متفرقه

بررسی علت فاجعه عدم شارژ خودروهای برقی در هوای سرد شیکاگو

چند روز پیش خبر عدم شارژ ده‌ها خودروی تسلا در هوای سرد شیکاگو منتشر شد و هم‌اکنون می‌خواهیم به بررسی این فاجعه بپردازیم.

عدم شارژ خودروهای برقی تسلا در هوای بسیار سرد شیکاگو تنها بخشی از یک مشکل بزرگ‌تر بوده است. به منظور بررسی اینکه مشکل موردبحث دقیقاً چه چیزی است یکی از یوتیوبرهای معروف راهی شیکاگو شده تا به بررسی عوامل دخیل در آن بپردازد. کایل کانر می‌گوید مقصران این مشکل رانندگان خودروهای اشتراکی، شارژرهای معیوب و نبود دانش درباره مجموعه باتری و چگونگی شارژ خودروهای برقی در هوای سرد بوده است.

کانر فهمیده که مشکلات زیادی منجر به عدم شارژ خودروهای برقی شده و این موضوع تنها به خودروهای تسلا محدود نبوده است. در واقع سوپرشارژرهای تسلا بین همه شارژرها بهترین بوده‌اند و مشکلات بزرگی در شارژرهای الکتریفای آمریکا و Evgo مشاهده شده است. او خاطرنشان می‌سازد حتی شارژرهای سریع الکتریفای آمریکا که قرار بود مطمئن‌تر از مدل‌های قدیمی باشند در هوای سرد شیکاگو نتوانسته‌اند عملکرد درستی داشته باشند. نکته جالب اینکه شارژرهای قدیمی به خوبی کار کرده‌اند. جایگاه‌های شارژ Evgo هم مشکل داشته‌اند و چندین شارژر از کار افتاده‌اند.

سوپرشارژرهای تسلا نیز در طول روزهای قبل از سرویس خارج شده بودند هرچند تقریباً تمامی آن‌ها مجدداً فعال شده‌اند. کانر می‌گوید اکثر شارژرهای Evgo نیز مجدداً به سرویس‌دهی بازگشته‌اند اما هنوز برخی از آن‌ها غیرفعال هستند. اکثر شارژرهای الکتریفای آمریکا به مدت چند روز غیرفعال بوده‌اند و بسیاری از آن‌ها هنوز به سرویس‌دهی بازنگشته‌اند؛ اما این مشکل جنبه‌های دیگری نیز داشته که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ناوگان خودروهای برقی سرویس‌های اشتراک خودروست. زمانی که کانر از یک جایگاه شارژ تسلا در شیکاگو دیدن کرده تقریباً تمامی خودروهای تسلا حاضر در آنجا از نوع خودروی اجاره‌ای اوبر یا لیفت بوده‌اند. همچنین شورولت بولت اوبر و لیفت و دیگر خودروهای برقی هم در این جایگاه حضور داشته‌اند.

این خودروها جایگاه‌ها را اشغال کرده و از آنجایی که اکثرشان در هوای سرد اجاره شده و برای سفرهای کوتاه و با سرعت کم بکار گرفته شده‌اند بنابراین به اندازه کافی گرم نبوده‌اند. به این موضوع باید این حقیقت را هم اضافه کرد که احتمالاً رانندگان اوبر و لیفت چیز زیادی درباره خودروهای برقی و اقدامات لازم برای آماده‌سازی باتری در هوای سرد نمی‌دانند. همچنین اکثر رانندگان متوجه نیستند که در هوای بسیار سرد و پس از وصل کردن دوشاخه شارژ حتی باید ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت منتظر شارژ خودرو ماند. در این زمان خودرو شارژ کمی را برای گرم کردن باتری مصرف می‌کند تا در نهایت آماده شارژ کامل آن شود. اگر در این فرایند دوشاخه را جدا کنید همه‌چیز از اول شروع خواهد شد. به همین خاطر باید منتظر ماند و فرایند شارژ به‌طور کامل انجام گردد.

