براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، تعرفه واردات مشابه سالهای قبل خواهد بود و مدلهای برقی یا هیبریدی، کمترین مالیات و عوارض را خواهند داشت. به این ترتیب در سال ۱۴۰۱ نیز تعرفه واردات خودرو از ۴۰درصد تا مرز ۷۵درصد بر اساس حجم موتور اعمال میشود. سقف قیمت نیز ۲۵ هزار دلار تعیین شده است.
خودورهای تمام بنزینی (غیر برقی و غیر هیبریدی) در چهار دسته ۱۰۰۰ سیسی، ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سیسی، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سیسی و ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سیسی، تعرفهگذاری خواهند شد. با این شرایط میتوان اطمینان داشت که خودروهای وارداتی مثل سالهای قبل، گرانتر از تولیدات سایپا و ایران خودرو باشند؛ مگر اینکه مدلهای اقتصادی ساخت چین، مجوز واردات بگیرند که البته بنابر حداقل استانداردهای مورد نیاز برای ورود به ایران، بعید خواهد بود.
از سویی دیگر، واردات خودروهای هیبرید یا برقی با تعرفه ۴۰ تا ۵۰ درصد، تاثیری چشمگیر بر قیمت مدلهای دست دوم خارجی در بازار ایران خواهد داشت؛ اما به زحمت میتوان خودرو برقی با قیمت کمتر از ۲۵ هزار دلار پیدا کرد. مثلا نیسان لیف و تویوتا پریوس مدل ۲۰۲۲ هماکنون با قیمتی کمتر از ۳۰ هزار دلار تولید میشوند و میتوانند برای ورود به ایران، یک میلیارد تا ۱/۲ میلیارد تومان قیمت داشته باشند.
در بخش خودروهای هیبریدی، مدلهای محبوب بازار ایران، مثل تویوتا کمری و هیوندای سوناتا مجهز به پیشرانهی هیبرید با آستانه قیمت ۳۰ تا ۳۲ هزار دلار در خارج کشور فروخته میشوند. این مدلها نیز چنانچه با تعرفهی مشابه سالهای قبل وارد شوند؛ کمتر از ۱/۵ میلیارد تومان قیمت خواهند شد. همچنین، شاسیبلندهای اندازه متوسط هیبرید مثل تویوتا راو۴ ، کیا اسپورتیج، هیوندای توسان و نیسان X تریل نیز میتوانند با قیمتی در حدود ۱/۵ میلیارد تومان و رعایت تعرفههای سال ۱۳۹۷ وارد شوند.
با شرایط موجود، ضمن رعایت سقف قیمت ۲۵ هزار دلار و حجم موتور پایین، خودروهای اقتصادی برندهای معتبر، مثل تویوتا کرولا و C-HR، نیسان جوک و ورسا یا هوندا سیویک و HR-V میتوانند وارد ایران شوند و همراه آپشنهای پایه، قیمتی حدود یک میلیارد تومان داشته باشند.
تنوع خودروهای هاچبک با پیشرانهی کمحجم در بازار جهانی بالا است. نسخهی پایه از فولکس پولو، کیا ریو، هیوندای i20، رنو کلیو، تویوتا یاریس، پژو ۲۰۰۸، همراه موتور هزار تا ۱۲۰۰ سیسی تولید میشوند. این خودروها احتمالا باتوجه به ارزش دلاری، در بازار ایران قیمتی حدود ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان خواهند داشت.
موضوع استانداردها، چالشی جدی برای واردات خودرو به کشور است. از یک سو، مدلهای ساخت سایپا و ایران خودرو، نهتنها کیفیت فنی نزدیک به استانداردهای اروپا ندارند؛ بلکه در بازار آزاد به قیمت دلاری نزدیک به تولیدات برندهای مطرح جهان فروخته میشوند. از سویی دیگر، به دلیل حمایت از ضوایط مرتبط با ایمنی که توسط نهادها مختلف از جمله سازمان استاندارد تعیین شده است؛ خودروهای پرفروش و ارزانقیمت ساخت چین و هند به ایران وارد نمیشوند.
از دیدگاه نگارنده، اگر دولت ضمن توجه به رفع نیاز مردم در موضوع خودروهای ایمن و باکیفیت، بر دریافت عوارض و مالیات از خودروهای وارداتی تاکید دارد؛ بهتر است واردات مدلهای دست دوم خارجی با کیلومتر کارکرد زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر را آزاد کند. این شرایط فرضی، امکان واردات خودروهایی ساخت برندهای معتبر با قیمت ۵ تا ۱۰ هزار دلار را میسر میکند.
