چند روز پیش خبر عدم شارژ دهها خودروی تسلا در هوای سرد شیکاگو منتشر شد و هماکنون میخواهیم به بررسی این فاجعه بپردازیم.
عدم شارژ خودروهای برقی تسلا در هوای بسیار سرد شیکاگو تنها بخشی از یک مشکل بزرگتر بوده است. به منظور بررسی اینکه مشکل موردبحث دقیقاً چه چیزی است یکی از یوتیوبرهای معروف راهی شیکاگو شده تا به بررسی عوامل دخیل در آن بپردازد. کایل کانر میگوید مقصران این مشکل رانندگان خودروهای اشتراکی، شارژرهای معیوب و نبود دانش درباره مجموعه باتری و چگونگی شارژ خودروهای برقی در هوای سرد بوده است.
کانر فهمیده که مشکلات زیادی منجر به عدم شارژ خودروهای برقی شده و این موضوع تنها به خودروهای تسلا محدود نبوده است. در واقع سوپرشارژرهای تسلا بین همه شارژرها بهترین بودهاند و مشکلات بزرگی در شارژرهای الکتریفای آمریکا و Evgo مشاهده شده است. او خاطرنشان میسازد حتی شارژرهای سریع الکتریفای آمریکا که قرار بود مطمئنتر از مدلهای قدیمی باشند در هوای سرد شیکاگو نتوانستهاند عملکرد درستی داشته باشند. نکته جالب اینکه شارژرهای قدیمی به خوبی کار کردهاند. جایگاههای شارژ Evgo هم مشکل داشتهاند و چندین شارژر از کار افتادهاند.
سوپرشارژرهای تسلا نیز در طول روزهای قبل از سرویس خارج شده بودند هرچند تقریباً تمامی آنها مجدداً فعال شدهاند. کانر میگوید اکثر شارژرهای Evgo نیز مجدداً به سرویسدهی بازگشتهاند اما هنوز برخی از آنها غیرفعال هستند. اکثر شارژرهای الکتریفای آمریکا به مدت چند روز غیرفعال بودهاند و بسیاری از آنها هنوز به سرویسدهی بازنگشتهاند؛ اما این مشکل جنبههای دیگری نیز داشته که یکی از مهمترین آنها ناوگان خودروهای برقی سرویسهای اشتراک خودروست. زمانی که کانر از یک جایگاه شارژ تسلا در شیکاگو دیدن کرده تقریباً تمامی خودروهای تسلا حاضر در آنجا از نوع خودروی اجارهای اوبر یا لیفت بودهاند. همچنین شورولت بولت اوبر و لیفت و دیگر خودروهای برقی هم در این جایگاه حضور داشتهاند.
این خودروها جایگاهها را اشغال کرده و از آنجایی که اکثرشان در هوای سرد اجاره شده و برای سفرهای کوتاه و با سرعت کم بکار گرفته شدهاند بنابراین به اندازه کافی گرم نبودهاند. به این موضوع باید این حقیقت را هم اضافه کرد که احتمالاً رانندگان اوبر و لیفت چیز زیادی درباره خودروهای برقی و اقدامات لازم برای آمادهسازی باتری در هوای سرد نمیدانند. همچنین اکثر رانندگان متوجه نیستند که در هوای بسیار سرد و پس از وصل کردن دوشاخه شارژ حتی باید ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت منتظر شارژ خودرو ماند. در این زمان خودرو شارژ کمی را برای گرم کردن باتری مصرف میکند تا در نهایت آماده شارژ کامل آن شود. اگر در این فرایند دوشاخه را جدا کنید همهچیز از اول شروع خواهد شد. به همین خاطر باید منتظر ماند و فرایند شارژ بهطور کامل انجام گردد.