کانر در نهایت به داستان جالبی درباره شورولت بولت برقی اشاره می‌کند. او می‌گوید یک راننده که بولت را اجاره کرده پس از یک روز استفاده راهی جایگاه شارژ می‌شود و این در حالی است که تنها ۱ کیلومتر شارژ باتری برای خودرو باقی مانده است. او اظهار می‌دارد تمامی جایگاه‌ها اشغال بوده و بولت را در همان نقطه رها می‌کند به این امید که پس از بازگشت خودرو را شارژ کند. این راننده سه روز پشت سر هم به جایگاه سر زده و نهایتاً در روز سوم شاهد خالی شدن یکی از جایگاه‌های شارژ بوده و توانسته خودرو را کمی شارژ کند. البته او در این سه روز مجبور شده یک خودروی دیگر را اجاره کند تا بتواند به کار خود بپردازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. rita

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    دوستان نتیجه آموزش ناقص رو مشاهده می کنید که باعث بزرگتر کردن مشکل قبلی و ایجاد مشکل جدید شده….امیدواریم در آینده شاهد همچین چیزی نباشیم

    موافقم 24
    مخالفم 2
  2. khashayar

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    توجیهات یوتیوبری.
    شرم بر این دلقک های یوتیوبی

    موافقم 21
    مخالفم 6
  3. پیام

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    قیمت خودرو در ایران و افغانستان

    https://www.instagram.com/reel/C2h4DmNItvb/?igsh=cXc0Z3FiZzBoZTg1

    موافقم 3
    مخالفم 5
  4. ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:European_Lover_-_Dildo_-_Flickr_-_stnu_(1).jpg
    عکس یک تسلا که در هوای سرد جان داد:
    عمر تسلا واقعا در حال تموم شدنه
    عمر مفیدش پنج ساله
    فوقش قیافش خوب باشه
    به هیچ درد نمیخوره 💔 هعب

    موافقم 10
    مخالفم 12
  5. فرشاد

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    خخ
    شما چه میفهمین خودروسازی ینی چی ایناش مهم نیس
    مهم اینه شتابش2ثانیه س
    تازه دوج هم تاپ اسپیدش327تاس

    موندمم اونا با اونهمه امکانات و تکنولوژی هنوز مثلا تو شارژ کردن مشکل دارن ایران با چه امیدی به ماشین برقی فکرمیکنه

    موافقم 36
    مخالفم 5
    1. B

      ۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (865 ديدگاه)

      تقلید میکنن دیگه

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. رضا

      ۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یک ایرانی همیشه یه راه حلی پیدا می‌کنه مثل شیکاگو سه روز منتظر نمی‌مونه واسه شارژ ،مستقیم سیم شارژ خودرو را وصل می‌کنه به سیم تیر برق،😆🤣😁

  6. Ahmad

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سال ۹۳ شیکاگو رفته بودم واقعا هواش سرده یک سوز بدی داره تا مغز استخوان میسوزه زمستان ایران در مقایسه با اونجا مثل بهار میمونه

    موافقم 10
    مخالفم 15
  7. Hosseink3

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    تکنولوژی که داره به مردم تحمیل میشه. کاش وقتی علم کافی و دسترسی های لازم رو نداشتید اینجوری خودروی برقی تولید نمی کردید. جالبه بدونید کلا 30درصد آلایندگی زمین مرطوب به ماشین ها میشه اونم 70درصدش رو خودرو های با عمر بالا هستن

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. khashayar

      ۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (106 ديدگاه)

      تازه آلایندگی تولید باتری و تولید برق بیشتر این خودروها به نظر من بیشتر از الایندگی بنزینی هاست. هرچند که شوآف رسانه ای کار خودشو میکنه. البته خودم مخالف ماشین برقی نیستم و سادگی و استحلاک کم و توزیع وزن مناسبتر و نقطع ثقل پایینتر و گشتاور آنی این ماشین ها رو نمیشه انکار کرد. اگر بشه شبکه برق بزرگی از انرژی خورشیدی (منظورم پنل خورشیدی نیست) ایجاد کرد (توربین بخار) یا با استفاده از همین سوخت مصرفی خودروها در توربین های گازی چند مگاتونی میشه خیلی راحت برق زیادی تولید کرد که راندمان بالای توربین های گازی یک مزیت بزرگه و برای کشور ایران یه موهبت بزرگه حیف که گرفتار عصر حجر شدیم

      موافقم 8
      مخالفم 3
  8. ali_x76

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (394 ديدگاه)

    ادم یاد مینی‌بوس‌های بنز میافته که زمستونا زیرشون آتش روشن میکردن تا گازوییل گرم بشه و استارت بزنن.