اگر مسئولان کشور، مخالف واردات خودروهای دست دوم به بهانهی مشکلات مربوط به تامین قطعات و لوازم یدکی هستند؛ بهتر است محدودیتهای مرتبط با استاندارد را تعدیل و نگاهی به مدلهای اقتصادی ساخت چین و هند داشتند. قطعا خودروهای ساخت هند مثل سوزوکی کلریو، رنو کووید (KWID)، نیسان مگنایت (Magnite) یا دهها سدان و هاچبک چینی مشابه چانگان ایدو، کیفیت فنی پایینتری نسبت به مدلهای موجود در کشورهای اروپایی دارند؛ اما با قیمت جذاب، برتریهای فنی و ایمنی متعدد در مقایسه با تولیدات سایپا و ایران خودرو ارائه میدهند؛ ضمن اینکه مصرف سوخت و آلودگی کمتر با قیمتی مشابه خودروهای ایرانی دارند.
نظر شما چیست؟ آیا ورادات خودرو با تعرفههای مشابه سال ۱۳۹۷، برای عامهی مردم با میانگین درآمد فعلی، مفید خواهد بود؟
ممد ژانگولر
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱یعنی تا مهر ماه اگر راست باشه و همه چی بخوبی پیش بره و جنگی چیزی نشه و قیمت دلار بالا نکشه باور کنید ملت از دلتنگی روزی حداقل ۱۰۰ بار سکته میزنن .
آخه وعده سر خرمن هم حدی داره
جمله تاریخی مسئولین که میگن بعد از شهریور کم کم وارد میشه !!!
NAVID۰۰۹۸
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ممد جانگولر فعال شده ، چرا ؟!
چون از همون بود که با هر خبر از واردات جو میداد که مردم ماشیناشون را بفروشند و بعداً ارزونتر بخرند ، اما … !
قبلاً با هر خبر از واردات گفتم و باز هم میگویم ، تا خودتون با چشم خودتون خودرویی جدیدی در نمایشگاه یا نمایندگیای پلاک ملی با مدارک قانونی ندیدید ، نه خودرویی بفروشید و نه حوالهای بخرید که در این چند سال خیلیها وحشتناک گول خوردند و ضرر کردند که به امید خرید سانتافه دیگه پراید هم نمیتوانند بخرند !
بهترین انتخاب در این بازار فقط یک گزینه هست که خودروی مورد نظر را شناسایی و کارشناسی کنید و سپس معاوضه کنید و بالابودش را پول بدهید ، در غیر این صورت گول هر بیسواد اقتصادی را نخورید که بعداً به ریشِتون بخندند !
هر وقت دلار به تکاپو میوفته ، خبرهای زرد هم جولان میدهند ، اما یکبار از یک لونه گزیده بشوید و نه چندبار !
تا برجامی نباشه ، همه چیز رو هواست و لاغیر !
دکتر استاپ
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱من بچه بودم اینجا زیر کامنت اول ریپ میزدی تا بیشتر دیده شی
الان همسنای من بچه دارن هنوز اینجایی
قصد انقراض نداری؟
FTB
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱چرا باید منقرض بشه
به نظر من حرفش درسته
در ضمن دل نبدین به این واردات شما فرض کن واردم بشه میدونی جقدر قیمت میره بالا!!!!!!!!!!
دتازه بیشترم میشه چون دیگه قرار نیست 2017 و 16 و 15 به پایین باشن 2021 یا 2022 میاد اینجا که قیمتش فوق العاده بیشتر از ماشین های خارجی قدیمی تره همین داخله
NAVID۰۰۹۸
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱بخدا کمی فکر کردن ، اون مغز رو به استهلاک نمیندازه و تازه فعالتر هم میشه !!!
هروز داریم فیلمهای زنده و روشن میبینیم از صف ، کتککاری و غارت فروشگاهها برای روغن ، مرغ ، تخممرغ و … !
اما میگن دلار هست جهت واردات خودرو و ماشین قراره ارزون بشه و … !
چینیها هم که مظلوم و بندهخداها تو هوا پیکاپ و کراساوور میفروشند بین یک تا دو میلیارد و منتظرند رقابت کنند با محصولات وارداتی ژاپنی کرهای آلمانی و … !
عاشق پدال
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ژانگولر جان ببین اینایی که گفتی همش اتفاق میوفته.
از الان بگم چی بخرین. خونه و زمین . فقط همین دوتا.
نه طلا نه خودرو نه سکه. نه دلار.
دست اندرکارانی که من میشناسم از الان ریختن خونه زمین اپارتمان دارن میخرن.
حتی خودرو داری بفروش یه تیکه زمین بخر.
ممد ژانگولر
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱دمت گرم که مارو راهنمایی کردی
من هر تفسیری که باشه جدی میگیرم حتی اگه توهم نوید دو صفر باشه 😂
فرشاد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱شیر مادر و نان پدر حلالت جناب اشتری
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱سلامت باشی :)
Humer
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱آقای اشتری من خودم بیشتر دوست داشتم که شما اخبار خارجی رو کار کنید
نه هایما اس ۷ یا واردات یا تصادف
اخبار خودرو های خارجی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ترجمه از منابع خارجی برای سرگرمی مخاطب خیلی خوبه
اما فکر می کنم نوشتن مقاله برای خودروهای مورد نیاز مردم بااستفاده از دانستههای خودم، مفیدتر هست
Carlover
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱با توجه به قضیه ای که بین ایران و کره بوجود اومد سر ماجرای پول های بلوکه شده،احتمالش هست که ایران اصلا ماشین کره ای وارد نکنه! امیدوارم اینطور نشه ولی
با ۲۵۰ هزار دلار حتی النترا فول آپشن هم نمیشه وارد کرد!
