براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، تعرفه واردات مشابه سالهای قبل خواهد بود و مدلهای برقی یا هیبریدی، کمترین مالیات و عوارض را خواهند داشت. به این ترتیب در سال ۱۴۰۱ نیز تعرفه واردات خودرو از ۴۰درصد تا مرز ۷۵درصد بر اساس حجم موتور اعمال میشود. سقف قیمت نیز ۲۵ هزار دلار تعیین شده است.
خودورهای تمام بنزینی (غیر برقی و غیر هیبریدی) در چهار دسته ۱۰۰۰ سیسی، ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سیسی، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سیسی و ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سیسی، تعرفهگذاری خواهند شد. با این شرایط میتوان اطمینان داشت که خودروهای وارداتی مثل سالهای قبل، گرانتر از تولیدات سایپا و ایران خودرو باشند؛ مگر اینکه مدلهای اقتصادی ساخت چین، مجوز واردات بگیرند که البته بنابر حداقل استانداردهای مورد نیاز برای ورود به ایران، بعید خواهد بود.
از سویی دیگر، واردات خودروهای هیبرید یا برقی با تعرفه ۴۰ تا ۵۰ درصد، تاثیری چشمگیر بر قیمت مدلهای دست دوم خارجی در بازار ایران خواهد داشت؛ اما به زحمت میتوان خودرو برقی با قیمت کمتر از ۲۵ هزار دلار پیدا کرد. مثلا نیسان لیف و تویوتا پریوس مدل ۲۰۲۲ هماکنون با قیمتی کمتر از ۳۰ هزار دلار تولید میشوند و میتوانند برای ورود به ایران، یک میلیارد تا ۱/۲ میلیارد تومان قیمت داشته باشند.
در بخش خودروهای هیبریدی، مدلهای محبوب بازار ایران، مثل تویوتا کمری و هیوندای سوناتا مجهز به پیشرانهی هیبرید با آستانه قیمت ۳۰ تا ۳۲ هزار دلار در خارج کشور فروخته میشوند. این مدلها نیز چنانچه با تعرفهی مشابه سالهای قبل وارد شوند؛ کمتر از ۱/۵ میلیارد تومان قیمت خواهند شد. همچنین، شاسیبلندهای اندازه متوسط هیبرید مثل تویوتا راو۴ ، کیا اسپورتیج، هیوندای توسان و نیسان X تریل نیز میتوانند با قیمتی در حدود ۱/۵ میلیارد تومان و رعایت تعرفههای سال ۱۳۹۷ وارد شوند.
با شرایط موجود، ضمن رعایت سقف قیمت ۲۵ هزار دلار و حجم موتور پایین، خودروهای اقتصادی برندهای معتبر، مثل تویوتا کرولا و C-HR، نیسان جوک و ورسا یا هوندا سیویک و HR-V میتوانند وارد ایران شوند و همراه آپشنهای پایه، قیمتی حدود یک میلیارد تومان داشته باشند.
تنوع خودروهای هاچبک با پیشرانهی کمحجم در بازار جهانی بالا است. نسخهی پایه از فولکس پولو، کیا ریو، هیوندای i20، رنو کلیو، تویوتا یاریس، پژو ۲۰۰۸، همراه موتور هزار تا ۱۲۰۰ سیسی تولید میشوند. این خودروها احتمالا باتوجه به ارزش دلاری، در بازار ایران قیمتی حدود ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان خواهند داشت.
موضوع استانداردها، چالشی جدی برای واردات خودرو به کشور است. از یک سو، مدلهای ساخت سایپا و ایران خودرو، نهتنها کیفیت فنی نزدیک به استانداردهای اروپا ندارند؛ بلکه در بازار آزاد به قیمت دلاری نزدیک به تولیدات برندهای مطرح جهان فروخته میشوند. از سویی دیگر، به دلیل حمایت از ضوایط مرتبط با ایمنی که توسط نهادها مختلف از جمله سازمان استاندارد تعیین شده است؛ خودروهای پرفروش و ارزانقیمت ساخت چین و هند به ایران وارد نمیشوند.