    موافقم 18
    مخالفم 1
  9. new reventon

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (452 ديدگاه)

    2 دلیل میتونه داشته باشه. یکیش اینه که الکترولیتی که داخل باتری بوده تو اون دما دیگه نتونسته رسانای یونی خوبی باشه. دوم اینه در دمای پایین و نرخ شارژ بالا باعث تشکیل دندارایت لیتیوم روی سطح SEL میشه. که به این خاطر خود سیستم اومده شارژ خودرو رو متوقف کرده

    موافقم 11
    مخالفم 3
  10. new reventon

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (452 ديدگاه)

    SEI. solid electrolyte interface

  11. فرهاد

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (138 ديدگاه)

    ساخت برقی ها به علت کمتر بودن تعداد قطعات هم راحتتر و هم پر سودتر هست پس فعلا همه تخته کاز دارن میرن
    مشکلات برقی ها
    مصرف چند برابری لاستیک به علت وزن سنگین باطری
    خسارت شدید به ماشین های دیگر در تصادفات
    وضعیت نامعلوم نحوه بازیافت باطری ها
    انتقال الودگی از جایی به جای دیگر
    مشکلاتی از قبیل عدم شارژ و غیره
    زمان نشان خواهد داد که اینهمه هیاهو صرفا برای سود بیشتر بوده یا واقعی

    موافقم 7
    مخالفم 5
  12. محمد

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    البته چیز جدیدی نیست بیشتر به عدم آموزش صحیح برمیگرده توی کانادا که هوا سرد تره حتی ماشین های درونسوز روهم لازمه به برق وصل کنید تا بعد از ساعات طولانی خاموش بودن بتونه روشن بشه برقی ها که جای خود اونایی که پارکینگ داشتن و ماشین به برق متصل بوده این مشکل رو نداشتن ، درکل کسی که توی اقلیم خیلی گرم یا خیلی سرد زندگی میکنه اگه شرایط استفاده از ماشین برقی براش محیا نیست چند سال صبر کنه تا این مشکلات برطرف بشه بعد ماشین برقی بخره

    موافقم 16
    1. محسن

      ۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چه قدر خوبه منطقی صحبت کردم هفتا لایک بدون دیس لایک

  13. javad-bmw

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    یه سرما شدید نشون داد که ماشین های برقی چه ایراداتی دارن و بخش بسیار بزرگی از این ایرادات هنوز مشخص نیست و با آزمون و خطا های آینده مشخص میشه ولی همچنان پافشاری بر برقی سازی از طرف همه دولت ها وجود داره

    موافقم 7
    مخالفم 6
  14. جومونگ

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یچیز رو بهش اشاره نکردن دوستان .
    این که خودروهای تسلا مجهز به پمپ حرارتی هستن
    حتی پمپ هم کارایی لازم رو نداشته و اون همه تبلیغ خلاقانه و مبتکرانه بودنش همش دروغی بیش نبود .

    موافقم 12
    مخالفم 7
  15. samurai

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    الان عمو ایلان میاد یه درگ میزاره نتیچه میگیره تسلا از همه بهتره :))

    موافقم 6
    مخالفم 3
  16. مال باخته

    ۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خب هر تکنولوژی نو ظهوری همواره مشکلات و چالش های جدیدی داره . طبیعیه که هرچی بگذره پیشرفته تر میشن. من مثل شما استاد ماشین نیستم ولی خب شما ببین ماشین های قدیمی با حجم موتور بالا چه مقدار اسب بخار میدادن و الان با حجم موتور کمتر به راحتی به همون مقدار اسب بخار میرسن. سیستم کاربراتور یه انژکتور تغییر کرد و چقد بهتر شد . این برقی ها هم شروعشونه و قطعا بهتر میشن . حالا اینکه لذت رانندگی دیگه مثل قبل نیست یه بحث دیگست ولی آینده چ ما بخوایم و چه نخوایم میاد …

  17. BMW

    ۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    تسلا فن ها حول اینجا ساکتند😂😂😂کلا این ماشین ها قیافه ندارند چه برسه به روح و رخ شون🥲😁😎

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. ترکیبی از لامبورگینی کاتاناش و آوانتادو

    ۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    یه سوال ؟
    بنظر تون دنا پلاس توربو ۶ سرعته بهتر یا تاره اتومات

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. مسعود

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خودروهای برقی عشقند عشق اونا درآینده میشن سروران جاده ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا