارکسون

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1035 ديدگاه)

          طاها داش من خودم عاشق شاسی بلند فول سایزم مثل کادیلاک اسکالید 😐

          موافقم 5
          مخالفم 1
        2. Taha Ayoobi

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4692 ديدگاه)

          آخه لحنت یه جوری بود احساس کردم دستم میندازی😅

          به نظر منم با سرعت بالاتری زدن ولی چون برای IIHS هست به نظرم نمیشه گفت تقلبه و… چون معتبره.
          بازم الله اعلم، ولی من کلا خیلی این دسته اخبار هارو جدی نمیگیرم، حالا نه اینکه چون این به ضرر آمریکاس ولی کلا مثلا فراخوان ها و اون خبر هایی که طرف ماشینش خراب شده و نمایندگی خدمات نداده و…
          چون دقیقا معلوم نیست چه اتفاقی افتاده و رسانه هر جوری که بخواد نشون میده.

          منم عاشق شاسی بلند های آمریکایی ام👌

          موافقم 4
          مخالفم 2
    3. Q

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      واقعا چرا اعتراض میکنید به IIHS ؟
      خود IIHS امریکا این تست رو برگزار کرده و تصاویر هم که موجوده . خود موسسه کاملا به استاندارد ها و نحوه تست اگاهه . مشخصه این ماشینا ایراد ساختاری دارن . حتی نکته ساده ای مثل چراغ ها در خودروی تاهو رعایت نشده و امتیاز ضعیف گرفته !

      تعجب میکنم چطور سر قضیه دیمن و شتابش ، NHRA یدونه کاغذ داد و گفته شتاب دیمن ۱.۶۶ ئه و به راحتی اونو پذیرفتید و مدام تکرارش میکنید . حتی کلی خبر و ویدیو هم اومد که این موضوع واقعی نیست اما قبول نمیکنید. حالا چرا اینو که اسناد و تصاویرش موجوده میزنید زیرش و میگید چرا و چطور ؟!

      موافقم 18
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4692 ديدگاه)

        من نمیگم نیست به خدا.
        فقط میخواستم بدوم با چه سرعتیه که مازیار گفت.
        چرا هی فکر می‌کنید میخوام بپیچونم مطلبو.

        موافقم 5
        مخالفم 1
      2. سوشیانت

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3615 ديدگاه)

        دقیقا کدوم خبر و ویدئو اومده که شتاب دیمون ۱.۶۶ نیست؟! در ضمن به قول خودت برگه وجود داره پس چیش دروغه تا جایی که من میدونم نویگیتور ۵ ستاره ایمنی گرفته بود

        موافقم 1
        مخالفم 9
        1. Taha Ayoobi

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4692 ديدگاه)

          سوشی، الان اون لینک رو میفرستن که یارو یوتوبره اومده همون شرایطی که دوج گفته رو دوباره گفته.

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. JaMsHiD-R1988

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2985 ديدگاه)

          اگه شتاب دیمن ۱.۶۶ هست پس اینا هم ایمنیشون در حد همون فورد فیستا ( پراید ) هست ( سازمان رسمی گفته دیگه به من چه؟ )
          ببین هر حرفی بزنی باز یه حرف دیگه ات نقص میشه . اگه این تست ها دروغه پس شتاب دیمن هم دروغه اگه شتاب دیمن راست باشه پس اینا هم نا ایمن هستن
          https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/Ford_Expedition_Crash_test.jpg

          موافقم 5
          مخالفم 1
        3. car lover

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          من الان جایی گفتم اروپا بالاتره یا آمریکا؟ من خودم عشق آمریکایی کلاسیک دارم و ماشینهای jdm اتفاقا این دوتا رو حتی بیشتر از بعضی اروپایی دوست دارم

          موافقم 1
          مخالفم 2
        4. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          من کدوم حرفم نقص شده؟! تعریفت از ایمنی نداشتن چیه؟! اینکه یه ماشینی تولید بشه ۵ ستاره کامل رو بگیره بعد بیای تست تصادف رو سختگیرانه تر کنی ماشین همون باشه خب معلومه که هر ماشینی باشه نتیجه خوبی بدست نمیاره این یعنی مشکل از این ماشین نیست