از دیدگاه نگارنده، اگر دولت ضمن توجه به رفع نیاز مردم در موضوع خودروهای ایمن و باکیفیت، بر دریافت عوارض و مالیات از خودروهای وارداتی تاکید دارد؛ بهتر است واردات مدلهای دست دوم خارجی با کیلومتر کارکرد زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر را آزاد کند. این شرایط فرضی، امکان واردات خودروهایی ساخت برندهای معتبر با قیمت ۵ تا ۱۰ هزار دلار را میسر میکند.
اگر مسئولان کشور، مخالف واردات خودروهای دست دوم به بهانهی مشکلات مربوط به تامین قطعات و لوازم یدکی هستند؛ بهتر است محدودیتهای مرتبط با استاندارد را تعدیل و نگاهی به مدلهای اقتصادی ساخت چین و هند داشتند. قطعا خودروهای ساخت هند مثل سوزوکی کلریو، رنو کووید (KWID)، نیسان مگنایت (Magnite) یا دهها سدان و هاچبک چینی مشابه چانگان ایدو، کیفیت فنی پایینتری نسبت به مدلهای موجود در کشورهای اروپایی دارند؛ اما با قیمت جذاب، برتریهای فنی و ایمنی متعدد در مقایسه با تولیدات سایپا و ایران خودرو ارائه میدهند؛ ضمن اینکه مصرف سوخت و آلودگی کمتر با قیمتی مشابه خودروهای ایرانی دارند.
نظر شما چیست؟ آیا ورادات خودرو با تعرفههای مشابه سال ۱۳۹۷، برای عامهی مردم با میانگین درآمد فعلی، مفید خواهد بود؟
ناشناس
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ای عزیزانی که فکرمی کنم کم سن وسالید وکمتر گرم وسرد روزگارراچشیدید می خوام بدونید بزودی زود خودرو از سرمایه ای به مصرفی تغییر نقش خواهد داد. چه ارزون وارد بشه وچه گرون درنتیجه درسالهای بعدبه ازای هرسال عمرخودرو بهخاطر مصرفی بودن چنددرصدی ازقیمتش کاهش پیداخواهد کرد وهمین امربه مرور زمان برکاهش قیمت خودرو های کارکرده تأثیر داره. واین یعنی ازاین بحران امروزی که خودرو خارجی 2010ازخودرو ایرانی 2022 قیمت بالاتری داره خارج خواهیم شد واین به نفع مردم ومملکت هست. به هرحال روزهای خوبی ان شاءالله پیش روی صنعت خودرو سازی است.
امیدوارم ازاین جودادنهای منفی دوری کنید به فکرآینده خود وفرزندانتون باشید.
پس همه با هم موافق واردات خودرو خارجی هم ارزون وهم کارکرده البته البته باکیفیت وبه روز باعمرکم حدود دوسه سال هستیم تا زمانی که ازاین بحران صنعت خودرو به سلامتی بیرون بریم
علیرضا
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ای ناشناسی که احتمالا سن و سال داری مثل خودم، بدان و آگاه باش که تا ابد خودرو در این مملکت غیرمصرفی و گرون خواهد ماند وقتی قیمت پشگل هر روز بالا و بالتر می رود. پس بشین و ببین و همچنان منتظر بمان. وسلام
Habib
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱اینکه وارد می شود و نمیشود را زمان پاسخ خواهد داد. اصلا چرا خودرو وارد شود وقتی جاگزین ملی آن را داریم و مردم هم با اشتیاق برای خریدنشون صف می کشند؟
شایان
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱مردم صف می کشند چون با این قیمت توانایی خرید خودرو با کیفیت رو ندارن
Jef osun
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱یکی بمن بگه از دهه شصت تا امروز چی ارزون شده بجز جون و عمر و زندگی مردم ؟
یک کالا نام ببرید که گران شده و بعد به عناوین و علل مختلف ارزان شده و ارزان مانده
فقط یک قلم . ؟. ؟ ؟ ؟
ناشناس
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱مسکن ملی هم قرار بود ۴ میلیون واحد درست بشه برا قشر معمولی ولی فقط چند ده هزار تونستن هزینه ثبت نامش رو پرداخت کنن . انشالله طبق گفته شما خودرو به پایین ترین قیمت ممکن برسه البته وقتی موتور هوندای قدیمی ۴۰ میلیون قیمتشه بنظرتون قیمت پراید تا چقدر میتونه پایین بیاد ؟؟؟
Jef osun
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱درسته در سال ۹۰ دلار بود ۳۰۰۰ تومان و کیا اسپورتیج و تویوتا کرولا ۲۰/۰۰۰ دلار و اینجا با تعرفه میشد ۱۲۰/۰۰۰/۰۰۰ .م.ت.
الان قیمت ایندو خودرو ۲۵۰۰۰ دلاره
ولی دلار ۲۸۰۰۰ تومن ! یعنی میشه با تعرفه تقریبا ۱۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ .م.ت.
پس ارزونی قبل از ممنوعیت ورود خودرو را در خاطره ها باید نوشت
همین قیمت دیگینتی و هایما هم با دلار ۲۸۰۰۰ ت. میشه مثل قیمت در امارات یعنی حدود۶۰۰ م.ت.
تا ۷۵۰ .م.ت. است ! ولی نمیشه مثل اوایل سال ۹۷ ……. یکصد میلیون تومن .
.میگی نه ؟ ببینو تماشا کن .
مگر خودروی دست دوم زیر صد هزارکیلومتر کارکرد وارد کنند ………………… حیف
من اگه وزیر صمت بودم . . . حیف
البته با اختیارات نشان طلایی حاکم بزرگ
ناامید
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱عزیزم خیلی نباید بااین وضعیت وسیاسگذاری حاکم امیدی به بهترشدن وضعیت تولید وکاهش قیمت نیست واینطور که پیداست تاچند سال دیگه همین تولیدات هم قطع ویا بی کیفیت تر خواهد شد
ناشناس
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ای عزیز دل
با اینکه سن و سالی از شما گذشته ، ولی باید عرض کنم ، یا تجربه کافی ندارید و یا متاسفانه برای خودروسازها تبلیغ میکنید .
امروز ۱۴۰۱/۲/۳۰ … اگر این وارداتی که شما به آن خوشبین هستید ، دردی از بازار خودرو کم میکرد ، این دولت اجازه چنین وارداتی را نمیداد .
خیالت راحت باشه ، اقتصاد ما به ویژه صنعت ما دست دولت نیست . صنعت ما مثل پتروشیمی کشور که بوسیله چند مافیای داخلی اداره میشه که هیچ قدرتی توان مقابله با این مافیا رو نداره !
حتی دولت های ما بازیچه این مافیا ها هستند .
اینها در همه جا نفوذ کردن و مثل سرطان ، قابل درمان نیستند!
الکی دلتو خوش نکنید .
والسلام
امیر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دوست عزیز تا باند فساد در اقتصاد ایران حکمرانی میکند عمر ما جوانان هم به یغما میرود …بیخودی امید الکی ندیدین …این باند با این قیمتا فقط دارن برا پولدارا خودرو وارد میکنن که اونا سوار بشن …..ما مردم را هم به مسل آشغال میبینن و
جلال کانران نیا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱بازهم یک سفره ای برای دولت به اسم ملت بازشدتامیتونن ۱۰۰درصدتعرفه ببندند وبخورند اگه به فکر جان مردم وآسایش مردم دهک پایین بودند خودرو۵یا۱۰هزاردلاری وارد میکردند
علی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱چی نوشتی پدال؟ کلی خودروی هاچبک ارزون برای واردات هست .
خودروی برقی چینی پوکو هم صد ملیون تومنه . اینا از پراید بهتره . یاریس ارزون هم میشه وارد کرد . که صد تا دویست ملیون بشه . فقط باید قطعات یدکی وارداتی ها هم تامین بشه .
خودروی هشتصد ملیونی و یک میلیاردی معنی ندارد . با این حقوقا . از سی هزار دلاریا بیا بیرون ممنوعه گرون هم هست . هیوندای هم زیاد خراب میشه بدرد نمیخوره .
کیا خوبه . ریو و یاریس خوبه .
با صد ملیون دست دوم های عالی میشه خرید .
حمید
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱از این دیگ دهه هاست ابی برای این خلق نجوشیده
فقط ادم ها عوض میشن و راه همان است……
رضا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱خجالت بکشید بعد از 43 سال تعرفه ی 75 درصد یعنی چی ،این بود آباد کردن دنیای مردم ایران ،همه ی مردم را از دین و انقلاب متنفر نمودید .
امیرمحمد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱آره والا
گناه اسلام چیه که بخاطر شما اسمش خراب بشه؟
Jef osun
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱تعرفه یعنی پرداخت سوسید پول بنزین ! با پرداخت اینهمه تعرفه به دولت ! ((پول بنزین اضافی تا مرز جهانی قیمت بنزین مصرف خودرو تعرفه خورده را یکجا پرداخت میکنیم )) .البته
پول تعرفه گمرکی +سودش = بنزین ارزان
پس ما ماشین و بنزین به قیمت خارج میخریم ولی پول بنزین کامل تا پایان عمر ماشین را با سود تعرفه و خود پول تعرفه نزد دولت را یکجا میپردازیم
مثل : واردات بدون تعرفه ولی بنزین لیتری 50/000تومان یا ماشین دویا سه برابر ولی بنزین مفت (بنزین۳۰۰۰ آب ۵۰۰۰ )
رضا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱تف به شرف مافیا خودرو که ۴ دهه است ۸۰ میلیون را به گروگان گرفته اند و خونشون را تو شیشه کرده اند در این سالها صدها هزار نفر را کشته اند و میلیونها انسان را به خاک سیاه نشانده اند و در حسرت یک وسیله ایمن یک ملت را دهه ها نگه داشته اند تا به منافع نامشروعشان برسند
رضا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱قوانین این مافیاخودرو در ایران از قوانین دزدان سرگردنه بدتره با توجه به شرایط مردم استعمار شده ایران در طول این ۴ دهه نه تنها باید تعرفه واردات خودرو ایمن صفر باشه بلکه باید از بیت المال به مردم کمک بشه تا وسیله ایمن و باکیفیت تهیه کنند اوضاع درآمد مردم وخیم است و شیره جان مردم را ۴۰ ساله مکیده اید محض رضای خدا دست از چپاول و غارت و دزدی از مردم را تمام کنید
شهرام
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱😏😏 واردات را آزاد کردند و خودروی خارجی با قیمت یکمیلیارد حداقل در داخل کشور بدست مصرف کننده میرسه. خب کسی که برای خرید پراید طلای زن و بچه اش رو میفروشه از کجا یک میلیارد پول میاره . بابا بخدا از اینی که هست گرونتر میشه
اصغر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱تا ۵سال آینده تمام خودروها چه ساخت داخل و چه وارداتی برقی خواهند شد و خودروهای بنزینی و دیزلی به قبرستانهای خودرو خواهندرفت و دیگر خریداری نخواهند داشت.سال ۱۴۱۰ سال تمام برقی خواهد بود.
HAMID
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اونی که به قبرستان میره ماییم …نه ماشین😂
IO
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ماشین برقی هم همش سیاست جهانی
وقتی قراره بنزین و گازوییل بره توی نیروگاهی ک بازده اون ۲۰ درصده تا بشه برق و بعدم با سیستم انتقال برقی ک بازدهش 70 درصد بیاد بره توی ماشین برقی ای ک بازدهش بازم نزدیک به ۵۰ درصد رسما بازده ب کمتر از ده درصد میرسه
خب میریم همون بنزین و گازوییل میزنیم لااقل ماشینامون ی ۲۰ درصدی بازدهی دارن
محمدرضانظری نژاد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱باسلام،تعجب میکنم ک چرا ما نباید مثل اکثر مردم کشورهای دنیا، ازکمترین امکانات روز دنیااستفاده کنیم،
اکثر کشورهای فقیر و کوچک دنیا ،بهترین خودروها رو با کمترین قیمت استفاده میکنن ولی کشور ما بی کیفیت ترین خودرو رو با بیشترین قیمت وبا چندین برابر قیمت جهانی ب مردم میفروشه.
این ظلم آشکاره ک واسه طبقه متوسط و ضعیف جامعه،خودروی خوب داشتن آرزویی دست نیافتنی شده ومقصر مسئولین بی لیاقت هستند
اولدوز
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام
چه حمایتی دارن از قشر کارگر میکنند اونم با واردات ماشینهای1میلیارد200میلیون الی1/5میلیارد حداقل عقل کل هارا یکسری ماشینهای دست دوم چونکه اونجا ماشین یک سال کارکرده40درصدقیمتش می افته دوسال کارکرد با60_65درصد زیر قیمت نو میشود خرید. حداقل پول بیت المال را دارین هدیه به ثروتمندان وهم قطارهای خودتان میدهید چند درصد هم هم برای عموم مردم در نظر بگیرید؟؟! یا هم هیچ ارزی به قیمت نیما و سنا پرداخت نکنید؟!
جانباز جنگ تحمیلی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱تا زمانی که کالایی برای اینها سود داشته باشه یا وارد میکنن یا تولید و بعدش هم توی پاچه ملت میکنن
من که خوشبین نیستم به این قضیه چون چهل و خورده ای سال هست که اینطوریه و باقی خواهد بود
دلخوش به این مقدار نباشید
davoodmohammadsaleh@gmail.com
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱به خدا اگر واردات خودروهای نو و کارکرده 2سال سالم انجام بشه با تعرفه کم مردم خودشان خودروهای داخلی که فقط هزینه زندگیشان را بالا میبرد راحت میشوند
رضا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱این متن رو خود سایپا و ایران خودرو مینویسن که مردم رو دلسرد کنن .برای واردات خودرو هیچ محدودیتی بیان نشده در ضمن دولت میخواد ماشینهای اقتصادی وارد بکنه و این سایپا و ایران خودرو بیشترین ترس رو دارن
Jef osun
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اصلن سایپا و ایرانخودرو هم مثل اوایل پیشرفت خودروی چین فقط صنعت مونتاژ بشن ! چه اتفاقی میافته ؟
اصلن تولید داخلی خودرو نداشته باشیم ؟ چی میشه ؟ مهم نیست !
خودرو سازی کشور تبدیل بشه به ساخت و تولید ماشین آلات کشاورزی و راه سازی و نظامی و خودرو را از کشورهای خارجی با کیفیت بهتر و ارزانتر و ایمنی تر و استاندارد
بخریم چه اشگالی داره .
صنایع خودروی داخلی که گندم و اسلحه و موشک و صنایع زیر بنایی مثل تولید فولاد و دارو و رادیو دارو و ….و….و….. نیست که ضرر کنیم .
برای ما ساختن تراکتور و لودر و نفر بر مهمه
نه ساختن خودروی غیر استاندارد و بدرد نخور و آدمکش و پر مصرف و بدون صادرات کاش من میشدم وزیر صمت وبا نشان طلایی حاکم بزرگ اما حیف از من بیسوادتر هم هست که جای مرا گرفته . . 😞😓
سلام
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱سوال اینه که چرا دولت وارد کنه،
اگه راست میگن بزارن ملت خودشون وارد کنن
ناشناس
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱هیچ فرقی نکرده بعترین راه برای پایین اوردن قیمتها فقط فقط تحریم کردن خودرو ونخریدن ان میباشد پس نخرید مردم نخرید خواهشا به خودتون وبقیه احترام بزارید ونخرید
سپهر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱اتفاقا واردات باید برای خودرو گران قیمت و به. ظاهر لوکس که در بازار جهانی لوکس به شمار نمیان باز بشه تا درست بشه چطوری مثلا لندکروز ۲۰۱۳ الان قیمتش ۶ ملیارده وقتی وارد بشه با تعرفه صد در صد مدل ۲۰۲۲ میشه که ۷۰ هزار دلار کمترین اپشن هست در میاد چهار ملیارد و پانصد اون موقع مدل ۲۰۱۳ لندکروز و سنگ بترکه ۲ تمن میخرن مدل ۲۰۰۵ شو در بهترین حالت ۹۰۰ ملیون حالا چه اتفاقی میافته دیگه کسی به سوزوکی خشک مدل ۹۷ یک ملیارد چهارصد ملیون پول نمیده نهایت میخرن ۸۰۰ ملیون خشک سوزوکی و به طبع ماکسیما تمیز ۹۱ رو به جای ۹۰۰ ملیون الان نهایت بخرن ۵۵۰ اون موقه کسی به دنا پلاس توربو ۶۰۰ ملیون پول نمیده و نهایت به قیمت کارخانه خریداری میشه و دیگه حتی سرفه نداره از کارخونه بگیری بعد دو ماه بفروشی . وقتیم دنا بشه قیمت کارخونه پژو پارسم میشه قیمت کارخونه که ۱۷۵ ملیونه و پرایدم کسی ۲۰۰ ملیون نمیخره نهایت ۱۱۰ در نسخه صفر کیلومتر همه چی درست میشه و به روال قبل بر میگرده و کارخانه های داخلیم با قیمت مصوب ماشینشون و میفروشن بدون قرعه کشی و فشار تولید و …. اما انقد اخبار جعلی شنیدیم که حس میکنم اینم یه مسکنه برای افزایش قیمت ها و مسله مهم تر از خودرو اعتماد اجتماعی به سخنان مسئولین مربوط هست و اعتماد مردم بهشون …چیزی که نباید به این سادگیا ازش گذشت و خسارات بالایی به نظام و کشور عزیزمون وارد میکنه .
بی نام
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱تامین قطعات مشکل بزرگی نیست به شرطی که دولت دنبال بهانه تراشی نباشد همین طور که خودرو وارد میشود قطعات هم وارد کنن پس این جور که میگن تامین قطعات خودروهای خارجی خراب که میشن باید اسقاط بشن این جوری هست
و اینکه خودرو خارجی را با آشغالهای داخلی مقایسه نکنید مگر خودرو چینی نمیگن کیفیت نداره چرا خودرو سازی بهمن و سایپا داره پیش فروش میزنه. لازم به ذکر هست خودرو چینی اگر دولت اجازه بده تنها مشکلش تامین قطعات هست نه کیفیت هرچی باشه از گاریهای داخلی بهتر هست و اینکه تمام خودرو های چینی موتور هاشون ساخت ژاپن و آلمان و اتریش و سوءد هست و لوازم برقی وگیربکس آلمان و ژاپن خودروهای داخلی چی دارند دولت فقط با فروش خودرو های اشغال داخلی جیب مردم را خالی کرد و خودرو به دلیل افزایش قیمت بازار نسبت به کارخانه که اونهم کار خودشون هست دلال پروری کردند و ظلم مصرف کننده و کشورمون را به 100 سال قبل آلمان برگردوندن
محمد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱احتمالا یه استثناهایی در تعرفه برای خانواده های نماینده ها و مسولین محترم در نظر گرفته میشه. به هر حال اونا دارن زحمت میکشن هر روز یه نقشه جدید برای خالی کردن جیب مردم تنظیم میکنند.
علی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه به نفع خودشون باشه وارد میکنن به فکر مردم نیستن
حسین موفق
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱با واردات خودرو دست رانت خو اران کثیف که هر روز بر طبل گرانی میگوبند گوتاه خواهد شد،و خواه نا خواه قیمت تمام خودروها ی تولید داخل به قیمت واقعی سال نود و شش برخو اهد گشت،و اون موقع است که تو لید گنندگان داخلی به فکر ارتقا کیفی محصولات خود برامده و با اصلاح نقاط ضعف خودروها، قیمتها هم به تعادل خواهد رسید
Jef osun
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱پدال نیست End خبری خودروی فضای مجازیه .. وقتی نظریه ات توهین و بی حرمتی به دیگران نیست ! درجا منعکسش میکنه مثل بقیه رسانه ها نیست که بنام مردم نظرات خودشو منعکس کنه ! و یا اصلن منعکس نکنه 😡 . . پدال دوست داشتنی ه . . . دیگه💐
کاریش نمیشه کرد 😂
ته ته هش اینه که میبینی برای نظریه شما احترام و ارزش قائل شده و منعکسش کرده .🙏
ایران
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱مگر در این کشور تا به حال چیزی دیدین یا شنیده این که به سود مردم باشند لطفا اگردیدین چند نوع از آنها را برای ما هم بازگو فرمایید این ملک دزد پرور شده است چگونه اتظار دارین دستور یا کاری انجام شود که این دو قاطل محاکمه شوند وقتی خود قضاوت کننده دست در دست قاطل دارد.
چطور مشود انتظار داشت که وقتی خودرو ساز خاجی یک خود رو را با بهترین امکانات به مردم خودش که هیچ به دنیا میدهد مثلا 1000دلار ودر بدو ورود به کشور دو یا سه برتبر خودرو ساز ازاز مردم کشورش پول میگیرد چنان عمل کند که مردم راضی باشند. مسولین ایران شما تنها کاری که برای ملت ایران کردین به دیگران اجازه کشتنشان را نداده این و نمیدهین تا خودتان با دستان خودتان آنها را بکشید و لذت ببرید تنها افتخارتون این هست و مدالشم بر سینه بزنید.. نمونه کار همی خودرو ها هواپیماها.و…شرط میبندم اگر گزارشاتتون درصد ایمنی خودروهاتون را در تصادفات اعلام کنید میبینید بیشتر از 80 درصدر از مرگها مال بی کیفیتی ماشینهای شما بوده پس عامل مرگشان هم شمایید
بیخیال
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱صنعت خودروسازی از جنگ و مواد مخدر بیشتر قربانی گرفته.بابا مدیران خودرو سازی خودشون خودرو خارجی سوار میشن.تا کی سوار حلبی و پلاستیک بازیافتی بشیم🤦🤦🤦
مظلوم
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، چون هم مسئولین یکاری میکنن که مردم نفع نبرن، هم ملت نمیدونن چی به چیه
Kazem
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام نظرتون عالیه اگردولت موافق واردات خودروهای سبک وسنگین دست دوم باشه قیمتها واقعی ودرعین حال دردسترس خواهد بود
واینکه ژاپنی ۲۰۱۲مطمعنا ازچینی ۲۰۲۲بهترخواهدبود
به شرطی که اینقدر زجرندهندودورآشغالهای چینی خط بکشند تابدینوسیله هزینه کمتری متحمل شویم
وحید
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرتون چرا اینقدر کشش دادن بحث وارداتو ومرتب به تعویق افتاد؟ چون چیزی داریم به اسم مافیا واین دوستان نشستن جلسه گذاشتن ودیدن اوضاع خیلی خرابه وهمه صداشون درومده وحتما باید واردات باشه.. گفتن خوب پس بیایم بررسی کنیم که چطور وباچه شرایطی خودرو وارد کنیم که نه اینکه ماشینای ایرانی ارزون نشه بلکه باعث بشه با مقایسه گرونتر هم بشه… ومطمئن باشین بااین شرایطی که برای واردات گذاشتن وباتوجه به آزاد شدن نرخ ارزمحاسبات گمرکی اینقدر وارد کردن یک خودرو گران تمام میشه که باباگرونترین ماشین ایرانی کلی اختلاف بیفته… اون وقت میگن حالا بیاین وارداتی بخرین ببینیم زورتون میرسه یانه
حاج علی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱باور نکردنی هست عملا با این تعرفه خودروساز خیالش راحت شد از اولم معلوم بود نمیزارن با قیمت مناسب وارد بشه
25 هزاااااااار دلار تعرفه
40 تا 75 درصد
جمع کنید خودتون رو
سعید
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام علیکم
البته دست دوم با کیفیت بهتر است که وارد شود تا مردم همه بتوانند برای خرید اقدام کنند،در غیر این صورت دوباره قشر مرفح می توانند خارجی با کیفیت سوار شوند
ساسان
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دولت از مالیات کلان نمیگذره هیچی ارزان نمیشه فقط ماشینای چینی افت قیمت میکنن و ماشینای خارجی قدیمی وگرنه تاثیری برای قشر ضعیف نداره
مرتضی اژدری
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱برای ایجاد رقابت چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمت حتماباید اجازه واردات خودرو با تعرفه گمرکی پایین داده شود . تعرفه گمرکی بالاتر از ده درصد کارساز نخواهد بود . این تنها چاره کاره و گرنه اشتباهات بلوک شرق را داریم تکرار می کنیم . ضمنا مملکت ما از بیکاری رنج می برد . دعوت از خودرو سازان و تولید خودرو در داخل چه برای مصرف داخلی و چه برای صادرات الزامی است
ناشناس
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱فقط مواظب باشند این دفعه از این طرف بام نیافتیم