عاشق پدال
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱پروتون مالزی رو فراموش نکنین.
۶۰۰ میلیون تومن شاسی بلندشه.
حدود ۴۰۰ میلیون تومن قیمت وارداتیشه. حدود ۱ میلیارد تومن قیمت فروشش تو ایران
Avan
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱همون طور که حدس می زدم هدف بانیان این طرح نه مردم عادی از قش فقیر و متوسط بلکه خودشون بود که می خواستند خودروهای به روزتری بخرند
فرزاد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱تعرفه خودروهای الکتریکی چهل تا پنجاه درصد واقعاً عالیه، آخه مسلمون چی زائیده مادر زمین یعنی اگه تعرفه واردات حداکثر پنج درصد هم بود با این تجارت دلاری که عزیزان راه انداختند بدون احتساب عوارض و مالیات و حق سلاملیک و و و بازم نه رقابتی با دوتا غول داخلی داشت و نه ملت میتونستن با نردبوم و آسانسور حتی به گرد پای قیمتش برسند و فقط افرادی مثل من که تو خرید محصولات مثلاً داخلی موندیم با دیدن خودروهای وارداتی تو جاده بهونهی خودکشی رو پیدا میکنیم
علی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱شما شخصا هم طبق قانون جدید میتونی یه ماشین بخری وارد کنی.
FTB
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱دوتا مسئله رو نادیده میگیرم سعی میکنم بهشون نخندم
یکی اینکه تعداد نظراتت با شهاب برابره و شهاب هم فیک آرمانه
مسئله دوم که سعی میکنم به حرفت نخندم
چون چون چون : خودرو کره ای در هر شرایط آب و هوایی نمیتونه باشه … من تو اهواز زندگی میکنم .. پسر جان اینجا بی ام وه سری 6 موتور به فنا داده انتظار داری النترا تازه نسخه بیسیکش رو اهوازیا بخرن؟
خدانکنه خوزستان زندگی کنی …. وگرنه مجبوری یا وانت های رم یا فورد گردن کلفت آمریکایی بخری یا مجبوری ژاپنی بخری اونم تازه نسخه های گرونه قیمتش اون معمولیا هم دووم نمیارن
ولی تو شهری مثل تهران راحت میشه ضعیف ترین نسخه هارو روند(از نظر اینکه منفجر نشه) مثل پریوس یا النترا
به هر حال اقلیم هر منطقه خیلی مهم شده تو ایران اینجا مثل کشورای دیگه راحت نیستی که تو هر اقلیمی ماشین برونی
Carlover
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱عمو فدات حالا اینکه چیزی رو نادیده بگیری یا نگیری مهم نیست***
منم خودم ساکن خوزستانم، این جوکی که گفتی خودروهای کره ای یا ژاپنی های مدل پایین تو اهواز دووم نمیارن رو جای دیگه نگو! حداقل اگه رفتی کوت عبدالله شهرک ماشینا نگو که کل کوت عبدالله روده بر میشن! تو خوزستان حداقل ۷۰ درصد ماشینای پلاک اروند کره ای و ژاپنی هستن چیو دووم نمیارن؟! اینجا نهایت ۱۰ تا وانت رم باشه،یعنی جز اون ۱۰ تا مالک رم بقیه رو هوا هستن!؟؟
این خدایی با چه فازی اومدی سایت ماشین که میگی موتور النترا که تنفس طبیعیه از موتور سری ۶ یا کلا هر المانی لوکسی حساس تره؟؟؟ 😂 همین النترا و کرولا تو اهواز حکم پول نقد دارن و جزو پرطرفدار ترینا هستن بخاطر قیمت مناسب دوام خوب و رضایت مالکا! بعید میدونم اهواز باشی اصلا! وگرنه تو خیابونا یا شهرک کوت عبدالله میدیدی چه ماشینایی بیشتر هستن و طرفدار دارن
فقط جای دیگه نگو ماشینای اقتصادی کره ای ژاپنی حساس تر از لوکس المانی هستن 😂😂😂😂😂😂😂😂😂
FTB
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱دایی اگه الان نظراتم پاک نمیشد بازم اینطوری ویراژ میدادی :))))))))
Carlover
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اون ماشینایی هم که تو خوزستان اتش گرفتن بخاطر اینه که طرف ماشین بیسیک یا نیمه فول داره بعد میره اپشن دستی میزاره روش و برقکاری ماشین رو دستکاری میکنه! وگرنه سرجمع تا حالا ۲ مورد بیشتر اتش سوزی خودرو فابریک نداشتیم تو خوزستان
موتور النترا حساس تره از موتور سری ۶ نه؟ 😂😂😂این چه سمی بود! کاشکی تورو میبردن جا جرمی کلارکسون تو گرند تور😂
شاپور
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱۲۵هزار عزیز نه ۲۵۰هزار
پدرام
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱با این اوصاف مثل همیشه مردم متوسط و رو به پایین که خودمون هم باشیم نمی تونیم ماشین خوب سوار شیم تنها در یک صورت امکانش هست همون ورود خودروهای کارکرده که به نظرم بسپارنش به مردم به طور مثال بنده یک ماشین کارکرده وارد می کنم برای خودم اینکه قطعاتش هم تامین بکنم یا نه به خودم مربوطه ! البته که اینا همه اش بهونه است قطعات ماشین برند معتبر توی امارات و کشورهای منطقه فراوان هست و در این رابطه مشکلی نیست
محمد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱گویا چون در ایران امکان بررسی استاندارد و آزمایشگاه برای این کار را ندارند ، نمیتوانند استاندارد را تعدیل کنند مگر اینکه کشور مبدا صادر کننده استاندارد را از اروپا به هند یا چین تغییر دهند و معیار بشود استاندارد هند.
AMANTE
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اون تعرفه ی ۴۰ تا ۷۵ درصد رو ۵ درصد هم کنید زنده میمونید مثل الان که هنوز زنده اید.
قانون واردات ماشین الان که دلار مثل چی بالا رفته و گاهی میاد پایین، باید عوض بشه و روی ماشین های مختلف از نظر نوع موتور تعرفه کمتر و بیشتر بگیرن.
مثلا رو بنزینی و دیزلی ها ۱۰ یا ۱۵ درصد و روی هیبرید و پلاگین هیبرید ها ۵ تا ۸ درصد و روی الکتریکی ها که الان با این قانون شون نمیتونه بیاد پایین ۵ درصد.
پدرام
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱کاملا منطقی هست اما هیچ فکر کردید با این تعرفه دیگه کسی سمت این ضایعاتی های ایران خودرو و سایپا نمی ره و چینی ها هم کلا باید بساطشون رو جمع کنن اینا کاری نمی کنن به ضررشون باشه
علی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱به ضررشون نیست حاجی دنبال مصرف کمتر کیفیت بالا و سود بیشتر برای مصرف کن بنزینند .
شماهم میتونید بری ماشین بیاری طبق شرایط . خودرو بالاخره داستانش تو ایران تمام شد وسلام
حسین
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱مشخصه چرا خودرو های دست دوم رو نمیخوان
وارد کنن یا خودرو های ساخت چین و هند
یکیش زورشون میاد برن دنبال کارای تامین قطعاتش
یکی دیگه هم قطعا با ورود این خودرو ها
دیگه مشتری برای آشغال سازاشون یا همون به اصطلاح تولید داخلیشون باقی نمیمونه
و بنظرم اگر اینکارو بکنن باعث میشه
این دو خودروساز یا یه تکونی به خودشون بدن
یا باید ورشکست بشن
بنظرم باید یه مدتی این خودرو ها رو وارد کنن تا این دو تا آشغال ساز دست از این
خرابکاری هاشون بردارن
Mad.z.Max
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ینی میگی دولت خودرو ارزون و باکیفیت بیاره تا منبع درامد باد اورده و تضمین شده لگن فروشی دولت درش تخته بشه؟
آیا چاقو دسته ی خود را میبُره؟ نه
فقط میره تو جیگر ملت رو میبره.
مجتبی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱خود دولت مالک عمده این آشغال سازها هستش پس هرطور شده نمیزاره ضرر بدن
علی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱دولت سهامشو تو ایران فرغون فروخت و دیگه مالک نیست تمام
الف.ی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱چقدر مسخره
Mercedes
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱آلان می توان ماشینی با کارکرد زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر وارد کرد ؟
امین
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱خیر
محمد امین
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱یک ملیارد تومن قیمت ماشین ، بعد درآمد ماهی نهایتا ۷ تا ده میلیون برای قشر کارمند و کارگر …. خب چه فایده ای داره ، فقط اونایی که از قبل پول داشتن میتونن بخرن ، چه بیاد چه نیاد، فرقی برای مردم عادی نداره
محمد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱فایدهاش این هست که اگر مثلا النترا بیاد ۹۰۰ میلیون تومان قیمت چینیها از مثلا ۸۰۰ باید بیاد ۷۰۰ و در نتیجه آن قیمت تارا اتوماتیک اگر مثلا ۶۰۰ تومان هست بشود ۵۰۰ تومان و …
AMIR / ARMI
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱همون جور که تو مطالب قبل هم گفتم نظام نمیخواد منافع سایپا و ایران خودرو ذره ای به خطر بیوفته
و فقط بازار خودرو های لوکس تکونی به خودش میبینه حدس من کاملا درست بود
همون حرف که همه جا زده میشه رو باید گفت
( صرفا میخوان ماشین های آقا زاده هارو نوسازی بکنن )
بعد دوباره واردات میبندن و همچنان قرعه کشی پراید ۲۰۰ میلیونی به جای خودش باقی هست
Erfan
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستان دقت کنید درسته که بیشتر ماشین های وارداتی حدود یک یا بیشتر از یک میلیارد در میاد برای ما اما بزرگ ترین مزیت واردات برای ما اینه که برای مثال الان اگر النترا وارد بشه قیمتش در آخرین مدل حدود ۱یا۱.۲در میاد که الان النترا ۲۰۱۷و۲۰۱۸های موجود در ایران این قیمت رو دارن که با اومدن ماشین های جدید باعث میشه النترا ۲۰۱۷صفر که الان بالای یک میلیارد هست به سرعت حتی به زیر ۸۰۰تا۷۰۰نزول بکنه چون دیگه مردم میتونن آخرین مدل رو با اون پول خریداری بکنن و این مثال برای همه ماشین ها هست.پس عملا کسی دیگه مدل ۲۰۱۷رو با اون قیمت نمیخره و افت قیمت شدید که باعث میشه قشر بیشتری بتونن از ماشین های باکیفیت و خارجی استفاده بکنن.
الان مزدا ۳ به اصطلاح نیو صفر حدود ۱.۴۰۰که الان با واردات قیمت مدل ۲۰۲۲حدود ۱در میاد که یعنی همین مزدای ۱.۴۰۰الان قطعا به زیر ۸۰۰میره.
همین باعث میشه که ماشین های ایرانی هم افت قیمت شدید پیدا کنن.و قشر ضعیف هم سود ببرند.
فقط برای بنده سواله که مثلا مونتاژ کننده های چینی دیگه میتونن ماشین هاشون رو ۱میلیارد بفرشون یا نه😂😅
Erfan
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا اگر خدا خواست و واردات باز شد کاش ماشین های ژاپنی رو بیشتر واردات بکنن تا بشه از کیفیت و اصالت و اصطحلاک کمترشون ما ایرانی ها استفاده کنیم چون الان مهم ترین پارامتر برای ما همین اصطحلاکه داخل کشور.
امین
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱خدایی ماشین ژاپنی ماشینه
فقط نیسان ایکس تریل
mahdi
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱شما فقط قیمت ۲۵ هزار دلاری النترا رو با ۶۰ گمرک حساب کردی رسیدی به ۱ میلیارد خب این اشتباه شما باید اندازه همون ۶۰ درصد هزینه بقیه کارای واردات رو بدی به علاوه سود وارد کننده که حدودی من برای تویوتا کرولا کلاس با قیمت ۲۵ هزار دلاری انجام دادم و چیزی در حدود ۲ میلیارد تا ۲.۲۵ میلیارد میشه
اگه ریز حساب کتاب ها رو میخوای سرچ کن هزینه واردات خودرو
Erfan
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا بنده خیلی سررشته ای در این موارد ندارم اما با توجه به واردات گذشته ۲۰۱۷و۲۰۱۸ این قیمت به نظرم برای ماشین ۲۴ هزار دلاری حدود یک میلیارد میشه حالا اگه شما بگید کرولا کراس ۲۵هزار دلاری میشه حدود ۲.۲۵۰یعنی حدود ۸۳هزار دلار😐صد درصد همچین قیمتی غیر ممکنه به نظرم من دیگه یعنی ۶۰هزار دلار اختلاف فکر نکنم بشه
امین
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱بهترین کامنت
محمد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱خلاصه مطلب اینکه هییییییییچ فرقی به حال نود درصد مردم نخواهد کرد
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اون قسمت استاندارد ساخت چین و هند …
یه موضوع راجبش بگم
یه هفته پیش تو جاده دیدم یه ام وی ام ۵۵۰ با یه آردی شاخ به شاخ زده بودن، آردی نابود شده بود و فرمون چسبیده بود به صندلی راننده اما ام وی ام خدایی فقط قسمت جلوش جمع شده بود و اتاق سرنشین حتی شیشه جلو هم تکون نخورده بود!
کنجکاو شدم رفتم تو سایت دیوار قیمت ام وی ام ۵۵۰ رو دیدم مدل ۹۴ دنده ای قیمت ۲۸۰ تومن واقعا خوشم اومد با خودم گفتم چرا باید این پولو بدیم به پژوی آشغال داخلی وقتی همچین ماشینی با این نسبت ایمنی خوب وجود داره
میخوام بگم ما به همون ماشین های چینی هم راضی هستیم برای قشر کم درآمد از هیچی بهترن حداقل ایمنیشون ده برابر گاری های داخلیه بار ها فیلم و عکسشونو دیدم توی تصادفات
به شرطی که تامین قطعه بشن یا اینکه نمایندگی داشته باشن خب اینا که تو بازار جهانی حضور ندارن که از تحریم بترسن
همین الان بدون تعصب برید قیمت و مشخصات فنی ام وی ام ۵۵۰ رو ببینید و مقایسه کنید و بگید در برابر گاری های داخلی ارزش خرید داره یا نه
Sina
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱پس واردات وانت های تجاری چطور میشه؟ وانت هایلوکس مثلا ۲۷۰۰ سی سیه.
Pooriya.BMW_Germany
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱صد لعنت و نفرین به دولتی که با شعار سید محرومان روی کار آمد و کمر همت به نابودی ایران و ایرانی بسته
چرا ایرانی جماعت باید خودوری های مذخرف داخلی و خودروهای ارزان و بیس خارجی سوار بشه؟؟
عراق بیست سال تحت اشغال و ویرانی قرار گرفته ولی امروزه مردمانش بهترین خودروهای دنیا سوار میشوند
کسی که پزشک هست تاجر هست کارخانه دار هست انبوه ساز و کارآفرین هست و ثروت حلال بدست آورده چرا نباید خودرویی در شأن و درخور خود استفاده نکند و محروم باشد؟
آیا همین محدودیت ها باعث مهاجرت نخبگان علمی و اقتصادی از کشور در پی جستجو زندگی بهتر و با کیفیت تر نمیشود؟؟
درسته کشور در شرایط مساعد نیست و محدودیت های ارزی بر کشور حاکم هست
ولی میتوان چارهای اندیشید که ضمن حفظ تراز ارزی و تجاری کشور
نسبت به تامین نیاز این بخش مردم اقدام کرد
الان در بین این خودروها که همگی نمونههای ارزان شهری هست
یک نمونه خودروی کاربردی برای مسافرت یا نمونه آفرود برای مناطق صعبالعبور وجود ندارد آن پیمانکار و راهسازی که مرتب در مناطق سخت در رفت آمد هست چکار کند؟
SS
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱واردات خودروی دست دوم هم مثل هر سیاست دیگری وجه خوب و بد داره
-از نظر تامین قطعات به نظرم در صورتی که حجم بالایی از یک خودرو به صورت دست دوم وارد باشه (مثلا تویوتا کرولا که در همه کشورها به عنوان یک خودروی اقتصادی برای طبقه متوسط هست)، قطعه سازان داخلی میتونن خیلی از قطعات مصرفی رو برای اون ماشین ها تولید کنن. همونطور که در مورد خودروهای چینی هم میبینیم با وجود فروش نه چندان بالا بعضی از قطعات داخلی سازی شدن.
در بعد منفی قطعا در بازار خودروهای دست دوم سودجویی ها و کلاه برداری های بسیار بیشتری رو هم شاهد خواهیم بود. مگر اینکه شرکت های مشخصی با ارائه گارانتی مانند Certified Preowned کشورهای دیگر دست به این کار بزنن که قطعا هزینه رو بالاتر خواهد برد.
-مسئله دیگر هم حجم وارداتی هست که کشور به اون نیاز داره. نیاز خودرویی کشور ایران در حالت عادی حدود 1میلیون دستگاه در سال یا بیشتر هست. حالا اگر برای مثال خودروی 5 سال کارکرده با قیمت 10 هزار دلار یعنی حدود 300 میلیون وارد بشه مستقیما وارد رقابت با خودروهای صفر کیلومتر و کارکرده تولید داخل میشه و طبیعتا بخش بزرگی از بازار خودروهای داخلی رو میگیره. با توجه به قوانین بازار آزاد این تناقض یا باید با واردات بیشتر (شاید حدود 1 میلیون دستگاه در سال) جبران بشه یا به دلیل تقاضای بالا قیمت باید به حدی بالا بره که از تقاضا کم بشه.
در زمینه واردات خودروی دست دوم تخصصی ندارم اما به نظرم تامین کردن این میزان از تقاضا برای خودروی دست دوم به خصوص از کشورهای منطقه (برای مثال گرجستان که تصویر در متن بود) امکان پذیر نیست.
امین
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱خودرو دست دوم امکان پذیر نیست. نمیشه واسش یه استاندارد کیفی مشخص کرد. اما یک راه دیگه داره واسه اینکه از قیمت شکسته شده ماشین غیر صفر استفاده کرد.
Jdm باز
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱یعنی یه کارگر نمیتونه با حقوق یکسالش یه ماشین خیلی ارزون خارجی بخره؟؟؟ ماهی ۱۰ میلیونم حقوق داشته باشه، در یک سال میشه ۱۲۰ میلیون با این پول فقط میشه پراید ترکیده خرید
در مقایسه با خارج یه کارگر با حقوق ۴هزار دلار در یکسال پولشو کامل جمع کنه میشه۴۸ هزار دلار که با این پول بسیاری از خودرو های ژاپنی،کره ای و حتی المانی های پایه مثل سانتافه،راو۴،تلوراید،سورنتو،لکسوسnx،تویوتا هایلندر،۲۲۸i،328i و…… خرید که خیلی امکانات و ایمنی مناسبی دارن و خدمات پس از فروش وگارانتی عالی دارن
بعد میگن چرا جوونا از این کشور میرن، چرا فرار مفز هارو داریم، چون رفاه ندارن چون بهشون اهمیت داده نمیشه
mahdi
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اون کارگر باید از ۴۸ هزار دلار ۲۰ هزار دلارشو بابت مالیات و بیمه بده .