          موافقم 1
          مخالفم 3
        5. JaMsHiD-R1988

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2985 ديدگاه)

          سمندم چهار ستاره ایمنی داره ولی موقع تصادف پدال میاد تو روده راننده☺️
          فعلا که همشون له شدن . حالا دفعه بعدی میگم آسون تر بگیرن تا مردم با خیال راحت تر سوار بشن و با خیال راحت تر پاهاشون با پدال و فرمون پیوند کوالانسی بخوره

          موافقم 1
          مخالفم 1
        6. JaMsHiD-R1988

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2985 ديدگاه)

          سوشیانت من جواب دادم به اونی که میگه ماشین کلاسیک مستحکمه
          وگرنه خودم میدونم ماشینای کلاسیک همشون چه ایمنی های فاجعه باری دارن

          موافقم 1
          مخالفم 1
        7. سوشیانت

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          جمشید اتفاقا ماشین های کلاسیک ایمنی فوق العاده ای نسبت به زمان خودشون داشتن و ورقه های بسیار ضخیمی هم داشتن در ضمن سمند اصن تست ایمنی نشده و مقایسه ت کاملا اشتباهه

      3. amir

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3686 ديدگاه)

        متاسفانه هیچ وقت متعصبایی مثل پیام نوید علی شوی نوا علی چینی پسند المیراژ سوشیانت
        زیر بار اشتباه بودن توهمات متعصبانه اشون نمیرن

        موافقم 13
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          امیر کسی میتونه به دیگران بگه متعصب که خودش متعصب نباشه

          موافقم 1
          مخالفم 9
        2. car lover

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1568 ديدگاه)

          هیچ موقع از امیر آقا تعصب ندیدم توی این یک سالی که توی سایت هستم. تعصبی ترین کاربرهای سایت با احترام یکی خودت هستی سوشیانت جان یکی علی نوا

          موافقم 6
          مخالفم 2
        3. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          car lover یعنی اعتماد به سقف فقط خودت کسی که فکر میکنی اروپا صنعت خودروش از آمریکا بالاتره معلومه که به رفیق متعصبش میگه متعصب نیست با احترام به شما

      4. یانکی من هم فرزند کسی هستم

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (354 ديدگاه)

        مگه قراره این واقعیت کتمان بشه.در مورد تست تصادف امسال llhs شدت و زاویه و حتی مانع رو بروز رسانی کرده و شرایط با گذشته کاملا فرق کرده.این سه غول بی شاخ و دم هر سه بزودی نسخه بروز رسنانیشون میاد که تمام این نکات درشون مرتفع شده.خدا وکیلی تو ایمنی رو دست آمریکایی نیومده چونکه خودم لمسش کردم.وقتی با نوا بودم و نیسان زد بهم بیچاره بغض کرده بود که چرا شاسیش کج شده.

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. JaMsHiD-R1988

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2985 ديدگاه)

          فرزند کسی هستم
          اگر فکر می‌کنی آمریکایی کلاسیک و قدیمی ایمنی داره بهت توصیه میکنم اینو ببینی
          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.aparat.com/v/y54e58z&ved=2ahUKEwiPx-_YkNeGAxUuRaQEHWTgAJEQwqsBegQIDRAE&usg=AOvVaw2O_N8kce4F6uVPQq64snyK

          موافقم 5
          مخالفم 1
        2. JaMsHiD-R1988

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2985 ديدگاه)

          آقا اصلا بروزرسانی کنند
          مثلا تو تست پنج ستاره بگیره تو واقعیت با سرعت ۱۳۰ تا هم موقع تصادف از زاویه ای که توی تست تصادف سازمان تست نشده هم میتونی بگی ماشین ایمن هست؟
          شرکت ها همگی به دنبال از سر باز کنی وظیفه هستن وگرنه خیلی از ماشینای جدید بالای ۱۴۰ تا مرگ سرنشینان حتمیه

        3. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          جمشید انتظار داری ماشین سال ۱۹۵۹ ایمنیش با سال ۲۰۰۹ برابری کنه؟!

          موافقم 2
          مخالفم 3
      5. هدف جهانی

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (56 ديدگاه)

        سلام چون تعصب های الکی بر اساس عقل ندارند بلکه بر اساس احساس هست من خودم عاشق فورد اکسپدیشن هستم اما خب عملکرد ایمنی ضعیفی داشته

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          عزیز دل شما خودت متعصبی که فکر میکنی فورد ایمنی ضعیفی داره اینکه یه ماشینی ایمن هست یا نه باید تست های ایمنی زمان تولیدش رو نگاه کرد که اکسپیدیشن تونسته ۵ ستاره بگیره

  5. ARIAN

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (346 ديدگاه)

    جیپ رو نگاه کنید! حتی گلگیر عقب هم مچاله شده ستون که عملا متلاشی شده این خیلی بده. فورد هم وضعیتش افتضاحه ستون a کاملا ترکیده. حتی ماسل کارهای آمریکایی هم وضعیتشون افتضاحه فیلمش هست برید ببینید چه چطور مثل گوجه باغی له میشن توی تست. مایوس کنندس واسه این ماشینای مشهور

    موافقم 8
    مخالفم 10
    1. سوشیانت

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3615 ديدگاه)

      هیتر خان وقتی تست تصادف بروز میشه انتظار داری ماشین ها همون عملکرد قبلی رو داشته باشن؟! فورد اکسپیدیشن و لینکلن نویگیتور زمانی که تولید شدن ۵ ستاره ایمنی گرفتن

      موافقم 4
      مخالفم 7
      1. ARIAN

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (346 ديدگاه)

        من هیتر نیستم فقط حقیقتی رو که دارم با چشمام میبینم میگم

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          فقط چشم کافی نیست باید از تفکر هم استفاده کنی امنیت ماشین های آمریکایی اگه خوب نبود نمیتونستن ۴ یا ۵ ستاره از سازمان nhtsa بگیرن الان این یه تست جدید هست و تاهو و واگنییر و اکسپیدیشن هم قبل این تست ساخته شدن پس طبیعیه که عملکرد خوبی نداشته باشن

  6. کسرا

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (163 ديدگاه)

    کجاست ماشالاه امریکن کارز؟
    بیا باز ماشالاه بگو دیگه
    .
    #کلیشه_شکنی

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. سوشیانت

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3615 ديدگاه)

      به زمان تولید این ماشین ها نگاه کردی یا فقط خواستی یه چیزی بگی و سطح کامنت ها رو بیاری پایین

      موافقم 1
      مخالفم 8
  7. پیرمرد قدیمی

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    وقتی جیپ واگونیر ، فورد اکسپدیشن و شورولت تاهو با اون شاسی های مستقل از بدنه به اصطلاح جان سخت و ضخیم به این روز افتادن دیگه چه انتظاری از بقیه هست…

    ضمن تشکر از آقای احمدزاده ؛ کاش ویدیو هم بارگزاری میشد یا حداقل خبر مربوطه سرعتی که آزمایش ها باهاش صورت گرفته رو اعلام میکرد.

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. سوشیانت

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3615 ديدگاه)

      این ربطی به شورولت و فورد نداره iihs اومده تست تصادف رو ارتقا داده و نتیجه شده این هر ماشین دیگه ای هم بود همینطوری میشد تاهو و اکسپیدیشن زمانی که تولید شدن به ترتیب ۴ و ۵ ستاره ایمنی گرفتن

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. پیرمرد قدیمی

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (205 ديدگاه)

        من هم نظرمو درباره مقاومت این سه ماشین ( نسبت به همین آزمایش ایمنی ) گفتم نه ستاره های ایمنی که قبل ها کسب شده ، آقای سوشیانت نگاه متعصبانه نداشته باشید اینو به دیگر دوستان هم گفتم 😉 معلومه به همه توپیدید و ریپلای زدید ، آروم باش و بخون عزیز : هیچکس منکر کیفیت خودرو های آمریکایی نیست اما بدنه هرچقدر بزرگتر باشه در تصادفات شاسی وزن و فشار بیشتری باید تحمل کنه ؛ هنر به ساخت هرچه بزرگتر SUV های فول سایز نیست که ،هنر خم و قوس های کوچک و بزرگ ورق خودرو ، ضخامت و نحوه ستون بندی نسبت به اندازه و وزن خودرو هست که نشون میده چند مرده حلاجه.

        امیدوارم مثل علی نوا شوی عزیز در آینده صاحب یک ماشین آمریکایی حداقل کلاسیک بشید تا از نزدیک به ساختار بدنه ای پی ببرید.

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          خود شما اروپایی فن ها شروع کردید به توپیدن به من و علی جان شما هم با عکس پروفایل جیپ بیاید آمریکایی فن نمیشید اون چیزی که ته دل شما هست مهمه در ضمن این حرف هایی که شما میزنید در صورتی درسته که این ماشین ها بعد این تست ساخته میشدن و باید این ها رو رعایت میکردن اندکی مطالعه لطفا🙏

        2. پیرمرد قدیمی

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (205 ديدگاه)

          سوشیانت@
          جناب آقای سوشیانت عزیز ، من خودم آمریکایی فنم و دارنده ۱۲ سال سابقه رانندگی با خودرو های دو دیفرانسیل آمریکایی هستم در گذشته جیپ شهباز و درحال حاضر جیپ صحرا کروک درعین حال به سلیقه دوستان احترام میزارم و بجای ترول ، نگاه تعصبانه ترجیح میدم از اطلاعات مفید کامنت ها بهره ببرم تا بحث هایی که به جایی نمیرسه البته اگه جنگ بین کره ای فن ها و ژاپنی فن ها اجازه بده.

          موافقم 8
          مخالفم 1
        3. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          دوست عزیز اینجا ۹۰ درصد کامنت ها برای هیتر هاست به امید اطلاعات مفید نیا اینجا در ضمن شما که ۱۲ سال تجربه دارید این کامنت منطقی نیست که به اس یو وی های آمریکایی میگید نا ایمن هر ماشین دیگه ای باشه وقتی تست تصادف بیش از حد سختگیرانه باشه عملکرد خوبی نخواهد داشت

          موافقم 0
          مخالفم 10
  8. حمیدرضا

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (317 ديدگاه)

    ماشالا ماشالا بش بگین ماشالا
    صد قل هو الله بش بگین ماشالا
    هرکی نگه ماشالا ماشین باز نیس به مولا
    هییییه هیییییه
    🤪🤪

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3615 ديدگاه)

      چه ربطی داره تست ها سختگیرانه تر شده مگه اینا تازه معرفی شدن؟! البته عمرا به اینجور چیزا فکر کنی فقط هیتری

      موافقم 2
      مخالفم 8
      1. حمیدرضا

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (317 ديدگاه)

        الان کسی با جنابعالی حرف زد که خودتو میندازی وسط؟😂😂 معلومه داری از شدت فشار سکته میزنی 😂😂 در ضمن من کولرم 😁 هیتر اونه که حتی حرف کمپانی های مورد علاقشو قبول نداره 😂

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          اونی سکته میکنه که میدونه همین کمپانی های معتبر مثل nhtsa چهار و پنج ستاره ای امتیاز میدن به اس یو وی های فول سایز آمریکایی و الان اومدن تست رو ارتقا دادن در حالی که ماشین ها ارتقا پیدا نکردن و میخواد خودشو گول بزنه که خودرو های آمریکایی مشکل دارن

          موافقم 2
          مخالفم 9
        2. مازیار

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          سوشیانت تست رو ارتقاء دادن یعنی چی؟؟
          سرعت برخوردها سالهاست که همینه چی رو ارتقاء دادن؟!!
          چرا مثل اون یکی کاربر در این موارد سکوت مطلق نمی‌کنی تا مجبور به گفتن این حرفهای من درآوردی نشی؟
          تست رو ارتقاء دادن!!!

          موافقم 9
          مخالفم 1
        3. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          مازیار تو خود متن نوشته تست جدید البته خب شما متعصب ها فقط تیتر رو میخونین و نتیجه ش همین کامنت های عجیب و غریب میشه و جالبه شما ها که انقدر فکر میکنین حرف هاتون منطقیه چرا جواب من رو نمیدین که اگه مشکل از آمریکایی هاست پس چرا زمان معرفی شون چهار یا پنج ستاره ایمنی گرفتن؟! این نشون میده که تست سختگیرانه هست در ضمن کسانی که باید سکوت مطلق بکنن هیچوقت نکردن از جمله خود شما
          پدال چرا کامنت من پاک شد؟!

        4. مازیار

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          من کاری ندارم به این که دیروز پنج ستاره گرفت و امروز یک سیاره هم نگرفت
          تست تصادف چطور ارتقاء پیدا میکنه و سختگیرانه میشه؟
          تصادف دو مولفه داره سرعت برخورد و مانع برخورد، کدومش تغییر کرده و چه تغییری؟

          موافقم 7
          مخالفم 1
        5. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          مازیار مشکل دقیقا همینه که از این مسئله به راحتی میگذری که چجوری یه ماشین پنج ستاره گرفته والان یک ستاره نگرفته قطعا تغییر کرده چیزی که من دیدم تو ویدئو تست nhtsa نحوه برخورد با مانع فرق داره اینجا به گوشه ماشین ضربه وارد شده اونجا ماشین مستقیم به مانع برخورد میکنه

          موافقم 1
          مخالفم 6
        6. حمیدرضا

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (317 ديدگاه)

          سوشی جون اینقدر تعصب جلوی چشاتو گرفته که حتی منظور منو از کامنت اول متوجه نشدی😂 من اصلا کاری به نتیجه تست ندارم به هیچ جام نیست نه این تست نه کل ماشینای امریکایی حاضر در پدال و نه امریکایی های توی کارگاه خودم که هرروز روشون کار میکنم😂😂

        7. مازیار

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          عزیزم برخورد نیم رخ و تمام رخ دو تا آیتم جدا هستن که جداگانه بررسی میشن و خیلی ساده انگارانه هست اگه فکر کنیم که باهم مقایسه شدن. شاخص های تست تصادف دهه ها هست که ثابته و تغییری نکرده. درواقع شاخصی به جز سرعت برخورد در بین نیست و حتی اون سمند که در انگلستان مورد تست تصادف قرار گرفت هم با همین سرعت برخورد کرد!!
          اگه جوابی برای اینکه چرا نتیجه امروز با دیروز فرق داره به نظرت نمی‌رسه دلیل نمیشه بگی تست سختگیرانه تر شده.

          موافقم 7
          مخالفم 1
        8. سوشیانت

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          مازیار از تفکر خودت استفاده کن هیچ جوره امکان نداره ماشینی پنج ستاره بگیره بعد یهو انقدر عملکردش ضعیف بشه تو تست های موجود در nhtsa کاملا مشخصه که تصادف از گوشه انجام نگرفته در ضمن من هیج جای حرفم نگفتم سرعت تغییر کرده

  9. amirboss

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (795 ديدگاه)

    خودروها هرچقدر بزرگتر و سنگین تر باشن نیروهای وارده به خودرو بیشتر میشه و خسارات وارده بر خودرو شدیدتر خودشو نشون میده.
    به فرض وقتی یه خودرو یک تنی و یه خودرو دوتنی مشابه هم در هنگام تصادف به یه مانع با سرعت مشخص برخورد کنند شدت تصادف در خودرو با وزن بیشتر شدید تره و شاسی خودرو مجبوره نیروی بیشتری رو تحمل کنه.
    حالا بد نیست یه مقایسه بین خودروهای سبک وزن بنزینی با همتایان برقی با وزن بالاتر گذاشته بشه تا عملکرد این خودروها تو تصادف ها مشخص بشه.

    موافقم 11
    مخالفم 3
  10. Taha Ayoobi

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4692 ديدگاه)

    این ماشین ها چون سنگین وزن هستند، با سرعت مشابه نیروی بیشتری رو نسبت به ماشین های کم وزن تر به سمت مانع میبرن.

    با این ابعاد و وزن به نظر من که خوب بود.
    البته نمیدوم چرا سرعت رو نگفت.

    موافقم 8
    مخالفم 9
  11. اکسل

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    د بیا بگو دیگه ماشالاه اصالت ماشالاه قدمت
    #ماشالاه‌شکن

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3615 ديدگاه)

      از اسمت معلومه نهایت اطلاعاتت همینه که بیای بگی اکسل وگرنه فقط یه هیتری برو تاریخ تولید این ماشین ها رو ببین بعد کامنت فضایی بده

      موافقم 1
      مخالفم 10
  12. car lover

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1568 ديدگاه)

    وضعیت مدیران سایپا و ایرنخودرو بعد دیدن این: 😶🤐

    مخالفم 12
    1. ناخدا

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (368 ديدگاه)

      درست مثل وضعیت مدیران چپوندای 🤫

      موافقم 6
      مخالفم 6
  13. khashayar0

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    وقتی درکت از خودروسازی فقط ابعاد بزرگ باشه. نتیجش میشه سالی 50 هزار کشته
    وقتی که برای یک نخ سیگار به کشور خود خیانت میکنند و بعد از روی شرم خودکشی می کنند
    وقتی که حتی از جسد یک مرده می ترسند
    وقتی که به رویای انها در ویتنام تج.اوز میشه

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3615 ديدگاه)

      میدونم از چی حرص میخوری از اینکه آلمان هیچوقت در طول تاریخ نتونسته ماشینی به بزرگی و جاداری آمریکایی ها بسازه ولی اگه ساخته بود اینطوری راجب ماشین های بزرگ حرف نمیزدی

      موافقم 2
      مخالفم 11
      1. khashayar0

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        محال ممکنه بدونی جریان چیه.
        در عصر ابتذال با یک ملت بیمار چه ها که نمیشود کرد؟

        موافقم 11
        مخالفم 2
    2. Taha Ayoobi

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4692 ديدگاه)

      خشایار، چون آلمان نداره تو این سایز، شد فقط ابعاد بزرگ؟

      یعنی فضای بار و راحتی و… همه اش پشم؟

      یه چیزی میگیا.

      الان میگی چون اروپایی ها بیشتر کم مصرفی و فضای بار و اقتصادی بودن براشون مهمه و به ماشین های بزرگ عادت ندارن و توی فرهنگشون نیست.

      خب هیچ کدوم از آلمانی ها نمیخوان توی بازار آمریکا فروش داشته باشن؟

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. khashayar0

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        نه طاها عزیز. اصلا گور پدر آلمان
        بحث سر مهندسی و قابلیت اطمینانه. جلو خودروها یک چیزی هست به اسم front rail که وظیفه دمپ ضربه ناشی از تصادف رو بر عهده داره . و در زمان تصادف با له شدن مقدار خیلی زیادی از انرژی ضربه رو دمپ میکنه. حالا اگه وزن خودرو زیاد باشه در زمان تصادف این قطعه له نمیشه بلکه کمانش میکنه و انرژی ناشی از تصادف دمپ نمیشه و مستقیم به کابین منتقل میشه و امکان اسیب جدی به سرنشین ها بالا میره. امار مرگ ناشی از تصادف توی امریکا در سال حدود 50 هزار نفر در ساله (این خیلی زیاده) .
        مصرف سوخت هم فدای سر امریکا

        موافقم 11
        مخالفم 2
        1. Mohammad

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (338 ديدگاه)

          درود خدمت آقا خشایار
          من فن کشور یا برند خاصی نیستم و فقط از خودرو ها و تکنولوژی ها لذت میبرم ، ولی با کامنت های شما در هر زمینه ای حال میکنم 👍به نظرم من بار علمی خوبی دارن ، هرجا هستی سرت سلامت

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. Taha Ayoobi

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4692 ديدگاه)

          خب الان یعنی هر سنگین وزنی بود فرانت ریلش دمپ نمی‌کرد؟
          جالبه، نمیدونستم.

        3. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          خب خشایار عزیز اگه این ماشین ها ایمن نبودن چجوری تونستن ۴ یا ۵ ستاره بگیرن قبل این تست

          موافقم 1
          مخالفم 5
        4. khashayar0

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          محمد عزیز ممنونم امیدوارم همیشه سالم باشی
          ———————————————-
          taha / سوشیانت
          بعدا توی یه پست دیگه توضیح میدم که بقیه بچه ها هم بتونن استفاده کنن

          موافقم 6
          مخالفم 2
        5. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          خشایار عزیز خودت هم میدونی که هیچ توضیح منطقی نداری برای این حرفت که اس یو وی های آمریکایی نا ایمن هستن

    3. Absurd Hero

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (309 ديدگاه)

      این که بتونی نتایج تست IIHS رو به جنگ ویتنام ربط بدی کاری نیست که هر شاعری بتونه از پسش بربیاد
      ماشاالله پدال هر روز بیشتر از دیروز میزبان چنین استعداد های کشف نشده ای هست

      موافقم 9
      مخالفم 1
  14. يوسف

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    حالا مقایسه کنید با دیفندر…..
    وقتی لندرور میگه فریم من 3 برابر شاسی مستقل محکمتره الکی نمیگه……
    بله ماشاالله خان…….
    https://www.pedal.ir/various/%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%81-%d8%af%db%8c%d9%81%d9%86%d8%af%d8%b1-%d9%87%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7-e-%d9%be%da%98%d9%88-208/

    حتما قسمت دیفندر رو ببینید.
    وزن دیفندر تقریبا اندازه همین آهن پاره های ماشاالله خان هست.

    موافقم 12
    مخالفم 6
    1. S66

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (203 ديدگاه)

      در روزگاری نه چندان دور ، حتی خود چینیا از کیفیت پایین جگوار لندرور شکایت داشتند !
      از پیشرانه گرفته تا پانل پشت آمپرها، کیسه‌های هوا و باتری‌ها همگی مشکل داشتند . کار تا جایی پیش رفت که نمایندگیا ۳۰ درصد تخفیف زدن تا فقط آب کنن بره
      همه ی ماشین تو شاسی خلاصه نمیشه :)

      https://www.pedal.ir/jaguar/%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%AC%DA%AF%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D9%84%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%88%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86/

      موافقم 5
      مخالفم 13
    2. سوشیانت

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3615 ديدگاه)

      پروفسور یه نگاه به تاریخ اون لینکی که فرستادی بنداز تست های ایمنی هر روز سخت تر میشن دیفندر هم اگه شاسی مستقل بود و همچین تست تصادفی ازش گرفته میشد آهن پاره ای بیش نبود

      موافقم 2
      مخالفم 9
      1. یوسف

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1062 ديدگاه)

        اولا که پرفسور شاید شما باشی…. چون من تا ارشد بیشتر نخوندم…..
        ثانیا تست ها هیچ افزایش سرعتی ندانشتن….. از روبرو 50 از بغل 60 و 32 و ستون در سرعت 24 تست شدن…..
        بیست ساله که سرعت تست ها تغییر نکرده……
        چرا اینقدر متعصب هستید….. بنده که طرفدار لندرورم میدونم که خرابی زیادی داره و قبول میکنم….. ولی امثال شما نه….. آمریکایی یک روزی با کیفیت بود الان نه….
        آیا شکستن پوسته دفرانسیل جیپ رو یادت رفته…..

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          ماشین های آمریکایی الان دیگه با کیفیت نیستن این حرف رو فقط یه متعصب میتونه بزنه
          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.caranddriver.com/lincoln/navigator-2021&ved=2ahUKEwjIr9jl-daGAxW27gIHHWVhB5wQFnoECBQQBA&usg=AOvVaw03v3ZR3HUWDMqO4dEOHeAP
          فورد اکسپیدیشن و لینکلن نویگیتور هر دو پنج ستاره ایمنی از nhtsa گرفتن

          موافقم 1
          مخالفم 11
    3. Taha Ayoobi

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4692 ديدگاه)

      چرا تو پارامتر اول ایربگ های پرده ای دیفندر باز نشد؟

      موافقم 4
      مخالفم 2
  15. محمد

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1264 ديدگاه)

    ماشاالله اصالت،ماشاالله قدرت،ماشاالله تکنولوژی، ماشاالله ایمنی🤣🤣🤣🤣

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4692 ديدگاه)

      بخنیدیم؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. سوشیانت

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3615 ديدگاه)

      بخندین🤣🤣🤣
      اگه ایمنی نداشتن چجوری همشون ۴ ستاره و ۵ ستاره ایمنی دارن

      موافقم 3
      مخالفم 6
  16. سوشیانت

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3615 ديدگاه)