کانر در نهایت به داستان جالبی درباره شورولت بولت برقی اشاره میکند. او میگوید یک راننده که بولت را اجاره کرده پس از یک روز استفاده راهی جایگاه شارژ میشود و این در حالی است که تنها ۱ کیلومتر شارژ باتری برای خودرو باقی مانده است. او اظهار میدارد تمامی جایگاهها اشغال بوده و بولت را در همان نقطه رها میکند به این امید که پس از بازگشت خودرو را شارژ کند. این راننده سه روز پشت سر هم به جایگاه سر زده و نهایتاً در روز سوم شاهد خالی شدن یکی از جایگاههای شارژ بوده و توانسته خودرو را کمی شارژ کند. البته او در این سه روز مجبور شده یک خودروی دیگر را اجاره کند تا بتواند به کار خود بپردازد.
rita
۶ بهمن ۱۴۰۲دوستان نتیجه آموزش ناقص رو مشاهده می کنید که باعث بزرگتر کردن مشکل قبلی و ایجاد مشکل جدید شده….امیدواریم در آینده شاهد همچین چیزی نباشیم
khashayar
۶ بهمن ۱۴۰۲توجیهات یوتیوبری.
شرم بر این دلقک های یوتیوبی
پیام
۶ بهمن ۱۴۰۲قیمت خودرو در ایران و افغانستان
https://www.instagram.com/reel/C2h4DmNItvb/?igsh=cXc0Z3FiZzBoZTg1
۶ بهمن ۱۴۰۲https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:European_Lover_-_Dildo_-_Flickr_-_stnu_(1).jpg
عکس یک تسلا که در هوای سرد جان داد:
عمر تسلا واقعا در حال تموم شدنه
عمر مفیدش پنج ساله
فوقش قیافش خوب باشه
به هیچ درد نمیخوره 💔 هعب
فرشاد
۶ بهمن ۱۴۰۲خخ
شما چه میفهمین خودروسازی ینی چی ایناش مهم نیس
مهم اینه شتابش2ثانیه س
تازه دوج هم تاپ اسپیدش327تاس
موندمم اونا با اونهمه امکانات و تکنولوژی هنوز مثلا تو شارژ کردن مشکل دارن ایران با چه امیدی به ماشین برقی فکرمیکنه
B
۶ بهمن ۱۴۰۲تقلید میکنن دیگه
رضا
۸ بهمن ۱۴۰۲یک ایرانی همیشه یه راه حلی پیدا میکنه مثل شیکاگو سه روز منتظر نمیمونه واسه شارژ ،مستقیم سیم شارژ خودرو را وصل میکنه به سیم تیر برق،😆🤣😁
Ahmad
۶ بهمن ۱۴۰۲من سال ۹۳ شیکاگو رفته بودم واقعا هواش سرده یک سوز بدی داره تا مغز استخوان میسوزه زمستان ایران در مقایسه با اونجا مثل بهار میمونه
Hosseink3
۶ بهمن ۱۴۰۲تکنولوژی که داره به مردم تحمیل میشه. کاش وقتی علم کافی و دسترسی های لازم رو نداشتید اینجوری خودروی برقی تولید نمی کردید. جالبه بدونید کلا 30درصد آلایندگی زمین مرطوب به ماشین ها میشه اونم 70درصدش رو خودرو های با عمر بالا هستن
khashayar
۶ بهمن ۱۴۰۲تازه آلایندگی تولید باتری و تولید برق بیشتر این خودروها به نظر من بیشتر از الایندگی بنزینی هاست. هرچند که شوآف رسانه ای کار خودشو میکنه. البته خودم مخالف ماشین برقی نیستم و سادگی و استحلاک کم و توزیع وزن مناسبتر و نقطع ثقل پایینتر و گشتاور آنی این ماشین ها رو نمیشه انکار کرد. اگر بشه شبکه برق بزرگی از انرژی خورشیدی (منظورم پنل خورشیدی نیست) ایجاد کرد (توربین بخار) یا با استفاده از همین سوخت مصرفی خودروها در توربین های گازی چند مگاتونی میشه خیلی راحت برق زیادی تولید کرد که راندمان بالای توربین های گازی یک مزیت بزرگه و برای کشور ایران یه موهبت بزرگه حیف که گرفتار عصر حجر شدیم
ali_x76
۶ بهمن ۱۴۰۲ادم یاد مینیبوسهای بنز میافته که زمستونا زیرشون آتش روشن میکردن تا گازوییل گرم بشه و استارت بزنن.
new reventon
۶ بهمن ۱۴۰۲2 دلیل میتونه داشته باشه. یکیش اینه که الکترولیتی که داخل باتری بوده تو اون دما دیگه نتونسته رسانای یونی خوبی باشه. دوم اینه در دمای پایین و نرخ شارژ بالا باعث تشکیل دندارایت لیتیوم روی سطح SEL میشه. که به این خاطر خود سیستم اومده شارژ خودرو رو متوقف کرده
new reventon
۶ بهمن ۱۴۰۲SEI. solid electrolyte interface
فرهاد
۶ بهمن ۱۴۰۲ساخت برقی ها به علت کمتر بودن تعداد قطعات هم راحتتر و هم پر سودتر هست پس فعلا همه تخته کاز دارن میرن
مشکلات برقی ها
مصرف چند برابری لاستیک به علت وزن سنگین باطری
خسارت شدید به ماشین های دیگر در تصادفات
وضعیت نامعلوم نحوه بازیافت باطری ها
انتقال الودگی از جایی به جای دیگر
مشکلاتی از قبیل عدم شارژ و غیره
زمان نشان خواهد داد که اینهمه هیاهو صرفا برای سود بیشتر بوده یا واقعی
محمد
۶ بهمن ۱۴۰۲البته چیز جدیدی نیست بیشتر به عدم آموزش صحیح برمیگرده توی کانادا که هوا سرد تره حتی ماشین های درونسوز روهم لازمه به برق وصل کنید تا بعد از ساعات طولانی خاموش بودن بتونه روشن بشه برقی ها که جای خود اونایی که پارکینگ داشتن و ماشین به برق متصل بوده این مشکل رو نداشتن ، درکل کسی که توی اقلیم خیلی گرم یا خیلی سرد زندگی میکنه اگه شرایط استفاده از ماشین برقی براش محیا نیست چند سال صبر کنه تا این مشکلات برطرف بشه بعد ماشین برقی بخره
محسن
۷ بهمن ۱۴۰۲چه قدر خوبه منطقی صحبت کردم هفتا لایک بدون دیس لایک
javad-bmw
۶ بهمن ۱۴۰۲یه سرما شدید نشون داد که ماشین های برقی چه ایراداتی دارن و بخش بسیار بزرگی از این ایرادات هنوز مشخص نیست و با آزمون و خطا های آینده مشخص میشه ولی همچنان پافشاری بر برقی سازی از طرف همه دولت ها وجود داره
جومونگ
۶ بهمن ۱۴۰۲یچیز رو بهش اشاره نکردن دوستان .
این که خودروهای تسلا مجهز به پمپ حرارتی هستن
حتی پمپ هم کارایی لازم رو نداشته و اون همه تبلیغ خلاقانه و مبتکرانه بودنش همش دروغی بیش نبود .
samurai
۶ بهمن ۱۴۰۲الان عمو ایلان میاد یه درگ میزاره نتیچه میگیره تسلا از همه بهتره :))
مال باخته
۷ بهمن ۱۴۰۲خب هر تکنولوژی نو ظهوری همواره مشکلات و چالش های جدیدی داره . طبیعیه که هرچی بگذره پیشرفته تر میشن. من مثل شما استاد ماشین نیستم ولی خب شما ببین ماشین های قدیمی با حجم موتور بالا چه مقدار اسب بخار میدادن و الان با حجم موتور کمتر به راحتی به همون مقدار اسب بخار میرسن. سیستم کاربراتور یه انژکتور تغییر کرد و چقد بهتر شد . این برقی ها هم شروعشونه و قطعا بهتر میشن . حالا اینکه لذت رانندگی دیگه مثل قبل نیست یه بحث دیگست ولی آینده چ ما بخوایم و چه نخوایم میاد …
BMW
۷ بهمن ۱۴۰۲تسلا فن ها حول اینجا ساکتند😂😂😂کلا این ماشین ها قیافه ندارند چه برسه به روح و رخ شون🥲😁😎
ترکیبی از لامبورگینی کاتاناش و آوانتادو
۷ بهمن ۱۴۰۲یه سوال ؟
بنظر تون دنا پلاس توربو ۶ سرعته بهتر یا تاره اتومات
مسعود
۸ بهمن ۱۴۰۲خودروهای برقی عشقند عشق اونا درآینده میشن سروران جاده ها