اگه مجرد باشه با ۱۲ هزار دلار کم کم بخور نمیری خرج زندگیش بشه اگرم متاهل باشه و بچه دار که تا ۲۰ ، ۲۵ هزار دلار باید هزینه کنه
نهایت بتونه سالی ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ پس انداز کنه
چطور باید ماشین بخره
حتما میگید میتونه لیز کنه یا قسطی بخره
خب ماشین برعکس ایران که سرمایه حساب میشه اونجا کالای مصرفی هست همینکه بهت منتقل بشه افت کرده
هزینه سرویس ، هزینه بیمه ، هزینه مالیات، هزینه سوخت و هزینه غیر منتظره باعث میشه که حتی یه کارگر یا کارمند از خرید ماشین صرف نظر کنه همون کارگر خیلی بالا بگیریم ماهی ۱۰۰۰ دلار پس انداز داره آیا میتونه با ۱۰۰۰ همه ی هزینه ها رو بده ؟
خیر
فکر نکنید خارج همه چی گل و بلبله و همه وفق مراد می چرخه نه عزیز اونجا باید به شدت چندین سال کار کنید و سختی بکشید از شام بزنید تا بتونید ناهار بخورید ، سال به سال هزینه اضافی نداشته باشید و پول سیو کنید و بتونید سرمایه گذاری کنید تا به موفقیت برسید و زندگی متوسط رو به بالایی داشته باشید من این چیزا رو از سر گذراندم
ولی چیزی که اونجا رو خواستنی میکنه اینه که شما آزادی دارید شما مطمئن هستید که تلاش ثمره داره اونجا از نظر روانی آرامش دارید می تونید برای ۱۰ سال آینده برنامه ریزی کنید نه مثل اینجا که نمیشه برا فردا برنامه ریخت
امین
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱کامنت شما عین واقعیت.
برایان
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱مهمترین چیز اینجا اینه که شما اگر حداقل درآمد رو داشته باشی که تقریبا هزارو سیصد یورو هست از نظر خوراک، مسکن ، پوشاک و بهداشت تامین هستی..اگر یک نفر باشی البته،، من اینجا ال ای دی ۵۵ سامسونگ قیمتش بوده ۴۹۹ تا،، ۲۰۰ تا پیش دادم ماهی ۱۷ یورو سود ۱/۸ درصد.. نه چک خواستن نه ضامن نه سود ۲۵ درصدی.. ماشین هم نمیصرفه بخوای هزینه کنی براش، چون مثلا یه ماشین ۳۵ هزار تایی بعد چهار پنج سال میشه ۱۵ هزار تا،، بنزین هم لیتری تقریبا دو یورو هست که زیاده..اما اگه مثلا چهار یا پنج سال یک جا بمونی برای کار و پیشرفت کنی و حقوقت بشه مثلا ۳۵۰۰ تا یا ۴۰۰۰ تا،، اونوقت میتونی اجاره به شرط تملیک بگیری مثلا برای یه ماشین ۳۵ تایی ۱۰ تا جلو بدی بقیه ماهی ۴۰۰ تا قسط ۴ ساله که هزینه بیمه و مالیات هم حساب شده، ولی خب معمولا این کارو نمیکنن،، ولی خدایی دست دو تمیز با مثلا ۶۰ تا کارکرد راحت میتونی بخری
Khosrow
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ز ر ت و پ ر ت نکن ..
شاپور
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱درصورت تخته شدن کامل برجام و بالارفتن دلار به مرزهای ۴۰ و ۵۰ تاثیر چندانی نخواهد داشت فقط ماشین دامادهای عزیز آقایان نونوار خواهد شد.
مانی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱آقای ss حرفتون را تا حدی قبول دارم.چون کشورهای مثل گرجستان و ارمنستان جمعیت کم و بازار محدودی دارن (جمعیتی کمتر از 5 میلیون نفر) و تقاضای خودرو تو اون کشورها خیلی کمتر از ایرانه و در ضمن،در اونجا خودرو وسیله سرمایه ای نیست و تعداد دلال های ماشین هم مطمئنا به اندازه یک هزارم ایران نیست.مطمئن باشید که با اولین هجوم وارد کننده های ایرانی به بازار دست دوم این کشورهای کوچک قیمت ماشین دست دوم خارجی هم به سرعت اوج میگیره و حتی چند برابر میشه.ما قبلا تجربه چنین قضیه ای رو داشتیم.شاید به سن و سال شما قد نده ولی دولت وقت ایران تو سال های 1362 تا 1365 واردات ماشین رو به طور محدود برای دانشجویان خارج کشور و کارکنان دیپلمات خارج کشور آزاد کرده بود.با این تصمیم دولت هزاران خودرو و اغلب هم مرسدس بنز 230 کلاس w123 مدل های 1980 تا 1982 به ایران وارد شد ولی جالبه بدونین که با هجومی که ایرانی ها به بازار بنزهای دست دوم تو آلمان آورده بودند قیمت این ماشین ها تا دو برابر شد و از هشت تا نه هزار مارک به هفده تا هیجده هزار مارک رسید یعنی در عرض چند سال به همت ما ایرانی ها قیمت بنزهای کلاس E دست دوم تو آلمان دو برابر شده بود.در این زمینه در مجله ماشین شماره 78 اسفندماه 1364 مطلب مفصلی نوشته شد.در ضمن،برای دوستان جوان تر بگم که قبل از الحاق آلمان به اتحادیه اروپا واحد پول این کشور مارک بود.
حسین موفق
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱دولت اگر به فکر رفاه مر دمش است بایستی تعرفه را از روی خودروهای وارداتی بردارد تا مردم بدبخت بعد یه عمر اشغال سواری طعم خوب سوار شدن ماشین خارجی را بچشند ،نه اینکه با اخذ تعرفه قیمت را به دو سه برابر برساند،اینکه نشد دلسوزی ،به این میگن جیب خود پر کردن
گرفتار خودرو
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام. لطفاً رسانه ای پیگیریی کنید تا محدودیت حجم موتور را بردارند تا بتوانیم وانت های آمریکایی و ژاپنی را وارد کنیم. حتی به صورت دست دوم. من نمی توانم خودرو پدرم را سوار شوم زیرا گیربکس خودکار ندارد. نمی توانم گواهینامه پایه یک بگیرم زیرا با بنز از رده خارج امتحان می گیرند در صورتی که می تواند با خودرو سنگین بگیرند تا من بتوانم با خرید کشنده کاری برای خودم دست پا کنم. و همچنان بیکار نمانم.
کیوان
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱برای خودروهای برقی و هیبرید با توجه به قیمتهای جهانی معمولا قیمتهای بالاتر از خودروهای بنزینی دارن بنابراین با توجه به مزین بالای مصرف سوخت و آلایندگی این خودرو ها دولت باید محدودیت قیمت رو برداره و تعرفه رو روی ۵ درصد بیاره .الان کشور ما نیاز داره بریم به سمت خودروهای برقی مثل بقیه کشورها نه اینکه خودروها های دو گانه سوز و بنزینی .
genius
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱فقط سدان c و هاچبک شهری بیارن اما اما اما بدون تعرفه و به قیمت جهانی قطعا درصد بیشتری از ملت میتونن مزه ماشین واقعی رو بچشن تا اینکه لندکروزر ۶ سیلندر و پورشه و مازراتی وارد بشه
رامتین
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱گویا تعرفه واردات را میخوان عدد بسیار خوب 10% در نظر بگیرند. گرچه زنجیره تامین خودروسازان مخالفت کردند. ولی قدرت مجلس هم باید در نظر گرفت که بنظرم در نهایت با این عدد تصویب میشه. البته برای خودروهای 1500 تا 2000 که بهترین و بیشترین خودروهای خوب دنیا در این طبقه هست احتمالا 25% در نظر بگیرند.
علی جردن
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱یا خودروی چینی مونتاژ می کنیم یا قانون واردات رو جوری تنظیم می کنیم که فقط چینی های برادر لوتی مشتی بتونن وارد شن🤝🏻🤝🏻🤝🏻🤝🏻🤝🏻🤝🏻🤝🏻💔
چرا قبلا Sls z4 911 اومده بود الان نیاد؟ حیف نیست؟ خودروهای بنزینی دارن آخرین نفس هاشو می کشن تا ساختمون متوقف نشده این قانون حجم موتور مسخره رو بردارید دوتا یادگاری خوشگل از دوران خودروهای درون سوز تو ایرانمون داشته باشیم
یوسفی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱از سال 57 همه چی دروغ بوده و هست و خواهد بود
شما یه حرکت مثبت به سود ملت را از 57 به این طرف رو کنید،منم بگم آره
بجای کادیلاک پارس خودرو چی میزنه ووو
بابا این ملت لیاقتش ماشینهای تاناکورایی است،حتی زندگی تاناکورایی
Poria
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱به چند تا مسئله باید توجه کنیم:
1:اگه بازار خودرو سازی ها داخلی خراب بشه به احتمال زیاد تعدیل نیرو میکنند و با ین وضعیت اقتصادی و بی کار کردن تکنسین ها صنعتی منطقی نیست.
2:اگه قراره خودرو هیبریدی وارد کنیم باید به فکر زیر ساخت هم باشیم . و واقعا بعضی جاده ها ما بی کیفیت هستن.
و باید به فکر قطعات یدکی و ارزی که قراره از کشور خارج بشه باشیم
و…
M
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱یعنی واقعا باور دارین اینا ماشینایی وارد کنن که هم قیمت اشغالای خودشون باشه :) دم امیدت گرم پدال جان