    آدم سطح کامنت ها رو که میبینه انگار مهد کودکی ها اومدن کامنت گذاشتن! تست های تصادف سخت گیرانه تر شدن ولی ماشین ها جدید نشدن پس طبیعیه که همچین نتیجه ای رو ببینیم تست تصادف تاهو زمانی که اومد نشون داد که ۴ ستاره گرفته یعنی ایمنی خوب جیپ هم ۴ ستاره فورد اکسپیدیشن هم ۵ ستاره گرفته

    موافقم 1
    مخالفم 9
    1. Taha Ayoobi

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4692 ديدگاه)

      وقتی فقط به خوندن تیتر اکتفا میکنن همین میشه.
      تو هر فرصتی دنبال کوبیدن آمریکا هستن.

      موافقم 4
      مخالفم 5
  17. JaMsHiD-R1988

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2985 ديدگاه)

    آره صنعت خودرو سازی آمریکا برترینه🤡

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3615 ديدگاه)

      قبل اینکه هیتر بازی دربیاری یه نگاه به تاریخ تولید این ماشین ها بنداز
      بعدش هم بگو مهندسی اروپایی🤡

      موافقم 1
      مخالفم 7
  18. يوسف

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    این مال سال 97 هست……
    باید بدونی اصلاحات لندرور جواب داده…..
    https://www.pedal.ir/jaguar/jlr-posts-best-profit-since-2015/

    موافقم 6
    مخالفم 1
  19. مهردادکمال

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    یکی از همینا بیارین با همون ماشین هایی که بقول اینا تاپ سیفتی پیک پلاس رو گرفتن با 80تا رخ به رخ بزنین بهم ببینین مادر کی پسر زاییده.این گوی و این میدان

    موافقم 4
    مخالفم 3
  20. علیرضا

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (261 ديدگاه)

    صنعت خودرو سازی امریکا خیلی وقت نابود شده ، کابین فورد به طور کامل نابود شده و داشبورد ماشین به سمت راننده اومده ، جیپ هم از وسط تا شد تازه سرعت ۶۴ کیلومتر بود این فاجعست

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. سوشیانت

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3615 ديدگاه)

      صنعت خودرو سازی آمریکا خیلی وفت نابود شده
      هیچی دیگه این هیتر ها رو ول کنین یهو میگن آمریکا اصن ماشین نمیساخته!
      دوست عزیز هم جیپ هم فورد ۵ ستاره ایمنی از nhtsa گرفتن

      موافقم 2
      مخالفم 7
      1. Taha Ayoobi

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4692 ديدگاه)

        یهو دیدی میگن فورد برای مدل موستانگ از روی آستون مارتین وینتیج کپی کرده😂

      2. علیرضا

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (261 ديدگاه)

        ناراحت شدی ، الان جذ بازار امریکا ماشین امریکای کجا فروش داره

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          چه ربطی داره مگه هر چی مردم میخرن خوبه؟! خوب بودن ماشین به مشخصاتش هست در ضمن کسی که ناراحت شده شمایی که هیچ جوابی در حرف من که گفتم فورد اکسپیدیشن ۵ ستاره از nhtsa گرفته نداری

        2. Taha Ayoobi

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4692 ديدگاه)

          حمیدرضا بزرگترین بازار خودروی دنیا آمریکای شمالی هست، همون جایی که گفتی ماشینای آمریکایی فقط اونجا فروش دارن.

          به جز اون هم، کانادا، بلژیک، آلمان، ژاپن، مکزیک، کره جنوبی و استرالیا.

          بازم شاید باشه من اینارو میدونستم.

  21. Taha Ayoobi

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4692 ديدگاه)

    بعد جالب اینکه توی دنیا هنوز نیست مثل فول سایز های آمرکایی.

    موافقم 3
    مخالفم 9
  22. علیزاده

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    باید کادیلاک اسکالید رو میاوردن بعدشم یه نفر گفت سالی ۵۰ هزار کشته تو تصادف که اشتباهه سالی ۱۹ هزار تو کشته هست تو تصادفات آمریکا

    موافقم 2
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا